Gufero na klice - výměna

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Gufero na klice - výměna

Příspěvek od stenlyman1 »

čau liberáci. Mám takový problém. Teče mi gufero na klikovce. Chci to vyměnit. Předpokládám, že doma v garáži tohle nezvládnu. Jak moc složitá operace to je u liberka? př. na co si dát pozor?

díky Stenly
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Gufero na klice - výměna

Příspěvek od Lubomír »

operácia je zvládnuteľná aj na parkovisku pred činžákom, (ovšem za silného nadávání na ty japonské ručičky) vyskúšané.
po vyheverovaní Liberka na obrubníkové tvárnice a dmontování krabice filtra vzduchu sa dá prevodovku uvoľniť na silentblokoch, rozstykovať motor od prevodovky, vyheverovať prevodovku nahor, motor spustiť dolu(ostane na jednom silentbloku, takže podložiť!), demontovať spojku a potom aj zotrvačník a je prístup k výmene gufera. Je vhodné preveriť stav (opotrebenie) spojky, prítlačáku, malé ložisko pre koniec hriadeľa prevodovky v klukovke vymeniť, doporučujem a výmenu gufera na vstupnom hriadeli prevodovky a preveriť stav spojkového ložiska (vyprať v benáli, premazať - ale namazaním neomládne...) ja som ho tam nechal, bolo v poriadku, iba iba špinavé, dodnes je ticho.
No a zmontovať.
Z jamy sa to určite robí lepšie, hlavne v zimnom období sa vyvaľovať na parkovisku je tvrdý šport... ale zase vykurovaná montážna jama je sen mnohých Liberákov, že?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufero na klice - výměna

Příspěvek od stenlyman1 »

že parkoviště :D jsi zabil :)))) no mám garáž...ale asi to nechám mechanikovi. Takže motor musí ven. No ale mám za to že to teče na pravé straně. Od řemenice.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Gufero na klice - výměna

Příspěvek od dědek »

A pozor! Teče ti skutečně motorový olej guferem? Nemáš děravý olejový filtr? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufero na klice - výměna

Příspěvek od stenlyman1 »

Ne filtr to není...ta sranda s díravým filtrem už se mi taky stala, proto jsem nainstaloval kryt proti kamínkům - květináč :D ...U řemenice je to kolem dokola od oleje...ale potečená je i vana ( tu jsem ale už jednou přetěsnoval) a převodovka. Ono to ruzně ztéká a je těžké lokalizovat odkud. Není to hruza, ale zustavají po mě loužičky...ale jen když jezdím. Když auto stojí tak nic netěče tak podle toho soudím, že je to gufero. No vidím to asi tak že motor bude muset stejně ven, ale na to si netroufám
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Gufero na klice - výměna

Příspěvek od Mis.us »

spíš něž gufero na klice to bude gufero vodní pumpy. Nad rozvodama je odtokovej kanálek, kterym olej chčije přímo k řemenici. pokud nebudeš měnit gufero od klikovky za setrvákem, tak se to dá všechno celkem pohodlně dělat na autě. Ted jsem dělal libero s timhle problémem, ale je pravda, že tam bylo v háji i gufero od klikovky to co je hned pod vodní pumpou. Udělal jsem komplet prsa i vanu, vačkový gufero a nový rozvody práce na dva dny, pokud to má za něco stát a vypadat (vše očistit, namazat apd.) m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Gufero na klice - výměna

Příspěvek od stenlyman1 »

Aha...dík za tip! :) sakra nebýt tak daleko tak jezdím s opravama za tebou :) apropo neví někdo o někom v okolí Zlína kdo dělá liberka? po mé poslední zkušenosti se to bojím jen tak někomu dát.
Odpovědět