Prevodovka na novší model

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Prevodovka na novší model

Příspěvek od Lubomír »

Nájde sa darca orgánov, ktorý by poskytol prevodovku pre novší typ Liberka? - prídem, vymontujem, eventuálne i celý agregát (i s motorom). Ponúknite prosím. - tá moja prevodovka - už vymenená, pôvodom z Liberca - už frčí iba na predohrab, tipujem to na diferák, pre mňa neopravitelné, prichádza do úvahy iba výmena.
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od covex »

Lubomire, to me mrzi. Chapu to spravne, ze tedy muzes jezdit pouze s pripojenyma prednima kolama, jinak auto nejede? To je celkem kurizoni problem, udivujem me, ze je neco takoveho vubec mozne. Ale kdyz uz bys motor stejne vyndaval (akorat na to neni moc rocni obdobi) tak to bude jen neco vymenit. Diferencial dle manualu neni zrovna to nejslozitejsi. Ale muzu tezko radit, rozebrany jsem videl jen predni a i ten mel na me moc kolecek.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Lubomír »

No, ano, po uspešnom odťahu doprevádzanom zvukom jako ked sa vlečie výfuk po zemi, som už nejakých pár metrov od miesta odpočinku , už bez lana, predsa len skúsil zaradiť aj 4kolku a jednotku, a ono sa Liberko rozbehlo a tak som zaparkoval na samopohon, i za toho škripotu pod autom. No, diagnóza jasná, prevodovka to ustála, ale diferák dostal ranu zrejme. Takto podobne malo postihnutú prevodovku i Martinekkovo Liberko, čo sme ťahali až na Slovensko, a vymenenou prevodovkou jazdí doteraz a keď sme tú pokazenú rozobrali, - bola aj prerazená skriňa - tak sme našli satelity z diferenciálu omleté, vnútrajšok skrine vzorne balutinovaný (po 400km bez oleja na lane sa nedá diviť sa). A to vraj na Liberku niekto skákal, no, mne sa to stalo po vyradení 4kolky na rovnej ceste, asi boli natorzené aj hriadele, bolo to už za zátačkou so zmrzlým povrchom.
Práve som zohnal info o prevodovke na predaj niekde v okolí M.T., tak to preverím.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Tuti »

Lubomír píše: frčí iba na predohrab .. Lubomír
Totéž udělá i urvaná poloosa, a i zvukový projev by mohl být dost podobný.
Převodovky mezi starším E12 a novějším se liší? Teoreticky bych měl mít převodovku po Běloušovi v Teplicích u Prcka, ale určitě seženeš někde blíž.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, Tuti,
už si vyskúšal aj urvat poloosu? - asi nič nie je nemožné u Liberka. Na nejakú lepšiu diagnózu zatiaľ nebol čas.
No, stihol som doviezť prevodovku z novějšího od rozpredávateľa nedaleko M.T. Tak už je doma, už iba počasie aby bolo.
Tak díky za záujem, ohlásim sa, jak to dopadlo.
Jo, prevodovky sa na starší a novší model líšia - iné ovládanie (minimálne), zdá sa, že aj príruba k motoru je iná, skrátka nepasuje to.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Tuti »

Lubomír píše:Ahoj, Tuti, už si vyskúšal aj urvat poloosu?
To naštěstí ne, ale o vím o takovém případu a nejasně si vzpomínám, že někdo (myslím že Serpin) tady popisoval totálně vyjeté drážkování v bubnu ... což vyjde nastejno :?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Lubomír »

Tak, nastala obleva, už sa dá popod autí aj posvietiť a videl som - Tuti má pravdu - vysadená poloos! - Ale to má svoju príčinu, tak sa bude hľadať urvaný silentblok alebo niečo, čo vyvodí taký osový ťah, že napodobní klúč 56... a prekoná drážkovanie a poistku. No, prevodovka v zálohe má tiež svoju cenu, zdá sa , že v najbližšom čase padne rozhodnutie o založení slovenského Liberoservisného miesta - skúseností by bolo dosť, zákazníkov síce ubývá, ale zato na Slovákoch nič také nie je, takže more príležitostí...hih..
O oprave budem informovať. Môže sa hodiť iným Liberátorom a to stojí za pár slov na fóre.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pát led 10, 2014 8:19 am, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
rosifun
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
Typ Libera: staršie
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od rosifun »

Ahoj, Lubomír. Skvelý nápad s tými dielmi a servisom. Autá nášho rangu budú vždy niečo potrebovať. Trenčín je na dostrel alebo dva celému Slovensku a Morava je tiež za rohom. Liberobanka náhradných dielov... Na jar chcem dokončiť rozborku jedného darcu, takže určite prispejem nejakým vkladom, ak sa to ujme.
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
Uživatelský avatar
rosifun
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
Typ Libera: staršie
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od rosifun »

A myslím, že obsah tohto vlákna už mení charakter témy "Koupím" a bolo by dobré šupnúť ho niekam inam. Trebárs do "Dotazy" alebo "Jak na to". :wink:
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od covex »

Presunuto.

Jinak Lubomire, na novejsim neni u poloos pojistny kolicek jako na starsim - teda pokud si tim myslel tu "poistku". To si musel celou cestu ale tahnout tu poloosu po zemi ne? Doufam, ze to nebude stejny problem jako u darce tveho motoru a prevodovky - pokud totiz uhnije ram pred zadnim kolem, kolo a tedy poloosu uz nic moc nedrzi.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Lubomír »

...šmarjá, ani nestraš! na lavej strane som opravil dieru v ráme s nasadením vlastného svalu do cesty fričky, že by aj na pravej strane bola diera ma teda ešte nenapadlo ani len kontrolovať. No, a mám tému na zamyslenie a dôvod naobliekať sa do snehuliackych montériek a vydať sa k autímu na parkovisko, čo to vlastne spôsobilo. Budem hlásiť pokroky...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od Mis.us »

Vysadila se levá kratší,nebo pravá delší ?

na jaký straně poloosy? převodovka/trijangl,nebo kolo/ložisko?

Je možný,že ti prasknul perovej kroužek v půli,pak mohla vylítnout.I když je silentblok utrženej poloosa nemá šanci vyklouznout.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Prevodovka na novší model

Příspěvek od artvandal »

nam se to stalo taky, byl prasklej prave ten krouzek co o nem pise misus
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Odpovědět