Koukal jsem do prirucky a zjistil, ze by se mel PCV ventil menit kazdych 50tis km (dodnes jsem nevedel, ze tam neco takoveho vubec je ).
Zajimalo by me, jestli jste ho nekdo menil/cistil, pripadne s nim mel problemy...
PCV ventil
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1939
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: PCV ventil
to je ventil co odsává páry z víka ventilů?ten čistim po každý zimě i se sánim.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: PCV ventil
Jo, to by mel byt on - kde se da najit? Ze bych ho taky opucoval...
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1939
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: PCV ventil
z ventilovýho víka vede hadice do rozdvojení-jedna jde do filtru a druhá jde do sání.Je napojená na tenhle bazmek hned pod trotl sensorem.Je to vpodstatě náhubek,kterej je jednosměrnej,nepouší vzduch zpět,ale jen do sání.Čistí se proto,aby jeho funkčnost byla perfektní (ucpává se karbonem a potom nedovírá-máchám ho v petroleji-nitro a podobnej sajrajt radši nepoužívám,domnívám se,že tam bude gumovej okroužek,kterej by se nafoukl-ale nevím) sundáš ho tušim 12mm oříškem.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: PCV ventil
Diky, prilezitostne se mu kouknu na zoubek
A projevilo se nejak ocisteni na chodu motoru?
A projevilo se nejak ocisteni na chodu motoru?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1939
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: PCV ventil
moc se to neprojevuje,když je ventil přicpanej nebo uplně ucpanej jsou podstatně nižší otáčky motoru.JInak tenhle okruh pouze odsává páry z ventilovýho víka,Ta hadice co vede do filtru je tam proto,když je ventil ucpanej-výpary se odsávají pořád a krom toho je to jen kvůli emisím.
Nejvíc se projevuje na chodu motoru špatná vůle ventilů.Samozřejmě je tam ještě spousta jinech čidel a ventilů,ale ty když nefungujou -mluvim spíš o řízenejch elektronicky,tak ti ŘJ hlásí check engine.Mišus
Nejvíc se projevuje na chodu motoru špatná vůle ventilů.Samozřejmě je tam ještě spousta jinech čidel a ventilů,ale ty když nefungujou -mluvim spíš o řízenejch elektronicky,tak ti ŘJ hlásí check engine.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: PCV ventil
Tak jsem ho ocistil, ucpany nebyl, jen trochu bordylku (150tis km).