Nestartuje ( zapálit?? )

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Kubajzz »

Opět vás zdravím pánové a opět prosím o pomoc.
Na mém novějším subárku jsem vyměnil spojku, poté vyjel z dílny a na volnoběh běželo normálně. Po chvilce klapaná jsem přidal jako že se rozjedu a jen v tom ruplo, motor chcípl a od té doby nestartuje.
Zkoukl, jsem kabely , svíčky a rozdělovač a tam jsem našel rozpadlej snímač otáček, ten jsem tedy vyměnil, ale stále nic.
Začal jsem proměřovat a zjistil že nejde vůbec proud ani do zapalovací cívky. Tak jsem povyměňoval všechny pojistky , které jsou pod palubkou a pod řadičkou a stále nic.
Rozvody jsem zak zkoukl a stále nic.
Omlouvám se že zase otravuju možná s takovouhle banalitou, ale 15.11 končí STK a takhle tam asi neodjedu :oops:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

vyndej rozdělovač a podivej se na růžky co jsou snímaný hallovou sondou.Je možný,že se od tý původní rozpadlý odbrousily.Když se odbrousej,tak hallovka nesnímá a nenastartuješ-buď vyměnit rozdělovač,nebo vyklepnout čep co hřídelku drží a vyměnit ji.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
rosifun
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
Typ Libera: staršie
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od rosifun »

Najprv treba dostať šťavu do cievky, či? :?:
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

a nedává Hallovka pulsy do cívky?? :)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Pidy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: ned lis 21, 2010 8:37 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Pidy »

A důvod, proč se snímač rozpadl ?
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Pajas »

Mis.us píše:a nedává Hallovka pulsy do cívky?? :)
Aj když auto stojí a otočíš klíček, myslíš že dává halovka nejaké signály??Nemám teda šplíchačku, ale jen tak mně to napadlo...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

trocha humoru neuškodí... :shock:

když startér točí motorem tak se vačka otáčí,tim pádem i hřídelka s růžkama,kterou sníma Hallovka. :)Pokud nejde cívka,tak to Hallovkou neni,někde jinde je problém,ale bez Hallovy sondy nenastartuješ.

Hallova sonda se může rozpadnout průsakem oleje z hlavy do rozdělovače,setkal jsem se s tim-cívka je pouze tepelně zalisovaná kusem plastu.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Kubajzz »

halovka se rozpadla přesně kvůli oleji v rozdělovači, ale pořád se nemůžu doměřit proč nejde proud ani do té proklaté cívky.
Hold kluci v japonsku věděli jak udělat elektriku :-)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

tak chtěl bych se opravit,ačkoliv elektrice nerozumim,kamarádovi jsem včera zprovozňoval auto a hallova sonda opravdu posílá proud do indukční cívky.

Takže hallovka kaput=nejde jiskra.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Kubajzz »

Pánové po delší době jsem se pokusil vrátit k mému problémovému pacientovi, ale můj čas i přes to neodpovídá potřebám Liberka. Nemáte někdo kontakt na elektrikáře, který bude někde z karlovarského až plzeňského kraje, který si s liberem poradí a nebude koukat jak opice z pytle co je to za auto a co po něm vlastně chci???
Předem díky za jakékoliv info.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

neznám, ale zeptám se Tě: vyměnil si tu Hallovu sondu? musí mít určitej odskok od hřídelky palce, když je odskok moc velkej, nedává impusy do cívky. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Kubajzz »

Sondu jsem vyměnil, odskok jsem po pravdě dal jen od oka, ale už i občas cívka dává proud a jednou Subru škytlo, ale pak zase nic.
myslím že problém bude fakt jinde. No nic budeme se pokoušet stále hledat.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

a neni náhodou ta hallovka přepólovaná? skontroluj barvy drátů oni se hallovky lišej podle roku výroby (u některejch byly červený a černý dráty, někde bílý a černý a pak ještě bílý a červený. Ten odskok skontroluj, mezi snímačem a bodama na hřídelce musí bejt cca 0,1mm +- (rozdělovač vyndej-když s palcem v ruce otáčíš tak musíš cejtit odpor u bodů na hřídelce když jdou pod magnetem cívky). Pokud to předtim fungovalo, tak to nic jinýho bejt nemůže, ale těžko soudit nebyl jsem u toho :oops: . Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Karel »

"Podobnou" závadu jsem taky hledal a ejhle byl to zaoxydovaný konektor přímo v cívce - důkladně
vyčistit oba konce, dát bílou silikonovou vazelínu a je klid...
Cívka.jpg
Cívka.jpg (222.24 KiB) Zobrazeno 17011 x
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Kubajzz »

Díky pánové za dlaší rady. Zkusím a dám vědět. Jen doufám že to nedopadne jako můj další CIVIC, který už je půl roku v autorizovaném servisu a až teď zjistily ce se vlastně stalo. ( také elektrika ).
Asi mám fakt smůlu na japonce a jejich elektroinstalaci.
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Kubajzz »

Tak malá změna, jedeme pro další Subárko jako zdroj ND a už se snad podaří ten můj hrobeček rozchodit.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Mis.us »

ahoj, zjistil jsi už co to bylo? :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Nestartuje ( zapálit?? )

Příspěvek od Lubomír »

môj príspevok do kotla:
- pri pretáčaní ( a neúspešnom štartovaní) budú nabetón zhádzané sviečky, - skontrolovať, ofúkať očistiť, prípadne skontrolovať vzdialenosti
- skúšaj zmeniť trasu káblovania od rozdelovača: už sa mi ukmitali káble (rozdelovač sa celý život trasie s motorom, káble vedú na pevnú karosériu, ideálne miesto na časovú únavu káblov. (pro premeraní v inej ako pracovnej polohe zdanlivo bezproblémové meranie, po nasadení do konektoru porucha-záhada. Prejavuje sa občasnou správnou funkciou (už tu bolo okrem môjho Liberka aj jedno, čo poctivo zapalovalo iba "na spátečku" - poloha káblov sa pri opačnom smere vychýlenia motora na silentblokoch menila a káble boli vodivé....Riešenie je v preletovaní úseku kábla z rozdelovača po karosériu aj za cenu nového konektora
- preveril by som napájanie palivového čerpadla, hlavne uzemnenie.. (je chod čerpadla "slyšitelný" i odpojenie po dosiahnutí tlaku?)
- preveril by som uzemnenie napájania vstrekovačov aj prepojenie bloku motora s "-" baterky.
A ozvi sa, i v prípade, že tieto rady nebudú viesť k úspechu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět