origo tlumič výfuku? improvizace?

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Mis.us »

Včera jsem zjistil cenu originálního subaru vejfuku na nov. Libero. Cena je: 12 600,- vč. DPH (a 10% sleva)

S neorigo vejfukem je nov. Libero o dost hlučnější než s originálem.

Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Polevoj »

To mi neprijde jako moc, ty ceny musely jit dost dolu - mam pocit, ze pred X lety to bylo tak dvakrat tolik.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Mis.us »

ono je víc variant, bude se to lišit nejspíš v konstrukci uvnitř tlumiče- předpokládám. Tahle cena je za tu nejlevnější variantu. Těžko říct jak to u Subaru chodí...

Katalyzátor stojí např. 23 000,- a pak je tam ještě jeden s jinym číslem a ten je za 11 000,-
Dokonce jsem sehnal origo katalyzátor na st. Libero za 4500,- (když jsem chtěl další, přišla mi z importu zpráva, že už neni- měl jsem kliku) :oops:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Tuti »

stenlyman1 píše:Tak nový výfuk prdí úplně stejně jako ten starý :D ono je to asi normální Libera :))) asi normální zvuk neorigo výfuků.
Prdění taky může způsobovat dosud nezjištěná netěsnost - třeba prasklina ve vlnovci nebo v parohách. Zkus dlaní ucpat ústí výfuku - když bude celý těsnit, neudržíš to. Jestli ti pod dlaní neprofukuje a motor běží klidně dál, hledej díru.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Mis.us »

tuti neorigo vejfuk má prostě jinej zvuk a to je právě to prdění. Můžeš ho mít co nejlíptěsněj a ten zvuk se nezmění...

a ještě bych rád doplnil Covexův příspěvek. To je jasný, že Ti Libero projde i z neorigo vejfukem přes emise, když je před nim vpořádku katalyzátor.
U švýcarský lanovky (co jsem ti tenkrát pujčil) jsem měl katalyzátor prasklej po celý dýlce a po měření se zjistilo, že jen díky origo vejfuku se emise držej jakž takž v normách. Jen tak tam neni, je v přírubě pro zlepšení efektu přeměny vejfukovejch plynů- katalyzátory mezi sebou maj totiž mezeru. Tak už to bylo udělaný u švýcarskýho modelu st. Libera, ale jen v těle samotnýho katalyzátoru- mřížka/dutina/mřížka. Taky je jasný, že to bylo kvůli přísnějším normám. Největší sranda na tom je, že Nový Libero má stejný emise jako Euro 5, když má vejfukovej systém vpořádku (katalyzátor/ lambda)

Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od stenlyman1 »

jak říká Mišus je to výfukem. Určitě mi to nikde nepodchází...podle mě v tom neorigo tlumiči ani není nic co by sloužilo jako tlumení. Jinak kdyby měl někdo problém s emisemi, myslím, že by stačilo přimíchat do benzínu trochu ethanolu a máte emise jako s novým autem :))))
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od covex »

Tak az vas prestane bavit stale kupovat nove tlumice vyfuku od subaru tak muzete zkusit yamaha R1
https://www.youtube.com/watch?v=oqeSiru8oMQ
Obrázek
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Mis.us »

slyšim hlavně rachotící ojnice na klikový hřídeli :-D U stříkačky to nebude problém, zato karburátorovýmu liberu se to moc líbit nebude :-) novej vejfuk na R1 je cca 1000,-
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od stenlyman1 »

Tohle s tím z tlumičem z motorky je super !....odpadají ty plechy kolem a je to maximálně jednoduché. Otázka jak to s tím jezdí :)))
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Machy_CZ »

Zajimavy vyfuk na libero, prodava ho borec na Subaru Libero International Group, pry je izolovany a nejsou třeba tepelne stity... chce za nej 700 €

Exhaust silencer, Subaru 1200cc, cold, double-jacket construction, insulation up to 2272 ° Fahrenheit, complete with exhaust manifold, without a catalytic converter, the opportunity to perform with the catalyst. After installing it in the car, you can install the rear engine cover version 660cc3.

https://www.youtube.com/watch?v=-yxV7iq ... e=youtu.be
Naposledy upravil(a) Machy_CZ dne úte srp 16, 2016 7:38 pm, celkem upraveno 1 x.
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Machy_CZ »

A ještě jedna verze za 199€ :D

Nerez replika originalu (koncového tlumice)

Exhaust silencer, engine 1200cc. stainless steel, built on the model of the original.
14054437_1179416188771147_1506423539516698219_o.jpg
14054437_1179416188771147_1506423539516698219_o.jpg (486.17 KiB) Zobrazeno 15290 x
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Tuti »

Výfuk z youtube je podezřelý dvěma detaily - jednak nemá žádný pružící prvek (vlnovec) a pak zřejmě spoj mezi sběrným potrubím a katalyzátorem (pokud v té bandasce uprostřed je katalyzátor) je jen zastrčený do sebe. Motor sebou v silentblokách poměrně dost hází a je konstrukčně špatně, když to musí pobírat trubka - zhoršuje to vibrace a hluk v autě a ani životnosti výfuku to neprospěje. Tady to asi odnese ten nastrčený spoj, který se vyčochtá a bude pořádně profukovat.
Onehdy jsem jen tak ze zvědavosti koukal, jak by případně šlo pořídit origo nový tlumič a našel jsem stránky http://en.gforceparts.com/parts/all/362, kde se píše cena nějakých 282 USD (je to položka 44304TA071). Nepátral jsem po dostupnosti a případných podmínkách nákupu, protože mě to aktuálně nepálí. Ale cena je vcelku přijatelná - i s nějakými rozumnými náklady na dopravu by to vyšlo podstatně levněji než nákup v ČR a originál je originál.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od covex »

Hlavne vsechny ty napodobebiny vychazi z vyfuku na stare Libero. Nove Libero ma prurez tlumice ovalny a hlavne na vstupu ma druhou cast katalyzatoru. To ze ma vyfuk dve vrstvy a mezitim je izoloce je hezke, ale vubec to nerika nic o tom, ze se ta vrchni vrstva nerozpaly. Proto je u originalu odsazeny tepelny stit a mezi vyfukem a stitem proudi vzduch, ktery jediny ma moc oboji chladit. Zadna izolace tomu nepomuze (leda by tam bylo vakuum, ze.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od vojta »

moto_0302.jpg
moto_0302.jpg (34.41 KiB) Zobrazeno 15267 x
Přidám foto rozpáraného ze staršího... je to přesně jak píše covex, walker se dá koupit za 1200 takže mi nějaké improvizace nepřijdou nutné...nerez je ovšem nerez - fakt je že když se nahradí katalyzátor nějakým novým univerzálem tak by měl mít větší účinnost a mřížka v tlumiči u nového by se tak dala oželet, ale ideálně by tam měla bejt :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
SchwimmWannen
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: stř srp 17, 2016 9:12 am
Typ Libera: V2
Bydliště: Góra Kalwaria

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od SchwimmWannen »

Dobrý den, toto je můj tlumič výfuku Tlumič výfuku spalin je zavěšen na pružné gumy závěsu na levé straně.
Celý tlumič výfuku a výfukové potrubí je poměrně krátká, takže vibrace bude menší, než původní sady.
Pokud se vyskytnou nějaké problémy, bude uplatňovat flexibilní konektor. Pro tuto chvíli neexistuje žádný náznak, že to bylo potřeba.

Mariusz Cholewski Polska
www.LongTailPolska.pl
Uživatelský avatar
Petr,Zuzka
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 25
Registrován: úte srp 02, 2016 11:12 am
Typ Libera: E10,E12
Bydliště: Trojovice
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Petr,Zuzka »

Zkuste tyhle borce,nejsou zas tak drahý. https://autodilos.cz/autodily
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od dědek »

NO jo. Ale výfuk nemají na Libero žádný. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Machy_CZ »

vojta píše:moto_0302.jpg
walker se dá koupit za 1200 takže mi nějaké improvizace nepřijdou nutné...nerez je ovšem nerez - fakt je že když se nahradí katalyzátor nějakým novým univerzálem
Tak 1300 za druhovyrobu na novější je zadarmo, ale je fakt ze nerez replika originálu, k tomu nerez univerzální kat by bylo fajn řešení.

Na tom izolovanem od kolegy z Polska me prave zaujala ta absence tepelných štítu, krasne to uvolnilo prostor pod "kapotou"...
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Příspěvek od Tuti »

Machy_CZ píše: nerez replika originálu..
Jestli máš na mysli to co je na fotce, tak to je replika repliky výfuku na starší (a podle nasmrkaných a neošetřených svarů dost bídné repliky). Originální tlumič na nové Libero vypadá jinak, má oválný průřez, dvojitý plášť (to má i orig starší, včetně zesílení u vstupní trubky) a navíc ve vstupní trubce má vložený ještě jeden malý katalyzátor. Bohužel odpovídající repliku na nové nikdo nenabízí, takže se univerzálně používají ty na starší (jak píše Vojta, s cenou už od nějakých 1200 Kč). Ale musí se trochu uzpůsobit uchycení, zvukový projev je horší než u originálu a Bosal i Walker odchází po druhé až třetí zimě. Vliv toho druhého katalyzátoru na emise není asi nijak zásadní, když je motor v pořádku, Libero projde i bez něj.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět