Ukazatel teploty vody

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Karel »

lubson píše:elektronický korekční mezičlen
Nó... idea je to krásná,áále má to praktický význam :?:
Ručička na teploměru ukazuje když je vodorovně stav OK/ Jsou i mladší, a dražší
vozy, kde je jenom kontrolka "přehřátí" a je to taky v pořádku./
a to nám ke spokojenosti obvykle stačí. Také jsem se snažil využít celou stupnici přidáním paraleního rezistoru,
a také použitím čidla s jinou charaktristikou.
Výsledek nebyl ale nic moc. A vrátil jsem se potichu a rychle k originálnímu zapojení.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od lubson »

Karle, fascinovalo mně to, že celých 12 let ježdění ta ručička byla jako přilepená přesně na střed, a to ať bylo parné léto, nebo třeskutá zima. A říkám si, že to všechno jde, tedy i dosažení původního stavu, když teď mi to ukazuje nízké hodnoty. Právě s odkazem na tvá měření v některém tvém předchozím vláknu, kolik ohmů je potřeba na určité výchylky ukazatele teploty při pomněrně vemi nízkých ohmických hodnotách termistoru jen desítky ohmů a porovnání s mým měřením, kde pro stejné výchylky ukazatele jsem naměřil poněkud vyšší hodnoty, které se s tvými neshodují a nakonec do třetice na výše uvedená má měření ohmických hodnot termistoru jsem se dostal uplně k trojím rozdílným hodnotám a teď z toho potřebuji udělat závěr, kdo vlastně z nás má co konkrétního špatně. Nechci kecat, ale trochu tuším, že by ten můj měřený termistor s ohmickou hodnotou 270 ohmů pro teplotu 85 stupňů (výchylka ukazatele přesně na střed) mohl být v pořádku, protože se shoduje i s jiným měřením někoho předešlého tady na fóru v některém podobném příspěvku)a koneckonců shoduje se i s tvým měřením na sousedním termistoru pro řídíci jednotku (popsal si ho zde viewtopic.php?f=2&t=875 ) a že oba 2 máme zřejmě problém s ukazatelem v přístrojovce, protože se nám liší průběhy ukazatele v závislosti na připojeném odporu proti zemi. Chtělo by to přizvat ještě někoho dalšího, hlavně komu dosud zatím ukazuje ukazatel teploty přesně na střed při provozní teplotě vody a ten by měl ochotu změřit svůj odpor svého termistoru (odpor mezi kontaktem a kostrou po odpojení kabelu vedoucího od něj k přístrojovce) při provozní teplotě a hned bychom věděli, kde je pravda. Mně se Karle těch 15 ohmů pro plnou výchylku, jak si měřil a psal, zdá strašně malá hodnota a pomněrně velký proud, takovéto proudy, co já pamatuji, měly snad jen Moskviče v palubkách s měřáky na principu odporových topných tělísek s bimetalovou ručičkou :lol: , japončík konstruktér elektronik by do takového hodnoty nikdy nešel, protože by se mnohem citlivěji projevovaly případné přechoďáky i zahřívání samotného termistoru průchodem takto velkého proudu, nevím, myslím si, že tam bude také něco špatně. No nicméně velmi jednoduchý korekční obvod s PNP tranzistorem a nějakými odpory, který proud pro ukazatel teploty zesílí tak, že zase ukazuje ve správném rozsahu, mám už hotový a testuji jej, pouze ještě musím navrhnout korekci napětí v palubní síti, aby výchylka nebyla na změnách napětí závislá, tak ještě chvíli, jak to doladím, hned tady popíši, mohlo by to posloužit i dalším...
Naposledy upravil(a) lubson dne pát úno 03, 2012 12:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od ulus »

Pokud se zadaří a příští týden se mi do práce vrátí jeden měřák, změřím všechny čidla teploty najednou a celkem přesně. Už jsem na to myslel. Je tedy ještě otázka, jestli půjde vyndat čidlo vzduchu, protože dvě zbylá jsem z termostatu nedostal (teda šlo by to, ale musel bych koupit nové, takže se o to ani nebudu pokoušet). Motor sice už dlouho stojí, ale před odstavením jsem neměl žádný problém s chlazením ani s rafikou. Termostat má na sobě 82 stupňů, je to zajímavé, auto i v zimě dobře topilo.
Jinak všeobecně, pokud měříte běžným multimetrem, počítejte s velkou chybou, obecně cca +-5 stupňů (možná při součtu chyb senzoru - termočlánek K - a měřáku ještě s větší). Korekce se dá odhadnout kalibrací v bodu varu a trojném bodu (nejlépe destilky), to by pro běžné měření mělo stačit, pro kalibrační laboratoř je to stále nepřesné. Zahřívání musí probíhat opravdu pomalu, aby se teplotní změna vody projevila i na materiálu čidla.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od lubson »

Budu moc rád, když se ti to podaří, určitě z toho pak vyvodíme závěr a oficiální sadu diagnostických hodnot čidel pro ostatní. U toho měření termistoru ve vodní lázni jsem zahříval velmi pomalu, zhruba + 1 stupen za 1 minutu, proto mi to celé měření až k varu trvalo přes hodinu a myslím si, že díky tomu bylo velmi přesné. Byla tam ještě jedna záludnost a sice to, že termistor musel být celý potopený do vody, ale jeho kontakt musel koukat stále na hladinu, jakmile se také potopil nebo zase vynořil do vody a z vody, hned se změnila hodnota odporu díky mírné vodivosti vody o pár desítek ohmů nahoru nebo dolu, přitom voda je téměř nevodivá, překvapilo mne, že to má až takový vliv. Kontakt se dá snadno udržet relativně v "suchu" nad hladinou vody v měřicí nádobě, ovšem nad 90 stupňů už voda příchází k varu, bublá a cáká na kontakt a měření začíná znehodnocovat, naštestí při těchto teplotách je již termistor na nízkých ohmických hodnotách a svod mezi kontaktem a jeho kostrou se již skoro neprojeví. Asi by pomohla na tu chvíli smršťovací bužírka, mám jich plné skříně a přitom jsem jí tam bohužel nedal, příště při tomto laboratorním měření budu chytřejší. :D
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Karel »

lubson píše: hned se změnila hodnota odporu díky mírné vodivosti vody o pár desítek ohmů nahoru nebo dolu, přitom voda je téměř nevodivá, překvapilo mne, že to má až takový vliv
Zde je asi celý problém . Voda, tedy voda pitná má udávanou vodivost 40 - 125 mS/m
což je asi0,4 - 12M Ω/m.
Takže změna v řádu 10.Ω je vyloučena. Pravděpodobně chyba při měření nebo nevhodná metoda. Hodnotu asi 15Ω jsem naměřil v horké vodě, jako zde, a ověřil na voze. Zde jsem místo snímače pro teploměr zapojil reostat a nastavil ručičku ukazatele teploty na 3. rysku to je max. teplotu
a naměřená hodnota na reostatu je opět 15Ω +/- přesnost měření. Kdyby se jednalo i o 10% ! tak jsme stále okolo 13,5-16,5Ω. A to pro naši orientaci zcela stačí.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od vojta »

tak ukazatel se zbláznil i mě a nakonec za to mohl jen ten špatný konektor, projevovalo se to tak že ručička klesala při rozjíždění, což si vysvětluju většíma vibracema a právě špatným kontaktem. Jojo, kdyby šlo všechno tak snadno...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Trochu rozvířím disky na serveru a napíšu si své do starého vlákna. Auto topí, jede, ale ručička teploměru i po hodině jízdy leží tak v 1/3, přestože teplota motoru byla pohmatem na trubky v provozní teplotě. Pročetl jsem zdejší texty, abych byl chytřejší, ale nějak moudřejší jsem nebyl. Tak jsem započal vlastní měření. Měřil jsem tedy jen čidlo teploty pro budíky, u čidla pro ŘJ se mě nepovedlo sundat konektor a měřil jsem na rychlo. Nicméně se chystám změřit čidla obě. Takže nejdřív jsem testoval budík, tedy na konektor odpojený od čidla jsem proti zemi připojil potenciometr, nejdřív o hodnotě 3k. Při max. odporu ručička leží dole, při zmenšování odporu se ručička zvedá, až najednou úplně vyskočí na max. Tak jsem zmenšil potenciometr na 1k5, to už je citlivější a s ručičkou teploměru můžu už pozvolně hýbat. Takže jsem odečítal hodnoty na budíkovém teploměru následovně:

27R - 33R při ručičce zhruba v polovině rozsahu
15R - 17R při ručičce těsně pod horní hranicí

Pak jsem měřil samotné čidlo teploty. Nejprve při studeném motoru (auto stálo celou noc při teplotě 7°C) byl naměřený odpor 2k4 - 2k5. Po zahřátí, kdy z topení začal foukat teplý vzduch, naměřeno 160R, pak po ujetí několika km a celkovým během motoru min. 20 minut naměřeno 140R.

Z toho mi plyne, že buď se auto podchlazuje, to by byl termostat. Pravdou je, že zahřátý motor startuje špatně a na volnoběh je chod motoru chvilkami nepravidelný, ale zase topí krásně již po pár ujetých km.

Anebo odešlo čidlo teploty, když i při ohřátém motoru neklesne jeho odpor na požadovaných cca 30R, nebo odešlo měřidlo v budíku.

Jak je zapojen budík nevím, ale je-li to prostým sériovým zapojením aku -> měřidlo -> odporové čidlo teploty -> zem, tak to spíš vypadá na poruchu měřidla. Mé odůvodnění: protože to by tím při 12V/30R tekl proud skoro 500mA, to je skoro 5W (při max vychylce 15R by to byla už skoro celá 1A) a to mě přijde moc. Pokud by tím ale tekl proud cca 50mA při 12V, vychází mi odpor cca 270R a jak už tu bylo psáno od lubsona, je to odpor čidla při provozní normální teplotě, tedy ručička asi tak v polovině rozsahu. Z toho usuzuji, že by v budíku mohlo jít o miliampérmetr do 100mA (docela běžný rozsah) a to, že najednou potřebuje víc proudu (menší odpor) k vybuzení na stejnou výchylku by mohlo znamenat "vypálení" děliče v budíkách.

Pokud je to ale tak, tak se mi motor naopak přehřívá, protože při 140R při provozu je to proud 85mA, to by bylo ve 3/4 rozsahu, leda by měřidlo nebylo lineární, ale logaritmické.
30R v 1/2 rozsahu
30R v 1/2 rozsahu
image01.jpg (239.31 KiB) Zobrazeno 20357 x
15R v 1/1 rozsahu
15R v 1/1 rozsahu
image02.jpg (241.78 KiB) Zobrazeno 20357 x
A tady jsou odpory čidla zleva za studena, zavlažený motor a vpravo jízdou a stáním zahřátý motor
rozsahy čidla
rozsahy čidla
image03.jpg (244.11 KiB) Zobrazeno 20357 x
Měl by někdo nápad, kde je teda chyba? Mě napadá jít metodou vylučovací, tedy zjistit průběhy na druhém teplotním čidle (předpokládám že jejich charakteristiky budou stejně, jen to do ŘJ bude mít svou vlastní "plovoucí" zem kvůli načítání přímo to nějakého MCU), takže pokud budou jejich průběhy stejné, čidlem to nebude. Pak zbývá termostat a budíky...
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od covex »

Moje mereni cidla mas v viewtopic.php?f=2&t=875

vsichni potvrzujeme, ze odpor cidla pri provozni teplote ma byt v radu stovek ohmu. Pokud palubka ukazuje provozni teplotu (tzn. polovinu rozsahu pri 30Ohmech, pak je neco s palubkou, resp. ukazatelem teploty (ze schemat se da zjistit akorat to, ze je to kombinovany instrument s palivomerem ale zadne dalsi soucastky tam kreslene nejsou). Druha a podle me pravdepodobnejsi vec je ze tam mas "odpor navic" - ty sice meris u cidla odpor 30ohmu, merak na palubce ale vidi treba 200Ohmu. V dobe kdy ma cidlo 140Ohmu tak vidi 310Ohmu a proto ukazuje misto 1/2 mensi hodnotu (1/3?). Protoze zemeni palubky je spolecne s palivomerem, tak pokud by to byla zem v palubce tak by ti taky blbnul palivomer, takze to typuju na problem s uzemenim sensoru.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Díky za rychlou reakci. Těch 30R neměřím na čidle, to je hodnota odporu zapojeného mezi konektor a zem, při kterém budík teploměru ukazuje cca v polovině. Senzor při cca 10st. má kolem 2k5 a v provozu pak kolem 150R a to mi právě moc nesedí na žádnou z naměřených charakteristik. Je možné, že odešlo čidlo, které s sebou vzalo i nějaký předřadník či něco jiného v budíkách. Protože jestli má mít čidlo při 100st. kolem 200R, je to při 12V proud 60mA a jestli se mi po*ral senzor, který při provozu pustil proud až skoro 100mA, mohl tam propálit nějaký ten SMD odpor. Prozkoumám druhé budíky z dárce i obě čidla a nezbude mě nic jiného, než vyndat a proměřit i ty v červeném mimiautě.
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak jsem se dnes dostal k vyndání obou čidel teploty. Takže čidlo pro budík při 20°= 1k4; při 70°= 0k3 a čidlo pro ŘJ při 20°= 2k5; při 70°= 0k4.
To se při té vyšší teplotě v podstatě rovná měření Karla i Covexe viz. viewtopic.php?f=2&t=875. Vypadá to tedy, že to bude termostatem co dělá brikule po proplachu a výměně chladící kapaliny. Vyndal jsem tam nějaký WAHLER 92°/107° s dodělávaným profukem cca 3mm.
cidla teploty
cidla teploty
cidla.JPG (29.65 KiB) Zobrazeno 20256 x
termostat
termostat
termo.JPG (28.55 KiB) Zobrazeno 20256 x
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak jsem dotáhl druhý motor, vypreparoval z něj obě čidla teploty a čidlo pro budík ukazovalo o 1k menší odpor než to, na které jsem jezdil a když už při výměně vytekl domeček, vyměnil jsem i termostat. Použil jsem J1531001 od Nipparts. V balení je termostat na 88° s propouštěcím ventilem s gumovým lemem a těsnění. S gumovým límcem se nevešel, ale bez něj tam padl jak němec do krytu. Těsnění už tak nesedělo, vystřihl jsem podle původního z 1mm klingeritu nové a místo původních šroubů jsem dal nerezové, díry jsem protáhl závitníkem. Teď už teplota vylítne do budíkové provozní teploty během pár minut.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od covex »

Skoro bych si troufl tvrdit, ze ta dira v lemu termostatu neni dodelavana ale je original akorat v ni uz jaksi chybi ten uzaver:
viewtopic.php?f=13&t=1787&p=19296&hilit ... tat#p19293
ktery v horsim pripade jeste nekde pujtuje skrz chladici soustavu v lepsim uz se rozpustil.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Jestli tam dírka byla, tak jen malá a na tomhle termostatu byla zvětšovaná. Svědčí o tom okuje a otřepy po vrtání ze spodní strany. Dokonce na něm byly i sražené hrany, aby se vešel do domečku. Nicméně ani výměna termostatu neodstranila problémy se startem již ohřátého motoru :evil:
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od covex »

O problemech se startem si zatim nic nepsal - jakeho charakteru jsou?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Spočívá to v tom, že za studena chytí na první protočení, ale jakmile chci nastartovat ohřátý motor, tak to bez prošlapání plynu při točení startéru chytne málokdy a když to chytne bez šlapání na plyn (protože třeba startuji zezadu, když poutám dceru do sedačky), tak už se ohlíží celá školka :oops: Domníval sem se, že to vyřeší nový termostat, ale asi budu muset zkusit i čidlo teploty pro ŘJ. Pač nic jiného mě nenapadá. Jedno čidlo mám ze starého motoru z dárce.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Mis.us »

Uchlastava se ti to. Nasvedcuje to uz jen to, ze pises "kdys proslapu plyn chce se mu" ( hltne si vic vzduchu nez se zavrenou skrtici klapkou) velkou roli pri teplejch startech hraje funkce cidla teploty vody pro rj, druck sensor nad rozvodama ( snimac podtlaku motoru) spravne fungujici volnobeznej ventil a vubec celkovy serizeni motoru... M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Jj, s tím plně souhlasím a jsem si toho vědom. Jen má zkušenost se 4-taktem končí u karbecového formana a u dalších aut sem vše řešil garančkou, zárukou a pod, takže se stříkačkou se učím na tomhle. Čidlo pro ŘJ relativně snadno vyzkouším za jiné, snímač podtlaku (není to jinak taky magnetický ventil volnoběhu?) už asi moc nevyzkouším. U Libera je nějaký lineární nebo jen "I/O"?
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od covex »

Jediny co jsem nasel je, ze sensor tlaku je pripojeny tremi draty, takze to asi jen IO nebude. "druck sensor" je tusim v sektoru N9 (viewtopic.php?f=11&t=1368&p=15840) cerna krabicka. Vymenit ji muzes uplne stejne snadno, pokud mas jiny.

Magneticky ventil volnobehu je jinde (G2) - je na stejne desce jako 4WD ventil a reguluje prisavani vzduchu na volnobeh do motoru okruhem tenkou hadickou z filtru do sani.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Z boku filtrboxu, tedy ve směru dopředu, mi jdou dvě hadice, jedna R asi 15mm a druhá menší asi 5mm. Když za volnoběhu ucpu tu větší, hned to chcípne. Když ucpu tu malou, nic se neděje. Pak když vyndám konektor z čidla podtlaku (mapa N9), tak jsou otáčky nestabilní. Zaměřil jsem se taky na to "klepání" vpředu u řidiče, co je nejvíc slyšet za volnoběhu, je to rytmické a pravidelné. Nevím, jestli to vypovídá o tom, že to právě správně pracuje ten mag. ventil volnoběhu?
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukazatel teploty vody

Příspěvek od covex »

Ta mala hadicka (E4) vede k magnet ventilu - na volnobeh v ni musi prerusovane sycet nasavany vzduch. To prerusovani dela magnetventil volnobehu a ano je to to klepani, co je pak slyset az vepredu u auta. To ze ventil spina, jeste neznamena ze je pruchozi hadicka. Muze v ni byt bordel. Magnetventil volnobehu v podstate dusi privod vzduchu bypassem do sani tak, aby na volnobeh byly optimalni otacky. Mam takovy pocit, ze kdyz tuto hadicku ucpes prstem, tak by magnetventil mel zustat otevreny a motor zacit chcipat, ale uz si to presne nepamatuju.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět