Stránka 2 z 3

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: stř dub 27, 2016 3:34 pm
od covex
Ano, to vypada ze mohl byt zdroj problemu - pokud je hadicka, co ma jit k sensoru zastrcena v odvetravani rozdelovace. 7l je ale hodne optimisticke. Toho vetsinou clovek dosahne jen na dlouhych trasach max 80km s lehkou nohou na plynu. Nezapominej ze to je neaerodynamicke, 20let stare auto s pohonem vsech kol.

To Tutim oznacene odvetravani, ale zaved pokud mozno zase do karoserie - je to kvuli tomu, aby ti tam nesel bordel.
Druha hadicka z plastove hlavy rozdelovace jde smerem dolu, krom jineho jako odvod kondenzatu.

Volnobezny ventil na studenem motoru nespina - je zrejme trvale otevreny - na teplem motoru uzavira hadicku z filtru a tim "skrti" privod vzduchu tak, aby volnobezne otacky byly pokud mozno, co nejnizsi, ale zase to nechciplo Tim sroubem to musis prave nastavit tak, aby klapka sani (plyn) byla v podstate uzavrena, throttle sensor sepnuty (oznamuje RJ, ze si pustil plynovy pedal) a ta zacne regulovat otacky pres volnobezny ventil.

Konektorem nad vyfukem si nejsem jist, nicmene tusim je tam jen jeden a to je sensor teploty vyfuku pro spusteni vetraku dochlazovani vyfukoveho tlumice.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: stř dub 27, 2016 3:56 pm
od dědek
I já dávám Covexovi za pravdu s tím senzorem teploty. Ten je trvale pod napětím respekt. ovládá motorek větráku , který je přímo zapojen na baterku. To znamená (hlavně v létě) když přijedeš a odstavíš auto i když máš vše zamknuto a klíčky v ruce, začně se obvykle točit tento větrák a někdy i opakovaně. Při zkratování čidla se začne větrák točit. Když ne, je někde závada . Dědek

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv dub 28, 2016 11:53 am
od Albedo
Tak jsem dnes podnikl testovací jízdu do Loštic pro tvarůžky. Vyšla mi spotřeba 11.2l/100km, ale v tom je zahrnuto i cca 5km jízdy z pumpy s původním mišmašem v hadičkách, a dalších asi 15minut brčení u baráku, kdy to byla těžká dymovnice. Pak dalších 15minut brčení se správnými hadičkami a štelování volnoběhu. Pak tato cesta ,cca 65km po okrskách přes dědinky. Takže i tak je to o 4l/100 pokrok, jupí :)
Cestou tam mi to 3x vyhodilo CHECK ENGINE, to jsem ale musel vypnout klíček a znovu nastartovat, samo se to už nespravilo. Chybu jsem, nevyblikával, ale vysledoval jsem (z těch 3 to bylo 2x když jsem zkoušel proč), že to bylo v případě kdy jsem brzdil motorem a snažil se jen trošilililinku lechtat plynový pedál. Předpokládám tedy že to bude "trotlem".
Ještě jsem zjistil že netopí, po puštění topení mi jen pod palubkou šplouchalo (jak když se převrací poloprázdná PETka), jinak fouká pořád studený vzduch. A když pouštím spojku (měl jsem již zdechnutý motor na parkovišti), tak se ozve od motoru zvuk, jak když se břinkne pokličkama z hrnců o sebe. Budu hledat, zda se to tu třeba neřešilo, jinak založím nové vlákno o spojce :D

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv dub 28, 2016 2:14 pm
od Tuti
I částečný pokrok je dobrý :lol:
Trasa 70 km je na sledování spotřeby málo, při tankování benzin v nádrži šplouchá, pistole nevypne úplně přesně stejně a rozdíl se nemá do čeho rozptýlit. Jinak ovšem počítej s tím, že Libero i v dobrém stavu bere za normálního provozu kolem 8 litrů. A zkontroluj si brzdy, jestli nehřejou - u Libera dost často zatuhávají třmeny. Když jsi s tím ujel 300 km, nebude to vyloženě zlé, ale i lehké přibržďování žere benzin, destičky a kotouče.
Topení funguje tak, jak je u starších japonců běžné - tzn. teplý vzduch jde jen když je páčka směrování nastavená v pravé půlce (tzn. okno nebo nohy). Z výdechů v palubce jde vždycky jen studený vzduch. Ale jestli v topení šplouchá, zkontroluj si a hlídej hladinu chladicí kapaliny.
Původ zvuku od spojky může být jednoduchý - pod motorem je (nebo má být) soustava krycích plechů, možná jen škrtá křídlová matka na lanku o plech.
O throttlesensoru se tu psalo již víckrát, tak snad se dopátráš návodu, jak ho přivést k rozumu. Ale i v případě úspěchu doporučuji naplánovat Liberu prohlídku u někoho, kdo mu opravdu rozumí. Přepojená hadička svědčí o servisu systémem pokus - omyl, takže se dá očekávat, že pár pastí ještě v autě bude ukryto.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv dub 28, 2016 3:07 pm
od Albedo
No disky zadních kol vlažné bývají, ale ne nijak moc. Měl jsem za to, že budou teplá od motoru :roll:

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv dub 28, 2016 6:07 pm
od covex
Zatuhavaji trmeny prednich kotoucovych brzd.

Splouchani znaci ze mas zavzdusneny chladici system. V horsim pripade, ze mas derave tesneni pod hlavou motoru a jde ti vyfuk do chlazeni, ale to bys poznal nebot pri delsi jizde (podle velikosti diry) by si varil, nebo by ti ubyvala chladici kapalina. Nejjednodussi odvzdusneni je tak ze zastudena otevres zadni horni vicko chlazeni, pustis motor, nechas ho bezet a pripadne dolevas zhora chladici kapalinu/destilku.

Jinak co psal Tuti.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pát dub 29, 2016 8:34 pm
od Albedo
Jo, přední, už jsem to našel. Brzdy rozdělám po neděli. Teď jedem o víkendu cca 120km k tchánům, tak uvidím kolik to spapá...

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: ned kvě 01, 2016 7:11 pm
od Albedo
Tak jsme se dnes s manželkou a dětmi vrátili od tchánů. Najeto něco kolem 320km. Cca 120km tam - po okreskách, přes vesnice, jízda přes vesnice na 4. rychlostní stupeň 50km/h, mimo obce kolem 85km/h na 5.stupeň. Já manželka a dvě děti. S tchány jsme pojezdili na okolí - jízda v 6ti lidech cca 20km, pak za 4hodiny zpět, v 5ti cca 5km, za 2hodinky zpátky, pak v 6ti zase asi 10km a zpět. Pak návrat domů stejnou cestou jako tam. Chvíle napětí při tankování, vlezlo se 23.08L a jsem nadmíru spokojen! Spotřeba nám vyšla 7.2l/100km.
Nevím čím to najednou takový zvrat, jestli se správně "vypálila" nová lambda a zplodiny z předchozího ježdění ála dýmovnice, nebo co, ale velmi příjemně mne to překvapilo. A to jsme podstatnou část cesty jeli proti větru. Teda když do nás pral vítr z boku, tak to docela fest houpalo a já kolikrát po cestě pěkně kličkoval :) A ještě k tomu máme stále zimní gumy, chystám se kupovat letňáčky.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 02, 2016 4:42 pm
od vojta
No tak gratulace, koukám že už fungujete jako výletní autobus, paráda :) Boční vítr není s Liberkem kamarád, správně by mělo bejt na Cčkovejch gumách (dodávkové, zátěžové se zpevněnými boky) což by trochu pomohlo, ale ve 13" výběr nic moc a cena taktéž...

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: úte kvě 03, 2016 5:55 pm
od Albedo
No jo, teď to mám ještě na zimních FULDA GRAVITO 155/80 R13 79Q
Letňáčky bych viděl na Kumho 857 155/80 R13C, má s něma někdo zkušenosti?

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv kvě 05, 2016 11:41 am
od covex
VIz tema pneu. Letni Cka nemam, vzhledem k povinnosti mit zimni ale nikoli letni a vzhledem k najezdu se to nevyplati.

Jo gratuluji k te spotrebe - lambda na vine nebude, spis ten podtlakovy sensor.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv kvě 05, 2016 12:59 pm
od Albedo
No s pneu uvidím, my jezdíme docela dost. Auti máme 14 dnů a na kontě už nějakých 800km.
Jo, taky si myslím že za lepší spotřebou jsou podtlaky zapojené kam mají být (doufám). Jen za studena a při zastavování (dnes i volnoběh) mi vyskočí check engne. Musím vypnout klíč, znovu nastartovat a jemně se zařazeným kvaltem popojet, pak jedině zhasne. Musím vyblikat chybu, ráno při cestě do práce na to není čas. Odpoledne to nedělává, vždy jen po ránu...

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: čtv kvě 05, 2016 8:31 pm
od Lubomír
presne také KUMHO mám aktuálne namontované, je to neporovnateľne lepšie ako všetky pneu bez "C", asi najhoršie boli určite matadorky, neboli "C", takže autí vyslovene plávalo pri dojazdoch na brzdách pred zátačkami a na kružákoch, Kumho sedia dobre, ale ubúda z nich tiež dobre, holt, vždy je to kompromis "tvrdost= životnost kontra prilnavost=opotrebenie, ale uprednostnil som prilnavosť na mokrej ceste a už som ju ocenil na mokrej ceste pri dobrzdení ... Takže teraz mám cez 30 tis. km na nich, no, už je to na dezéne poznať, dojazdím sezónu a uvidím, tipujem, že budem kupovať nové.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pát kvě 06, 2016 5:52 am
od Mis.us
Po vyblikani se Ti jiste objevi chyba 54 a tzn. spatne serizenej chod motoru. Od predstihu zacinaje po bohatost smesi konce. Misus

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 09, 2016 11:44 am
od Albedo
Právě je mi ale záhadou, že to dělá jen po ránu(kolem 6:30), i když vůz stojí třeba 2dny, a vyjedu třeba v poledne, tak to nikdy neudělá. Selským rozumem mi tedy přijde pravděpodobnější, že za to může kupříkladu ranní rosení, či jiná vlhkost. Sice nevím jak a kde, ale jeví se mi to tak :)
Až to vyblikám tak uvidím no....

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 09, 2016 5:32 pm
od Mis.us
Záleží na stylu jízdy. Uvidíš,že to bude padesatctyrka. Vyblikat ŘJ lze jen tehdy pokud check svítí. Např. šroub na skrticí klapce sice ovladá otacky, ale předevsim bohatost smesi a zaroven elektromagnetickej ventil volnobehu. Podle toho co jsem cetl, tak to mas vsechno jen rozladeny.

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 23, 2016 5:32 am
od Karlik
Teď řeším úplně tu samou závadu, ale je horší, že se to stalo zrovna když jsem jel do Brna s naloženým liberkem. Moc jsem na to nešlapal, prostě výletní tempo. Najednou v kopci jsem podřadil, vytočil motor a chtěl jsem tam loupnout čtverku a najednou nic, motor přestal pálit, rozsvítilo se CHE nic jsem nedělal, však asi po pěti vteřinách když otáčky klesly na volnoběžné se zase motor chytil a CHE zhaslo a zase to jelo. To vše už asi 60km od baráku. Nejhorší je, že co jsem libero dával dohromady tak už jsem ujel asi 1500km a nic, až ted. Že by upadlý drátek u trotlu nebo snímač teploty? Domů jsem dojel, ale hrubě pod otáčkama, jakmile jsem to chtěl rozjet do vyšších otáček, opět stejná závada. Motorově jezdilo super, do toho jsem nezasahoval. Nikdy jsem nebral benzín u ONO tank, ale když jsem jel přes Jihlavu tak jsem tam nacpal plnou. Ujel jsem 120km a pak to začalo dělat. Myslíte, že by to bylo jen benzínem? Nějaký bordel někde, nebo naopak?

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 23, 2016 8:58 am
od covex
Vyblikej si historii zavad - opravdu to neni zadna veda: viewtopic.php?f=2&t=1376&p=17731#p17731

Jinak si projdi tema: viewtopic.php?f=13&t=186&hilit=check+engine

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 23, 2016 9:38 am
od Albedo
Karlik píše:Teď řeším úplně tu samou závadu...
No u mě tohle způsobovala špatně zapojená hadička podtlaku, tak třeba jen některá vypadla, nebo je steřelá...

Re: Po přeřazení nejede

Napsal: pon kvě 23, 2016 4:07 pm
od Albedo
Když už jsme u toho, jakožto momentálně nemohoucí (pajdající o berlích a s nohou v gipsu) jsem byl dnes auto alespň nastartovat a na volnoběh nechat zahřát (jen ak cvičně aby nezakrnělo :) ). U toho jsem si všiml, že při "polechtání" plynu tak různě spíná a nespíná bypas přisávání vzduchu na volnoběh. Různě se spíná a nespíná, když plyn pustím úplně, tak většinou nepřisává vůbec a když přidám víc, tak taky ne. Jen když lehoulince přidám, tak si to dělá co chce chvilku sepne, chvilku ne dle toho jak vrtím nhou na plynu. Otázkou je, jak tohle řešit, zda mám třeba moc napnuté lanko plynu, nebo co... V podstatě možná nějak nastavit throtle senzor, ale nevím jestli to nějak jde. Má někdo prosím nějakou radu?