Al/vatová izolace místo štítů?

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od stenlyman1 »

Zdravím jsem nově majitelem Liberka. Samozřejmě má to mouchy a jako jednu mouchu řeším zhnilé tepelné štíty. Napadla mě taková věc. Co místo těch tepelných štítů koupit takové izolační AL/vatové plotny a z nich si to pěkně zabalit. Mám za to, že to bude izolovat nesrovnatelně lépe a také je to mnohem levnější řešení. Izolují se s tím například armatury na kotelnách atd...co myslíte? zabalil bych tím uplně všechno i výfuk a bylo by to zárověn chráněné proti vodě. Něco takového http://www.vasetopeni.cz/sortiment/tope ... p35-2308cz
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od Mis.us »

jako, že by si do toho vejfuk zabalil?

V česku je běžná věc, že chtěj lidi furt na něčem šetřit, ale aby to taky fungovalo....v tomhle případě to asi fungovat nebude, po zimě se ti to rozpadne. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od stenlyman1 »

Fungovat to bude to je jasné. Je taky jasné že mnohem lépe ono ani není důvod proč by ne ...otázka je co s tím udělají ty vibrace a jak dlouho to vydrží. Já bych si ty štíty koupil kdyby byly dostupné...samozřejmě za rozumný peníz. Někde jsem tady na foru našel někoho kdo za ty štíty vyplácl 7-8 tis..:)) takový blázen nejsem Za 7 tis mám kompletní přední tlumiče na bmw :)))
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od Polevoj »

Kdyz vis, ze to bude fungovat, tak smele do toho a pak referuj o vysledku :D
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od stenlyman1 »

Asi tak :wink:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od Mis.us »

já neřikám, že to nebude fungovat na teplo, ale že to nevydrží... to beru podle výstelky v zadnim nárazníku- to je totiž ta vata a skelný vlákno s alu
... ale samozřejmě to zkus. Jediný co doopravdy funguje je nerez, stačí síla 0,6mm, potom taky hodně vydrží našopovanej černej plech- tabule stojí do 300,- ale musíš trochu šáhnout na klempířinu.

a kolik kdo dá za díly je jeho věc, přiklánim se taky originálu.

Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 534
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od vojta »

stenlyman1 píše:... Něco takového http://www.vasetopeni.cz/sortiment/tope ... p35-2308cz
našel jsi sice pěkný odkaz, něco podobného jsem hledal když jsem řešil výstelku zadního nárazníku, nakonec jsem koupil originál a jsem za to rád - ale řekněme že jako náhrada výstelky nárazníku nárazníku by to šlo, u šněhuláka jsem viděl obalený kaťák a vlnovec tlustým alobalem což ještě beru ale chtít tím nahradit komplet kryty mi přijde zbytečnej hazard, myslim že to na podmínky výfuku není stavěný a kdyby to už tepelně zvládlo tak se to nasákně vodou a solankou a rozpadne se to..., já sem kryty udělal z nerezovýho plechu ze starý myčky a spokojenost - levné řešení napořád - když už teda šetříme za každou cenu :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše:V česku je běžná věc, že chtěj lidi furt na něčem šetřit, ale aby to taky fungovalo....v tomhle případě to asi fungovat nebude,
Já to vidím tak : tlumič výfuku sice obalíš ale nebude proudem vzduchu ochlazován.
Těleso se bude tedy uvnitř přehřívat a stejně se propálí. Materiál obalu na to není přizpůsoben.
Je to dost citlivé téma, použij vlastní rozum. Kdyby konstruktér spočítal,odzkoušel
a uvěřil izolaci obalením. Tak kam je :!: :!: :!:
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od stenlyman1 »

jo bude to tak...ten vyfuk by se uvnitř přehříval a vodu by nespíš tahalo taky. No jak koukám bude ze mě i klempíř :)))
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 534
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od vojta »

stenlyman1 píše:... No jak koukám bude ze mě i klempíř :)))
neboj se toho :) držíme palce, přijde na to co ti tam zbylo a jestli se to dá ještě zrepasovat, nezapomeň taky na kryt parohů - ty si kryt taky zasloužej a často tam už vůbec nic liberka nemaj. K tepelným clonám je na fóru dost napsáno, to hnilo snad všem :D
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od dědek »

Fungovat to nebude!!! Už před mnoha lety si u nás ve sklárnách, kde tohoto izolačního materiálu bylo všude fůra, si jeden mladý inženýr specialista na sklářskou technologii, koupil novou Škodu 100 a když mu po roce prorezavěl výfuk( nic zvláštního, já měnil tak po roce a půl pořád), přišel se stejným nápadem. Celý tlumič výfuku obalil touhle "vatou" a celek zpevnil pletivem pro dvířka králikárny. A před tím výfuk natřel silikonovou barvou, kterou se ve sklárnách natíralo všechno, co přišlo do styku s teplem. A výsledek? Po necelém roce opět typický zvuk děravého výfuku na škodovce a po odstranění namontované izolace přišlo zděšení . Tlumič totál prorezivělý. Myslím, že kdyby to bylo tak jednoduché, tenhle nabízený pokus by japonci už dávno realizovali. Na Liberu jde o to, aby štít odizoloval ostaní karoserii od sálajícího tepla a přitom vytvořil jakýsi tunel, kterým za jízdy proudí vzduch, který se postará o ochlazování a když zastavíš , spustí se ventilátor. Výfuk hnije především zevnitř.
To mu ubližuje víc jak povrchová koroze od soli a sajrajtu. Dokoce jsem zažil i éru smaltovaných výfuků a efekt stejný. Shnil stejně- zevnitř.
Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Al/vatová izolace místo štítů?

Příspěvek od covex »

Dedek ma pravdu - voda se totiz ve vyfyku tvori jednak jako kondenzat z vodni pary ve vzduchu, druhak jako vysledek spalovani a katalyzace. Solanka tomu samozrejme pomaha z druhe strany tim ze jde naproti. Jediny dil, ktery ma izolaci jsou parohy, ktere jsou z litiny, ale i tam je vetraci mezera.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět