Mizící porucha 54

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Mizící porucha 54

Příspěvekod Lubomír » sob bře 11, 2017 7:38 pm

Porucha - záhada: pri podradení z 5. kvaltu na 4-ku v miernej pravej zátačke pri výjazde z dialnice prešiel motor do núdzového režimu - mierne zvýšené otáčky na volnobehu a neochota /vynechanie zapaľovania po pridaní plynu. Na výjazde som sa asi tak pol minúty trápil s pridávaním, rýchlym pridávaním, miernym pridávaním, furt nič, trhanie, nepomohlo podradiť.Svietila kontrolka CHECK ENGINE. Po trápení a poskokoch tak 50 m kontrolka zhasla a motor ťahal až domov normálne.
Pred prechodom na výjazde z kroužáku som (znova mierne vpravo zatočené!) trochu sekol na brzdu, ako ten predo mnou, a motor sa rozkašlal zasa, kontrolka sa rozsvietila. Ešte, že tam bola aj busová zastávka, tak blinker a mimo cestu, pokašlalo,poskákalo a na konci zastávky zasa zhasla kontrolka a motor ťahal až domov.
V klide sme vyblikali z poruchu 54, merali sa Volty i ohmy podľa reparaturhadbuchu, všetko v poriadku, štartuje, ide pridať plyn ako normálne. Hadička k snímaču podtlaku je silikónová, je dobrá, drží na mieste objímkami. Má niekto skúsenosť/tip, čo ďalej? - na čo siahnuť?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště/Město: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvekod Albedo » sob bře 11, 2017 8:31 pm

Ahoj Lubomíre, silně mi to připomíná mé první závady s Liberkem, a téměř to samé se mi objevilo po cca měsíčním stání v dílně, když jsem měnil převodovku. Dělalo mi to v podstatě to samé co popisuješ, jen jsem nevěnoval pozornost tomu, v jaké zatáčce se to stává. Mě osobně pomohlo v obou případech (je otázkou zda to pomohlo, nicméně od té doby se to neobjevilo, až po třičtvrtě roce při té výměně, ... a musím zaklepat) otevřít throtle senzor a jemně kontakty pojezdit jemňounkým smirkem (měl jsem po ruce snad nějakou zrnitost 1000 nebo podobné) a prošplíchnout Kontaktolem. Na nic jiného jsem nepřišel, tohle to vždy tak nějak poléčilo.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvekod Mis.us » sob bře 11, 2017 10:08 pm

chyba č. 54 nemusí bejt zrovna druck sensor, kterej Lubomíre popisuješ. Je to choke system (systém sycení) tzn. máš špatnej poměr vzduchu a paliva. Průjezdy zatáčkou s tim nemaj absolutně nic společnýho. Máš špatně seřízenej motor. Chová se to následovně a to tak, že když dáš nohu z plynu, sepne trotle sensor kontakt volnoběhu, jenže když je snímána rychlost z tachometru (a auto jede), volnoběžný otáčky jsou zvýšený, než když auto stojí. Takže tim pádem je jinej poměř vzduchu a paliva když auto brblá na volnoběh za klidu a jinej poměr když je auto v pohybu na volnoběh. Musel ses někdy hrabat v trotle senzoru a nebo šahat pod gumovou zátku na škrtící klapce na úpravu poměru vzduchu. Jsou to tyhle dvě věci. Albedo tě navedl celkem dobrym směrem. Takže si to seřiď a jezdi vesele dál. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvekod Mis.us » sob bře 11, 2017 10:14 pm

Mimochodem, když vypneš klíček a znova nasartuješ, tak jedeš dál a chyba už neni. Já jen kdyby se Ti to při seřizování třeba stalo. Stačí vypnout a následně nahodit a jede se dál. M

Ps. chybu 54 taky můžeš hledat při netěsnostech sání. Btw psal jsem tady o tom už dost stačí hledat. :idea:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1444
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvekod Mis.us » ned bře 12, 2017 10:52 am

Abych byl ulpně přesnej, tak když dáš nohu z plynu a máš zařazenej kvalt, tak se nesmí dít to, že se sepne volnoběžnej ventil. V podstatě se chod motoru má chovat stejně jako když jede auto na volnoběh třeba z kopce, stejně tak maj bejt regulovány otáčky motoru, respektive poměr vzduchu a paliva když podřadíš a brzdíš motorem. V tomhle chodu motoru volnoběžnym ventilem jen protejká vzduch do sání, kdežto tobě se děje to, že sepne a přerušuje tok vzduchu stejně jako když auto stojí na místě a běží na volnoběh. Tim pádem potom nemá motor sprvánej poměr vzduchu a paliva a ŘJ se přepne do nouzovýho režimu. Když vyřadíš a chvíli čekáš, tak vždycky si motor po chvilince sedne a ŘJ vypne nouzovej režim. Stejně tak, když motor vypneš a hned nastartuješ už v nouzáku neni, protože vypnutim a znovu nastartováni srovnáš poměry vzduchu a paliva. Stačí to pouze správně seřídit. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: Mizící porucha 54

Příspěvekod Lubomír » pon bře 13, 2017 7:47 pm

Díky za dobré rady,
odkrytoval som teda ten thrtlovský senzor, no, za zimu sa mu muselo dostať aj slaného aerosolu, lebo kontakty boli dosť biele - ihlovým pilníčkom som to biele svinstvo dal dolu, ofúkol a poskladal - a hle, motor ide jak zamlada. Do ničoho som nešahal, iba očistil...Novší model má teda o jedno miesto viac na hygienu po zime - iba káble omyť od soli jednoducho nestačí...
Díkybohu a vám za fórum (Liberko dokáže stále niečím prekvapiť).
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti