Jak vyměnit brzdové destičky?

E12 superdeluxe, standard
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Polevoj »

Aja+Dandy+2 píše:Když jsem dělal předek,přišel jsem na dost zajímavou věc, která by mohla být příčinou všelijakých problému s předníma brzdama.tzn. přibržďování,nerovnoměrné sjíždění destiček, zatuhnutí vodících čepů atd. Takže : když jsem nandaval vnější destičku,tak jsem si všimnul ,že destička je v třmenu nakřivo a dole nedosedá na třmen asi 2-3mm. Zjistil jsem ,že uvnitř třmenu je takové vybouleni a na desce naopak takový nos a reje to vzajemně do sebe a destičku to nepusti aby dosedala rovnoběžně k třmenu. Nejdřív jsem si myslel,že je to špatná destička,ale není, protože jsem to porovnával se starým originálem,který jsem si schoval a je to totožný a rylo to stejně do sebe,podle stop na destičce. Tož jsem ten kousíček co vadil na destičce přibrousil a sedne tam jak to má být a rázem po všech problémech s přibržďováním ani náznaku. Viz.Foto, kam ukazují konce šroubováku tam je ten problém. Ps. Brzdové třmeny jsem porovnával 4ks a vyboulení tam mají všechny.
Příloha a.JPG je dlouhodobě nedostupná.
Jeste k te orientaci desticek - domnivam se, ze (i kdyz je to nelogicke) brzdove desticky nepatri do trmenu symetricky, cili zoubkem dolu, ale jedna zoubkem nahoru, druha zoubkem dolu. Takto jsem to mel na aute a puvodne jsem si myslel, ze to nekdo v Subaru servisu dal blbe, ale pak jsme nasel ten nalitek na trmenu a koukal do manualu a myslim, ze to tak opravdu ma byt. Cili nic neni treba pilovat, ale jednu z desticek dat opacne. Je to trochu divne, protoze plochy desticek pak nesviraji kotouc presne symetricky, ale co uz. Mam origo desticky NABCO - jsou znacene LH a RH pro kazdou stranu. Orientace je trochu videt i na skenu.
Co si o tom myslite? bduh.gif
Přílohy
brzda1.jpg
brzda1.jpg (48.15 KiB) Zobrazeno 19752 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Mis.us »

už si nepamatuju,jak je to u originálu.Teda,že jsou značený jak píšeš,to je jasný.V tom případě to poznáš podle toho značení jak opravdu maj bejt.Jednu sadu mam v garáži i se spoustou brzdičů,tak to můžu zkusit.Odjakživa co Libera opravuju je dávám tak,aby šli vyndat ,když je vemu za vrchní stranu-čili tam kde je jeden opěrnej zoubek-směrem nahoru.sjíždí se víc nepohyblivá destička,pak je prohazuju levou stranu kola s pravou.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od covex »

To je tedy velice zajimavy postreh. Ja jsem tam desticky zkousel obracene davat ale nikdy mi to neslo. Takze davam obe zobackem nahoru. Az to budu priste rozdelavat, protoze to uz zase piska, tak to zkusim jak pises, problem je jen, ze mi pak vyjdou dve sjete desticky na jedno kolo...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Polevoj »

Jako nahradu desticek do noveho zkuste TRW GDB3136 , cena cca 1000Kc. Zdaji se mi vic odpovidajici originalu nez NIPPARTS.
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Polevoj »

Prikladam foto - odpovidaji perfektne originalnim!
Obal
Obal
trw.jpg (48.12 KiB) Zobrazeno 19682 x
Vlevo original NABCO, vpravo TRW
trw1.jpg
trw1.jpg (48.88 KiB) Zobrazeno 19682 x
Nahoře original NABCO, dole TRW
trw2.jpg
trw2.jpg (48.86 KiB) Zobrazeno 19682 x
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Machy_CZ »

Zdravím, k těm kotoučům, zkoušel jste někdo kotouče Brembo ? Jsou dost kvalitní, tak by mě zajímalo, zda se taky zkroutí nebo ne při prudkém brždění ?
Popř. ATM drážkované, jenže je dělají na zakázku a při jednom páru vychází na cca 3000.

Větší kotouče jste zkoušeli ? Justy ma větší kotouče, tak by nemusel být problém je vyměnit.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Tuti »

Machy_CZ píše: Justy ma větší kotouče, tak by nemusel být problém je vyměnit.
bduh.gif a Gallardo má ještě větší ...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Machy_CZ »

A to Libero brzdi tak dobre, ze není třeba zlepšovat? Co jsem se díval, tak 212mm kotouče na cca 1tunu moc není. Ja razím přístup, ze brzdy jsou zaklad, az budes brzdit v krizohce, bude ti každý decimetr dobry.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od dědek »

Tak brzdy zrovna nejsou u Libera tou nejsilnější zbraní. Ale? Libero nemá ABS a tak když dojde k nejhoršímu, snadno zašlapneš všechna čtyry a pak už děj se "vůle boží" - záleží na gumách, vozovce, nákladu a štěstí, zda-li včas zastavíš. Myslím, že měnit kotouče za ty, které mají brzdit i ve 180km/h je v Liberu docela luxus. Aspoň já se pohybuji 50-80km/h a tak platí výše uvedeno. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Mis.us »

Machy.

Jaký vůbec budeš mít libero? starší nebo novější typ?

u starýho jsou 212 a dělá je spousta výrobců (brembo,trw,fri-tech....) jenže novější model má průměr kotouče 221 a v náhražce je dělaj asi jen dvě firmy a bohužel kvalitní brembo to neni.Zatim vim o nekvalitním fri-tech z Itálie,kterej se hned zvlní.Před nedávnem jsem řikal tátovi,že na jeho zrepasovaný auto nebude škoda dát originál kotouče od subaru guide partsu.jeden stojí 3200,- a rozhodně se nezvlní pokud nedostane každej den kotel.A s tim vylepšovat brzdy,to je zbytečný,Libero brzdí velice ochotně i když je plný.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Machy_CZ »

Justy má právě 240mm kotouče, stejně brzdice, tak by nebyl takový problém s prestavbou
Naposledy upravil(a) Machy_CZ dne pon dub 11, 2016 10:15 am, celkem upraveno 1 x.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Mis.us »

Dej jsem odkaz na brembo.díky

nemusíš už jsem to našel http://www.brzdybrembo.cz/brzdovy-kotou ... 9-a290-10/
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pát úno 01, 2013 9:58 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Tuti »

Problém brzd v Liberu není v jejich primární účinnosti, ale v náchylnosti na váznutí třmenů (a týká se to jen novějšího). Jinak když jsou brzdy v pořádku, brzdí Libero řekl bych standardně jako každé normální auto. Věřím, že konstruktéři přisoudili brzdám přesně takový účinek, jak to bylo vzhledem k jeho proporcím možné ... všimni si, kde má Libero přední kola. Když ho vybavíš "kousavějšími" brzdami, při zaflekování se postaví na čumák nebo přinejmenším odlehčí zadní kola tak, že už nebudou držet stopu. Bezpečnost tím určitě moc nezvýšíš.
O kousek větší kotouče by se možná hodily kvůli lepšímu chlazení v extrémních případech, ale při normálním provozu jsem neměl nikdy pocit, že by třeba po delším horském sjezdu brzdy měkly a originální kotouče se ani nevlní.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Machy_CZ »

Jeste se odpoledne podívám na ty třmeny a kotouče Justy X Libero
Naposledy upravil(a) Machy_CZ dne pon dub 11, 2016 10:15 am, celkem upraveno 1 x.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Tuti »

Něco jako univerzální autopotahy :?:
Přílohy
Snímek obrazovky 2013-02-01 v 10.02.16.png
Snímek obrazovky 2013-02-01 v 10.02.16.png (26.32 KiB) Zobrazeno 19486 x
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Mis.us »

to se podivej,ale těhlice jsou u justy podle mně jiný,takže rozteč na třmenu nejspíš nebude pasovat.Jak už jsem psal,je to zbytečnost.Tvoje věc jestli to předěláš:-D no a v česku příjde jeden kotouč na 1400,-to jde,objednám vyzkoušim.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Machy_CZ »

Kdyby jsi chtel, mohu je sehnat z UK, kolem 1800kc za par,...
Naposledy upravil(a) Machy_CZ dne pon dub 11, 2016 10:16 am, celkem upraveno 1 x.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Martinekk »

No, na mojom staršom som menil kotúče za nejaké noname od Mateječka, a nieje s nimi problém. A to stáli v tej dobe asi tri stovky kus. Je to ak 5 rokov dozadu. Asi sú poľské, ale nezvlnili sa, a to som im pár krát dal riadne zabrať. Pri riadnom brzdené nieje problém predné kolesá zablokovať, dopredu sa ale Liberko neprekotí, to teda vážne nie...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Mis.us »

tři stovky za kotouč? ten byl ze dřeva ne? :D

už náhražkám moc nevěrim,to Brembo o tom se dá ještě uvažovat recenze jsou dobrý.Koupil bych ho v Česku,ne z Anglie.
Vždycky když dám náhražkovej kotouč (fritech),zvlní se mi -každodení ježdění a po 5000 km je v řiti.Jízda většinou po městě,takže samej semafor a furt se brzdí.nevydržej to.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit brzdové destičky?

Příspěvek od Martinekk »

Hm, neviem čo to bolo zač, určite nič extra, poliaci, asi JC auto... Ale asi sa vydarili, majú za sebou cca 40 tisíc.
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... predni606/ neviem ktoré z nich to boli, možno aj žiadne, už ich možno aj nemajú... Holt bol som študent a každá koruna dobrá.

Inak, čo sa týka trasenia pri brzdení, mám skúsenosť, na vlastnej koži. Popíšem ako to bolo. Keď som pred dvoma rokmi kúpil forestra, na tachometri 242tisíc nestočených, bolo jasné že brzdy budú tak na výmenu. A veru aj boli, tak 4mm pod hranicu. Objednal som sadu TRW, kotúče aj dosky. Reku fajn, cena pekná, budeme brzdiť ako sa patrí, hlavne bezpečne. Všetko bolo OK, sadlo to, ale po asi dvoch tisíckach km problém, pro brzdení triasli. A to od rýchlosti od 120km/h vyššie, moc som to neriešil, rýchlo nejazdím. Postupne sa to zhoršovalo, obviňoval som z toho šmejdné kotúče,tak som kúpil kotúče aj dosky krátkodobo používané, značka EBC. Drážkované, zelená rada pre civilné použitie(robia aj brzdy pre závodné použitie, no niektoré nemajú homologizáciu pre použitie na cestách), s tým že vydržia riadne zaťaženie (rozumej pri našo zaobchádzaní sa nedajú prehriať ani inak poškodiť). Reku fajn, bude to OK. Bolo, ale len asi 12 tisíc km, trasenie sa objavilo znova, a to pri asi 100km/h rýchlosti, a postupne nižšie. Des a hrôza, to sa nedalo jazdiť. Trochu som hľadal na nete čo sa o tomto probléme napísalo nielen na subaru fórach, veľa ľuďom pomohli až výmeny závesov predných ramien, tie také gumové silentbloky. Tak som ich objednal, vymenil, dal spraviť geometriu a už je 20 tisíc svätý pokoj, aj zo 180km/h rýchlosti žiadne trasenie. Čo je zvláštne je to, že na tých silentblokoch ramien nebolo vidieť žiadne vôle, ani guma nebola popraskaná, vyzerali dobre, dokonca na STKčke na tej takej pohyblivej doske keď šklbal autom a pozeral vôle čapov a zavesení mi povedal že auto je v perfektnom stave na svoj vek a kilometre, že je naozaj kvalitné. Takže asi také sú skúsenosti s trasením pri brzdení, nie vždy je to kotúč :!: Keby to aspoň bolo vidieť čím to je, že...
Inak, predné nápravy sa mi zdali dosť podobné Forester 1999 a Liberko novší :D Predné tyčky stabilizátorov sú rovnaké :lol:
Tu sú dve fotky bŕzd, pred výmenou to brzdilo dobre, po výmene je brzdný účinok výborný. http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9287_n.jpg http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5580_n.jpg
Takto vyzerá predné rameno a tyčka stabilizátora u Forestra. http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9948_n.jpg

Tož asi také peripetie som si užil, ale tak kto nie, že...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět