Stránka 3 z 4

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: čtv led 19, 2017 4:30 pm
od Albedo
A ještě jedna věc, netuší někdo kde hledat problém:
Po výměně převodovky mi teď tachometr ukazuje při reálné rychlosti 50km/h o cca 10 méně (rafička těsně za 40), a s vyšší rychlostí se tato odchylka zvětšuje.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: čtv led 19, 2017 6:53 pm
od Lubomír
u mňa to bolo premiestnením bowdenu - pri pootáčaní lanka od prevodovky malo lanko taký trhavý chod,(netočilo sa uplne rovnomerne, ale poskakovalo, bolo tam nejak zalomené) no a tachometer reagoval po svojom, on tam je iba magnetický prenos na ručičku a keďže sa rýchlosť magnetu menila, rafička si z toho poskladala svoju hodnotu...
Takže prever polohu bowdenu - určite sa dá nejak premiestniť, aby mal čo najplynulejšie ohyby, pritom výstup z prevodovky musí byť uplne kolmo na prevodovku, potom musí nasledovať čo najväčší rádius ohybu, inak riskuješ ulomenie bowdenu od toho placatého konca v prevodovke, čo je dnes docela prúserník, zohnať tacholanko nové, otrava je aj jeho výmena v zime pod autím, no a pripojiť (opraviť ho, priletovať) je dosť krátkodobé riešenie - ukmitá sa znovu...(vyskúšané, overené...)
A pochval sa s opravou!

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: čtv led 19, 2017 7:09 pm
od Tuti
Správná vůle na lanku spojky je asi 3-4 mm, to znamená když páku spojky lehce dotlačíš aby se opřela o ložisko, budou mezi pákou spojky a křídlovou maticí ty 3-4 mm. Na pedálu to odpovídá vůli asi 2 cm.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 20, 2017 9:36 am
od Albedo
Jo, Lubomíre myslím že máš pravdu. Teď jsem do toho koukal a mám to tam kolem něčeho dvakrát omotané. Ruky mám zmrzlé tak že nic necítím, rychle ohřát a pak honem přehodit :D

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 20, 2017 5:10 pm
od Albedo
No, vedení jsem tedy "rozsukoval" a natáhl pěkným obloučkem k převodovce. Bohužel i nadále problém přetrvává. Dle GPS jedu 50km/h a tachometr ukazuje cca 43 :(
Nějaké další nápady proč? Co když lanko celé směrem od převodovky vytáhnu a očistím/namažu? Vytáhnout z bovdenu by mělo jít, ne? Do tachometru je lanko zakončené jen takovou tyčinkou, co by měla prolézt bovdenem, nebo se pletu?

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 20, 2017 5:52 pm
od covex
Nevim zda to je neco co se ma resit, vetsina tachometru ukazuje zamerne o 10% mene.. tacho je zavisle i na prumeru pneumatik...

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 20, 2017 6:27 pm
od Lubomír
no, u mňa to rozsukování pomohlo tak, že som sa dostal do "akceptovatelné" hodnoty odchýlky od údaju GPS(mimochodom, armáda vraj uvoľnila presnosť GPS na nejakých 6 metrov, možná i plusmínus 6 metrov, takže i údaj z GPS môže a má svoje rezervy. Ale dá sa zvyknúť si, že u policie aj u prícestných rýchlosťmetrov 50 = tachometrových 54-55, omezeníčko na 70 = tachometrových 77, už blbé je , že kamionistických GPS kových 90 je na mojom tachu rovná 100-vka. Ale to nie je chyba, ale vlastnosť. Treba s tým žiť a rátať (preto môže mojich pohodových 90 s_ať kamioňákov a tlačia sa mi na nárazník...)

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 20, 2017 6:43 pm
od Albedo
Vím že tachometr od výroby vždy ukazuje o cca 10% víc. Původně mi to právě ukazovalo taky tak, na tachometru nějakých 55 a reálná rychlost 50. Teď je to ale obráceně, a to mě docela hodně s... štve. Tachometr ukazuje 55 a reálná rychlost kolem 67! Ukazuje to takle po výměně převodovky, proto se ptám, zda je možné lanko vytáhnout a zkusit promazat...nevím, zda hledat problém v převodovce, spíš mě třeba napadá že při plandání a zasunování se dostalo mezi lanko a bovden trochu sajrajtu...nevím.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pát led 20, 2017 11:14 pm
od Tuti
Promazáním bowdenu se nic nezkazí, ale řekl bych, že tím to nebude ... kdyby nějak výrazně zadrhával, ručička bude spíš kmitat, než že by ukazovala míň. Jestliže rozdíl narůstá úměrně s rychlostí, nasvědčovalo by to na nesoulad v převodu. U Liber se postupně objevoval různý stálý převod v diferenciálu - staré E10 mělo nejkratší, staré E12 nejdelší, nově něco mezi tím. Ke každému převodu musí být také příslušné soukolí náhonu rychloměru a kdyby se do převodovky při nějaké opravě v minulosti dostal převod náhonu z E10, bude rychloměr ukazovat míň. Zrovna tak kdyby se do diferenciálu podařilo implantovat střeva ze staré E12 (ovšem to by byl větší průšvih, protože při zapnutém 4x4 by se pral předek se zadkem). Jak praví klasik - nevím která z těhletěch dvou verzí bude pravdě více podobná (tzn. zda jsou vůbec technicky možné), nejpravděpodobnější je třetí, která je těm dvěma podobná. Totiž když na převodu náhonu bude chybět zub, převod bude "pauzírovat" a náhon se ve výsledku bude točit pomaleji (zkušení uživatelé Jawy 50 znají efekt chybějícího zubu v převodovce).
Každopádně oprava kterékoli ze zmíněných patálií by znamenala zase převodovku ven, takže jestli ti auto se zařazenou čtyřkolkou jede, asi nezbývá než si zvyknout.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: sob led 21, 2017 10:12 am
od Mis.us
řekl bych, to co Luboš(tuti) myslim si, že máš ozubení na bowden ze starý E12ctky. Sám jsem si přeskládával převodovku- z nový E12(vetší stálej převod) jsem dal do Starý E12 skříně s tim, že kolečko jsem musel dát původní ze starý E12ctky, právě kvůli kalibraci tachometru.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: sob led 21, 2017 2:03 pm
od Albedo
No, převodovku ven NEE ;) na tu dofám nebudu muset alespoň další 2 roky sáhnout :D
No zkusím to lanko, i když je to malá pravděpodobnost. Jinak nevím, no zvyknout si, snad si zvyknu. Pak už snad jen přesadit rafiku na tachometru :D
Nová převodovka je tam od Machyho z bouraného červeného co má od Sysla. Možná tam z něho zkusit dát rychloměr (zda-li je ještě k mání). (nevím zda mohou být v rychloměrech nějaké rozdíly, ale asi ne :( )

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: sob led 21, 2017 11:59 pm
od Albedo
Ha, jsem na to kápnul...buď si udělám plechový štítek tachometru, dle původního označkuju a udělám šablonu nové stupnice a nechám natisknout. Nebo seženu štítek z nefunkčního tachometru a nechám přetisknout ;)

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: ned led 22, 2017 10:38 pm
od Mis.us
já bych si asi zvyknul kámo, nekombinuj to.....

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon led 23, 2017 9:09 am
od dědek
Můj zeť jezdil snaxd pět let s Liberem bez tachometru a pátého rychlostního stupně. A zvykl si. Až ti praskne náhon budeš jezdit taky. A když máš v autě GPS vůbec bych to něřešil. Dědek

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon led 23, 2017 7:34 pm
od Albedo
Dnes jsem zkusil lanko promazat. Výsledek je takový, že to ukazuje na tachometru oproti skutečnosti snad ještě trochu méně.
Máte pravdu, prdím na to, budu si zvykat.

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon led 23, 2017 8:55 pm
od Mis.us
Dědku problém je trochu v tom, že u novýho modelu libera i když má mechanickej bowden, je napojená ŘJ na tachometr, aby měla informace, zda se auto hejbe. Nebudeš tomu věřit, ale když odpojíš tachometr-teda mechanickej bowden buď u převodovky, nebo u budíku, bude svítit check engine a ŘJ pojede v nouzovym režimu. Vzhledem k tomu, že je na ten systém napojenej magnetickej ventil volnoběhu, tak při odpojení a svícení kontrolky CHECK ENGINE nemění auto otáčky po zastavení na volnoběžný, ale jsou neustále zvýšený a to se projeví jak na spotřebě, tak funkčnosti celýho systému. M

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon led 23, 2017 10:24 pm
od Tuti
Ještě bych ti jakožto elektrozdatnému kutilovi navrhl jedno řešení - nahradit bowden drátem. Na výstup na převodovce napojíš jeden krokový motor coby zdroj impulzů, vytvoříš si převaděč s příslušným přepočtovým poměrem a rychloměrem bude točit druhý krokový motor. Případně by ten signál šel brát i odjinud - třeba z kardanu nebo z poloosy, určitě by na to šel použít zubatý kroužek + snímač ABS. Když to vyvineš, budeme to pak od tebe všichni za drahý peníze kupovat, až se nám polámou bowdeny :mrgreen:

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon led 23, 2017 11:02 pm
od Albedo
Tuti, teď jsi mi nasadil brouka do hlavy ;)

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: pon úno 13, 2017 9:05 pm
od Albedo
Hele, k tomu elektrickému přenosu do tachometru... Nevíte někdo kolik má cca otáček ten výstup na lanko do tachometru? Je to v řádu stovek za minutu, tisíců,...?
V podstatě elektroniku mám vymyšlenou. Teď jen řeším mechaniku, jak rychle se to lanko v tachometru točí. Třeba kolik to má otáček při 100km/h, ať vím co tam použít za motorky,... ;) Dík!

Jsem se zase divil, že mám oproti normálu větší spotřebu, a pak jsem si uvědomil že oproti počtu kilometrů na tachometru ujedu na reálných 100km asi 125km na tacháči, takže ještě musím přepočítávat spotřebu :D

Re: Hluk na 2. rychlostní stupeň

Napsal: úte úno 14, 2017 8:47 am
od covex
O poctu otacek nemam tuseni, teoreticky by to slo dekodovat pres pocet zubu na kolech prevodovky, resp. prevodovych pomeru a poctu zubu na kolecku bowdenu (ten ale neznam).

Co se tyce toho tachometru, pokud ti ukazuje na ujetych 100km tachometr 125km tak budes mit spotrebu jeste vetsi..