Stránka 2 z 2

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: pát pro 09, 2016 2:55 pm
od covex
Dobry napad - mam sensor i panel, zkusim to pripojit na aute, jestli to zlobi na palubce nebo sensor - ale spis typuju sensor.

Co jsem zatim zjistil z dokumentace a mereni druheho sensoru co jsem vyhrabal z nahradnich dilu:
Jedna se o odporovy sensor napajeny z pojistky 15 (Ignition) 12V pres civku v palubce, ktera reprezentuje merak.
Odporovy sensor dava 3-120Ohmu (3Ohm plna, 120Ohm prazdna).
Kvuli vymene/oprave sensoru je potreba demontovat nadrz. Kdyz jsem ovsem demontoval sensor z darce organu, musel jsem uriznout 5 sroubu/matek, ktere sensor drzi, protoze se nedaly povolit, jak byly orezle, jsou zvrchu nadrze, kde se vyborne dari vlhkosti.

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: pát pro 09, 2016 5:51 pm
od dědek
Jo to jsem si myslel, že kvůli tomu senzoru musí nádrž ven a i to je problén. Tak ti držím palce, aby to byl budík. Dědek

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: sob pro 10, 2016 8:53 am
od covex
Jeste me napadla jedna (oblibena) libero pricina - vypada to, ze sensor neni uzemneny pres nadrz, ale kabelem, bohuzel jsem zatim nezjistil kam to uzemneni vede.

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: sob pro 10, 2016 11:13 am
od covex
Co jsem zatim zjistil stolnim merenim:
1. k funkci sensoru je potreba na kaplicce pripojit +12V na kontakt a18, zem na a9 a sensor pripojit z b1 (+) a kontakt 2 sensoru na zem.
2. prazdna nadrz je cca 8.5V mezi a18 a b1, plna nadrz cca 11V
3. nabeh ukazatele z prazdne na plnou trva hodne dlouho, z plne na prazdnou o neco mene - podle me je sensor tak mechanicky tuhy, ze bez aktivniho pruchodu proudu se proste nehne - na tom je zalozene i to, ze po odpojeni napajeni zustava ukazovat stav paliva
4. pokud premostim sensor (tzn. je tam odpor 0Ohm), tak ukazatel bez problemu vyleze na plnou nadrz (tzn.prvni test na aute je uzemnit pin 1 konektoru F9, resp. 12 na F25)

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: pon pro 12, 2016 6:28 am
od Karlik
Ten palivoměr je i pro mě záhadou, včera si to jedu s dlouhého kopečka dolů :D palivoměr ukazuje něco málo před Empty, najednou cukání a netáhlo za plynem, zpomalování :( Ještě že za mnou nic nejelo, dole v údolí na rovině se to zase rozjelo a do kopce paráda, normální jízda. Pak jsem dojel raději na benzínku a doplnil jsem 35 litrů. Já se v liberu orientuji hlavně dle najetých kilometrů kdy mam tankovat, ale teď mě to překvapilo, asi si to v zimě více vzalo a pak zkopce se zbytkový benzín nahromadil vpředu a čerpadlo nemělo co sát.

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: ned pro 18, 2016 11:08 am
od covex
Ten plovakovy sensor v nadrzi je celkem rychly, ale sensor na paluvce ma velkou setrvacnost. Podle me to je udelane schvalne, aby neposkakoval ukazatel na kazdem hrbolu. Taky se nepredpoklada, ze palivo v nadrzi ubyva skokove, takze si to muze dovolit. Pri natankovani pak chvili sensor leze nahoru.

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: úte dub 27, 2021 10:24 pm
od Albedo
Trošku oživím téma palivoměru. Nemáte někdo odpozorované, kolik která značka na něm značí litrů v nádrži? Na 100% vím, že prostředek mám vyjetých 15l z plné nádrže, takže by měl být zůstatek 25l v nádrži. Kolik je ten dílek na cca 80% stupnice? a kolik ten spodní? Nepřipadá mi, že by to bylo po čtvrtinách. Připadá mi to jako vyjetách 5l (ta horní značka nad polovinou) a spodní vyjetých 25l. Osobně tedy tankuju na jedné pumpě (EuroOil) vždy do cvaknutí pistole a pak ji ještě nechám 50x vypnout.... :D Já vím, úchylka :D Tímto, si myslím, mám vždy celkem přesný počátek pro měření spotřeby.
Zkušenosti?

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: stř dub 28, 2021 6:53 am
od covex
Pocitam to presne jak pises - 1. znacka 5l, 2. 15l, 3. 25l, 4. prazdna nadrz, vyjeto 30l (tzn. zbyva jeste 10l). Ta stupnice neni linearni, je to i videt okem.

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: pát dub 30, 2021 9:52 am
od David
Pokud máte na ručičce nulu a postavíte auto z prudkého kopce dolů, tak se může stát, že si to vzadu už cucne vzduch, nádrž má metr, jinak to nelze. Při jízdě do kopce se to tedy nestane, při jízdě s kopce to pod kopcem rozdejcháte, ale nesmíte nechat běžet motor a stát s kopce, nebo v té poloze startovat. Sám jsem kvůli tomu jednou vymontoval benzinovou pumpu, zjistil jsem to, až když jsem se pokoušel za hadičku do nádrže sát pusou benzín.
Ahoj David

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: čtv kvě 06, 2021 1:43 pm
od Mis.us
Davide, nechci tě přechytračit, jen to doplním.....

FA libero má sbernej koš. Tam se benzín drží......dokonce se benzin udrží i když je čumákem z kopce (přívod na dně koše je z bandasky na zadní straně, takže když je čumákem dolů, nemá benzín jak odtéct z koše ven zpět do bandasky a válečkový sejto, který v koši je a je napojeny na čerpadlo, si může sát.... pokud tam teda nějakej benzin je :D), ale jak píšeš, nemělo by bejt dlouho v tyhle poloze nastartovaný.....sice do sacího koše vede vratka od vstřikovačů, tím pádem se sběrný koš neustále benzínem doplňuje, ale po nějaký době by motor benzín zkrátka "sežral".....kapacita toho celýho koše je mým odhadem cca 2.5 litru, když je čumákem dolů bude tam polovina a od vstřiků se neustále benzín do koše vrací, takže by to teoreticky mohlo běžet jistě 15-30min, kdyby tam teda doopravdy bylo to množství, jenže v tom hraje roli terén-muze se něco odlejt přes okraj vjetim na nějaký hrbol když už jedeš čumákem dolů a pak zůstaneš stát apd.... ;)


Dával jsem do Libera Webasto (horkovzdušné) a čerpadlo pro přívod do něj, je napojené na vratku, vratka je 25mm ode dna a je v tom sběrném koši, jak píšu vejš. Jednu nádrž jsem měl i rozpůlenou a asi bych našel i v compu fotky....

M.

Re: Ukazatel paliva a rezerva

Napsal: čtv kvě 06, 2021 9:00 pm
od covex
Tak to zase neni tak spatne vymyslene.... spis naopak. Ani sem netusil ze je to tak slozity, resp. ve vysledku jednoduche reseni problemu s naklonem.