4WD čtyřkolka 4X4

E12 superdeluxe, standard
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Hejkal junior »

Stal se mi takový opravdu nepěkná věc.
Vloni cestou pro stromky jsem si hrál ve sněhu a v záběru do kopce jsem sepnul 4x4. Následovala nevelká rána, ale nebyly s tím problémy až do teď. Když za jízdy sepnu čtyřkolku, přední kola se rozjedou s neobvyklým hlukem a vypínámí doprovází hlasitá rána od přední nápravy. Když sepnu čtyřkolku na místě (je naštěstí bez problému) a pohnu se, vypínání opět následuje onou tou ranou.
Chci se tedy zeptat,
Jaký je optimální způsob používání čtyřkolky? Můžu ji používat za jízdy?
Co mám dělat s těma peckamama? Mám někde něco máznou vazelínou? Nebo kladivem? (A co diferenciál a poloosy?)
Předem díky za pomoc.
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

4WD zapínej pouze se srovnanejma kolama,klidně zajízdy,ale auto nesmí bejt v záběru ,můžeš mít zařazenej kvalt,ale bez plynu.

Podivej se na silent bloky diferáku,hlavně na ten zadní co je nad kardanem -odchází a je možný,že je utrženej,tak proto ty rány.Taky zkontroluj vůle na ložisku u kardanu,když má nadměrný vůle,tak předek vydává nepříjemný zvuky.MIšus


ps. ránu při vypínání 4wd udělá taky když jsou hřídele s ozubenim napnutý.Buď v kopci nebo při zatáčení
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Hejkal junior »

Mis.us píše: ránu při vypínání 4wd udělá taky když jsou hřídele s ozubenim napnutý.Buď v kopci nebo při zatáčení
to mě napadlo a to je mi na tom nejdivnější, protože se to ozývá na rovině.
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

koukni na ty silent bloky a na ložisko. :idea:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Tuti »

Taky je důležité, aby měly přední i zadní gumy stejný rozměr a byly i stejně ojeté.
Hlavně ale čtyřkola se zapíná jen když to klouže, na suchu se předek se zadkem prostě pere vždycky.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

nevyrovnaný momenty ozubení díky absenci meznáprav.diferáku jsou snad každýmu liberákovy známý,ale přeci jenom když se 4wd zapne na suchu na rovince,tak by rána bejt neměla.Teda mně to auta nedělaj... :? jak už jsem psal setkal jsem se se špatnym ložiskem a silentblokem,to způsobovalo problémy :evil:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Hejkal junior »

Vpředu mám 145/80 R13 a vzadu 155/80/R13. To bude asi tím?
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Martinekk »

Bude to tým, robilo to aj mne, vpredu 155ky, vzadu 175tky pneu... Daj tam rovnaké a ak bude všetko OK, tak to bolo tým.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Hejkal junior »

Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
taky mi to tak připadá, ale je pravda, že na letích kolech, která jsou všechna stejná to problémy nedělalo.
Takže jsem si koupil nový gumy. Co na to říkáte:
http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-u ... 0-r13-75q/
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

řekl bych,že to na nich pojede gut :-)

a jsem teda zvědavej,jestli ty kola dělaly problémy.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Martinekk »

Mne to robili kola, dokáže to robiť problémy aj pri rovnakej šírke, stačí že je jedna alebo dve na jednej náprave viac zodrané, a je tento problém na svete...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Tuti »

Martaman píše:Vpředu mám 145/80 R13 a vzadu 155/80/R13. To bude asi tím?
Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
Výška pláště není stejná, 80 není rozměr, ale profilové číslo - procentní poměr výšky k šířce. Takže 145/80 má nominálně výšku 116 mm a 155/80 124 mm ... to je na obvodu kola rozdíl nějakých 5 cm, o které se kolo musí při každé otáčce proklouznout. Každý si dovede představit, co na to říkají gumy, převody a spotřeba. A i když jsou kola stejná, rovnoměrně ojetá a správně nahuštěná, nějaký malý rozdíl ve valivém obvodu je vždycky. Schválně si zkuste na parkovišti tlačit auto s vypnutou a zapnutou čtyřkolou, poznáte to.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

(ještě že je internet,to hned všichni vědí :D ) :oops:


s tou zaplou čtyřkolkaou auto tlačit nejde,resp když je na to člověk sám :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od covex »

Martaman píše:
Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
taky mi to tak připadá, ale je pravda, že na letích kolech, která jsou všechna stejná to problémy nedělalo.
Takže jsem si koupil nový gumy. Co na to říkáte:
http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-u ... 0-r13-75q/
Neni to skoda kupovat na libero mensi gumy? Vetsinou se davaj spis vetsi, auto na nich lip sedi a rozmer je to taky beznejsi nez original 155/80.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Hejkal junior »

covex píše:
Martaman píše:
Mis.us píše:šířka vadí?Vejška kola je stejná...to se mi nezdá.
taky mi to tak připadá, ale je pravda, že na letích kolech, která jsou všechna stejná to problémy nedělalo.
Takže jsem si koupil nový gumy. Co na to říkáte:
http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-u ... 0-r13-75q/
Neni to skoda kupovat na libero mensi gumy? Vetsinou se davaj spis vetsi, auto na nich lip sedi a rozmer je to taky beznejsi nez original 155/80.
No, s ohledem na to, že jedna stojí 390,- a užší gumy jsou lepší do sněhu jsem vybral takhle. Už se stalo.
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Mis.us »

Jsou lepší.Mám nízkej profil na letních gumách a auto je oproti předepsanýmu rozměru o dost živější.Mišus

průjezdnpost 145tek bude taky zase o chlup lepší. :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Tuti »

Martaman píše: s ohledem na to, že jedna stojí 390,- a užší gumy jsou lepší do sněhu jsem vybral takhle. Už se stalo.
Fakt jsi je koupil za tuhle cenu :shock: ? Myslel jsem, že to se týká jednoho zbylého kusu v tom obchodě co na heurece vybíhal jako první. Ale i za cenu kolem tisícovky jako byla jinde je goodyearka dobrá volba. Co jsem tak někde zahlédl různé testy, vesměs všechny Goodyeary si vedly docela dobře a užší gumy jsou lepší hlavně do břečky a na neprotaženou silnici. Jedinou nevýhodu téhle pneu vidím v relativně malé únosnosti - teoreticky bys s nima neměl Libero naložit naplno. Ale zase je to značková guma, takže ve skutečnosti nejspíš vydrží víc než nějaká čína s papírově lepšími parametry. Asi jako když si koupíš spacák do +5° od solidního výrobce, bude v něm větší teplo, než ve spacáku do -20 z Tesca.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od ulus »

řekl bych, že půjde o nějaký výprodej, podívej se na gumách na rok výroby. vždyť aktuální produkce ultragripů je pod číslem 8. jinak já osobně jsem je měl na liberu v 7+ 175/70/R13 a spokojenost, se zapnutou ctyřkolkou jsem po sněhu jezdil skoro jak v létě, dopředu to jede, záběr je super, jen člověk nesmí zapomínat, že to tolik nebrzdí a ustřeluje zadek:-) zahrabal jsem se jen jednou, ale to už libero sedělo na břiše na uplácnutým sněhu a jedno kolo mělo ve škarpě. ultragripy mají jedno veliké ale... sundej je hned jak jde teplota nahoru, je to plné silikonu a hodně rychle se sjíždějí. s nosností žádný problém i při max. povolené hmotnosti a v létě :twisted:
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

Re: 4WD čtyřkolka 4X4

Příspěvek od Hejkal junior »

Tuti píše:
Martaman píše: s ohledem na to, že jedna stojí 390,- a užší gumy jsou lepší do sněhu jsem vybral takhle. Už se stalo.
Fakt jsi je koupil za tuhle cenu :shock: ? Myslel jsem, že to se týká jednoho zbylého kusu v tom obchodě co na heurece vybíhal jako první. Ale i za cenu kolem tisícovky jako byla jinde je goodyearka dobrá volba. Co jsem tak někde zahlédl různé testy, vesměs všechny Goodyeary si vedly docela dobře a užší gumy jsou lepší hlavně do břečky a na neprotaženou silnici. Jedinou nevýhodu téhle pneu vidím v relativně malé únosnosti - teoreticky bys s nima neměl Libero naložit naplno. Ale zase je to značková guma, takže ve skutečnosti nejspíš vydrží víc než nějaká čína s papírově lepšími parametry. Asi jako když si koupíš spacák do +5° od solidního výrobce, bude v něm větší teplo, než ve spacáku do -20 z Tesca.
Stejně tak jako Ty jsem je objevil na Heurece, udělal jsem objednávku (4 kusy) a druhý den jsem se ptal jak to je. Jestli mají jen jednu gumu nebo jestli dostanu čtyři. Dnes byla moje přijatá a čekám co dál. Mmch. po jednom kuse by se asi blbě prodávali :D ikdyby za 200,-. Na Golfu jsem měl Googyear Ultragrip 7 a bylo to naprosto bezchybný, nemůžu si stěžovat. Krom toho jsem se někde dočetl (nebo jsem ten drb pochytil jinde), že Michelin jsou dobrý v zimě, kde je celou sezonu sníh a pro takovýty naše podmínky jsou právě dobrý Goodyear. K tomu zátěžovýmu indexu: taky jsem na to koukal, kontroloval to s techničákem a přemýšlel jsem, jestli je mám koupit. Zvítězilo nakonec srdce nad rozumem a nebudu auto prostě nakládát doplnejch. No udidíme...
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Odpovědět