olej v rozdělovači

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Hejkal junior
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
Bydliště: Liberoc

olej v rozdělovači

Příspěvek od Hejkal junior »

Přátelé, stal se mi takový opravdu nepěkná věc.
Po zimě nechtělo Libero naskočit, ikdyž starter točil dobře. Tuti říká, že to bude vlhkost v rozdělovači. Vysušil jsem víčko a pro jistotu jsem vyčistil kontakty a palec lihem. Když jsem měl sundané víčko rozdělovače, všiml jsem si oleje, ale nebyl jsem si jistý. Po tomto jednoduchém zásahu auto bez problémů startovalo. Minulý týden jsem měl poměrně těžký náklad (strom) a dal jsem motoru možná trochu zabrat. Dnes ráno nechtělo auto naskočit, tak jsem opět sundal víčko rozdělovače, abych ho opět vysušil a vyčistil a ono ejhle ZASE OLEJ V ROZDĚLOVAČI. Tentokrát možná jestě o kapku víc. Samotný motor zase tolik oleje nepapá, svíčky jsou čisté. Volal jsem Tutiho pro radu, a že asi pístní kroužky a odvětrání přes rozdělovač (Mmch. ho obdivuju za jeho trpělivost, kterou se mnou má). Jestli jsem to dobře pochopil, bude to pro mě znamenat výměnu kroužků. Máte s tím někdo zkušenost? Napadá někoho nějaká další možná příčina? Díky.
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

to nejsou kroužky, jen je gufero v rozdělovači v prdeli,stačí vyměnit i s ložiskem a je to ok (hřídel rozdělovače je mazaná od vačky- je vyfutrovaná a potřebuje olej)

blbý na tom je, že kolikrát olej rozpustí plast a cívka z hallovky vypadne a musí se vyměnit za novou (2500,-)

gufero za 18,-
ložisko za 80,-

je potřeba mít měděný pakny do svěráku a patřičnej přípravek (kalenej čep na vyražení dříku co drží "I" na hřídeli rozdělovače. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Vlado »

Môžem potvrdiť, tiež mi odišla táto sonda vďaka oleju v rozdelovači. Dokonca sa ešte dvakrát prebrala keď motor cez noc vychladol a o to horšie sa hľadala závada.
Vymenil som sondu, aj gufero (10x20x7 s prachovkou) , aj ložisko (6000 2RS) a zase jazdím.
Ešte odporúčam preleštiť hriadeľ v mieste dosadania britu gufera.
Vlado.
Subaru Libero 4x4 KIWI
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

Hlavně nedávejte do rozdělovače OIL SEAL od firmy GUFERO. Používám SKF silikon, supr (X-krát se mi totiž stalo, že jsem tam dal "GUFERO" a teklo) Mihal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Albedo »

Takový dotaz na zdejší guru ;)
Už delší dobu mi teče olej někde od rozdělovače (viz. foto). Vypadá že to není pod víčkem, ale někde pod šroubem nastavení předstihu. Ještě jsem to neměl rozebrané, teď jsem objednával nové kabely a víčko. Bude to asi gufero, co? A dá se vyměnit takhle z venku, aniž bych musel rozebírat motor? Děkuji za nasměrování :)

Obrázek
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

bude ti to chcát jak do rozdělovače přes gufero hřídelky palce, tak přes o-kroužek co je jako těsnění rozdělovače, proti průsaku oleje z hlavy. M

gufero 110,-
ložisko okolo stovky
o-kroužek 150,-
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Albedo »

No super, a kde prosím objednat? Originál Subaru? A jaká to má čísla, nějak se mi to nedaří nikde dohledat...
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Soptík Hřensko »

O několik příspěvku hore. Ložisko 6000 2RS a gufero s prachovkou 10x20x7, o-kroužek nejspíš taky v kom kšeftu, kde seženeš ložisko a gufero. Třeba www.loziska-gufera.cz
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Albedo »

A jo, dík Soptíku, jsem nějakej slepej...že by účinkovali ty 4 Šeráky new_all_coholic.gif :D ?
Ale rozměry toho O-kroužku fakt nevidím....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

o-krozek doporucuju original. Je ze specialni gumy, jen tak nestvrdne a olej ho nerozpusti. Az budes vytloukat lozisko, bacha na kompozitovy futro hridelky. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Albedo »

Tak jsem dnes objednal ten O-kroužek, ložisko a gufero už mám.
Doufám že to je ten modře vyznačen 22176 :)
rozdelovac.JPG
rozdelovac.JPG (106.18 KiB) Zobrazeno 22111 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

je to on 8)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Albedo »

Tak O-kroužek vyměněn. Jen tak pro zajímavost, ten vlevo je starý - pěkně tvrdý. Olej vypadá že už neteče.
Jen jsem zjistil že tam nemám "deklík" 22152, tak snad to něčemu nevadí.
Obrázek
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od covex »

Videl jsem dva typy tech dekliku - gumovy a plastovy. K cemu tam je tezko rict, ale zbytecne by ho tam asi nedavali. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

adame tak ten gumovej bych chtel opravdu videt..... Albedo slouzi to k tomu, aby civka byla oddelena od palce... Uz se mi stalo pri driftovani v zime, ze jsem tak rozpalil vejfuk, ze salajicim teplem povolil plast co drzi med namotanou okolo magnetu, kdybych tam tu plastovou přepážku nemel, znicilo by se vicko i palec, protoze med z civky by se na nej namotala.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Mis.us píše:to nejsou kroužky, jen je gufero v rozdělovači v prdeli,stačí vyměnit i s ložiskem a je to ok (hřídel rozdělovače je mazaná od vačky- je vyfutrovaná a potřebuje olej)

blbý na tom je, že kolikrát olej rozpustí plast a cívka z hallovky vypadne a musí se vyměnit za novou (2500,-)

gufero za 18,-
ložisko za 80,-

je potřeba mít měděný pakny do svěráku a patřičnej přípravek (kalenej čep na vyražení dříku co drží "I" na hřídeli rozdělovače. Mišus
Prosím tě, mohl bys napsat postup, jak ten čep z hřídele vytlouct? Mě to drží jak hebrejská víra, navíc mi přijde, že to není přesně ve středu, takže to neustále ujíždí...
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: olej v rozdělovači

Příspěvek od Mis.us »

Mam na to svuj technologickej postup. A prectes jo viz moje odpoved vejs. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět