Problém topení

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém topení

Příspěvek od Albedo »

Machy, myslím že v pojistkách má každé topení svoji pojistku. Z hlavy teď nevím jak je to na hlavních pojistkách pod šajtrpákou, tam možná budou na jedné, ale to by asi nešlo víc věcí. Juknu jak budu doma u počítače.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém topení

Příspěvek od covex »

ad cisteni sodou: ted jsem to zkousel na leta zahnojene termosce od caje a fakt to funguje, normlne jsem tam nalil ocet a lzici sody a vysumelo to a termoska jako nova - predtim jsem zkousel mechanicky, horkou vodou, jen ocet a nic...

ad pojistky: Normalni topeni je pojistka 1, zadni topeni pojistka 13 a 14 - u toho je to nejake zamotanejsi ale prijdou mi slusne oddelene.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Problém topení

Příspěvek od dědek »

A ještě jeden návod jak krásně vyčistit el. konvici na vodu od kamene a dalších sajrajtů. Zkoušel jsem ocet, sodu a další, ale nejlepší je použít docela obyčejnou kyselinu citronovou. V porcelánce se to používá jako ztekucovadlo a tak jsem tam toho našel pytel. Stačilo dávku lžíčku kávovou a nechat přejít varem. Hodně za....nou konvici pak tento proces několikrát zopakovat a budete žasnout jak se konvice( nejen topná spirála , ale i plastová nebo kovová nádoba vyčistí. Navedl mě k tomu jeden starý pán, který léta v porcelánce pracoval. Určitě to pomůže i celé chladicí soustavě v autě. Před mnoha lety se v drogerii prodával i takový přípravek , který na konci letní sezony( tehdy se na léto používala čistá voda a na zimu voda s Fridexem neboť hlavně u škodovek v létě při cestě k moři- tehdá do NDR na Rujanu naředěný Fridex v autě daleko dřív vařil než obyč.voda. Napodzim se člověk velmi divil, jak za léto všechno zrezavělo a tak po vypuštění se znova nalil do chladicí soustavy ještě jednou roztok toho přípravku s obyč vodu (v místech, kde tekla z vodovodních kohoutků dost tvrdá voda, použila se voda destilovaná. Auto se projelo a vše vypustilo( a člověk žasnul jaké hnědé bahýnko z motoru vyteklo.Tohle někdo opakoval i dvakrát, až třikrát ( např u Š 1000 a Š 100) a pak teprve fridex s vodou na mínus 15st.C. Já však měl skoro vždy smůlu, že moje auto bylo uvnitř rezavý jak liška. To si myslím i způsobovalo vaření v létě. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Problém topení

Příspěvek od Mis.us »

Pojistky jsou sice zvlášť, ale bacha, přední topení většinou nejde proto, že jsou přepálený odpory na kazetě přímo v topení. Samozřejmě co se dělá první, je, že se prohlídnou pojistky (front heater). Pod radičkou jsou jen pojistky: hlavní pojistka od baterie, dobíjení, vstřiků a u modelů SR pojistka šíbru. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět