Ukazatel teploty vody

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Vstrikovac vymenis jednoduše. Povol ty dva šroubky na hlinikovy cepicce a pak vstrik kroucenim vytahni nahoru. Drží jen na dvou o-krouzkach. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak to je ten grif, hliníkový kšilt sem dole měl, ale vstřikům se ven nechtělo. Netušil jsem, jestli nejsou chycené nějakým "zámkem" co se vsouvá do lišty z jedné či druhé strany. Díky Jinak kombinovanou spotřebu mám cca 8l/100km a dálku mám 6,5l/100km, takže až na trhlou membránu v regulátoru by to mohlo být motorově v pořádku a ta chyba může být nějaký nesmazaný pozůstatek.
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak jsem dnes vyměnil celou vstřikovací lištu. Po výměně jsem ji napumpoval, chci startovat a nic. Odběr je, kontrolky pohasínají, ale motor se neprotočí, jen cvakne. Kontrola zemí a napáječe od baterie ok, úbytek napětí při startování do 500mV. Tak jsem ho podržel dýl a naskočil. Zdechnu ho a hned zas startuju a naskočí hned. Jenže z vejfuku bílej dým s vůní benzínu. Takže zas nejde jeden válec :roll: Jiskru hážou všechny kabely. Ale bez změny chodu na třetí válec při odpojení vstřiku. Na 2. a 1. se podstatně sníží otáčky při odpojení. Takže vyměním vstřik, ale bez účinku. Neměřil jsem osciloskopem přímo každý vstřik, ale počítám, že to tím nebude. Kompresi na válcích jsem taky neměřil, ale počítám, že to bude připečený ten 3. válec :? Otázka proč? Že by těsnění pod hlavou neorigo a ten 3. válec (nejblíž termostatu) neuchladil přes ty malé dírky?
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od covex »

Priznam se, ze rizeni vstriku jsem nikdy neresil ani necetl, ze by to nekdo delal, ale vzdycky je tam nejaky drat a konektor nebo RJ ktera ten vstrik ridi. Co hledat timto smerem?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Třetí valec je kapitola sama pro sebe, mohl o tom psát do rána. Těsnění má malý dirky záměrně, právě aby se to ochladilo lip, navíc termostat je zboku hlavy a kolem třetího válce jde nejvíce chladny vody. starý libero ma zapeceny kroužky v neskutečně velký míře oproti novejm liberum, proto makovicí prekonstruovali..nebudu zacházet do detailu. Je to Špatným zacházením od majitelů před tebou. Vyndej svíčku, výpal ji a vyčisti a zas to na tři pojede. Na třetím válci holt nemáš kompresi. Kuli tomu co si napsal. Kolikrát stačí povitahnout kabel aby tloukl do svicky z dálky. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Takže minimálně zas hlava dolů a těsnění nové. Co tohle? Výrobce ELWIS pod kódem N07008. Má okovení u pístu. Originál jsem nenašel. Pod číslem 11044 to není na libero :?
Obrázek
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

To těsnění co jsi našel je na justy . originál koupis u Subaru okovany díry ma Každý tesneni
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak jsem dneska zkusil, cos mi poradil a bohužel nepomohlo. Takže těsnění pod hlavou bude v pr*eli nadobro. Ale nepřijde mi, že by to začalo žrát vodu nebo olej, jen je najednou neskutečná spotřeba. UAZ by se za takovou spotřebu nestyděl. A navíc ta membrána je prdlá i na té druhé liště, takže těsnění pod hlavu a regulátor tlaku paliva..
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Než budeš tu hlavu opravdu sundavat tak zmer tlaky. Navíc pístní kroužky, když b teda byly špatný, tak písty jdou ven jen pres hlavu. Jsme zase u toho...dělat něco jen jako, je pro zlost. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Vím že myslet znamená ho*no vědět, ale myslel jsem si, že ten druhý motor vydrží aspoň rok dva a mezi tím udělám ten původní... No dávní Libero bohové tomu chtějí jinak. Takže těsnění pod palici, vodítka a těsnění ventilů, simeringy... Beta hase se sídlem v Praze a provozovnou v Ústí n/L funguje? Nebo je nějaký jiný poskytovatel OEM dílů? Změřím kompresi a uvidíme co dál. Je mi jen divný, že jsem najel skoro 800km za tři dny, nic se motorově nedělo, přijedu domů a druhý den to jede jen na dva.. bduh.gif
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak komprese na válcích bez svíček v pořadí od 1. po 3. válec v kg/cm2: 12; 11,5 a 9 Se svíčkama 12; 12; 11. Takže to podfukuje mezi válcema a nějaká ta netěsnost asi na ventilech, páč olej ani vodu to nežere. Jiskru na prázdno hází víc jak 10mm, takže napětí je větší jak 10kV. Svíčky čisté. Chyba jinde. Po demontování vstřiku jsem je odzkoušel do misky a tam to bylo a vše vysvětleno. Vstřik na 3. válci netěsnil a jak tlačilo podávací čerpadlo, šlo to všechno do něj a skrz něj nespálené ven, viz video: https://youtu.be/VnXUUDhSYqs
Po vyměně těsnění vstřiků pak už jen vypálit benzín ve výfuku a už zas jede na všechny hrníčky. Chyba 23 zůstává, objevila se nová chyba 26 - teploměr nasávaného vzduchu... Takže po půlnoci kontrola elektriky...
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od kraxna »

Zdravím, přihodím něco do tématu.
Minulý týden mi z ničeho nic vyskočila rafička vody nahoru až za stupnici. Tak jsem si myslel, že bude poohýbaný termostat a že prostě neotevírá. Dal jsem nový a při té příležitosti jsem chtěl dolít vodu.. Na víčku (na sloupku) byl NESKUTEČNÝ tlak a bylo zamaštěné bordelem - po čuchu olej a vody málo. Jen bych se chtěl ujistit, že je to těsněním pod hlavou. Mechanik majitele přede mnou byl dost zmatený když jsem se ho ptal co vše na liberku dělal, vyjmenoval mi pár věcí a zmínil že těsnění je nové (březen 2018)... v té době už byl plný internet "těsnění na libero" na justynu. Mám od té doby ujeto asi 5000km, je možné, že by to jezdilo na to justynové těsnění a po 5000 začalo tlakovat do chladící soustavy a zároveň žralo (odpařovalo) vodu? Spotřebu oleje mám velmi malou... cca 2-3 deci na 1500km. Jinak liberko jede normálně, táhne, akorát při brždění motorem se po chvilce bíle rozdýmí.. po přišlápnutí plynu zase OK.

A další dotaz - když už ho budu měnit.. čím měříte rovinnost? Hlavu mi změří a srovnají ve firmě, ale chtěl bych zjistit, jestli mám rovný i blok, abych to těsnění neměnil za dva týdny znova.

Jinak přikládám výkres těsnění, který mi poslali z firmy, kde si je chlapci nechávali vyrábět a poslat. Pořád je dělají, stačí jim nadiktovat číslo 3887-23364. Cena 600-700 Kč. Výroba do 14 dní.
Přílohy
tesneni pod hlavu liberko.png
tesneni pod hlavu liberko.png (170.78 KiB) Zobrazeno 17112 x
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Bohužel to co píšeš napovídá tomu, že jde do valce voda(do některého ze tří) ještě bych vyndal svíčky, protože když jde voda do válce je svíčka vypálena do zelena.

Výkres je v pořádku

A bohužel, pokud chceš měřit rovinu bloku, musíš vyndat motor ven. Já když dělám generálku tak nechávám hlavu i blok srovnat(jen nepatrně kuli kompresnímu poměru) pak mám jistotu, že to bude ok, ale abych řekl pravdu, viděl jsem na liberu zkroucenou hlavu, ale blok ne......ta ocelolitina si nechá dost stát na hlavu, neříkám že se to nemůže stát ale je to téměř nepravděpodobný....ta plocha zas tak velká není a má to Closed deck.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od škatulka »

Sice mluvím o starším LIBERU ale problém může být stejný. Při použití špatného těsnění se mi špatně chladila hlava válce
a došlo k pronikání vody do válce.Po pečlivé kontrole jsem zjistil, že není prasklé těsnění ale hlava válců (mikroskopická
trhlina v místě neprůchozího chladícího kanálu). Nechci strašit, ale toto se mi opravdu stalo. Přeji víc štěstí než jsem měl já.
Škatulka.
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od kraxna »

Děkuji za rady :) Hlavu budu dávat do firmy, kde měří rovinnost, těsnost na 8 atmosfér a že ji prý udělají (zavaří či co), srovnají i včetně gufer ventilů okolo 2000.

Svíčky zkontroluju :)

Nicméně ptal jsem se ještě jestli je možné, že jsem najel 5000km na justy těsnění... nebo by to haprovalo celou dobu?
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Hlavně v ty firmě řekni ať si objednaji gufera na dříky ventilů originál.... Libero má gufera na výfukových ventilech ze speciálního materiálu snášející vysoký teploty(výfukový ventily jsou hned nad parohama a tím, jak motor leží a teplo sala nahoru je permanentně spodní část hlavy nahrivána vyšší teplotou než u sání, tím pádem gufera víc trpí....jdou sehnat pouze originál, v sekci druhovyrobniho katalogu na Libero jsou pod název EF12 přiřazeny gufera z justy, které jsou ze stejné gumy jako gufera na sací ventily a ty na liberu nefungují) m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Vada těsnění se neprojevuje hned, ale až po určitý zátěži. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od kraxna »

Tak hádejte co pod tou hlavou bylo? :D samozřejmě těsnění na justynu, svíčky zelené zoxidované, ani nešly povolit.

samozřejmě počítám i s tím, že gufera budou taky z justy. proto se ptám... u každého autorizovaného subaru dokážu sehnat ty liberácké? Nebo zase přes tebe Mišusi?

-zlepšila by nějak vlastnosti omotávka na výfuk a svody?
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Já výfuk udělal tak, že je obráceně (jako u 4valcovyho sambara a má to dvě výhody....nehřeje se hlava a zvedne to výkon.) Starý karburátorový Libero s kratší převodovkou z FA mi s tímhle výfukem litalo bez problémů 160km/h, ale je pravda, že jsem dělal leštěný kanály jak výfuku, tak sání a karburátor byl taky lestenej. Jelo to jak hovado, kór na 12" kolech
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

A co se týče ty pásky tak to nějakou určitou teplotní funkci má tuším že teplota klesne na polovinu. Chci to dělat na turbovyho Leone.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět