Stránka 2 z 2

Re: Problém topení

Napsal: čtv led 12, 2017 8:53 am
od Albedo
Machy, myslím že v pojistkách má každé topení svoji pojistku. Z hlavy teď nevím jak je to na hlavních pojistkách pod šajtrpákou, tam možná budou na jedné, ale to by asi nešlo víc věcí. Juknu jak budu doma u počítače.

Re: Problém topení

Napsal: sob led 14, 2017 4:57 pm
od covex
ad cisteni sodou: ted jsem to zkousel na leta zahnojene termosce od caje a fakt to funguje, normlne jsem tam nalil ocet a lzici sody a vysumelo to a termoska jako nova - predtim jsem zkousel mechanicky, horkou vodou, jen ocet a nic...

ad pojistky: Normalni topeni je pojistka 1, zadni topeni pojistka 13 a 14 - u toho je to nejake zamotanejsi ale prijdou mi slusne oddelene.

Re: Problém topení

Napsal: sob led 14, 2017 7:05 pm
od dědek
A ještě jeden návod jak krásně vyčistit el. konvici na vodu od kamene a dalších sajrajtů. Zkoušel jsem ocet, sodu a další, ale nejlepší je použít docela obyčejnou kyselinu citronovou. V porcelánce se to používá jako ztekucovadlo a tak jsem tam toho našel pytel. Stačilo dávku lžíčku kávovou a nechat přejít varem. Hodně za....nou konvici pak tento proces několikrát zopakovat a budete žasnout jak se konvice( nejen topná spirála , ale i plastová nebo kovová nádoba vyčistí. Navedl mě k tomu jeden starý pán, který léta v porcelánce pracoval. Určitě to pomůže i celé chladicí soustavě v autě. Před mnoha lety se v drogerii prodával i takový přípravek , který na konci letní sezony( tehdy se na léto používala čistá voda a na zimu voda s Fridexem neboť hlavně u škodovek v létě při cestě k moři- tehdá do NDR na Rujanu naředěný Fridex v autě daleko dřív vařil než obyč.voda. Napodzim se člověk velmi divil, jak za léto všechno zrezavělo a tak po vypuštění se znova nalil do chladicí soustavy ještě jednou roztok toho přípravku s obyč vodu (v místech, kde tekla z vodovodních kohoutků dost tvrdá voda, použila se voda destilovaná. Auto se projelo a vše vypustilo( a člověk žasnul jaké hnědé bahýnko z motoru vyteklo.Tohle někdo opakoval i dvakrát, až třikrát ( např u Š 1000 a Š 100) a pak teprve fridex s vodou na mínus 15st.C. Já však měl skoro vždy smůlu, že moje auto bylo uvnitř rezavý jak liška. To si myslím i způsobovalo vaření v létě. Dědek

Re: Problém topení

Napsal: sob led 14, 2017 7:55 pm
od Mis.us
Pojistky jsou sice zvlášť, ale bacha, přední topení většinou nejde proto, že jsou přepálený odpory na kazetě přímo v topení. Samozřejmě co se dělá první, je, že se prohlídnou pojistky (front heater). Pod radičkou jsou jen pojistky: hlavní pojistka od baterie, dobíjení, vstřiků a u modelů SR pojistka šíbru. Mišus