CHECK ENGINE

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

zdar,dědkovo bejvalé liberko pořád trošku zlobí :( -za jídy při zařazenym neutrálu stoupaj a klesaj otáčky(jakobys přidával a poštěl plyn),když auto stojí na místě, tak se s otáčkama nic neděje(nekolísaj)-check engine nesvítí ,ani neproblikne(za jízdy i při stání),dneska jsem zkoušel vyblikat závadu,jestli se něco objeví,-přeložil jsem si anglickej návod na vyblikávání závad,abych řekl pravdu jsem z toho uplně vedle,když jsem zapnul klíček na ON a spojil černý konektory,tak na mně kontrolka check engine blikala pořád ve stejnym intervalu-nevim jestli se to má takhle chovat ,když tam závada neni nebo co,tak schválně jsem zkusil odpojit čidlo od vody-rozeběhnul se větrák když byly klíče v zapalování v poloze ON,tak jsem nastartoval(vyblikávací konektory rozpojené) ,že počkám až začne svítit check,začal svítit zhruba po půl minutě chodu motoru,vypnul jsem motor a že si ověřim funkčnost konektorů(černejch)-vyblikaná závada byla pod číslem 21,tudíž dva dlouhé a jeden krátkej blik,v tabulce se závadama píšou -snímač teploty,takže to souhlasilo,po zapojení konektoru na čidlo od vody se větrák zastavil check přestal svítit,ale bohužel závadu to bliká pořád stejnou(21),musí se to nějak vymazat? jináč když spojím zelený konektory,tak to blikne 4krát(prej když se spojej,tak kontrolka bliká současnou závadu,)interval a zase 4krát a porád dokola.Jestě se vrátim k opravě:jak otáčky kolísaj,tak jsem myslel,že za to může třeba volnoběžnej ventil,přehodil jsem ho z druhýho auta a je to furt stejný,takže to můžu vyloučit...už z toho začínam blbnout,protože tuhle závadu nejsem schopnej vyřešit už měsíc :evil:
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 1:30 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Pajas »

A když to děláš za jízdy mačkáš u teho brzdu? Nevím jestli to může být u Liber, ale u 120 pokud byl načatý brzdový válec nebo podtlak a mačkals rychle brzdu tak klesali otáčky a kolikrát to i zdechlo. Vyzkoušej to na místě mačkeš rychle několikrát po sobě brzdu. Dej vědět výsledek. Jinak ostatní mohou moji teorii potvrdit či vyvrátit, mně to napadá jako pololaika :)
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

pajasi,když jede auto př.na 4ku 80km/h a vyřadí se tak otáčky pravidelně kolísaj.V tabulce závad jsem našel,že závada č.21,může bejt bud něco s čidlem na vodu,nebo něco s prouděnim vzduchu-chytil metr klapky tam je napsáno-to je asi trotlle sensor,ale jistej si tim nejsem,a s těma brzdama osobně si myslim,že ty s tim nemaj nic společnýho,DNESKA jsem bohužel zjistil, že tuhle závadu nemůžu zjistit pomocí téhle kouzelné kontrolky,páč se cheeck nerozsvítí za jízdy ani při stání,aby se závada mohla vyblikat,musí se check engine rozsvítit.jináč na druhym autě mám prouchu sytiče kód č.54,tak snad najdu co je špatně :twisted:
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:05 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Jeden konektor je aktualni zavada, druhy vycita pamet. Pamet by se mela dat nejak zase vymazat, je to tam nekde popsany, ale mozna staci odpojit baterku, podle me tam zadna permanentni neni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Mirekmb
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 23, 2010 9:55 pm
Bydliště: Čistí 181

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mirekmb »

Zdravím
Subaru opravuji již 8 let a manželka měla stejný problém se svým liberem .Kód č.54 hlásí čidlo podtlaku v sání,je nad hlavou
na karoserii bliž k rozvodům. Může být špatné čidlo(lze použit z justy) nebo prasklá hadička,větší volnoběh,ucpaná trubička rezem a houpání na volnoběh jsem teď řešil-prasklé těsnění mezi hlavou a sáním. Libero od roku1993 jde napojit na diagnostiku Selekt monitor Mirek
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

(r.v-93)a u toho se právě check neobjevuje,ale houpou otáčky(asi to bude ta krabička jak píšete,vim že když se od ní odpojí hadička,tak to houpe,hadičky prasklý nejsou,ani zanešený - pruchod je fpoho).Zavada54:tuto závadu jsem zjistil,když check začal při jízdě svítit,vypnul jsem motor,po tom co se auto odstavilo vedle silnice,spojil černé konektory,zapnul klíč a závada uložená do řj. na mne blikala kod 54 ,když se rozsvítí check,tak auto nejede,pouze běží na volnoběh,když chcete akcelerovat,tak se musí bud vypnout klíč a zas motor nahodit anebo počkat až kontrolka zhasne,jinak motor prostě nereaguje,jenom tak divně bublá(jinak jezdí bez problémů,když to zrovna nesvítí:-D),před opravou(přeskočeného rozvod.řemenu a odpadlýho drátku čidla vody)auto check nezapínalo,ještě jsem se nedostal k opravě,páč mam rozdělaný ještě druhý auto a taky mně napada jestli nejsou špatně seřízený ventily od mechanika,pač auto nejede jak před tim...
Naposledy upravil(a) Mis.us dne čtv lis 18, 2010 2:26 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 117
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od sněhulák »

Ahoj, měl jsem podobnou závadu,rozsvítila se kontrolka motoru,auto přestalo jet a běželo jen na volnoběh,který houpal.Stačilo zhasnout motor,nebo chvilku počkat až kontrolka zhasne a jel jsem dál.Nakonec po různém hledání a vyměnování součástek to bylo těsnění mezi sacím potrubím a hlavou.Ahoj Milan
Mirekmb
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 23, 2010 9:55 pm
Bydliště: Čistí 181

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mirekmb »

Není nahodou o jeden zub poposunutý rozvodák.Když tak se stavte a dáme to na počítač a uvidíme co to ukáže za chybu. Mirek
Uživatelský avatar
SunRiver
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od SunRiver »

Postanowiłem zamieścić jak odpytać nasz E-MPI z dłędów i jak to zrobic :

Najpierw lokalizujemy złacze diagnostyczne :
Po prawej stronie kierownicy pod bezpiecznikami szukamy wtyczek powinny byc takie:

2x Czarne 1 pinowe - E-MPI ERROR CODE READER
2x Zielone 1 pinowe - ANTI LOCK BRAKE ERROR READER / AUTO TEST MODULE
1x Niebieska 3 pinowa - SYSTEM 4WD STEERING CHECK and TEST
1x Żółta - 12 pinowa - KOMFORT MODULE / ODB (po roku "96)

Silnik musi być rozgrzany np po jeździe .

1. Gasimy silnik / wyłaczamy zapłon
2. Spinamy ze sobą czarne wtyczki
3. Właczamy zapłon - bez odpalania silnika
4. Lampka "check engine" zacznie mrugać.
- Jeśli mruga jednostajnie,
oznacza to, że w pamięci ECU nie ma żadnych zachowanych błędów;
- jeśli "nadaje morsem",
oznacza to, że przekazuje zapisane w pamięci kody, począwszy od "najświeższego":
- krótkie mrugnięcia ("kropki") to pierwsza cyfra kodu (od prawej)
- długie mrugnięcia ("kreski") to druga cyfra kodu (dziesiątki)
- na przykład taki kod: _ _ _ _ _ . . . . oznacza liczbę 54 .
- po przekazaniu wszystkich zachowanych kodów następuje dłuższa przerwa
i sekwencja się powtarza.
5. Teraz, w tabeli podanej na dole można odczytać znaczenie kodu.
Oczywiście! Mamy uszkodzony obwód świateł STOPU (takie cos mi dziś wyskoczyło :)
i faktycznie nie miałem świateł STOPU - zacioł sie czujnik przy pedale hamulca.


ABY ODCZYTAĆ KODY BŁĘDÓW MODUŁU ANTI LOCK BRAKE lub ABS
pod warunkiem ze taki modół mamy jak np ja :)

1. Szukamy czarnej wtyczki (żeńskiej) (używanej też do odczytu błedów E-MPI)
2. Wkładamy kawałek przewodu do gniazda i dotykamy drugim końcem do MASY
3. RESZTA TAK SAMO JAK BŁĘDY E-MPI z tą różnica że zacznie migać lampka
ANTI LOCK BRAKE
Błedy kasują sie automatycznie po odłaczeniu pinu od masy


ABY ODCZYTAĆ BŁĘDY SYSTEMU STEERING 4WD
pod warunkiem ze taki modół mamy jak np ja :)

1. Szukamy niebieskiej 3 pinowej wtyczki
2. zwieramy ze sobą zewnętrzne piny
3. reszta jak wyżej tyle ze miga LAMPKA STEERING

- ABY WYKASOWAĆ KODY zwieramy 3 pin ze środkowym
- ABY PRZETESTOWAĆ MODUŁ zwieramy 1 pin ze środkowym
i wciskamy 4WD (na zgaszonym silniku) zaświeci się LAMPA STEERING
i zaczną migać lampki w kołach autka na liczniku naprzemian ZIELONO/CZERWONO



**************************************************************************
TABELA KODÓW
**************************************************************************

KODY BŁĘDÓW E-MPI
Modele od roku 1989, wyposażone w wielopunktowy wtrysk paliwa.

11 Czujnik położenia wału korbowego
12 Włącznik/przekaźnik rozrusznika lub jego obwód
13 Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik GMP w Justy)
14 Wtryskiwacz nr 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT, Loyale, GL, DL)
15 Wtryskiwacz nr 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (Loyale, GL, DL); Wtryskiwacz 5 i 6 (XT6)
16 Wtryskiwacz nr 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (XT)
17 Wtryskiwacz nr 4 (Legacy, Impreza, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT6)
18 Wtryskiwacz nr 5 (SVX)
19 Wtryskiwacz nr 6 (SVX)
21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
22 Czujnik spalania stukowego (prawostronny w SVX)
23 Przepływomierz (oprócz Justy); Czujnik ciśnienia (Justy)
24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego (oprócz Justy); Cewka zaworu regulacji wolnych obrotów (Justy)
25 Wtryskiwacz 3 i 4 (XT6)
26 Czujnik temperatury powietrza (Justy)
28 Czujnik spalania stukowego nr. 2 (SVX, strona lewa)
29 Czujnik położenia wału korbowego (drugi w SVX)
31 Czujnik położenia przepustnicy
32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX)
33 Czujnik prędkości
34 Cewka zaworu recyrkulacji spalin
35 Cewka pochłaniacza par paliwa
36 Cewka zaworu dodatkowego powietrza (Impreza); Układ zapłonu (Justy)
37 Sonda lambda (nr. 2, strona lewa, SVX)
38 Regulator momentu obrotowego silnika (SVX)
41 Regulator mieszanki paliwowo-powietrznej
42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód
43 Włącznik/przekaźnik przepustnicy lub jego obwód (Justy)
44 Cewka zaworu upustowego (turbo)
45 Cewka wydatku ciśnienia (turbo) / Obwód czujnika ciśnienia atmosferycznego (wolnossące)
49 Przepływomierz
51 Włącznik/przekaźnik biegu jałowego lub jego obwód (MT) / Włącznik/przekaźnik hamulca AT lub jego obwód
52 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (oprócz Justy)/ Włącznik/przekaźnik sprzęgła lub jego obwód (Justy)
55 Czujnik temperatury systemu recyrkulacji spalin
56 System recyrkulacji spalin
61 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (Loyale) / Cewka zaworu regulacji ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza)
62 Czujnik temperatury paliwa (Impreza) / Sygnał obciążenia instalacji elektrycznej (Justy)
63 Czujnik ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) / Włącznik/przekaźnik dmuchawy lub jego obwód (Justy)
65 Czujnik podciśnienia

KODY BŁĘDÓW ANTI LOCK BRAKE lub ABS /
11 Kod startowy (rozpoczynający sekwencję kodów błędów)

Uszkodzenie czujnika ABS
(przerwa w obwodzie lub zbyt duże napięcie wejściowe):

21 Koło prawe przednie
23 Koło lewe przednie
25 Koło prawe tylne
27 Koło lewe tylne

Uszkodzenie czujnika ABS
(brak przerwy w obwodzie lub informacji o prędkości):

22 Koło prawe przednie
24 Koło lewe przednie
26 Koło prawe tylne
28 Koło lewe tylne

Uszkodzenie obwodu(ów) elektrozaworu w module hydraulicznym:

31 Koło prawe przednie
33 Koło lewe przednie
39 Koła tylne

SYSTEM STEERING 4WD

Uszkodzenia obwodu(ów) przełączania napedów:

61 uszkodzony elektrozawór RWD
62 uszkodzony elektrozawór 4WD
63 uszkodzony przełacznik napędów
65 uszkodzony czujnik oleju w przednim dyfrze
66 uszkodzony czujnik obciązenia / przyczepności koło przednie lewe
67 uszkodzony czujnik obciążenia / przyczepności koło tylne lewe
68 uszkodzony czujnik obciążenia / przyczeponości koło tylne prawe
69 uszkodzony czujnik obciążenia / przyczepności koło przednie prawe
70 uszkodzony moduł sterowania podziałem mocy os przednia
71 uszkodzony czujnik napędu 4WD
72 uszkodzony moduł sterowania podziałem mocy os tylna
73 uszkodzony modół SYSTEMU STEERING
74 uszkodzeny przekaźnik elektrozaworów przełaczania napędów
75 uszkodzony czujnik magnetyczny wskażnika napędu
76 uszkodzony czujnik obrotów wału napedowego

Pozostałe uszkodzenia:

29 Uszkodzone koło zębate czujnika itp.
41 Uszkodzony moduł sterowania ABS
42 Zbyt niskie napięcie źródłowe (TBD)
51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu
52 Uszkodzenie silnika hydraulicznego lub/i przekaźnika silnika
54 Uszkodzenie obwodu światła stop
56 Użycie niewłaściwego modułu sterowania ABS lub uszkodzenie czujnika przyspieszenia

Tu widać kontrolki ANTI LOCK BRAKE oraz STEERING 4WD

Obrázek


Pozdrawiam

Kasowania BŁĘDÓW jeszcze nie rogryzłem opis po japońsku jest dosyc lakoniczny i niewiele mówiacy , ale bedę nadtym pracował już jutro .
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

zdravím,tak na druhym autě,po tom co jsem vyčistil klapku(byly ucpaný dirky co si nasávaj z trubičky co je na vršku klapky,mam takovej dojem,že to vede do mag.ventilu na osávání par z nádobky z aktivním uhlím,samej sajrajt z toho tekl,bátíčko -olej s benzínem?)-před vyčištěním houpaly otáčky,ted po-nehoupou,ale rozsvěcí se check a bliká na mně po spojení černejch konektorů závadu 54,takže na obou autech je ted stejná závada,jsem z toho jelen:-D...myslíte že nádobka z aktivnim uhlim by mohla bejt v řiti?jinak přímo v sání je taky dost bordelu,připadá mi to jako olej s benzínem....neměl covex stejnej problem u auta,že něco opravil a najednou check svítil,"po nějaký době"...??
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Nene, takovy problem jsem nemel - ovsem mel jsem prave problem s touto trasou. Tedy presneji mel jsem urazeny rollover ventil (mechanicky, nema kontrolku) - ten je mezi nadrzi a nadrzkou s aktivnim uhlim a ventilu, ktery vede vypary z nadrzky do sani. Vse popsano zde: viewtopic.php?f=2&t=1376&start=0.

Co se 54 tyce, tak to je podle Sunrivera selhani obvodu brzdoveho svetla, coz se mi ale nejak nezda.
54 se u vstrikovacich modelu nikde nevyskytuje. Pokud mas sajrat az v trubickach sani, tak musi byt ty ventily zadelane taky. (Jak volnobezny, tak ventil pro prisavani vyparu.) Vsechny jsou elektricke a detekovane jako zavada CHECK ENGINE. Divne je, ze to blika. Nemas prohozene treba hadicky k tem ventilum? Kdyz uz to mas na dvou atutech tak to bude nejaka systemova chyba. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

Nebliká ,ale svítí ,kontrolka bliká,až když spojim konektory a bliká právě tu závadu 54,(když svítí tak auto nejede,respektive šlápneš na plyn a nic se neděje),jinak v hadičkách žádnej sajrajt neni,je pouze v sání ,jak občas nejspíš střelí lehce do klapky tak to tam nalítá,proto se ty miniaturní dírky nejspíš zacpaly a saní nemohlo pořádně s tej hadičky vysávat výpary,ted když jsou vyčištěný dírky ,tak motor otáčky drží,sice jsou nic moc(nějak jsou pořád vysoký),ale nehoupou,ale divim se že to začlo svítit,je možný, že jsem tim něco odhalil?každopádně když zacpu hadici od el.mag.volnoběžnýho ventilu hadici tak to má chcípnout,anebo se maj aspoň snížit otáčky?a abych pravdu řekl,tak závadu 54(přeloženo jako "systém sytiče"(ovládání),tak kde to mam hledat nevííím
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 1:34 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

54 Sytic by mel byt jen pro systemy s karboratorem, coz neni nove libero. Pokud ucpes hadicku sani do volnobezneho ventilu a motor neni pod plynem (=neni otevrena klapka plynoveho pedalu), motor nema odkud brat vzduch a chcipne. Pokud to tak nefunguje, saje ti to nekde valesny vzduch. Ucpi filtr i volnobezny ventil a hledej kudy to saje. Volnobezne otacky se daji regulovat sroubem zhora nad klapkou plynoveho pedalu (je normalne pod takovou gumovou cepickou pristupny zvenku). Je mozne ze se tim reguluje minimalni otevreni klapky plynoveho pedalu, coz by mohlo teoreticky byt i to proc ti to saje vzduch i pri ucpani hadicky volnobezneho ventilu, ale jisty si jeho funkci nejsem.

Kazdopadne zavady, ktere libero detekuje vetsinou nemivaji nejake slozite merici podminky - u ventilu to je napr. mereni odporu apod.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

vim,že je v tabulkách napsáno "pro karburátorové motory",ale kde mam jinde tu chybu 54 hledat,ten šroub co je pod čepičkou je jak řikášseřizování volnoběhu,když máš šroub nahoře otáčky jsou vysoký,když ho stočíš až dolů,sníží se objem podtlakové komůrky a otáčky se snížej,měly by bejt co nejnižší, .když je to když je to takhle,tak si má motor jenom trochu bublat,že skoro chcípne....když to takhle udělam tak motor pořád řve ...hadice jsem porolezl jenom u motoru nikde díra neni,těsnění mezi sanim a hlavou je fpoho mezi sánim a klapkou taky,jedný co mně napadá tak vyndat mag ventil co odsává páry a skontrolovat u něj i hadičky,jinak ta nejtlusčí hadice co je na sání(jsou tam tři jeden otvor je zašpuntovanej,stejně jako na filtru), tak ta je od brzd,mohlo by to s tim mít něco společnýho?když už psal sunriver o těch brzdách......když tu hadici vytáhnu,tak se otáčky zvednou jak prase......a po opravě paken nesvítí "P" -ručka,tak se na to musim taky podivat,už předtim to trochu vynechávalo
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:12 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Nevim kde najit kod 54 pro strikackove motory, nedava to moc smysl.
Mis.us píše:tak ted už nechápu vubec nic,vim,že je v tabulkách napsáno "pro karburátorové motory",ale kde mam jinde tu chybu 54 hledat,když jinde není!ten šrou co je pod čepičkou je jak řikáš jemné naklánění klapky ,když máš šroub nahoře otáčky jsou vysoký,když ho stočíš až dolů,tak se klapka o 0.2mm posune a otáčky se snížej,měly by bejt co nejnižší,musíš mít ted a ještě povolený lanko od plynu,aby ti to nepatrně nenaklánělo klapku...když je to takhle,tak si má motor jenom trochu bublat,že skoro chcípne....když to takhle udělam tak motor pořád volá o pomoc....hadice jsem porolezl jenom u motoru nikde díra neni,těsnění mezi sanim a hlavou je fpoho mezi sánim a klapkou taky,jedný co mně napadá tak vyndat mag ventil co odsává páry a skontrolovat u něj i hadičky,jinak ta nejtlusčí hadice co je na sání(jsou tam tři jeden otvor je zašpuntovanej,stejně jako na filtru), tak ta je od brzd,mohlo by to s tim mít něco společnýho?
Do posilovace brzd vede hadice uplne vpravo.
když už psal sunriver o těch brzdách......když tu hadici vytáhnu,tak se otáčky zvednou jak prase......a po opravě paken nesvítí "P" -ručka,tak se na to musim taky podivat,už předtim to trochu vynechávalo
Pokud se ti po vytazeni teto hadice zvednou vyrazne otacky je to presne ta hadice, ktera vede do volnobezneho ventilu, nikoli do brzd. Volnobezny ventil dela to ze ruznou rychlosti prerusuje privod vzduchu do teto hadice a tim reguluje prisun vzduchu do motoru pri volnobehu. (Ona regulace volnobeznych otacek sroubem nedela nic jineho nez ze reguluje mnozstvi vzduchu prochazejiciho plynovou klapkou pri jejim maximalnim zavreni.) Existuji tedy DVA mechanismy ovlivnujici otacky motoru na volnobeh - zavreni plynove klapky nastavovane sroubem a elektronicky, ridici jednotkou ovladany, ventil v hadici ktera vede z filtru do volnobezneho ventilu a pote primo do hlavy vstrikovani. Pokud otvor do motoru po teto hadici ucpes, musi na volnobeh chcipnout. To same se musi stat pokud ucpes tuhle hadici u filtru. Ventil spina az po zahrati motoru a snizuje tim volnobezne otacky. Spinani ventilu je na konci hadice u filtru slyset jako vyrazne razy. Uz jsem to tu popisoval mockrat, jak to funguje... To by ale byl chybovy kod 24.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od covex »

Jeste obrazek z manualu s popisem vsech hadic:
1 podtlak spinani 4WD
2 hadice od volnobezneho ventilu
3 hadice posilovace brzd
4 hadice regulace tlaku
5 hadice od sensoru tlaku
6 hadice od PCV Ventilu (Pozitivni odvetravani motorove skrine)
Přílohy
subaru-libero-hadice-vstrikovani.jpg
subaru-libero-hadice-vstrikovani.jpg (89.59 KiB) Zobrazeno 26097 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
SunRiver
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od SunRiver »

kode 54 (swietla stopu) je to prawda u mnie po wymieni kontrolki na LED taki je bład a po zmiani na zarówki kodu nie ma
moje liberko je FA8 SDX-SR 94 , japan version

zdrawim
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Mis.us »

chyba 54,- je to díra v sání,nebo regulace vzduchu do sání,respektive hodně to souvisí s tou krabičkou co je na karoserii nad rozvodovym řemenem,z ní jde hadička do trubičky,která je přichycená dvouma M6 šroubama k sání zespod u vstřiků,tam se rozdvojuje,jedna hadička jde k prostřednímu ventilu a druhá jde do regulátoru vzduchu co je hned vedle čidla na teplotu nasávaného vzduchu-může bejt něco děravý,nebo zanešený něčim co se tam zahadnym zpusobem dostane,pak to může bejt špatný těsnění mezi hlavou a snánim,nebo mezi klapkou a sánim...s brzdama snad nic nemam,dokonce se měnily i některý trubičky,odvzdušněný to je...,světla svítěj,stěrače stíraj,jediný co nesvítí,je (P) uprostěd autíčka na tachometru,ale na druhym autě je vše vpořádku a bliká to stejnou závadu,po vyblikávání,takže to vidim na to sání,když to řiká i počítač....každopádně,když auto chceš rozjet při rozvícenym check engine s chybou 54 ,tak to kucká a nejede,po chvíli přestane svítit a jede se dál:-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:15 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše:respektive hodně to souvisí s tou krabičkou co je na karoserii nad rozvodovym řemenem,z ní jde hadička do trubičky,která je přichycená dvouma M6 šroubama k sání zespod u vstřiků,tam se rozdvojuje,jedna hadička jde k prostřednímu ventilu a druhá jde do regulátoru vzduchu co je hned vedle
Jedná se asi o "Druck-sensor".Označen je jako R32. Po skušenostech s "kostrama" bych skusil odpojit buzení na alternátoru, aby nemohl vzniknot
rozdíl napětí mezi karoserií a motorem a pak normál nastartovat a odzkoušet. Podobnou závadu tu vyřešil Jarda, a bylo to vadné ukostření vstřikovačů.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: CHECK ENGINE

Příspěvek od Lubomír »

Tak, a poplach zvaný CHECK ENGINE mám za sebou: - pre poučenie radšej opíšem všetko.
Po zdarnej montáži podtlakomeru - musel som demontovať aj združený prístrojový panel - som sa síce kochal nádhernou hodnotou podtlaku, ale prestal mi ukazovať tachometer. Nevadí, príležitostne to preverím, asi vypadol bowden, riešiteľné po návrate z práce... Ale po troch kilákoch začalo trvale svietiť CHECK... a to už klidu nepridává v zápche v centre mesta, Ale motor ťahal dobre, dokonca podtlakomer vyliezal až za 80kPa... tak som došiel domov. Vyblikal závadu: 33, 42,43, a tak sa to opakovalo. Tri chyby, tri ventily v pr..., no to som tomu dal. Tak šup do manuálu - uplne tri iné veci, to je nadělení, na zraz som prestal myslieť... Tak prvá akcia, nasadiť aspoň ten blbý bowden, vyskúšať , esli teda ten tacháč niečo ukazuje, CHECK svieti trvale, no uvidíme. A uvideli. Po 20 metroch CHECK ZHASOL!
Moje vysvetlenie: Logická jednotka nemala údaj o rýchlosti z tacháču a tak si logicky vyhodnotila až tri chyby. (...by som nikdy nepovedal, že aj takúto hodnotu potrebuje...)Po pripojení tachometra dostala požadované údaje a je spokojná. To sem vúl...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět