Stránka 1 z 1

Nejde chcípnout

Napsal: pon říj 29, 2012 4:09 pm
od Kubajzz
Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Subárko momentálně žije vlastním životem a to sice, Po vytáhnutí klíče ze zapalování motor stálě běží a když zařadím zpátečku pak chcípne.
Další dobrá věc je, že když mám zadní topení zapnutý tak právě nejde chcípnout a když vypnu vypínač také auto chípne.
Pokud nechám před chípáním klíčkem ventilátor vypnutý tak zhasne normálně a bez problémů.
Další je, že jedině v době kdy je vytaženm klíček za spínačky, ale motor běží tak funguje zadní topení, když je klíč ve spínačce tak ne.
Jinak normálě startuje a nemá problém( mimo spojky, kterou jsem dnes objenával :-() )
Relé na topení pod palubkou je nový, ventilátornapřímo taky chodí. Sínačka jako taková je proměřena a v pořádku a aletrnátor dobíjí krásně jak má na volnoběh i v otáčkách.
Doufám že jsem se vyjádřil trochu pochopitelně :-)
Předem díky\ za jakékoliv info a rady.

Re: Nejde chcípnout

Napsal: pon říj 29, 2012 10:25 pm
od Karel
Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Ahoj.
Ćekal bych, že se nám představíš a pošleš aspoň fotku.......
To co popisuješ není až tak běžná závada.
Zatím to vypadá na nějaký cizí zásah jak se říká "napadeno kutilem"
Tak bych potřeboval vědět co je v autě přidáno, jako jiné rádio, tajný vypínač centrál dálkáč mlhovky tažné a cokoliv co v Liberu nemá co dělat a je tam navíc.
Doktor by řekl-- rodinná anamnéza.
Pak uvidíme.
K.
:shock:

Re: Nejde chcípnout

Napsal: úte říj 30, 2012 8:04 am
od Martinekk
Hm, to mi pripomína chcípanie mojeho strieborňáka keď som ho kúpil. Ten trebalo chcípnuť po vytiahnutí klíčku výstražnými smerovkami :D Až pak to chcíplo...
Príčinou bola prehoretá kabeláž vpredu, po dobastlovaní favoritového prerušovača blinkrov namiesto japonského. Tipujem to na niečo podobné, problém s kabelážou.

Re: Nejde chcípnout

Napsal: čtv lis 01, 2012 12:43 pm
od Kubajzz
Omlouvám se , že jsem ještě nepřidal žádné foto, ale nějak se to stále nedaří.
každopádně ve vozidle je přidáno pouze radio se zesilovačem a jiné repro všude kam se vešlo.
všechno jsem zapojoval já a vše je vedeno naprosto mimo a má vlastní napájení.
Asi budu potřebovat nějakého zdatnějšího elektrikáře a nejlépe schémata zapojení elektroinstalace jako takové.
Ty jsem tu někde snad i viděl tak uvidíme co vymyslíme. :-)
Jinak jak jsem již psal o víkdendu mě čeká spojka a rovnou nový motor do druhého méhp kamaráda tak třeba na něco přijdeme.

Re: Nejde chcípnout

Napsal: čtv lis 01, 2012 7:17 pm
od Mis.us
aby jsi očividně zjistil,jestli je elektrika -jak píšou kluci dělaná na koleně,musíš to nejdřív vidět,tzn. sundat kulisy-přístrojovku,kouknout se k řídící jednotce apd. Mišus

Re: Nejde chcípnout

Napsal: pát lis 02, 2012 3:47 pm
od covex
Stala se mi podobna vec jednou jedinkrat. Byl jsem z toho jelen, ale neprisel jsem na to cim to bylo. Na aute je predelane radio a centralni zamykani. A prave zamykani ten problem prisuzuji, protoze kdyz se prodre izolace dratu ve dverich deji se podivuhodne veci. Jak to souvisi s topenim je tezko rict.

Schema eletroinstalace tu je. Kdybys ho nemohl najit tak napis.

Re: Nejde chcípnout

Napsal: pát lis 02, 2012 9:20 pm
od Kubajzz
Tak to vypadá, že už někdo řešil zadní ventilátor, ale silně ani tak ne amatérským, ale idiotským způsobem. Kabeláž je pospojovaná rychlospojkama a hlavně úplně zmateně. uvidím zítra až se to proměří a dám vědět. :-)

Re: Nejde chcípnout

Napsal: pon lis 05, 2012 9:49 pm
od covex
Typicke, o rychlospojkach uz tu bylo napsano hodne - vyhazet a fofrem.

Re: Nejde chcípnout

Napsal: pon led 27, 2020 2:05 pm
od covex
"Mam to taky" - aneb moje Libero nejde chcipnout - tedy vypnout. Neni treba ani startovat, staci otocit klicek do polohy ON a zpet do OFF a zustanou svitit kontrolky, zkousel jsem vsechny mozne cudly a nic, proste kontrolky sviti dokud neodpojim baterku, po pripojeni baterie je auto vypnute... kdyz nastartuju tak klidne muzu jet s vyndanym klickem. Proces vypinani montoru jsem zatim nikdy nestudoval.. pohledem do schematu to vypada, ze v poloze ON se pripoji napeti na pojistky 14 a 15 tak jeste budu muset zkusit vyrvat prislusne pojistky, nicmene podezrivam bud "hlavni" relatko nebo spinaci skrinku...

Re: Nejde chcípnout

Napsal: pon led 27, 2020 7:38 pm
od covex
Mno... tak zatim jsem zjistil, ze na vine je nejaky drat dobastleny z pojistky 14 na bilo-modry drat, ktery jsem snad spravne dohledal ze vede z jednotky ovladajici zadni topeni do zadniho topeni - tzn. zrejme jeden nejmenovany servis pred mnoha lety takto vyresil nefunkcni zadni topeni - proste k nemu napevno privedli napeti spinane primo zapalovanim auta misto z ridici jednotky topeni. To by vysvetlovalo i problem s nefunkcnosti zadniho topeni, ktery jsem v posledni dobe taky pozoroval a obloukem me to vraci zpet k tematu o "fan unit" viewtopic.php?f=3&t=2151 kterou jsem pred lety opravoval, ale tohohle bastlu jsem si nevsiml. Otazkou je co se ted ale stalo - zjevne pres jednotku fan unit a pojistku 13, ktera je trvale napajena (kvuli zadnimu vetraku) se neco prosluslo a pres tu dobastlenou propojku to i po odpojeni napaji hlavni rele u RJ a tim nechava motor zapnuty... a to si clovek mysli z po tech letech uz ho nemuze na tom aute nic prekvapit... pokracovani nekdy priste.