kastle

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

kastle

Příspěvek od Mis.us »

Mis.us píše:...zajímavý je,že každý libero hnije jinak
Jo, holt, některý Libera jsou fšecky stejný...
A to miesto pod lištou pojazdu dverí hnije na všetkých Liberkách velmi rado. Ale je to velmi jednoducho opravitelné miestečko, dostupné, tam sa dá korózia dobre a jednoducho zastaviť, inak prežerie dieru. Má to na svedomí zabudnutá plastová dištančná podložka medzi lištou pojazdu dverí a plechom kastle. Niekedy vypadne pri demontáži, už som ju našiel aj prasknutú, ale jak tam neni, tak to začína kvitnúť.
Lubomíre,jestli mluvíš o novějšim liberu,tak u nerezový lišty u šoupaček nejsou plastový distanční podložky ten kus folie,co je u každýho šteftu,kterej trčí z lišty je aby nebyl "kov na kov",jak ty řikáš,když chybí,tak hnije,protože kov na kov prostě má takovou vlastnost,že začne zrzavět :-D ,nechci tě chytat za slovo a ani si to tak neber,ale třeba myslíš tenhle kus plastu,kterej nic nevymezuje,vymezujou to dva prolisy u každý díry.

tady jsou ty prolisy vidět:

http://www.fotoalbum.cz/subaru-e12-libe ... 9/#1398232

ps.nechtěl jsem to peplemu zaflákavat,takže jestli chcete smažte to je to na vás :-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř pro 28, 2011 12:16 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: kastle

Příspěvek od Lubomír »

plný súhlas, na starším to chytajú tie podložky z plastu, novější to už má riešené tými prelismi, ale okolo diery v plechu je vždycinečko problém - stačí si spomenúť na blinkrové dírky v niektorých starších modeloch škodiviek - upustili od teho - no a správne si definoval, že kov na kov, a to ešte pojazd dverí - teda striedavé zaťaženie hmotnosťou dverí, teda moment ové ohybové zaťaženie , toť dosť tvrdý konštruktérsky orech pre plech hrubý ňákejch 6-7 desatín možná. Takže zhodnime sa na tom, že je to zachrániteľné, ale tam chýba po 15 rokoch "politická vôľa", jak vysvetlil svoju predstavu o životnosti Liberka sám vzorný oživovač Peple.
No, mne vydržalo (starší) 25 rokov , korózia zastavená asi tak vo veku 15-16 rokov nitovanými vyplechovaniami kritických miest a bol pokoj. Schválne, nevypíšeme náhodou anketu o predpokladanej životnosti - teda tip, kedy skončí posledné Liberko v Čechách (a na Slovensku)? :P
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět