Motor - ztráta komprese

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Ahoj všichni, prosím o radu, pročetl jsem zde trochu fórum a našel, že Libera trpí na motor, něco obdobného mne potkalo také, ale naděje umírá poslední, tak se zeptám, co zkusit hledat - auto normálně jelo bez problémů jelo, najednou začalo ztrácet výkon = podřadit, pořád zpomaluje až je to neúnosné, vyřadím a motor chcípne. Nerozsvítilo se mazání, nebyl přehřátý a nic v něm nemlátilo, nerachtalo. Nyní se protáčí na startér asi tak jako by měl vymontované svíčky. Nepotkal někdo něco podobného? Co začít hledat? Kde by mohla být zrada? Díky moc předem.
Honza
Pidy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: ned lis 21, 2010 8:37 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Pidy »

Možná zamáznutý kroužky, ale jinak by to ctělo změřit tlaky na všech válcích ale myslim, že je to na motor ven :? .
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Mis.us »

možná že ti přeskočil rozvodovej řemen a potom prasknul...stačí sundat ten plastovej kryt a podivat se pod něj,jestli je řemen v pořádku...sundáš klínovej řemen, spodní řemenici od něj a potom už je na tom černym plastu jenom pár šroubků na desítku ořech s prodlužovákem a ráčnou ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Díky za zprávy, o víkendu na to mrknu. Otázka zní, když praskne rozvodový řemen, tak potká se to nebo ne? Že by stačilo vyměnit řemen a bylo by hotovo? Nebo to má další škody s tím spojené?
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Lubomír »

Škody nehrozia, už sa tu o tom písalo, že Liberkový motor je geniálne zostrojený, ani trhnutý remeň mu neublíži. Takže tipujem že máš na tom najeto 130 000 -180 000 km, že?
(prvá výmena rozvoďáku, možná i druhá v servisnej knižke, potom už bez, rozvoďák vydrží 80 000 a ide do zaslúženého Liberonebíčka.)
A nezabudni skontrolovať aj upevnenie rozdelovača - raz mi vypadol šroub a rozdelovač vycestoval, Liberko chcípalo bez výkonu, až prsklo a zhaslo docela.
A ešte raz sa mi to stalo na staršom, vodná pumpa dopumpovala, motor sa prehrial, stratil výkon až sa roztavilo víčko rozdelovača. Odtah nevyhnutný, Príčina zvýšenej spotreby oleja cez vyhriate simerinky vodítok ventilov.
Mnoho zdaru s opravou, pochvál sa, čo to bolo! Sme zvedaví.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Mis.us »

když by to byl rozvoďák,tak stačí vyměnit,ale musiš dát ozubený kola na značky/rysky. v tom většim je vyvrtaná dirka ta příde na malinkej výstupek na černym plastovym krytu od rozvodů,ten je zhruba uprostřed mezi šrouby co jsou nejblíž k vejfuku,ta menší u olej. čerpadla se nastavuje podle šipky na hliníku(přepážka karteru) a rysky na ozubenym kole na tom je napsáno R U,dávej pozor,ať se ti rozvodák neposune o zub,protože tim jak ho šponuješ se u vačky kolo posune aniž bys chtěl a auto potom sice jede,ale je líný!tsakže dávej bacha aby byly rysky opravdu přesně,určitě to vychytáš...

ps.je dobrý vyndat svíčky při tom nastovování kliky,vačce je to jedno,protože tam ti to šponujou pružiny od ventilů.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od covex »

Ja myslim ze duvodu muze byt i vicero. Ja vzdycky nejdriv koukam na elektriku, zvlast to proklete zemeni a jina kabliky a konektory. Je to videt vetsinou hned a nemusi se nic rozebirat. Uhnila ze mezi motorem a ramem dela divy.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Covex : to věřím, ale tady se jedná o víceméně pouze mechanický problém, když motor nemá kompresi, tak za to elektrika nemůže, i když je pravda, že zem obecně je pěkný sviňstvo a dokáže zamotat hlavu nejednomu zkušenému fachmanovi.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Martinekk »

Ešte by som preveril vstrekovače a možnosť podpáleného ventilu...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Tuti »

Jestli se opravdu motor točí úplně bez komprese, tak to fakt ze všeho nejvíc vypadá na ten řemen. I totálně zapečené nebo polámané kroužky přece jen nějaký tlak udrží, navíc je velmi nepravděpodobné, že by odešy ve stejnou chvíli na všech válcích. To platí i pro propálený ventil nebo píst - motor by prostě šel na dva válce. Snad jedině použitím nějakého hodně nestandardního paliva by mohlo jít oddělat celý motor naráz.
Nejdřív je potřeba zjistit, jestli se točí vačka a pokud ano, tak změřit tlaky. Pak se dá bádat co dál.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

No pánové, neměl jste nikdo z Vás pravdu, řemen prasklý nebyl. Při sundavání krytu mne už málem omývalo, protože zeshora byl pěkně napnutej a všechno v naprostém pořádku. Tak si říkám jestli to má cenu rozebírat dál a tak že si zatočím a zkusím základní věc - jestli se točí vačice a ono ejhle, netočí. Paráda, říkám si, ale co ten řemen. No okouknu to a ono na mě vykouklo toto - viz. příloha.

Takže s tím, že jste neměl nikdo pravdu si samozřejmě dělám srandu a moc díky za rady ( i když fakticky prasklý nebyl a málem jsem se na to vysral... :lol: )
Remen1.jpg
Remen1.jpg (100.28 KiB) Zobrazeno 14413 x
Remen2.jpg
Remen2.jpg (74.85 KiB) Zobrazeno 14413 x
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Jo a o nový řemen jsem odrbal automedika v Praze, povídal že stojí 1140,- a když jsem vykulil oči tak že dá slevu, že má prostor...no měl prostoru dost a to až na 500,- takže oprava bratru 500,- + sobotní odpoledne, tam je všechno tak zarezlý, zarvaný a nepovolitelný...máte to taky tak? Se bojím jakékoli další opravy.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Mis.us »

měl jsem to taky tak zaflákaný,radši jsem motor vyndal a dal ho pěkně do kupy,pamatuju si že šrouby praskaj hlavně u vodní pumpy,jinak s ostatníma jsem neměl problém....co se týče týhle části motoru,nahradil jsem to zinkovanejma šteftama a mosaznejma maticema.

takhle zrezlý jsem to vyndal ven:
http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1e16&type=0

odrezil,odrbal až na čistej kov znova odrezil a natřel,práce tak na 2 tejdny v kuse,i když dá se to dobře udělat i za tejden..

http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1eR6&type=0

http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1167&type=0

záleží na tom,do čeho všeho se chceš pouštět...

jak je ten motor starej?
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř čer 08, 2011 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Pěkná prácička, ale do toho se mi pouštět nechce, na takovéhle hraní mám jiné milášky a do takovéhle akce bych se pustil u Libera nejdříve po dokončení ostatních prací. Zatím musí sloužit jak je ( mimo jiné i proto, že v Praze na parkovišti těžko a ostatní použitelná místa jsou zaplněna zmíněným jiným barevným kovem :wink: )
Ale díky za rady ohledně šroubů, to si zapamatuju.
Motor je origo z 95.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Mis.us »

jestli je z 95týho zjistíš jednoduše,musel by si ale sundat i druhou -menší polovinu krytu od rozvod,řemene,z boku je na hlavně vylitý číslo,v mý 97čce je motor z 93jky a ten vypadal rozhodně líp,než ten tvůj,až se divim,jak je zanedbanej,vyčisti ten hliník nitroředidlěm a pak namaž brdovkou a otři to hadrem perfektně to funguje,na ty šouby dávej bacha,protože je na autě neodvrtáš,já to dělal všechno když jsem měl motor venku,jinak jsem taky z prahy,i když ne z Centra a před barákem jsem to taky nějakej čas dělal,jde to,akorád Tě maj lidi za blázna.:-D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Však hej, dneska všichni všechno vozí do servisu a když si člověk něco udělá na parkovišti, tak na něj lidi čumí jako na borce největšího, že tomu rozumí a že se do toho pustí...anebo druhá sorta lidí, co na Tebe koukají jako na blázna, tak jak popisuješ. Ale když jsem vylezl před barák a něco začal kutit, tak se občas někdo přišel i podívat a nakonec jsme skončili u něj u auta...já se totiž měl narodit v automobilové době cca 50 let zpět, to ještě páni řidiči byli frajeři, nikdo blbě nekoukal když to opravovali na ulici a následně to s kyblíkem a houbou v ruce leštili :D

Odkud z Prahy jsi?
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Mis.us »

Dneska jsem slyšel reklamu,kde se dohadujou dvě děti- něco jako -můj tatínek umí opravit auto,ale můj tatínek je chytřejší,ten dává auto do servisu:-D bydlim 5km od smíchova směr západ-Radotín
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř lis 06, 2013 8:33 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

No já jak to pozoruju, ač se za borce nepovažuju, píšu to spíš z úsměvného hlediska věci, ale to nic nemění na faktu, že když si dneska dokážeš udělat víc, než jenom dolít vodu do ostřikovače, tak minimálně v Praze a jejím okruhu jseš za exota, protože jinak to fakt všichni dávají do servisu. A tady je vidět, že reklamu dělají lidi z Prahy, protože je pravdou, že většina Pražáků má na servis autíka, ale dojeď kousek na sever a tam bude naopak přeborcováno :D
Já jsem Hostivař, je nás tu pražskejch víc? Třeba by jsme udělali malej srazík abych vás taky poznal...chtělo by se někomu? Nějaký podvečer, někde se scuknout, pokecat a zase frčet.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše:stačí sundat ten plastovej kryt a podivat se pod něj,jestli je řemen v pořádku...sundáš klínovej řemen, spodní řemenici od něj a potom už je na tom černym plastu jenom pár šroubků na desítku ořech s prodlužovákem a ráčnou ;-)
Takže toto byla správná odpověď.
A hned zkraje....
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Motor - ztráta komprese

Příspěvek od Kounect »

Přesně tak, já jsem na základě odpovědí tady z fóra už dopředu ten řemen koupil, takže jsem věřil ve zdejší zkušenosti maximálně :mrgreen:
Odpovědět