CHECK ENGINE

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Karel »

Lubomír píše:Po 20 metroch CHECK ZHASOL!
Moje vysvetlenie: Logická jednotka nemala údaj o rýchlosti z tacháču a tak si logicky vyhodnotila až tri chyby.
Tomu nevěřím. Chyba byla jinde.
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Chyba 33 odpovida - Speed sensor, zbytek bude nejaky vedlejsi efekt.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

Tři chyby mohou nastat např,když se odpojej všechny solenoidy;-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne čtv lis 18, 2010 2:35 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

chyba č.54

Příspěvek od Mis.us »

před tejdem jsem pootočil s throttle senzorem a chyba už se neoběvuje,-jednotka hlasila chybu č.54,když se check rozsvítil,tak auto nejelo,throttle senzor jsem měl pootočenej směrem doleva,tudíž co nejvíc do volnoběhu,ted je zhruba za pulkou směrem doprava a dobrý,auto jede i líp-nekucká při akceleraci,takže supr:-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne čtv lis 18, 2010 2:36 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Lubomír »

Tak, a další CHECK ENGINE mám za sebou:
-po akcii s výmenou výfuku sa z neznámych príčin už prvý štart na novom výfuku začal "jednoválcovým" chodom, ale potom sa motor rozbrblal, ale mal taký divnejší , klokotavý zvuk, nevadí, šlo sa domov (výmenu som robil v chatovom lesnom servise). No, cestou domov sa teda chod motora vyznačoval obrovskou spotrebou a neochotou zrýchlovať, hodnota podtlaku na volnobehu nižšia - tak 50kPa, nižšie otáčky na volnobehu.
- tak sa šlo v prvom rade po zemniacich kábloch, prívodoch od baterky, Martinekk meral úbytky pri štartovaní a prizemňoval lambdu (jednodrátovú) - asi niektorý snímač bude mať voľnú zem, ale nič sa nezmenilo, tam to nie je.
- potom sa ráno cestou do práce dvakrát rozblikal obávaný nápis, motor len klokotal na volnobehu, po zdarnom prekonaní preplnenej križovatky nápis zhasol, a motor znova ťahal, ale len pár sto metrov, znova to isté, cestou z práce znova, no prúser. - začal som lepšie chápať dôvody, prečo zúfalci v Prešove namontovali nazad starý výfuk, keď Liberko po výmene výfuku nešlo bduh.gif - a motor má nestabilný volnobeh - skoro ide skapať, ale pozbiera sa a zvýši otáčky, hodnota podtlaku na voľnobehu zasa vyššia ako predtým - tak 70kPa.
- tak som vyblikal závady - čierne konektory(pamäť závad) vyblikali históriu, ale hlavne 23 - niečo so saním? a zelené konektory (aktuálne závady)nedávajú nič iba signál OK (teda 5 dlhých blikov) po naštartovaní, po pridaní plynu nad 2000 ot a čakaní na diagnózu už nič, teda všetko je v poriadku, ale voľnobeh je nestabilný.
- výmena toho ventilku na tri drátky nad rozvoďákom za iný - nič sa nezmenilo
- výmena škrťáku na domčeku sania - nič, ale viem, že pri zapchatí hadičky a aj toho škrťáku sa otáčky ustálili - že by netesnosť parohov sania? - hodnota podtlaku na voľnobehu zasa vyššia ako predtým - tak 70kPa.
- kontrola tesnosti parohov sania - demontáž parohov, pretesnenie tesnenia k bloku, nová hadička do parohu - nič, otáčky kolíšu, ale aspoň motor ťahá jak drak (ako dlho?- do nového výpadku - dokedy?)
- podozrenie padá na tie puge canister a iné ventily v neprístupnej zóne a tiež hadičky, tak zajtra si na to dám majzla...a budem informovať - to by ma nenapadlo, že výmena výfuku bude mať také náskledky, jó, Liberko má muchy - zatial som vždy zvíťazil, tak nevešám hlavu...
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned zář 19, 2010 7:59 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od artvandal »

Ja teda nejsem zadnej odbornik, takze kdyz placnu blbost tak to berte shovivave:)
Ale nemuze byt Air-flow meter (chyba 23) vaha vzduchu? Pripadne okruh kabelu jejiho napajeni? V podstate stejne problemy sem mel, kdyz byl vadnej jeden svazek eletriky, nestabilni volnobeh, velka spotreba, atd...
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Lubomír »

ok, tu sa všetky odpovedi musia brať dost shovívavě, i já som párkrát plácnul blbinu, takže v pohode, každý prispeje najlepšie ako vie - za nejaký čas sa ukáže, čo je pravda, ale tip na kábel mám zaradený v poradovníku, takže díky.Každá rada dobrá.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Lubomír »

no, tak CHECK a kolísavý volnobeh je odstránený po mohutnom štúdiu týchto stránok a síce v poradí:
- kontrola všetkých troch ventilov na doske pred motorom odspodu podlahy - tie tri skrutky(dve neviditeľné, ach jo...) - všetky cvakajú na 12V, hadičky čisté, prefúkané - nič sa nezmenilo
- kostra lambdy - nič
- filter vzduchu - nový (co kdyby byl zahnojený - nebyl)
- kostra vstrekovačov - bez zmeny
- throttle senzor znovu nastavený - nič nové
- voľnobežkový snímač nad rozvodmi vymenený - nič nepomáha (nervy)
- rozobratá komora klapky karburátora a hle, klapka je zo strany motora pokrytá čiernym sajrajtom, zo strany filtra čistá! - to bez rozobratia nejde zistiť, ale na rozdiel od staršieho na rozobratie netreba vypúšťať vodu, (malý bod plus, ktorý naviac ide rýchlo zmazať, lebo staršie zakydanú klapku karburátora n i k d y nemalo).
Takže KONKOR 101 skvele rozpúšťa karbóny, rozpustil aj ten sajrajt na klapke, ale napadlo ma prestriekať aj tú trubičku čo je na vrchu komory - a hle, plno čierneho sajrajtu, tak znova a znova až to bolo čisté, potom už len zmontovať a HURÁ, konečne to brnká jak predtým. No, pekne ma to vytrápilo, díky všetkým za inšpiratívne skúsenosti - veď preto to píšem aj ja sem napokon, pre poučenie Liberompostihnutých...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Lubormire, tak gratuluji.. doufam to vydrzi. Ta hadicka o ktere mluvis za klapku, ta je z nadobky s aktivnim uhlim, do ktere se kumuluji vypary z nadrze. Jesli uz ti to neprisava to aktivni uhli. :shock:
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Me2d
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 130
Registrován: stř pro 23, 2015 8:46 am
Typ Libera: čekatel
Bydliště: Čelákovice

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Me2d »

Prosím o radu, rozsvěcuje se mi Check engine za jízdy se někdy rozsvítí, za pár km dokáže zase zhasnout zcela nepravidelně a náhodně, chod motoru se nemění a jede normálně. Vyblikaná závada je 5xkrátce a tabulka začíná na 11. Prosím víte někdo na co juknout? Snažil jsem se vždy po rozsvícení zkusit vyblikat závadu a vždy jen 5x krátce. Díky moc.
Libero bylo 96 někde tu je... a teď druhej užouch je Piaggio porter 1.3 16V 4x4, je to návykový ta úžka bduh.gif
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

a jaký spojuješ konektory? nespojuješ náhodou zelený, pač ty když spojíš, tak vždycky bliká 5x krátce. Musíš spojit černý. m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Me2d
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 130
Registrován: stř pro 23, 2015 8:46 am
Typ Libera: čekatel
Bydliště: Čelákovice

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Me2d »

No jisteee ... tak tedy chyba 35... :D
Libero bylo 96 někde tu je... a teď druhej užouch je Piaggio porter 1.3 16V 4x4, je to návykový ta úžka bduh.gif
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

35 je
Mag. Ventil odsávání par z nádrže. Nachází se hned za tim, jak jsme ho po telefonu opravili. Někde je o tom celý vlákno.... covex o tom psal. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Me2d
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 130
Registrován: stř pro 23, 2015 8:46 am
Typ Libera: čekatel
Bydliště: Čelákovice

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Me2d »

Děkuji velice, jelikož mám ty krabičky vytahané nahoru nad motor tak ji zkusím najit bude awi na straně nádrže a asi tam taky povede nějaká hadička. Zkusím nevolat pomoc, pomoc
Libero bylo 96 někde tu je... a teď druhej užouch je Piaggio porter 1.3 16V 4x4, je to návykový ta úžka bduh.gif
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Je to na viewtopic.php?f=2&t=1376

bude dost mozna uplne obycejne v haji, jezdit se bez nej da bez problemu. Muze to zhorsit startovani a odvod vyparu z nadrze.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Lubomír »

Tak, a ďalší poplach zvaný CHECK ENGINE mám za sebou: - pre poučenie radšej opíšem všetko:
Autí nejak neuberalo plyn, štarovalo dobre ale potom otáčky skôr rástli, jak sa zohrieval motor, a za jazdy pri vyradení na neutrál samo pridávalo a chcípalo motor, po dojazde na križovatke zase držalo vysoký voľnobeh, ba zhoršovalo sa to tak, že pri pridaní plynu v nesprávnom okamihu prechádzal motor do režimu trhavého chodu a svietil obávaný nápis. Pomohlo iba vypnúť zapalovanie a znovu naštartovať. S tým sa teda nedá jazdiť.
Tak sa šlo do vyblikania závad - 23 a 26, pridalo sa 54, šlo sa po:
- podtlakovom snímači nad rozvodmi - vymenený, nič,
- káble presvietené ako kážu v chybovníku,až po konektor na RJ, nič
- uvarený snímač tepoty ukazoval síce skoro 500 ohm, ale po preletovaní termistoru vnútri sa ohmovo trochu umúdril, ani výmena za dva iné nepomohla
- celá doska s ventilmi pod hranou kufru podľahla generálke - a skúške cvakania, tesnosti hadíc a nič,
- pretesnené parohy sania, kontrola podtlaku, drží, nič
- nové hadičky k podtlakovému snímaču, nič
- prestriekané a prepláchnuté kanáliky zhora škrtiacej klapky, očistená klapka, nič
- merané všetky odpory a uzemnenia podľa chybovníka, až na jedno napätie všetko OK, nič nepomáha.
- medzitým štúdium fóra, reparaturhandbuchu, kontrola všetkého čo je vidieť, a pomalé zúfalstvo, nič nepomáha.
- je jasné, že by mal motor zhasnúť, ak sa prstom ucpe otvor do parohov pri vytiahnutej hadici z volnobežného ventilu, tento si to nejak nevšíma, aha, tam bude ten pes niekde zakopaný! - netesnosť na parohoch?
- vymenený malý ventilek na vstupe do parohovej komory zboku od odvetrania motora, že by nejak nedržal? - nič.
A tak už ostala iba jediná nepreverená díra do parohu - nejaký asi termosytičový mechanizmus zospodu komory škrtiacej klapky - pochopil som, že má s rastúcou teplotou vody privierať prívod vzduchu/riadiť množstvo vzduchu do motora. Asi nepriviera. Ale ouha, ten zázrak nejde rozobrať - je za takým protimrazovým víčkom, (ach jo, zlaté starší karburátory). No čo už, skúsime prefúkať aspoň hadice vodného okruhu, ale nejde to, je to nejak zapchaté, a čistenie vcelku nemožné, keď to nejde rozobrať... Pomohla až výmena za uplne inú komoru škrtiacej klapky - z darcovského Liberka.
A je to.
Tak toto nebolo v žiadnom reparaturhandbuchu. Ten termoventi nedostával informáciu o teplote motora od pretekajúcej vody, možná zarástli kanáliky koróziou, neviem, nešla cez to voda, neuberal sa vzduch s teplotou.
To je skúsenosť, osobná. Pre poučenie iným ju uvádzam.
Záverečná otázka: To fakt nejde rozobrať/opraviť ten termoventil pod klapkou? - nemá s tým niekto skúsenosti?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

o tomhle jsem lubomíre psal už v roce 2009. je to naprosto stejnej systém sytiče jako je u starýho libera... skrze bimetal na škrtící klapce protejká voda. je to ale čistě mechanická věc a to že ti řj házela tři chyby je jen tim, že bimetal (přes kterej neprotejkala voda)skrze škrtící klapku pouštěl stejný množství vzduchu jako při studenym motoru, díky tomu, že nebyl dobrej poměr váhy vzduchu pro dannou teplotu házely snímacě vzduchu a vody chybu (vše spojený se sycením) rozebrat to jede poze s tim, že to musíš zpět zazátkovat (novou zátku vyrobit), pokud je doma škrtící klapka, tak je samozřejmě lěpší ji vyměnit, je to zalisovaný a radím to nerozebírat, je to už trošku složitější. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Lubomír »

Díky, našťastie je poruke dárcovský diel - inak by som do toho asi vrtal...mal som takú ideu, že by sa tam dala vyvrtať dírka a nejak to vypáčiť von, no, nechám to asi na lepšie časy - teda na nikdy.
Jo, pri meraní podla Reparaturhanbuchu/Storungbeseitigung som nameral všetko ok, ale to posledné meranie pri zapnutom klúčiku ešte v poriadku, (5,08V, má byť min. 4V) ale napätie na vstupe do RJ (pin6 - R16) za chodu motoru na voľnobehu sa mi nepodarilo zmerať, motor po pripojení voltmetru skolaboval a zastavil sa (má byť 1,4 až 1,9V proti zemi na voľnobehu) - ale keby som nameral aj 100 V, aj tak by som s tým nič nevedel urobiť...teda iba vymeniť veci za "nové"(z dárce)-ale vymeniť podtlakový senzor nepomohlo, tušíš tam ešte nejaký zádrhel?(strana29, chyba T7C4, oddiel 2-7)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět