Volnoběh + číslo závady

E12 superdeluxe, standard
HlavaXBR
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: ned kvě 31, 2009 8:39 am
Bydliště: Vysočina

Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod HlavaXBR » pon dub 21, 2014 12:41 pm

Už nějaký čas bojuju s volnoběhem na LIBERU pročetl jsem si tu různé rady tak že popíšu co vše už jsem zkusil. Tak že závada auto má alespoň podle mě nízký volnoběh, původně ho nedželo vůbec. Zkusil sem alternátor šlo s ním težko otáčet dal sem tedy nový nezměnilo se nic. Demontoval sem klapku sání a důkladně vyšistil to zčásti pomohlo motor už nechcípne ale volnoběh je tak nízký že se celé auto chvějě, ale při opravách sem zjistil že je vadný silentblok motoru tudíž to chvění způsobuje on ale i tak se mi ty otáčky zdají nepřirozeně nízké. Běherm pokusů jsem měnil různé součástky mám druhý vůz na díly na konci testování jsem měl několik chyb v řídící jednotce ty se mi podařilo smazat ale nevím přesně jakým postupem na netu je několik způsobů jak mazat chyby u subaru zkoušel sem jich několik a nevím kdy se vymazali. Nicméně jedna chyba se objevila znovu a vymazat nejde. Toť stručný popis problémů aby tu nevznikla neplodná diskuse položím konkrétní otázky.

1)Jak určit (změřit) zdali jsou volnoběžné otáčky v normě?
2)Jak vymazat chyby v řídící jednovce?
3)Erreor code 24 Air control valve or circuit (exc. Justy); Idle speed control solenoid valve (Justy) kde přesně se v autě nachází Idle speed control solenoid valve?

Předem děkuji za případné odpovědi. S pozdravem Hlava

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 985
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod Lubomír » pon dub 21, 2014 5:27 pm

Táto závada mi silne pripomína vypadnutú hadičku čo vedie od parohov sania vpravo na motore do krabičky pod hranou otvoru k motoru... To by som kontroloval ako prvé...A tá hadička je nasadená na rúrke, a tá rúrka vedie popod parohy a môže byť tak prežratá koróziou, že je netesná, no a potom ten snímač v krabičke nedáva správny signál a voľnobeh nevoľnobehuje správne.
Nahradil som to T-čkom z podtlakov staršieho Liberka, a je to tam dodnes (T-čko tam musí byť, lebo je treba prepojiť hadičku zhora z komory za klapkou a vývod zospodu parohov s tou hadičkou do krabičky. Jo, a stuhnutá hadička mohla pri poškodenom silentbloku vziať sebou aj vývod z tej krabičky (presný názov tej krabičky doplnia iní experti).
A ohlás sa, jak pokračuješ s opravou...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2076
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod covex » pon dub 21, 2014 6:18 pm

Samozrejme muze jit i o vypadlou hadicku, tuto chybu ovsem RJ hlasi na zaklade mereni odporu vinuti solenoidu klapky volnobezneho ventilu, tzn. ze je s nejvetsi pravdepodobnosti spatny volnobezny ventil.

Detaily funkce jsem popisoval jiz v tomto vlakne.
viewtopic.php?f=1&t=1406&p=15356&hilit= ... oru#p15356

Solenoid slouzi k tomu, aby otacky snizoval - RJ jim uzavira prisavani vzduchu hadickou na boku vzduchoveho filtru (je to ta nejtenci hadicka do filtru) - na druhem konci teto hadicky take volnobezny ventil najdes. Pokud by byl ventil trvale zavreny, verim, ze by to melo vliv na otacky motoru - test je jednoduchy, odpoj hadicku od filtru. Pravdepodobnejsi ale bude kombinace vadneho ventilu a spatne nastaveneho throttle sensoru, ktery RJ rika, kdy jde motor na volnobeh.

Co se tyce chyb, tak ty RJ zapomene po odstraneni zavady.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1580
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod Mis.us » pon dub 21, 2014 10:30 pm

pokud se s trotl sensorem nehejbalo, tak nic.

lubomír píše o druck sensoru- snímač tlaku motoru (to se projevuje hlavně při zahřátym motoru, nedrží otáčky a z vejfuku jde černej dým)

volnoběžnej ventil je to na 100% jak píše covex- hlásí ti to přímo ŘJ- zjistíš to jednoduše, pokud nefunguje. Stačí odpijit silnější hadičku z boku filtru (jsou tam tři- jedna ucpávka, slabá a silnější) a pokud za chodu motoru tahle hadička nenasává vzduch, je po něm(cívka), nebo je zarezlej.(taky jsem před nedávnem Petrovi spravoval barču, kde byly kabely uhnilý) (taky jde rozebrat a vyčistit) . Na škrtící klapce je zhora nad trotl sensorem pod zátkou šroub, zkus ho vytočit nahoru a uvidíš jak ti otáčky polezou nahoru. (motor funguje i bez volnoběžnýhpo ventilu, ale otáčky nejsou regulovaný, což znamená velká spotřeba paliva) Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi 85kw - 96

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

HlavaXBR
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: ned kvě 31, 2009 8:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod HlavaXBR » čtv črc 03, 2014 9:16 pm

Omlouvám se ale až dnes jsem konečně zvítězil nad popisovanou závadou. Popíšu trable od začátku až do konce třeba se časem bude někomu hodit. Začalo to tím že auto nechtělo startovat zprvu jsem to sváděl na vlhko tak že následovala výměna víka rozdělovače, cívky, svíček, kabelů k rozdělovači. Po každě změně auto chytlo ale závada se objevovala znovu a znovu motor nešel nastartovat pokud ano chcípal. Při jednom takovém pokusu se motor rozběhl ale prokluzoval řemen k alternátoru skoro sem se zaradoval že mám zavadu. Vymontoval jsem alternátor nešlo s ním otáčet, při jeho demontáži jsem ho poškodil (urthal jsem kabely uvnitř) nicméně po rozebrání jsem závadu nenašel ložiska byla jako nová. Namontoval jsem nový alternátor motor sice běžel ale po zahřátí se jen stěží udržel vchodu. Následovala demontáž klapky sání a její důkladně vyčištění při demontáži jsem přetrhl těsnění a čekal týden na nové z japonska, po zpětném namontování se zase o něco kultivoval chod motoru ale stále byl volnoběh zoufale nízký problikávala i kontrolka dobíjení. Došlo tedy na zmiňovaný volnoběžný ventil protože mám auto jen pro zábavu a k těm ventilům je přístup jako k penězům moc se mi do toho nechtělo první chyba nastala když sem podle rady Covexe demontoval ventil na konci nejtenčí hadičky vedoucí od vzduchového filru tenhle ventil totiž zapíná nahon nikoli reguluje volnoběh. Ale jak psal Misus ta silnější hadička má nasávat vzduch a to se nedělo ani za studena ani při zahřátým motoru šel jsem teda po týhle hadici vede k ventilu a od něj stejná hadice přimo do sání, na tomhle ventilu je konektor a jeden z drátů byl utrženej, po jeho naletování a zpětném zkompletování se zdá že vše funguje jak má na zkušební jízdu už nebyla nálada, ale check engine nesvítí a volnoběh se nemění i po zahřátí. Tak že děkuju všem za rady a pomoc a sem rád že mi autíčko zase jede sice s ním jezdím jen na houby popřípadě ho používám jako plechový stan na různé "akce" ale mám ho moc rád.

P.S. při čištění klapky jsem rozebral sensor klapky sání a nastavil jsem ho jen tak ledabyle podle otisků šroubů, je potřeba to nějak doladit a pokud ano jak ?

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1580
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod Mis.us » čtv črc 03, 2014 11:07 pm

Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi 85kw - 96

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

HlavaXBR
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: ned kvě 31, 2009 8:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod HlavaXBR » pát črc 04, 2014 9:39 am

Tak jsem to hned šel zkontrolovat. Sensor polohy klapky byl v pořádku při jakimkoliv dotyku plynového pedálu se kontakty okamžitě rozpojí a začnou se zvedat otáčky. K tomu šroubu na klapce zkontroloval jsem jestli je dostatečně volný lanko plynu a klapka se zcela zavírá to je taky v pořádku po té co cem klapku vyčistil dosedá klpka perfektně. Pokud ale odpojím hadici od filtru vzduch saje zcela pravidelně bez srkání, zkusil jsem zatočit ten šroub na klapce pod gumovým špuntem pokud jej utáhnu uplně hadička skutečně začne srkat a otáčky motoru ještě malinko poklesnou nicméně motor jde stále pravidelně. Jenže nevím jak moc smí být tenhle šroubek dotažený tak jsem jej raději o půl otáčky povolil jen pro jistotu stačí to nebo ho mám povolit víc třeba na hranici mezi srkání a plynulý sání? díky za případnou radu.

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2076
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh + číslo závady

Příspěvekod covex » pát črc 04, 2014 10:53 am

Ten magneticky volnobezny ventil spousti RJ az po zahrati motoru. Takze pokud ti to u studeneho motoru "nesrka" tak to je spravne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální


Zpět na „Dotazy na Libero „mladší“ > 93“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host