Stránka 1 z 1

Tažné na Libero

Napsal: úte pro 07, 2010 8:31 pm
od almanova
Ahoj všichni, rád bych zakoupil co nejdříve Libero, mám ale podmínku, musí mít tažné, což každé nemá, ale zase to jsou auto podle inzerátu, která vypadají velice dobře, takže jsem se chtěl zeptat, jestli je velký problém sehnat a pak nechat namontovat starší tažné.Taky bych potřeboval poradit, jaký motor je nejzajímavější, tedy nejlepší. jak jsem pochopil z inzerátů, všechna Libera nejsou 4x4, to je fakt? Otočné přední sedačky mají všechny? Vyspí se v Liberu 2 dospělí vedle sebe (myslím v rámci možností, mám 1,85 cm a partnerka taky.......)nebo mám přemýšlet do budoucna o dvouch patrových postelích? Jaká je reálná spotřeba v terénu a jaká na delší trať, popř. ve městě? Píše se cca 7,5 l.... Sháním něco okolo 30.000 se vším všudy - je to reálný? Na mobile.de jsou tak od 1.000 Eur a vypadají ve slušném stavu.....Díky za rady Jirka

Re: Tažné na Libero

Napsal: úte pro 07, 2010 11:39 pm
od Martinekk
Zdar,

no takže ťažné sa namontovať dá bez probémov, len je ho treba mať zapísané v TP. Inak jedno ťažné navyše myslím mám, na staršie. Dalo by sa poskytnúť.
Motory sa montovali do staršieho 1000 a 1200ccm. Tá 1,2jka je optimum, s litrom sa jazdiť dá, ale predsalen sú to motory vyrábané do roku 1986 tuším, tudíž celé auto by malo minimálne 24 rokov, a odpovedajúci stav... Nie všetky sú 4x4, také čo nemá 4x4 je skôr unikát, je ich veľmi veľmi málo. Drtivá väčšina 4x4 má. Otočné predné sedačky majú niektoré, nie všetky. Myslím že verzie super deluxe majú otočné, ale po tých rokoch mohol niekto z predchádzajúcich majiteľov meniť dačo v interiéri... Máloktoré Libero je v originál stave. Vyspať sa vyspíte bez problémov. Spotrebu na diaľku jazdím tak okolo 6,2 až 6,4L naturalu na 100km, v meste do 7L. Terén radšej nepočítam, tam bude to číslo dvojmiestne. Ale tak vyjazdiť celú nádrž v teréne... Sa mi ešte nepodarilo a ani nepodarí asi. Spotreba VEĽMI závisí na stave auta, nastavení karbecu, pravej nohe vodiča...
Počítaj že za tisícku eur dostaneš auto, ktoré síce vyzerá pekne, ale roboty na ňom bude ako na kostole. Liberká majú za tie roky najazdené pekné stotisíce, nikto nikdy nezistí koľko presne ktor kus. Bežne počítaj že budeš musieť do neho investovať v pokúpnych opravách tak polovicu až celú sumu za akú si ho kúpil... To je realita. Nikto Libero ktoré je porobené a takmer dokonalé nepredáva. Jedine keď má nejaký problém.

Re: Tažné na Libero

Napsal: stř pro 08, 2010 8:32 am
od artvandal
Tak tak, souhlasim...otazka je taky jestli chces novejsi nebo starsi typ, tim se ruzne veci meni.
Napr. uvazovat za novejsi libero 30k se vsim mi prijde naivni, pac za 30 se mozna koupi, ale vsadim boty ze minimalne dalsich 30 tisic do nej do roka az do dvou stejne nacpes, pokud budes chtit aby poradne jezdilo (Svadlenka tvrdil, ze do libera se da narvat i 140 000 a pak bude teprve 100%, cemuz i verim, ale to uz musi byt clovek fakt zapalenej:)). Na to aby novejsi jezdilo pod 7 litru ve meste, bude urcite potreba kloudna generalka motoru (coz si malokdo udela sam a jenom za material to bude tak 20 tisic) a stejne mi prijde spis realnejsi 8l/100km.

Tazny: je tady nekde o tom tema, co vim tak pokud ho nemas v technicaku zapsany, mas tak mas proste smulu. Ja sam sem si proto taky sehnal primo libero s taznym (ale dal sem za nej 50k). Myslim ze s taznym spis sezenes starsi liberko, tech novejsich moc videt neni.

Spani: vyspej se dokonce i 3 dospely lidi vedle sebe, ale to uz je spis nouzovka, ve 2 uplne na pohodu, s vejskou problem neni, merim stejne

Re: Tažné na Libero

Napsal: stř pro 08, 2010 11:19 am
od vojta
..jojo, mohu jen potvrdit, liberko mám od léta, bylo za 30, momentálně v servisu sundaná hlava a spoustu investicí předtím, na padesáti už budu určitě, a to si neúčtuju svuj čas :D - to bych se sám sobě nedoplatil :D ...je to super auto, a právě kuli spaní jsme do něj taky šli, ale s investicema musíš počítat, v německu se možná najdou v lepším stavu, ale ty zas vyjdou dráž...koukám že si z prahy, tak možná nejlepší poprosit někoho pražského o předvádečku, ten tě nadchne a máš dva roky co řešit :twisted:

Re: Tažné na Libero

Napsal: stř pro 08, 2010 4:35 pm
od covex
Nova Libera uz se pro evropsky trh delala vylucne s motorem 1.2, takze tam neni co resit. SDX verze, neboli SuperDelux maji otocna sedadla a prosklenou posuvnou strechu. Spotreba noveho je papirove 9.3/6.1/7.3. Ja se pod 7l nikdy nedostal, mestska je 9.5l/100km coz u me odpovida, jizda 4x4 pri nizkych teplotach ve snehu a marastu jako je ted klidne 12l. Za 30tisic se v Liberu moc nepovozis. Jedina vyhoda je, ze kdyz koupis za 70, muzes dopadnout uplne stejne, u 30 aspon vys do ceho jdes. :)

Re: Tažné na Libero

Napsal: stř pro 08, 2010 6:58 pm
od Lubomír
pre Liberko hovorí sama existencia tohoto fóra , mať tak ja pred 15 rokmi tolko informácií, kolko je tu, mlaskal by som si radosťou pri každej oprave. Skrátka, na servisy tak nejak nespoliehaj, hotové bude, čo si urobíš - kvalitne a zodpovedne a ešte aj lacno. Že si neni zrovínka zručný mechanik nevadí, to sa staneš, máme tu na fóre členov, ktorí neboli a už sú velmi šikovní (aj ja som poprvýkrát veril servisu, no, bola to drahá skúsenosť....)
- náhradné diely sa dajú obstarať, aj cez toto fórum
- tak dobre, lacno a radostne jako v Liberku si nezajazdíš na žiadnom Haldexe - skús si skočiť s haldexom jako Jenýček na jednej fotke zo zrazu!
- požiadavku na tažné je mi ťažko pochopiť - znížiš si prejazdnú výšku,- ale zatial som vždy a všetko odviezol vnútri - je tam miesta a miesta, tak načo vláčiť nejakú budku za sebou - kúpil som Liberko s ťažným, ale odmontoval som ten krám - napíš, čo s tým chceš ťahať, nech to pochopíme , nejaké drevo na chatu alebo rebríky na malovanie ani sudy s kvasom na slivovicu ba ani sedacia rohová súprava nepredstavujú pre Liberko problém! Motorka sa vlezie dovnútra, tri bicykle na zadné dvere, expedičná zahradka nepotrebuje technicé osvedčenie, tak načo?

Re: Tažné na Libero

Napsal: stř pro 08, 2010 7:15 pm
od Tuti
artvandal píše: Svadlenka tvrdil, ze do libera se da narvat i 140 000 a pak bude teprve 100%
100% nebude ani za 300 000 - nic naplat, nový je auto jen jednou.
Je potřeba se smířit s tím, že v ceně 30 tisíc asi neexistuje auto (jakékoliv značky), které nebude brzo potřebovat nějakou investici. Jestli si dokážeš na autě ledacos udělat sám a smíříš se s tím že to občas nejede, klidně se drž filosofie že auto za 5000 nemůže zklamat - jen příjemně překvapit. Pokud chceš novější model, auta s prosklenou střechou bývají při obdobném stavu o poznání dražší než s plechovou.
-
Požadavku na tažné já rozumím - zrovna dneska jsem potřeboval převézt pár 4m dubových fošen .. to už dovnitř nejde, půlka by koukala. A na střechu - no bylo toho asi 400 kilo :? . A když vozíš třeba stavební materiál, tak pytle s cementem, vápnem, cihly atd. hodíš taky radši na vozík, než s tím svinit vnitřek auta.

Re: Tažné na Libero

Napsal: čtv pro 09, 2010 8:43 am
od artvandal
jj, 100% to sem tam dal a neuvedomil si co to vlastne znamena:D svadlenka rikal neco jako ze "pak bude konecne k necemu", rposte v tom smyslu;)

ad tazny: ja to taky naprosto chapu, zvlast u novejsiho, kde zahradku si musi clovek vyrobit (a ja treba nemam proste kde). na stavebni sut, hnuj na zahradku atd. si bez vozejku neporadim. a windserfove prkno bez zahradky na strechu asi pripevnit jde, ale nevim co na to policie:) o trech kanoich ani nemluvim:D

Re: Tažné na Libero

Napsal: sob srp 20, 2011 8:08 pm
od Nik
Takze,,,, je tu toho mnoho v zalozce "tazne", ALE nic o taznem. Toz vazne, vite prosim nekdo neco o taznem na novy typ ? Nutne potrebuji. Diky

Re: Tažné na Libero

Napsal: sob srp 20, 2011 8:35 pm
od vojta
témat s tažným je tu na fóru více, chce to lépe hledat..tak tedy:

viewtopic.php?f=10&t=849&hilit=ta%C5%BEn%C3%A9
viewtopic.php?f=11&t=1048&hilit=ta%C5%BEn%C3%A9
viewtopic.php?f=13&t=1010&hilit=ta%C5%BEn%C3%A9

možná by se dal oslovit někdo kdo prodává komplet libero s tažným jestli by ho neprodal zvlášť..