Stránka 1 z 1

vlnovec na nové

Napsal: úte led 26, 2010 8:56 am
od ulus
Nemáte někdo náhodou použitelný vlnovec na nové? Prasklo mi koleno za přírubou na přišroubování k parohům. Popř. máte někdo zkušenosti s vyvařením kolena, má to cenu?

Re: vlnovec na nové

Napsal: úte led 26, 2010 12:23 pm
od Martinekk
Vyvariť sa to dá. Inak koleno aj s vlnovcom stojí okolo 190eur nové :twisted:

Re: vlnovec na nové

Napsal: stř led 27, 2010 1:29 pm
od Tuti
Já mám ty nejlepší zkušenosti s vařením kolen, ale jen vepřovejch :lol: ..
No ale vážně .. koleno je nerezové, takže určitě je podmínkou použít vhodnou elektrodu. Jinak se nouzově dá poskládat i z topenářských varných tvarovek, ale asi by neměl být problém sehnat starší origo. Častěji než samotné koleno praská vlnovec, ten je dobře nahraditelný typizovaným pletencem http://www.vyfukyonline.cz/Pruzne-dily---vlnovce/

Re: vlnovec na nové

Napsal: stř led 27, 2010 2:00 pm
od Mira
Mi to prsklo tesne za prirubou, ale ne uplne. Asi pulka obvodu. Svaril jsem to 2,5 elektrodou a drzi to uz druhy rok. Nejvic prace dalo vypilovat vnitrek na puvodni prumer. Ono to zhave zelezo nejak tece :) . Varilo se to dobre, protoze ta trubka byla jak nova. Kryci plech se odparoval, tak ten jsem nastavil pasovinou po stranach v lemu.

Mira

Re: vlnovec na nové

Napsal: stř led 27, 2010 3:30 pm
od Lubomír
dovolím si oponovat k náhrade vlnovca tým typizovaným popleteným univerzálom, zatial som ich vymieňal na dvoch Liberkách, oba prehoreli, prestali tesniť a tak išli von, ale zameniť za poctivý vlnovec, čo už mal mnoho za sebou (z umretého Liberka), ale jazdia dodnes.
A k zváraniu kolena - ono je treba zvariť spoj na prírube k parohom zvnútra , vlastne na hrane otvoru pre plyny - bolo to len nastrčené, a netesné, predtým som to zváral zvonku, ten krycí plech som oddelil jak dve korýtka odvrtaním, ale zvar v kúte držal a netesnil, asi som len zalial ten spoj, ale neprevaril a ona sa uvolnila nejaká netesnosť a fučalo to, vypilovat stečený kov bolo tiež treba, to sa stáva aj profizvaračom...

Re: vlnovec na nové

Napsal: stř led 27, 2010 6:13 pm
od Martin H.
Když to před svářením podložíš měděným plechem, tak to neproteče. Určitě je lepší, sehnat si na to nerezovou elektrodu průměru 1.6 nebo 2.5 mm., nebo to zavařit tigem.

Martin.

Re: vlnovec na nové

Napsal: čtv led 28, 2010 2:10 pm
od ulus
Díky, myslím, že už je to na přesunutí do jiné kategorie než inzeráty. Bude se svářet, nechám to profesionálům, ale vyzbrojen radami :wink: Jen to teď v tom mrazu sundat (a za světla jsem v práci).

Re: vlnovec na nové

Napsal: sob úno 13, 2010 8:10 pm
od ulus
Svařeno, namontováno zpět. Teda ty šrouby, to je věc :P
Takže přesunout nebo smazat?

Re: vlnovec na nové

Napsal: sob úno 13, 2010 9:15 pm
od covex
Presunuto, takove informace by bylo skoda mazat.

Re: vlnovec na nové

Napsal: pon lis 05, 2018 9:33 am
od covex
Tak se vitam do klubu urezlych kolen. Jsem zvedav zda tu prirubu z parohu vubec sundam - v podstate na nich neni jediny sroub funkcni jak ma. Zatim jsem jen obral kryci vyfukove plechy a kupodivu neutrhl ani jeden sroub, coz se o parohach rict neda. Ta priruba k parohum uz je teda taky tak orezla, ze by to chtelo novou, ale dela se neco takoveho jako jen ta priruba mezi parohy a koleno?

Re: vlnovec na nové

Napsal: pon lis 05, 2018 12:16 pm
od Mis.us
Příruby ti vyříznou na vodě a jde to udělat z topenarskejch kolen a trubky+ univerzální vlnovec. Samozřejmě do toho musíš navařit lamba sondu Dohromady cca 2500,- myslím, že kolena v Japanu ještě jsou cena originálu na mne cca 3500,- mišus

Re: vlnovec na nové

Napsal: úte lis 06, 2018 4:04 pm
od covex
Nakonec mi to peple nejak povaril, ale nasledne jsem zjistil, ze uz je mala dira i ve vlnovci - s tim se aspon zatim da jezdit. Srouby ve svodech co drzi kryt svodu jsou vsechny urvany, nepouzitelny. Svody praskly/vareny. Srouby v prirube ke kolenu - ten vrchni jsem dostal ven je za cenu ozvejkani hlavy, sroub to je nejakych 9.5mm vnejsi prumer, zavit ve svodech, stoupani 1.25 nebo tak neco, sehnat naradu u nas nerealne, 10mm tam jde narvat jedine silou, dal jsem tam nejaky min ohlodany z Libero srotu, dole je steft (prigo?) se stejnym stoupanim, matka v haji, tak tu jsem tam dal novou 1.25, steft je na konci jak papir. Pod horni sroub jsem vyrobil drzak krytu parohu, protoze uz ho nebylo na co jinyho chytit, tesneni jsem tam musel vratit to stary (jen jedno, jedno jem mel nove v zaloze), protoze koumesove z autodilu mi objednali bosal nahrady, ale ty jsou uplne jiny (asi na ty bosal nahrady vyfuku, nikoli jako nahrada origo). Z katalyzatoru jsem oloupal jednu vrstvu plechu a izolace, druha tam zatim jeste drzi. Lambdu jsem z kolena nedostal... no celkove je to takove neradostne, a to jsem jeste zjistil, ze mi prorezla kolejnice/podhlada po ktere jezdi prave soupacky, takze dvere cca uprotred drahy zapadavaj do diry.

Re: vlnovec na nové

Napsal: stř lis 07, 2018 6:41 am
od Mis.us
To co téměř každýho potkalo před více jak pěti lety teď zastihlo tebe Adame, to na tom to tvoje auto není ještě tak zle, na to kde jezdí;D

Re: vlnovec na nové

Napsal: pát lis 09, 2018 5:03 pm
od Tuti
Na přírubě "parohů" jsou v originálu štefty, ale bez problému se dají nahradit šroubama skrz, místa na hlavu je dost.
To uchycení krytu pod šroub příruby bych považoval za nouzovku, spojovat jedním šroubem víc dílů které se věčně klepou není úplně konstrukčně šťastné. I když tady je šance, že zimní provoz spoj spolehlivně pojistí :mrgreen:

Re: vlnovec na nové

Napsal: pát lis 09, 2018 5:25 pm
od covex
O tech sroubech skrz jsem taky uvazoval, dokonce jsem koupil srouby prumer 8mm ktery tam projdou bez vrtani, ale zase uz mi prisly tenky. Ten drzak na kryt jsem udelal tak, ze to na prave strane drzi na dvou mistech - dvakrat zahnuty 2mm plech (fotka je od kolena). Na druhy strane jsem jeden sroub zachranil.. takze to drzi na 3 (z toho 1 puvodni) - original to ovsem drzelo na 9, ze.