vlnovec na nové

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

vlnovec na nové

Příspěvek od ulus »

Nemáte někdo náhodou použitelný vlnovec na nové? Prasklo mi koleno za přírubou na přišroubování k parohům. Popř. máte někdo zkušenosti s vyvařením kolena, má to cenu?
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Martinekk »

Vyvariť sa to dá. Inak koleno aj s vlnovcom stojí okolo 190eur nové :twisted:
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Tuti »

Já mám ty nejlepší zkušenosti s vařením kolen, ale jen vepřovejch :lol: ..
No ale vážně .. koleno je nerezové, takže určitě je podmínkou použít vhodnou elektrodu. Jinak se nouzově dá poskládat i z topenářských varných tvarovek, ale asi by neměl být problém sehnat starší origo. Častěji než samotné koleno praská vlnovec, ten je dobře nahraditelný typizovaným pletencem http://www.vyfukyonline.cz/Pruzne-dily---vlnovce/
Naposledy upravil(a) Tuti dne pon úno 01, 2010 7:00 pm, celkem upraveno 1 x.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Mira »

Mi to prsklo tesne za prirubou, ale ne uplne. Asi pulka obvodu. Svaril jsem to 2,5 elektrodou a drzi to uz druhy rok. Nejvic prace dalo vypilovat vnitrek na puvodni prumer. Ono to zhave zelezo nejak tece :) . Varilo se to dobre, protoze ta trubka byla jak nova. Kryci plech se odparoval, tak ten jsem nastavil pasovinou po stranach v lemu.

Mira
tak už bez
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Lubomír »

dovolím si oponovat k náhrade vlnovca tým typizovaným popleteným univerzálom, zatial som ich vymieňal na dvoch Liberkách, oba prehoreli, prestali tesniť a tak išli von, ale zameniť za poctivý vlnovec, čo už mal mnoho za sebou (z umretého Liberka), ale jazdia dodnes.
A k zváraniu kolena - ono je treba zvariť spoj na prírube k parohom zvnútra , vlastne na hrane otvoru pre plyny - bolo to len nastrčené, a netesné, predtým som to zváral zvonku, ten krycí plech som oddelil jak dve korýtka odvrtaním, ale zvar v kúte držal a netesnil, asi som len zalial ten spoj, ale neprevaril a ona sa uvolnila nejaká netesnosť a fučalo to, vypilovat stečený kov bolo tiež treba, to sa stáva aj profizvaračom...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Martin H. »

Když to před svářením podložíš měděným plechem, tak to neproteče. Určitě je lepší, sehnat si na to nerezovou elektrodu průměru 1.6 nebo 2.5 mm., nebo to zavařit tigem.

Martin.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od ulus »

Díky, myslím, že už je to na přesunutí do jiné kategorie než inzeráty. Bude se svářet, nechám to profesionálům, ale vyzbrojen radami :wink: Jen to teď v tom mrazu sundat (a za světla jsem v práci).
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od ulus »

Svařeno, namontováno zpět. Teda ty šrouby, to je věc :P
Takže přesunout nebo smazat?
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od covex »

Presunuto, takove informace by bylo skoda mazat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od covex »

Tak se vitam do klubu urezlych kolen. Jsem zvedav zda tu prirubu z parohu vubec sundam - v podstate na nich neni jediny sroub funkcni jak ma. Zatim jsem jen obral kryci vyfukove plechy a kupodivu neutrhl ani jeden sroub, coz se o parohach rict neda. Ta priruba k parohum uz je teda taky tak orezla, ze by to chtelo novou, ale dela se neco takoveho jako jen ta priruba mezi parohy a koleno?
Přílohy
Photo1686.jpg
Photo1686.jpg (653.11 KiB) Zobrazeno 17408 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Mis.us »

Příruby ti vyříznou na vodě a jde to udělat z topenarskejch kolen a trubky+ univerzální vlnovec. Samozřejmě do toho musíš navařit lamba sondu Dohromady cca 2500,- myslím, že kolena v Japanu ještě jsou cena originálu na mne cca 3500,- mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od covex »

Nakonec mi to peple nejak povaril, ale nasledne jsem zjistil, ze uz je mala dira i ve vlnovci - s tim se aspon zatim da jezdit. Srouby ve svodech co drzi kryt svodu jsou vsechny urvany, nepouzitelny. Svody praskly/vareny. Srouby v prirube ke kolenu - ten vrchni jsem dostal ven je za cenu ozvejkani hlavy, sroub to je nejakych 9.5mm vnejsi prumer, zavit ve svodech, stoupani 1.25 nebo tak neco, sehnat naradu u nas nerealne, 10mm tam jde narvat jedine silou, dal jsem tam nejaky min ohlodany z Libero srotu, dole je steft (prigo?) se stejnym stoupanim, matka v haji, tak tu jsem tam dal novou 1.25, steft je na konci jak papir. Pod horni sroub jsem vyrobil drzak krytu parohu, protoze uz ho nebylo na co jinyho chytit, tesneni jsem tam musel vratit to stary (jen jedno, jedno jem mel nove v zaloze), protoze koumesove z autodilu mi objednali bosal nahrady, ale ty jsou uplne jiny (asi na ty bosal nahrady vyfuku, nikoli jako nahrada origo). Z katalyzatoru jsem oloupal jednu vrstvu plechu a izolace, druha tam zatim jeste drzi. Lambdu jsem z kolena nedostal... no celkove je to takove neradostne, a to jsem jeste zjistil, ze mi prorezla kolejnice/podhlada po ktere jezdi prave soupacky, takze dvere cca uprotred drahy zapadavaj do diry.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Mis.us »

To co téměř každýho potkalo před více jak pěti lety teď zastihlo tebe Adame, to na tom to tvoje auto není ještě tak zle, na to kde jezdí;D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od Tuti »

Na přírubě "parohů" jsou v originálu štefty, ale bez problému se dají nahradit šroubama skrz, místa na hlavu je dost.
To uchycení krytu pod šroub příruby bych považoval za nouzovku, spojovat jedním šroubem víc dílů které se věčně klepou není úplně konstrukčně šťastné. I když tady je šance, že zimní provoz spoj spolehlivně pojistí :mrgreen:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vlnovec na nové

Příspěvek od covex »

O tech sroubech skrz jsem taky uvazoval, dokonce jsem koupil srouby prumer 8mm ktery tam projdou bez vrtani, ale zase uz mi prisly tenky. Ten drzak na kryt jsem udelal tak, ze to na prave strane drzi na dvou mistech - dvakrat zahnuty 2mm plech (fotka je od kolena). Na druhy strane jsem jeden sroub zachranil.. takze to drzi na 3 (z toho 1 puvodni) - original to ovsem drzelo na 9, ze.
Přílohy
Photo1694.jpg
Photo1694.jpg (509.57 KiB) Zobrazeno 17236 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět