Samovolné vybíjení baterie

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

Ahoj... Vybíjí se mi baterka nemá s tím někdo problém? Ampremetrem jsem naměřil cca 250mA proud s vypnutým klíčem. Zkoušel jsem vytáhnou všechny pojistky a žádná změna. asi nějaký svod? ale kde začít?
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od covex »

Libero ma dvoje pojistky - jeste pod radici pakou. Jinak svod je teoreticky samozrejme mozny, nejtlustsi + kabel od baterky vede dozadu ke starteru, tim bych asi zacal. Jinak holt musis odojovat konektory.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

Já si říkal co to je u té šajtry, že to vypadá jako pojistky ! :))
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od Martinekk »

Väčšinou tieto problémy spôsobuje centrálne zamykanie (ak nieje domontované, tak tento problém u Liberka nieje :lol: ) alebo autorádio, kde výkonové napájanie nieje zapojené za kľúčik a vybíja baterku aj pri vypnutom kľúči. Skontroluj aj rádio odpojiť.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

Rádiem to není...bych tady ani nezakládal post. Když už umím měřit proud takové základní věci mě pochopitelně napadnou :)) navíc mám klasické radio kde ho potenciometrem hlasitosti i úplně vypneš. Nemá žádný stanby režim prostě je úplně vyplé. Když nad tím tak přemýšlím to radio je s tím autem dokonalé splynutí :) Je to Panasonic made in japan někdy ze začátku 90let možná konce 80...a má aux!! :))

No k problému zkoušel jsem vytahovat pojistky, které jsou pod šajtrou a problém je někde v obvodu, který jistí hned ta první pojistka zleva. Je 40A a je zelená. Někde jsem tady kdysi viděl schéma elektrické instalace a podívám se po něm, ale za vaše nápady budu rád :)) př. link na to schéma
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od Mis.us »

zelená je alternátor, tak ho zkontroluj....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od dědek »

Jo, to může být jedna dioda šluslá a pak to samozřejmě má svod. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od covex »

Ano je tam alternator + pojistky 7,8,9,10 tedy
7 rele + svetlomet vpravo
8 rele + svetlomet vlevo
9 prepinac svetel, mlhovka
10 brzdova svetla, klakson
pokud to tedy nepotece ani skrz jednu z techto pojistek, je to alternator.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od artvandal »

Tohle se nam delo na cliu, pry byla vadna dioda na mustku v alternatoru...
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

Tak jo dík, jak bude chvilka omrknu to ;)
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

Tak mě napadá nepasuje na liberko altík z jiného auta? Mám v háji některou z diod v servisu mi řekli 2,5 klacku za repas to si raději koupím odpojovač baterie. Do do opravy svépomocí se moc nehrnu, protože když jsem to viděl mám obavu aby to pak nebylo ještě horší.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od covex »

Nemel jsem alternator nikdy rozebrany, ale neda se vymenit jen ta dana cast s mustkem? Pak bych zkusil vrakac. Nevim jaky servis si zkousel, ale muzes zkusit nekoho kdo primo dela alternatory, ne autoservis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

Ano zkoušel jsem někoho kdo dělá přímo altíky. Nebo takhle, dal jsem to kamarádovi co je autoelektrikář, ale on nemá čas a tak to zanesl člověku co to dělá. Vyměnil by jak říkáš celý diodový můstek a ložiska. V podstatě je to cena za repas. Já chtěl vyměnit jen vadnou diodu, ale oni se do takových oprav moc nehrnou...no a říkám si třeba, že by tam možná pásnul altík z jiného auta.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 534
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od vojta »

zkus tu více hledat, je tu popisována náhrada za alternátor z favorita, ale jestli se nepletu, tak se nějak musel upravit držák - takže se "opravě svépomocí nevyhneš" ..no on by i ten favoriťácký zasloužil nechat zrepasovat když už by se to podnikalo :)

viewtopic.php?f=13&t=869&hilit=altern%C3%A1tor

viewtopic.php?f=11&t=530&hilit=favorit
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od Tuti »

stenlyman1 píše:... to si raději koupím odpojovač baterie...
Odpojovač není řešení - jednak je blbost montovat do auta něco co ti komplikuje život a pak se špatnou diodou altík taky nejspíš málo dobíjí. Jestli za 2500 pořídíš komplet repas, šel bych do toho. Na vrakáči možná z favorita koupíš za litr, ale bude to zase jen 25 let stará hrouda rzi.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od Mis.us »

novej altík na favorita stojí něco okolo 1700,- když bych za repas měl dát 2500,- taky bych do toho šel, rozhodně je lepší se držet originálu. mám pocit, že na fovoriťáckym se musí měnit i průměr řemenice. Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od dědek »

Alternátor Subaru Libero by měl být 45A. To znamená, že favoriťácký( nový od 16stovek) jetý za 250 Kč (na netu) bohatě splňují , co Libero , který nemá klimošku a proud je potřeba ke svícení, větrák topení, stěrače a pár ampér na další věci(třeba rádio) si vystačí i s tím nejstarším altíkem z favorita (jinak lze použít samozřejmě i ten nejslabší z Felicie) Myslím nejdostupnější a asi i nejlevnější volba. Jarda z Moravské Třebové, kdyby Libero nezměnil , by na něj jezdil dodnes. Jsou lidi, kteří lpí na tom, aby v Liberu bylo všechno subarácký s tím nebudou souhlasit (Michal a taky neboštík Karel) , ale kdo má hlouběji do kapsy tohle řešení akceptuje. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 118
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od sněhulák »

Já tam favoritáckej altik mám a můžu říct že je slabej.Podle elektrikáře je v pořádku,dobijí 14,6 ale po zapnutí světel už jde na 14,(zhruba) když zapnu ventilátor klesne na nějakejch 13,6 a pokud prší a musím stírat nebo topit na plno tak to prakticky nedobijí.Zlepšení nastalo až když jsem dal denní svícení.Mám tam tu nejmenší řemenici ale chtělo by to ještě menší,protože v malejch otáčkách to je opravdu slabota.Asi bych do toho už nešel,protože dokud jsem měl originál tak jsem jezdil i v zimě bez problémů.A to jsem jezdil denně asi 1,5 km do práce.
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od stenlyman1 »

14,6 to je nějak moc ne? hele 13,8 je v podstatě standart. 14,6 ti přebíjí baterku. Cokoliv od 13,5-14V je v pořádku - podle mě. Na mojem i když je ta šváclá dioda mám kolem 13,8 trvale, řekl bych naprosto optimální hodnota a taky důvod proč se do repase nehrnu. Mám takové pořekadlo, kterého se snažím držet. Neopravuj to co funguje :)) i když v tomto případě je to tak napůl. Začalo mi hučet ložisko takže to je priorita. No a taky puchýřky a tak přemýšlím i nad nějakou karosářkou. Navíc mi auto poslední měsíc stojí v garáži a tak by to byly vyhozené peníze. Mám ho v podstatě na neděli "do kostela" :))) a v zimě na chatu na hory jinak jezdím druhým. A jinak souhlas s váma všema. Chápu důvody proc se držet originálu ale i výhody náhrad.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Samovolné vybíjení baterie

Příspěvek od Mis.us »

13,8 se zaplejma svělama je spodní mez dobíjení alternátoru.

Altík MUSÍ držet od max. 14,8 do min. 13,8. Od 13.7 dolů, je málo a baterka se nestačí dobíjet.

Správný nabití baterky, když je mimo auto na nabíječce, je 16V. Po dosáhnutí 16V a následnym odpojení je baterka plně nabita. Samozřejmě opět klesne na 12,6- 12,8 , ale dokavať nemá 16V, tak nejsou články nabitý na 100% Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět