Gufera u kardanky

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Gufera u kardanky

Příspěvek od artvandal »

Pri pokusu vymenit olej v prevodovce sem narazil na olejove skvrny na obou koncich kardanky (tzn. u predniho diferaku i u prevodovky). Predpokladam tedy, ze jsou tam naka dve gufera ktera netesni. Nevite nekdo jejich katalogova cisla, nebo aspon rozmery? Predpokladam ze to budou atypy a musim objednat originaly.
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od artvandal »

mezi kardankou a diferencialem je to 806730070
mezi kardankou a prevodovkou je to 806730060
P4257613.JPG
P4257613.JPG (118.88 KiB) Zobrazeno 11954 x
P4257617.JPG
P4257617.JPG (112.07 KiB) Zobrazeno 11954 x
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od artvandal »

P4257614.JPG
P4257614.JPG (128.4 KiB) Zobrazeno 11954 x
P4257615.JPG
P4257615.JPG (124.75 KiB) Zobrazeno 11954 x
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

zdar,měřil si ty gufera a zapsal sis rozměry?Chtěl bych se podívat jestli nejdou sehnat i neoriginál....Dík
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od covex »

V tom druhym je nejaka pruzinka nebo co? Nahod este cenu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od artvandal »

covex píše:V tom druhym je nejaka pruzinka nebo co? Nahod este cenu.
pruzinka je v obou, cena:
Gufero 806730070 stojí 184,- vč.DPH
Gufero 806730060 stojí 136,- vč.DPH
Mis.us píše:zdar,měřil si ty gufera a zapsal sis rozměry?Chtěl bych se podívat jestli nejdou sehnat i neoriginál....Dík
nemeril, jedno mam ale jeste doma (tedy bych mohl zmerit), druhy bohuzel "mechanik" ztratil:/ jeste sem je nemenil, protoze dle vyjadreni vyse zmineneho mechanika by to prej nepomohlo, protoze je to tam dle jeho slov "cely vymlety".
zatim me to tolik netrapi takze sem nemel cas to resit.
kazdopadne vzhledem k cene nevim, jestli se ti vyplati shanet nakej podobnej neoriginal...
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

ta cena.....neorig by stálo pár korun,ale stejně koupim asi ten orig,zapoměl jsem napsat,že mi jde hlavně o předek(diferenciál),co řikal mechanik to je smutný(já teda mechanikům moc nevěřim co řikaj-spíš oblbujou)...až diferák rozeberu,tak sem hodim postup opravy,každopádně chvilku to bude trvat....mám spousty jiný práce.jinak Ti děkuju.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Tuti »

Mis.us píše:zdar,měřil si ty gufera a zapsal sis rozměry?Chtěl bych se podívat jestli nejdou sehnat i neoriginál....Dík
:D Stačí kouknout na ty Artovy fotky o pět příspěvků výš - rozměry jsou na pytlíkách krásně vidět.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

jo,díky Tuti! bohužel rozměry těchto gufer jsem nedokázal sehnat.Projel jsem všechny tabulky,co mám doma a dělaj se: vnitřní průměr-[d]:30 vnější průměr-[D]:47/50 a 56 šířka-:10 a 12 nezbejvá nic jinýho,než je koupit orig.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Tuti »

Pak je tady ještě jedna možnost. Od jednoho veteránisty jsem slyšel, že někde (myslím že říkal v Ústí n.L.) je firma, která udělá gufera na zakázku - prostě je vytočí z kusu gumy. Cena je prý asi tak dvojnásobná proti normální krámské ceně sériovky. K tomu ještě něco na poštovné, takže u gufer za 140 korun se to asi ještě nevyplatí, ale například na atypu k zadnímu kolu (kvůli kterému se musí kupovat kompletní drahá sada) by se už docela ušetřilo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

Tak jsem generálkoval přední diferák/y,jeden už mám hotovej(měnil jsem pouze gufero u pravý poloosy a těsnění od deklu(vyříznuto z korku),jinak vše vpořádku). U druhýho auta,kde jsem potřeboval vyměnit gufero u ložiska uložení hřídele kardanky jsem zjistil,že to má ložisko zasebou,vůle asi +- 1,5mm(proto mi tak hučel předek).Při rozebírání skříně se mi nepovedly povolit matice uložení poloos,tudíž se k ložisku nedostanu.Nalil jsem tam ocet a uvidim jestli matice povolí/lej,každopádně,kdo by tohle chtěl dělat doma nebo si to nechával dělat v servisu,je potřeba vyrobit klíč na ty matice (pracháči si ho můžou nejspíš objednat u subaru,páč v manuálu je objednávací číslo) Jo a u novějších modelů 95,96,97 už je jinej dekl skříně a přední silentblok,resp.rozměry uložení šroubů jsou stejný,ale je tam ušetřeno na materiálu.. :shock:
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:07 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Polevoj »

Mis.us píše:uvidim jestli matice povolí(nafotím)
Myslim, ze nepovoli, ten hlinik je dokonale zapeceny do tela skrine - u me pomohla az vrtacka :(
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

čim si je povoloval?matici si točil na soustruhu novou?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Polevoj »

Tim korunkovym klicem - je to bez sance. Matice jsem kupoval nove, je zde o tom nekde topic vcetne cen...
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

Přečetl jsem si tvojí rozborku,nechci se vyjadřovat fuckovně,ale že se ti to povedlo,to se říct nedá. :| Nevim jestli sis pomáhal něčim tekutym (odrezovač,ocet,brzdovka) ,ja už to máchám přes tejden těmahle sajrajtama, "doufám" že povolej.Jestli je to korunkovej klíč co je v manuálu,tak ten nemam,vyrobil jsem si vlastní asi tak s trojnásobnou pákou oproti tý co je na obrázku v manuálu,tak snad mít šanci budu.A pořád ti diferák hučí? s neoriginálníma ložiskama mam totiž špatný zkušenosti,original,je original
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:10 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Polevoj »

No vidis a ja si myslim, ze se mi to povedlo 8)
Preji uspesnou rozborku :wink:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Mis.us »

tak už mám udělanej i druhej diferák,to že jsem psal,že se rozborka polevojovi nepovedla,za to se stydim,protože je machr že to dal dohromady.Štěstí se na něj usmálo :-) K věci-Jak polevoj dobře napsal,hliníkový matice jsou doslova zažraný do litiny,to,že Polevoj odvrtal matice má opravdu odvahu,to jsem si netroufnul.Přemejšlel jsem jakej postup by tomu vyhovoval,aby nedošlo k poškození skříně a ložisek.Došel jsem k závěru ,že asi nejlepší by bylo,odfrézovat co nejvíce materiálu a potom opatrně zbytek materiálu odvrtat,odpilovat a popř.odsekat.Místo toho jsem koupil v Hostivicích diferák za 3000,-(cena mi přijde celkem slušná-v Německu za něj chtěj v přepočtu 5700,tak jsem ho od Sotoláře vzal) mohl jsem si dif sám vybrat,vypadá slušně,vůle v ložiskách nejsou. :-) Vyměnil jsem akorád všechny gufera,těsnění deklu,olej a udělal pečlivou povrchovku:-)

http://www.fotoalbum.cz/subaru-e12-libe ... 9/#1398125
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufera u kardanky

Příspěvek od Martinekk »

Nevie dakto či sú diferáky rovnaké na novšom aj staršom Liberku? Inak pekná renovácia, tiež mám jeden takto krásne natretý, len modrý. Prichystný, keby zdochol ten čo mám.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět