Stránka 2 z 2

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: sob led 25, 2014 12:36 pm
od Mis.us
Včera jsem zjistil cenu originálního subaru vejfuku na nov. Libero. Cena je: 12 600,- vč. DPH (a 10% sleva)

S neorigo vejfukem je nov. Libero o dost hlučnější než s originálem.

Mišus

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: sob led 25, 2014 3:31 pm
od Polevoj
To mi neprijde jako moc, ty ceny musely jit dost dolu - mam pocit, ze pred X lety to bylo tak dvakrat tolik.

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: sob led 25, 2014 10:46 pm
od Mis.us
ono je víc variant, bude se to lišit nejspíš v konstrukci uvnitř tlumiče- předpokládám. Tahle cena je za tu nejlevnější variantu. Těžko říct jak to u Subaru chodí...

Katalyzátor stojí např. 23 000,- a pak je tam ještě jeden s jinym číslem a ten je za 11 000,-
Dokonce jsem sehnal origo katalyzátor na st. Libero za 4500,- (když jsem chtěl další, přišla mi z importu zpráva, že už neni- měl jsem kliku) :oops:

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: sob led 25, 2014 11:09 pm
od Tuti
stenlyman1 píše:Tak nový výfuk prdí úplně stejně jako ten starý :D ono je to asi normální Libera :))) asi normální zvuk neorigo výfuků.
Prdění taky může způsobovat dosud nezjištěná netěsnost - třeba prasklina ve vlnovci nebo v parohách. Zkus dlaní ucpat ústí výfuku - když bude celý těsnit, neudržíš to. Jestli ti pod dlaní neprofukuje a motor běží klidně dál, hledej díru.

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: ned led 26, 2014 6:44 am
od Mis.us
tuti neorigo vejfuk má prostě jinej zvuk a to je právě to prdění. Můžeš ho mít co nejlíptěsněj a ten zvuk se nezmění...

a ještě bych rád doplnil Covexův příspěvek. To je jasný, že Ti Libero projde i z neorigo vejfukem přes emise, když je před nim vpořádku katalyzátor.
U švýcarský lanovky (co jsem ti tenkrát pujčil) jsem měl katalyzátor prasklej po celý dýlce a po měření se zjistilo, že jen díky origo vejfuku se emise držej jakž takž v normách. Jen tak tam neni, je v přírubě pro zlepšení efektu přeměny vejfukovejch plynů- katalyzátory mezi sebou maj totiž mezeru. Tak už to bylo udělaný u švýcarskýho modelu st. Libera, ale jen v těle samotnýho katalyzátoru- mřížka/dutina/mřížka. Taky je jasný, že to bylo kvůli přísnějším normám. Největší sranda na tom je, že Nový Libero má stejný emise jako Euro 5, když má vejfukovej systém vpořádku (katalyzátor/ lambda)

Mišus

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: ned led 26, 2014 10:37 am
od stenlyman1
jak říká Mišus je to výfukem. Určitě mi to nikde nepodchází...podle mě v tom neorigo tlumiči ani není nic co by sloužilo jako tlumení. Jinak kdyby měl někdo problém s emisemi, myslím, že by stačilo přimíchat do benzínu trochu ethanolu a máte emise jako s novým autem :))))

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: ned pro 07, 2014 9:40 pm
od covex
Tak az vas prestane bavit stale kupovat nove tlumice vyfuku od subaru tak muzete zkusit yamaha R1
https://www.youtube.com/watch?v=oqeSiru8oMQ
Obrázek

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: pon pro 08, 2014 6:48 am
od Mis.us
slyšim hlavně rachotící ojnice na klikový hřídeli :-D U stříkačky to nebude problém, zato karburátorovýmu liberu se to moc líbit nebude :-) novej vejfuk na R1 je cca 1000,-

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: pát dub 03, 2015 11:21 am
od stenlyman1
Tohle s tím z tlumičem z motorky je super !....odpadají ty plechy kolem a je to maximálně jednoduché. Otázka jak to s tím jezdí :)))

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: úte srp 16, 2016 7:19 pm
od Machy_CZ
Zajimavy vyfuk na libero, prodava ho borec na Subaru Libero International Group, pry je izolovany a nejsou třeba tepelne stity... chce za nej 700 €

Exhaust silencer, Subaru 1200cc, cold, double-jacket construction, insulation up to 2272 ° Fahrenheit, complete with exhaust manifold, without a catalytic converter, the opportunity to perform with the catalyst. After installing it in the car, you can install the rear engine cover version 660cc3.

https://www.youtube.com/watch?v=-yxV7iq ... e=youtu.be

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: úte srp 16, 2016 7:22 pm
od Machy_CZ
A ještě jedna verze za 199€ :D

Nerez replika originalu (koncového tlumice)

Exhaust silencer, engine 1200cc. stainless steel, built on the model of the original.
14054437_1179416188771147_1506423539516698219_o.jpg
14054437_1179416188771147_1506423539516698219_o.jpg (486.17 KiB) Zobrazeno 15297 x

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: stř srp 17, 2016 8:28 am
od Tuti
Výfuk z youtube je podezřelý dvěma detaily - jednak nemá žádný pružící prvek (vlnovec) a pak zřejmě spoj mezi sběrným potrubím a katalyzátorem (pokud v té bandasce uprostřed je katalyzátor) je jen zastrčený do sebe. Motor sebou v silentblokách poměrně dost hází a je konstrukčně špatně, když to musí pobírat trubka - zhoršuje to vibrace a hluk v autě a ani životnosti výfuku to neprospěje. Tady to asi odnese ten nastrčený spoj, který se vyčochtá a bude pořádně profukovat.
Onehdy jsem jen tak ze zvědavosti koukal, jak by případně šlo pořídit origo nový tlumič a našel jsem stránky http://en.gforceparts.com/parts/all/362, kde se píše cena nějakých 282 USD (je to položka 44304TA071). Nepátral jsem po dostupnosti a případných podmínkách nákupu, protože mě to aktuálně nepálí. Ale cena je vcelku přijatelná - i s nějakými rozumnými náklady na dopravu by to vyšlo podstatně levněji než nákup v ČR a originál je originál.

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: stř srp 17, 2016 11:58 am
od covex
Hlavne vsechny ty napodobebiny vychazi z vyfuku na stare Libero. Nove Libero ma prurez tlumice ovalny a hlavne na vstupu ma druhou cast katalyzatoru. To ze ma vyfuk dve vrstvy a mezitim je izoloce je hezke, ale vubec to nerika nic o tom, ze se ta vrchni vrstva nerozpaly. Proto je u originalu odsazeny tepelny stit a mezi vyfukem a stitem proudi vzduch, ktery jediny ma moc oboji chladit. Zadna izolace tomu nepomuze (leda by tam bylo vakuum, ze.

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: stř srp 17, 2016 2:57 pm
od vojta
moto_0302.jpg
moto_0302.jpg (34.41 KiB) Zobrazeno 15274 x
Přidám foto rozpáraného ze staršího... je to přesně jak píše covex, walker se dá koupit za 1200 takže mi nějaké improvizace nepřijdou nutné...nerez je ovšem nerez - fakt je že když se nahradí katalyzátor nějakým novým univerzálem tak by měl mít větší účinnost a mřížka v tlumiči u nového by se tak dala oželet, ale ideálně by tam měla bejt :)

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: stř srp 17, 2016 7:32 pm
od SchwimmWannen
Dobrý den, toto je můj tlumič výfuku Tlumič výfuku spalin je zavěšen na pružné gumy závěsu na levé straně.
Celý tlumič výfuku a výfukové potrubí je poměrně krátká, takže vibrace bude menší, než původní sady.
Pokud se vyskytnou nějaké problémy, bude uplatňovat flexibilní konektor. Pro tuto chvíli neexistuje žádný náznak, že to bylo potřeba.

Mariusz Cholewski Polska
www.LongTailPolska.pl

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: čtv srp 18, 2016 10:15 pm
od Petr,Zuzka
Zkuste tyhle borce,nejsou zas tak drahý. https://autodilos.cz/autodily

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: pát srp 19, 2016 6:48 am
od dědek
NO jo. Ale výfuk nemají na Libero žádný. Dědek

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: ned srp 21, 2016 9:36 pm
od Machy_CZ
vojta píše:moto_0302.jpg
walker se dá koupit za 1200 takže mi nějaké improvizace nepřijdou nutné...nerez je ovšem nerez - fakt je že když se nahradí katalyzátor nějakým novým univerzálem
Tak 1300 za druhovyrobu na novější je zadarmo, ale je fakt ze nerez replika originálu, k tomu nerez univerzální kat by bylo fajn řešení.

Na tom izolovanem od kolegy z Polska me prave zaujala ta absence tepelných štítu, krasne to uvolnilo prostor pod "kapotou"...

Re: origo tlumič výfuku? improvizace?

Napsal: ned srp 21, 2016 10:19 pm
od Tuti
Machy_CZ píše: nerez replika originálu..
Jestli máš na mysli to co je na fotce, tak to je replika repliky výfuku na starší (a podle nasmrkaných a neošetřených svarů dost bídné repliky). Originální tlumič na nové Libero vypadá jinak, má oválný průřez, dvojitý plášť (to má i orig starší, včetně zesílení u vstupní trubky) a navíc ve vstupní trubce má vložený ještě jeden malý katalyzátor. Bohužel odpovídající repliku na nové nikdo nenabízí, takže se univerzálně používají ty na starší (jak píše Vojta, s cenou už od nějakých 1200 Kč). Ale musí se trochu uzpůsobit uchycení, zvukový projev je horší než u originálu a Bosal i Walker odchází po druhé až třetí zimě. Vliv toho druhého katalyzátoru na emise není asi nijak zásadní, když je motor v pořádku, Libero projde i bez něj.