Po přeřazení nejede

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Zdravím vás pánové,
jsem od včerejška hrdý majitel Libera E12 (FA), čili "stříkačky". Vezl jsem jej po vlastní ose přes 300km...a mám pár nerozveselujících zjištění.
Při studeném motoru to nedělá, ale jakmile se trochu zahřeje, tak při jakémkoliv řazení musím vždy vyřadit do neutrálu (a pustit spojku), minimálně 5 vteřin počkat, a pak teprve dát požadovanou rychlost. Jinak to prostě nejede, motor se točí v nějakých minimálních otáčkách, a na sešlápnutí plynu nijak nereaguje. Také při brždění motorem, jakmile při zařazené rychlosti pustím plyn, zase prostě motor spadne do volnoběžných (?) otáček a na šlapání po pedále nereaguje. Zase musím prostě před koncem sjezdu kopce (brždění motorem) dát neutrál, minimálně 5 sekund počkat, zařadit zpátky rychlost a jedu.
Také mi to žere 15l/100km a svítí CHECK ENGINE. Předpokládám že budu muset vyměnit lambdu (lambdy?). Jedna je na výfuku hned pod nárazníkem, nebo je to nějaký snímač??? a druhá je prosím kde? Někde jsem četl že tam jsou dvě.

Jsem v Leberech zelenáč, tak prosím o shovívavost a kdo ví kde začít a co hledat.
Děkuji
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Tuti »

Tak za prvé gratuluji /kondoluji ..
Za druhé s lambdou nepospíchej, je to jen jedna z mnoha možných příčin, která uvede motor do nouzového režimu (což odpovídá popsanému chování a svítící check engine).
Nastuduj si http://www.troublecodes.net/subaru/, vyblikej si závadu a tím se posuneš o první krůček na dlouhé cestě. Vzhledem k tomu, že se problém projevuje po ubrání plynu, asi by to mohlo ukazovat na oblíbený "trotlsenzor". Příjemnou zábavu :D
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Díky za uvítání :lol:
no, dnes jsem se v tom trošku vrtal a objevil jsem ulomený drátek u lambdy (ta vpravo pod nárazníkem u olejoměrky). Čouhaly z ní tak 2mm drátku, tak jsem to mírně seříznutou el.čokoládou spojil. CHECK ENGINE po startu zhaslo. Nicméně, teď se při vyřazení vždycky rozsvítí (plyn nejde) a po 5 sekundách zhasne s jedeme dál. V podstatě závada jako zde: viewtopic.php?f=13&t=186
Lambdu jsem tedy i tak objednal novou.
Co je "trotlsenzor"? Je tím myšlen throttle senzor? Kde jej prosím najdu?
Na volnoběh kolísají otáčky - vyšší nižší, cyklicky v pravidelných intervalech cca za vteřinu. Může to být tou hadičkou co vede jako odvod par do karburátoru (nebo kam)? Někde ji tam pod deklem na motoru možná najdu, motor ještě poznám.
Spotřeba s takto svítícím CHECK ENGINE nadále 15l/100km, možná i o 1/2l vyšší icon_frown.gif crybaby2.gif hairsad.gif

Děkuji za další nasměrování.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od covex »

1. libero ma jen jednu lambda sondu a to tu co si nasel.
2. trotlesensor je throttle sensor - najdi si tema "mapa motoru" a tam ho dohledas i s dalsimy koustky.
3. strikacka - tedy motor se vstrikovanim - nema karburator, za filtrem nasleduje sani vzduchu kde je plynova klapka (na ni je i throttle sensor) - prvni co z kontroluj "kvalitu" filtru, nalsedne cistotu sani, dovirani klapky
3. nejruznejsim smerem z motoru vedou tenke hadicky - zpravidla podtlakove. Libero ma nekolik ventilu, ktere musi mit hadicky neucpane, spravne privedene a ventily musi byt funkcni (ovladaji se elektronicky z RJ), napr. volnobezny ventil.

Hodne zalezi kdo mel, resp. opravoval auto pred tebou a na co se tedy muzes spolehnout a na co uz ne...
Kazdopadne vyblikej zavadu - je to popsane i tady a neni to zadna magie.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Ó, děkuji za nasměrování!
Čtu tu postupně celé fórum, tak se mi některé věci slévají dohromady a hlavu mám jak pátrací balón ;)
Ok, omrknu o víkendu (dá-li počasí) ty podtlaky a uvidím. Filtr vzduchu vypadá čistě, dál jsem se zatím nedostal, vejral jsem do toho jen chvilku a v civilu...manželka mne zpoza rohu pořád okřikoval ať nejsem jak hovado :D
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Machy_CZ »

Ahoj, doufám, ze jsi nekoupil tu vraždu z Prahy?
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

dontknow.gif
No právě že přesně tu...... Libero je již pár let naše vysněné vozítko. Do teď nám nabízeli mnohé shnilé vraky za desítky tisíc. Uteklo nám červený z Varů (majitelův otec prodal i přes to, že jsme si jej rezervovali), a zbylo tohle. Tak jsme se pro něj spontánně rozhodli no. Musím se naučit pořádně s COčkem a proniknout do tajů automechaniků.....jakožto fotograf a optavář drobné elektroniky mám k tomu blízko :lol:
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Machy_CZ »

No červený z varů, pokud nemáš v rodině ZTP, tak žádná výhra...

To z Prahy moc porezlé nebylo, ale jinak nic moc, vše vylagrované (kardan, ulozeni...), motor neběžel na všechny tři... (alespoň za studena)

No, přeji hodně zdaru... a pevné nervy
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

No, tak jsem si dnes chvilku hrál, poodpojoval konektory co šli, prostříkal Kontaktolem.
Věc co je na mapě v sektoru I6 nešla profouknout (pusou) ani z jedné strany. Nevím teda k čemu a co to je...chvilku jsem to hodil do technického benzinu, pak prostříkal WDčkem - chvilku tekla černá a teď je to průchozí z obou stran. K čemu to slouží, a je dobře že to profouknu z obou konců?
Zkoušel jsem kroutit s vertikálním šroubkem u throttle senzoru. Byl původně něco málo pod polovinou celé své dráhy (od úplného vyšroubování po úplně zatažení). Když jsem jej o otočku zatáhl, po přidání plynu motor hodně a černě kouřil. Při skoro úplném vyšroubování se ozývá někde vlevo pod filtrem vzduchu lehké syčení, závislé na tom, jak moc ten šroubek povoluji. To je co? Nechal jsem jej zatím zašroubovaný na cca 3 závity. Motor jde docela kultivovaně, po přidání plynu moc nedýmí. Syčení jde zlehka slyšet.
Jak se prosím dá nastavit přesně?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od covex »

I6 je filtr k sensoru tlaku vzduchu - aspon podle dokumentace.

Vertikalni sroubek steluje otevreni vzduchove klapky na volnobeh - tim tedy otacky motoru na volnobeh.

Syceni je zpravidla podtlak, coz je OK. Volnobezne otacky se daji nejlepe nastavit tak, ze kdyz je teply motor tak ubiras tak dlouho, az zacne cvakat ventil volnobeznych otacek - ten spina bypass (mala hadicka z filtru, do skrine sani) ventil a tim umoznuje motoru prisavat vzduch skrz bypass, coz kontroluje RJ tak, aby motor nechcipl. Throttle sensor rika RJ kdyz se seslapne plyn - kontakty se rozpoji.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

covex:
Díky za radu a osvětlení! Já právě že všude čtu o nastavení throttle senzoru, a nějak jsem na něm neobjevil jak jej naštelovat, pouze ten šroubek na volnoběh. No v úterý dorazí lambda, nový rozdělovač, kabeláž a cívky, tak uvidím. Zítra chci ještě rozebrat klapku sání (nebo jak se správně jmenuje ta věc co je na ní throttl) a vyčistím.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Kde prosím najdu el. mag. ventil volnoběžných otáček, repektive která je ta hadice co z něj vede a má se odpojit při štelování?
A kde a čím se nastavuje throttle senzor, když to nad tím je nastavení klapky regulace vzduchu?

Děkuji
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
David
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 80
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Typ Libera: E10, E12, E12 nové
Bydliště: Jizerské hory

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od David »

Pokud není zapojena hadička ke snímači podtlaku, může stoupnout spotřeba na 15 l (z vlastní zkušenosti). Snímač je na příčce karoserie za motorem (ve směru jízdy), tedy na té, co překáží při výměně svíček, cca sektor M9. Je odspodu cca nad krytem rozvodového řemene, vedou k němu tři drátky. Hadička vede na trubičku, ta pod sací kolena, dále pak vede ke zmíněnému filtru snímače tlaku v sektoru I6, trubička má ještě vespod odbočku k asi prostřednímu sacímu kolenu, propojeno hadičkou, kterou není odnikud vidět, některé trubičky již aspirují na prorezavění.
Pokud není funkční lambda, může motor stále jet dobře bez zvýšené spotřeby. Pokud se někdo hrabe v elektrice po požáru nad výfukem a ukostřené stínění přívodu k lambdě přiizoluje k signálnímu vodiči, pak to už ŘJ nemusí udejchat. Při upadlé hadičce snímače tlaku a upadlém drátu od lambdy s dále "ukostřeným" signálním vodičem do ŘJ máme rekord asi 60l/100km.

Přeji mnoho zdaru, David
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od covex »

To musel byt ten motor uplne rozhaveny :shock: .

Throttle sensor se podle me jinak stelovat neda - jak jsem psal - je to jen spinac, ktery rozepne kdyz slapnes na plyn.

Ventil volnobeznych otacek najdes tak, ze pujdes po te tenke hadicce co vede z filtru. Tenhle ventil ma ale na spotrebu minimalni vliv - v podstate jen na volnobeh.

Spoustu veci najdes ve schematu dilu:
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... rculation/
Ten ventil je na desce elektromagnetickych ventilu, ktera je na trubce ramu pod pravou zadni sedackou.

Sensors tlaku je jak pise David.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Aha, tak hadička z filtru I6 mi vede na/k rozdělovači :?: Ke snímači podtlaku nevede nic. Kolínka vypadají v poho.
Takže hadičku od filtru I6 zapojím na snímač, je tak? Kam se zapojuje hadička z pod rozdělovače? Koukám do dílenské příručky, a nikde to nevidím (neumím vůbec německy).
V sektoru D9 nad výfukem je konektor, tam má (možná to měl předchozí majitel vědomě) utržený/ustřižený žlutý drát vedoucí z leva.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Machy_CZ »

David: 60l/100 to snad ani nemůže protect vstrikovaci tolik paliva?
Covex: Rozzhaveny, jako ze to prerusilo ten kabel k lambde ?
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Nikdo nic?
Prosím posím....Kam u stříkačky s tou podtlakovou hadičkou z rozdělovače? Má-li tam vůbec být. Všude jsem jen objevil že to patří do karburátoru...
Nějak nikde nemůžu najít popis (schéma) podtlaků :(

Děkuji!
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Tuti »

jestli máš na mysli tuhle hadičku,
DSC_0610.JPG
DSC_0610.JPG (99.86 KiB) Zobrazeno 17343 x
končí fajfkou zastrčenou do příčníku karoserie pod kufrovými dveřmi někde za držákem krytů výfuku.
Myslím, že dál už na žádný systém nenavazuje, je to jen odvětrání plynů, které se do rozdělovače protlačí z motoru přes gufero.

Z víčka rozdělovače pak vede ještě jedna krátká hadička, která se také nikam nezapojuje - opět je to jen větrání, trčí prostě dolů.

Napojení hadičky do karburátoru se týká staršího Libera, které mělo podtlakovou regulaci předstihu. Když vyhledáváš, musíš dávat pozor, k jakému motoru jsi našel příspěvek. Jak se tam objeví karburátor, rychle pryč - jinak z toho budeš mít ještě větší zmatek.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

tuti
Jo, to je přesně ona! Díky za objasnění situace! Takže ji nikam nezapojuju, nechám "plandat"
Já do ní mám zastrčenou tu co patř k tomu snímači, takže to asi bude ten problém, proč to papká 15.
Urvanej drát spojím a uvidíme zda Barča pojede (potomci pojmenovali) jam má.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Po přeřazení nejede

Příspěvek od Albedo »

Tak jsem přepojil hadice, propojil bloncající žlutý drát u konektoru nad výfukem a dal novou lambdu.
Motor za tepla už vůbec nečoudí, a jede to NORMÁLNĚ! Já můžu normálně řadit!!! :-D
Check engine se nerozsvítí, hurá.
Zkoušel jsem také nastavit ten volnoběh. Nejdřív (asi nebyl ještě moc teplý motor) se ten ventil bypassu ozýval, pak za tepla jsem pokroutil přes celý rozsah možností šroubem na nastavení volnoběhu, a el,mag. ventil bypassu se neozýval. Pak sem tam jen když jsem na zpátečku parkoval, tož nevím.
Zítra pojedu testovně 30km do práce a zpátky, tak jsem zvědav na spotřebu. I když jsem ateista, asi se budu modlit aby klesla alespoň na polovic.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Odpovědět