Řízení

E12 superdeluxe, standard
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pát dub 25, 2014 12:15 pm

Zvlastni je, ze to nedela porad. Nemam to jeste 100% odpozorovane, ale rekl bych, ze tak prvnich 20 km OK a pak pri brzdeni volant vibruje. Jakoby se muselo neco zahrat nebo co. bduh.gif
Zkusim to hodit na hodinky a uvidime...

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » pát dub 25, 2014 8:02 pm

jestli se ti hřejou brzdy tak to snad lehce zjistíš ne? :-D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pát dub 25, 2014 8:41 pm

Nehrejou, tak snadne to nebude :D

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » pát dub 25, 2014 11:17 pm

snadný to je- přemeř ty kotouče a pokud nebudou házet tak zajeď na stk a nech si na pohyblivejch deskách zkontrolovat vůle na silentblocích ramen a na stabilizátoru ramen- když budou v řiti, vyměň je za nový. (silentblok ramene 1900,- ks a kost 1750,- ks - kosti jdou obědnat i neoroginál cca 500,- ks) Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » úte čer 03, 2014 6:50 pm

Tak pravy kotouc mi hazi 0.3 :( , levy ale jen 0.03. Kazdopadne jsou uz oba sjete na cca 15.8, takze je vymenim a uvidim...

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pát čer 06, 2014 6:55 pm

Mel jste nekdo problem s loziskem na hornim ulozenim MacPhersonu? Na pravem kole pri vytaceni doprava a doleva se tlumic pohybuje kolem osy lehce trhane. Vytaci se lehce, ale rotace neni uplne plynula (ve srovnani s levou stranou). Nebo by to mohla byt tehlice? Neco jineho?
Na teto strane jsme nameril velkou hazivost kotouce, jinak ale zadna vule neni znatelna. Toto je jedina nalezena anomalie vuci leve strane..
Přílohy
pherson01.jpg
pherson01.jpg (15.68 KiB) Zobrazeno 4897 x

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » pát čer 06, 2014 8:27 pm

uložení pružiny a tlumiče chodí pouze v ložisku Phersona a svisláku v rameni. Pokud měl někdo dole pružinu(třeba při výměně za novou) mohl ložisko žvejknout- musí se hodně stáhnout pužina aby se ložisko dalo přesně, na liberu jsou tak malý pružiny, že s přípravkama na klasický auto to jde mizerně. Tuhle závadu by si ale poznal snadno, Pherson by byl nakřivo. (funguje to i se žvejklym ložiskem, ale bídně :-) )

Tohle ložisko ale na liberu neodchází. (pokud ho někdo nežvejkne)

Nejčastější příčinou jsou kuláky u spojovaček, svisláky v ramenech, futro hl. pomocnýho čepu, nebo špatný ložisko v převodovce řízení-hned pod hardy spojkou, ta konec konců odchází taky.

Pokud si to zkoušel tak, že si odpojil spojovačku řízení a kroutil s těhlicí a pérovánim na prázdno, tak se zaměř na svislák ramene, ložisko phersona a phersona. (nejlíp rozborka sborka- přitom ložisko zkontrolovat)

Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pát čer 06, 2014 10:56 pm

Dik, mrknu na to...

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » úte čer 17, 2014 8:46 am

Kotouce vymeneny za nove Brembo, leva strana je v toleranci do 0.1, pravy kotouc hazivost 0.2 :( , na naboji 0.09. Vypada to, ze me ceka vymena loziska...
Zaroven jsem vymenil plovouci valecky v brzdach, i kdyz ty stare (opravovane cca pred rokem) sly jeste celkem hezky. No kazdopadne, je to ted lepsi :)
Zjisteny vymlacene kosti na stabilizatoru, to bude dalsi krok, vcetne gumovych silentbloku (ty uz mam koupene).

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pát pro 05, 2014 9:51 pm

Tak jsem vymenil prave predni lozisko vcetne svislaku a rikam si fajn. Jenze mi zacalo neco lupat v predni naprave. Stava se to pouze za jizdy, kdyz zatacim vlevo, cili odlehcim pravou stranu. Ostre lupnuti, jako kdyz je neco napruzene a nahle se to uvolni. Napred jsem si myslel, ze to dela stabilizator - ne. Zkousel jsem co se dalo, nezjistil nic nenormalniho.
Nakonec jsem zajel na STK, nechal si auto proklepnout na stolici. Libero skakalo jak koza, technik plakal stestim, ze je vse naprosto super, zadne vule, nic, bez vad. Lupnuti se samozrejme neozvalo. Vyjizdim ven z haly, otocim volantem a lup.
Jedine, co me napada, by mohlo byt to horni lozisko McPhersonu, ale kdyz auto stoji a motam volantem, tak nic, je proste nutne to kolo odlehcit v zatacce.
Fakt nevim, nenapada vas neco? bduh.gif

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » sob pro 06, 2014 10:30 am

Polevoji, je to ložisko pod hardyspojkou, v převodovce řízení. V poslední době jsem dělal 3 libera s touhle závadou. Covex ti to může potvrdit měl to taky. Jestli se dostanu do dílny napíšu ti číslo ložiska a rozměr gufera. Michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » sob pro 06, 2014 12:48 pm

Cus, myslis toto lozisko, jo? Nerikam, ze to nemuze byt tim, ale jak vysvetlit, ze se to stava POUZE v pripade, ze odlehcim prave kolo v zatacce, cili zatacim vlevo? Jinak se to neprojevi bduh.gif Navic bych rekl, ze se to ozyva spis od praveho kola nez od prevodky.
Kazdopadne diky za nasmerovani hat46.gif
Přílohy
rizeni.jpg
rizeni.jpg (40.03 KiB) Zobrazeno 4339 x

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » ned pro 07, 2014 1:41 am

když se odlehčí pravý kolo, tak zatačíš vpravo, ne naopak. Po mejch zkušenstech s liberama vim, že to nemůže dělat nic jinýho než to ložisko na šipce.
Ale POZOR. Na druhou stranu je víc typů ran spod auta. Zkus schválně zatočit volantem plně vlevo a když na konci rejdu chroupne, tak je to ložisko hřebenu, na konci musíš trošku násilim. Ale taky je možnost ta, že je prasklej třmen silentbloku na stabilyzátoru nápravy a ten se v zatáčení posouvá a lupe(na tk si toho nemusej ani všimnut). Michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » ned pro 07, 2014 7:44 pm

Jasne, je to kdyz zatacim vpravo, uz jsem z toho blbej :lol:

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pon pro 08, 2014 5:57 pm

Tak jo, dnes jsem rozhodil rizeni a opravdu to lozisko, respektive hridelka ma axialni vuli jak krava, tak 0.5mm odhadem. Diky za super tip, jdu to vymenit.
Je to standardni rozmer nebo je oboji nutne objednat v Subaru? Diky

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » pon pro 08, 2014 7:40 pm

správně si řekl vůle na ložisku, pač do něj je hřídelka zalisovaná. Na ložisku přečteš co to je tušim 6003 2RS (kup KOYO nebo NACHI) cca 60kč. Gufero taky běžnej rozměr. Ten ale nevim, musíš změřit. Ložisko odchází jen kvůi tomu, že přes gufero prolíná voda, běžná závada ;-) Michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » pát pro 19, 2014 9:15 am

Misus je velky guru! hat46.gif Zda se, ze je to vyreseno.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod Mis.us » ned pro 21, 2014 8:22 pm

hlavně, že už Tě to nerozčiluje;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Řízení

Příspěvekod Polevoj » stř led 13, 2016 10:13 am

Tak uz mne to rozciluje zas! :-D
Cca rok bylo vse v poradku, pak se zacalo lupani ozyvat zase. Rozhodil jsem prevodku rizeni, zadnou anomalii nenasel, nicmene lozisko jsem znovu vymenil. Asi tyden vse OK a po tydnu a mozna 200 kilometrech je to zpet! :evil: bduh.gif
Snazim se vypozorovat nejaky problem na predni naprave, ale krome toho lupnuti (rekl bych, ze hlavne v pripade, ze se napred zatizi a pote odlehci jedna strana auta - typicky kdyz zatocim na jednu stranu a vzapeti na druhou) tam proste zadne vule nevidim ani nenahmatam.
Rikam si, jestli to nakonec nedela stabilizator a jeho kosti, protoze ty jsem pred tim rokem menil taky a za nejake levne aftermarketove.
Fakt nevim a rozciluje mne to! violent1.gif

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení

Příspěvekod covex » stř led 13, 2016 2:41 pm

No.. ja resim neco podobneho jinde a jeste me napadlo, zda to nemuzou delat loziska ulozeni tlumicu. Tlumic predniho kola se totiz nahore musi otacet, kdyz se kolo natoci a zatizeni na to muze mit vliv. Schvalne zkus zvednou cely predek auta, zda ti to bude lupat i pak.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti