Stránka 2 z 4

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: stř pro 21, 2016 5:22 pm
od Machy_CZ
No místo vpravo, tak ta díra bude asi od rozsypaného zadního diferenciálu...

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: stř pro 21, 2016 6:50 pm
od Tuti
Je to opravdu pozoruhodný vývoj závady - od pazvuků přes protočený diferák ke dvěma dírám.
Nejpravděpodobnější vysvětlení je, že uvnitř v převodovce byl čert.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: stř pro 21, 2016 11:15 pm
od Albedo
Petr+Barča: No to určitě ne. Pod auto minimálě koukám alespoň jednou týdně (zda něco nekape,...). Na montážní jámě jsem byl naposledy počátkem listopadu, kdy jsem měnil vypouštěcí závitovou zátku na olejové vaně. Takže ze srazu nee. A maximálně jsem se vyhrabával asi 10 dní zpět na poli, kde jsem couval v "koleji" na takové "cestě". Na zpátečku jsem se tam vždycky opřel kolem, ale že by motorem? Neříkám že to možné není, ale před tím je tam ještě ta trubka pod motorem, ne? Myslím že k újmě přišla nějaká přepážka, je vidět že olej tekl z průrazu a i kolem vstupu osy táhla spojky. A i tvarem díry bych řekl že to je ze vnitřku ven. Jinak díra ve spojce:
Obrázek

Machy_CZ Jj, ta díra vpravo počítám že se udělala něčím odpadlým z diferáku. Teda ony jsou v pravo dvě díry...ob žebro:
Obrázek

Tuti No nevím, ale podle stopy na krytu spojky z toho i trocha oleje vytekla. Tak jestli to prošlo nějak skrz nějakou přepážku (jestli tam teda nějaká je, jako že určitě, přece asi není olej ve spojce...). No každopádně uvidím co to bylo za čerta, až to vytáhnu a skouknu blíže...popřípadě rozdělám.
Každopádně na tom kousku co jsem dojížděl s děravou převodovkou a bez oleje se zvuky vůbec neozývaly. Jelo to krásně tichoučce, lépe jak před tím;)

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: stř pro 21, 2016 11:58 pm
od Mis.us
málokdo umí zkurvit brutálnim provozem převodovku u libera, takže tipuju, že už byla někdy rozdělaná někym, kdo ji sice složil, ale asi moc nevěděl co délá. Mišus

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: čtv pro 22, 2016 10:03 am
od Albedo
Mis.us No, čteš mi myšlenky, nějak tak si myslím že to bylo :(

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: ned pro 25, 2016 11:23 am
od covex
Tak to je teda drsna "zavada"..:( nejjednodussi sehnat novou prevodovku z nejakeho vraku?

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon pro 26, 2016 10:01 pm
od Albedo
covex - převodovku mám domluvenou od Machyho. Doveze ji nejspíš po novém roce. Ježíšek naježil i nějaké penízky, tak objednám i spojkovou sadu. Snad bude brzy zase Barča jezdit.

Jinak, jakým způsobem vytáhnu převodovku? A jak z ní vytáhnu poloosy? Jako po nějakém zkoumání bych na to přišel, ale proč objevovat objevené...
Poradí prosím někdo postup? Děkuji!

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte pro 27, 2016 6:04 pm
od covex
Ehm... jak vyndat poloosy je tu popsano mockrat, ale chce to grif a velkou paku - Karel, blahe pameti, doporucoval klic cislo 50 podlozit obrovskym plochym sroubovakem a zapacit - jen proste vytahnout z prevodovky - odtlaci se motor.

Co se tyce sundani prevodovky, to uz je mimo moje zkusenosti, ovsem tusim se musi motor cely vyndat? Resp. spustit dolu, horem to nejde.:)

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte pro 27, 2016 6:47 pm
od Albedo
Jo, o 50ce klíči a pajzru jsem se dočetl, ale právě nějak nevím zda stačí to odtlačení motoru, nebo to musím i nějak povolit na bubnu. Ale tuším že odtlačit motor bude stačit. Nevím na co si dát pozor...ať něco někde nevypadne, nevyteče, nebo tak ;)

No bude to radost...většina šroubů drží. Když jsem se pokoušel vyměnit silent bloky na motoru, akorát jsem zk....l šrouby. Povolit tam většinou nic moc nejde, a většinou to je na takovém místě že tam nenasadím ani očko, natož tak ořech. Bojím se že to bude práce na dlouho, všechny šrouby vytahat.

Jinak, co říkáte na tuto spojkovou sadu? Nebo raději připlatit a koupit třeba Valeo?
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... 0-518-001/

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: stř pro 28, 2016 12:06 am
od Mis.us
kámo vyměnit převodovku je pro laika docela slušná makačka. V dílně mam na všechno přípravky a za dopoledne to udělám, ale pokud nemáš pořádnej vercajk a nejsou postupy správný je to naprd. Motor i s převodovkou je lepší vyndat komplet, je to jednodušší než se prát v autě s nazazováním mrkne atd.

jako první -musíš sundat komplet vejfuk (v celku- odšroubovat parohy od hlavy a odšroubovat ze siletbloků (3ks))

jako druhý -oholit motor, tj sundat sání atd., odpojit spojkový lanko,plynový lanko, lanovody řazení, bowden tachometru hadice od 4wd ventilu a kde co se spojuje s motorem a převodovkou

jako třetí -vyndat kardan a sundat kryty pod trubkama vody a pod motorem

jako čtvrtý -povolit si motor a převodovku na silentblokách.

jako pátý -motor zavěsit na kočku

jako šestý -odšroubovat všechny šrouby silentbloků a vyndat šrouby na zadnim nosníku převodovky a motoru, motor spustíš kočkou níž, nosník vyndáš, dáš si pod motor nějakej vozejček na kolech a spustíš motor s převodovkou na něj a je venku. když to máš celý venku tak odpojíš převodovku od motoru a je to, dáš to všechno zpátky obrácenym zpusobem:D


Mišus

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 06, 2017 8:23 am
od Albedo
Tak převodovka je doma. Děkuji Machy_CZ za ochotu a dovoz.
Čekám ještě na spojkovou sadu, včera odeslali, tak snad na to po neděli budu moci vlítnout. Vzal jsem nakonec tu z odkazu pár příspěvků výš.
Jsou nějaká doporučení a zkušenosti jak připravit převodovku v neznámém stavu tak, aby vydržela co nejdéle? ;)
Samozřejmě předpokládám že vypustit olej a dát nový. Udělat něčím nějaký proplach? Olej jsem objednal na doporučení tento: Total Transmission SYN FE 75W-90.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 06, 2017 10:02 pm
od Mis.us
rozebrat, zkontrolovat hřídele a vymezovací podložky, diferenciál, ložiska, přetěsnit, dát nový o-kroužky, gufera. hahaha:-D


ted teda bez srandy. Hlavní pro tebe bude, když očividně nechčije, koupit car-lan na mytí motorů (je to průmyslovej čistič a funguje dokonale), pořádně ji polejt tim sajrajtem(dobrý je si to nalejt do pičifuku:-D ), nechat deset minut působit a horkou wapkou otryskat. !!!!! Nejdůležitější, co pro Tebe je- vyklepnout pérový kolíky od vidličky,co tlačí spojkový ložisko, vytáhnout páku od lanka spojky, vyměnit o-kroužek a pořádně namazat. Nejen, že spojka pujde jak nová, ale hlavně máš pokoj, že se Ti tam nic skrze vazelínu nedostane. Doporučuju vyměnit gufera (obě řídele co jdou na poloosy a vývod na kardan) Mišus

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: sob led 14, 2017 8:25 pm
od Albedo
Mis.us díky za rady.
Tak dnes jsem se konečně dostal na sundávání převodovky. Zatím jde vše docela dobře :)
Jenom otázka, jak dostanu ven ony pérové kolíčky na vidličce? Tou pákou spojky nejde ani pohnout, tak ji potřebuji vyhodit ven a rozchodit, promazat,.... Chápu správně že se dají od předu dozadu vyťukat, a pak je tam při vracení zase od předu naklepu do polohy kdy budou zarovnány s vidličkou?

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: sob led 14, 2017 8:29 pm
od Mis.us
jo jak píšeš. vyklepneš dozadu a zpět naklepneš zepředu :-) ven jdou dobře a nezapomeň tam dát novej o-kroužek

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: ned led 15, 2017 12:13 am
od Albedo
Super, dík.
Oni se právě tvářili že jsou snad na imbus 1,5mm , ale nějak jsem si říkal že to je divné (na Liberku jsem snad imbus ani nikde neviděl :) ).

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte led 17, 2017 7:00 pm
od Albedo
Tak takhle vypadá původní převodovka pohledem od spojky. Po oddělání od motoru na mne vypadla dvě malá kolečka z diferáku.
Obrázek
Obrázek

Jinak po očištění nové převodovky jsem zjistil že je v oblasti u startéru naprasklá, tak snad to nějak vydrží když to přitáhnu.

Obrázek

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte led 17, 2017 7:12 pm
od Machy_CZ
To je teda Hirošima :D

Edit:// teď koukám, že je naprasklá ta nová, sakra to jsem si toho nevšiml :oops: :shock:

Pamatuji si, že jsme to za to "oko" startéru nesli, tak ještě že to neprasklo...

No, dokud ji máš venku, tak by možná stálo za to to nechat svařit, i když osobně si myslím, že to bude ok, dát na to pozor přimontáži, závit na startér je až v bloku, tak ten šroub to bude držet...

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte led 17, 2017 7:55 pm
od Tuti
Možná by stálo za to vyvrtat do uložení vypínací páky spojky ze strany díru, vyříznout do ní závit a na lepidlo tam našroubovat klasickou stauferovu maznici. Zatuhlá páka je běžná věc a zvenčí to nijak namazat nejde, natlačit tam jednou za dva - tři roky trochu tuku by nemohlo škodit.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte led 17, 2017 11:01 pm
od Mis.us
Když by to šlo udělat Luboši, tak věř tomu, že to japonci udělaj. Navíc když už by to bylo kam dát, tak by hřídel musela mít zápichy, aby se mazivo mělo kam dostat. Zvenčí jde karásně páku zakonzervovat stříkací vazelínou a věř, že pak se tam voda nedostane a nic neshnije. nejdůležitější je jak jsem psal vejš mít fpohodě vnitřní o-kroužek, čili ten, co je přímo na hřídeli proti vniknutí vody dál do futra. M.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: stř led 18, 2017 8:21 pm
od Albedo
Tak přehozeno. Zatím to vypadá že funguje :D
Nakonec jsem tedy sundával jen převodovku, motor zůstal. Docela to šlo. Dělal jsem to komplet sám, i s čištěním "nové" a bordelu pod setrvačníkem z rozčšmelcované staré převodovky, a rozhejbáváním spojkové páky mi to zabralo 3 dny.
Teď mi nic při rozjezdu nemlátí jako dřív. Vždy jsem myslel že motor skáče v silentbloku a při rozjezdu bouchne, ale teď to najednou nedělá. Rozjezdy jsou najednou bleskové, a je to takové celé kultivovanější.
Jen otázka, spojka zabírá úplně dole, kolikrát jde i blbě řadit, jak ji poštelovat? Už jsem z toho úplně blbej...ale myslím že křídlovku na konci lanka u páky přitáhnout, je tak?