Mizící porucha 54

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Mizící porucha 54

Příspěvek od Lubomír »

Porucha - záhada: pri podradení z 5. kvaltu na 4-ku v miernej pravej zátačke pri výjazde z dialnice prešiel motor do núdzového režimu - mierne zvýšené otáčky na volnobehu a neochota /vynechanie zapaľovania po pridaní plynu. Na výjazde som sa asi tak pol minúty trápil s pridávaním, rýchlym pridávaním, miernym pridávaním, furt nič, trhanie, nepomohlo podradiť.Svietila kontrolka CHECK ENGINE. Po trápení a poskokoch tak 50 m kontrolka zhasla a motor ťahal až domov normálne.
Pred prechodom na výjazde z kroužáku som (znova mierne vpravo zatočené!) trochu sekol na brzdu, ako ten predo mnou, a motor sa rozkašlal zasa, kontrolka sa rozsvietila. Ešte, že tam bola aj busová zastávka, tak blinker a mimo cestu, pokašlalo,poskákalo a na konci zastávky zasa zhasla kontrolka a motor ťahal až domov.
V klide sme vyblikali z poruchu 54, merali sa Volty i ohmy podľa reparaturhadbuchu, všetko v poriadku, štartuje, ide pridať plyn ako normálne. Hadička k snímaču podtlaku je silikónová, je dobrá, drží na mieste objímkami. Má niekto skúsenosť/tip, čo ďalej? - na čo siahnuť?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Albedo »

Ahoj Lubomíre, silně mi to připomíná mé první závady s Liberkem, a téměř to samé se mi objevilo po cca měsíčním stání v dílně, když jsem měnil převodovku. Dělalo mi to v podstatě to samé co popisuješ, jen jsem nevěnoval pozornost tomu, v jaké zatáčce se to stává. Mě osobně pomohlo v obou případech (je otázkou zda to pomohlo, nicméně od té doby se to neobjevilo, až po třičtvrtě roce při té výměně, ... a musím zaklepat) otevřít throtle senzor a jemně kontakty pojezdit jemňounkým smirkem (měl jsem po ruce snad nějakou zrnitost 1000 nebo podobné) a prošplíchnout Kontaktolem. Na nic jiného jsem nepřišel, tohle to vždy tak nějak poléčilo.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

chyba č. 54 nemusí bejt zrovna druck sensor, kterej Lubomíre popisuješ. Je to choke system (systém sycení) tzn. máš špatnej poměr vzduchu a paliva. Průjezdy zatáčkou s tim nemaj absolutně nic společnýho. Máš špatně seřízenej motor. Chová se to následovně a to tak, že když dáš nohu z plynu, sepne trotle sensor kontakt volnoběhu, jenže když je snímána rychlost z tachometru (a auto jede), volnoběžný otáčky jsou zvýšený, než když auto stojí. Takže tim pádem je jinej poměř vzduchu a paliva když auto brblá na volnoběh za klidu a jinej poměr když je auto v pohybu na volnoběh. Musel ses někdy hrabat v trotle senzoru a nebo šahat pod gumovou zátku na škrtící klapce na úpravu poměru vzduchu. Jsou to tyhle dvě věci. Albedo tě navedl celkem dobrym směrem. Takže si to seřiď a jezdi vesele dál. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

Mimochodem, když vypneš klíček a znova nasartuješ, tak jedeš dál a chyba už neni. Já jen kdyby se Ti to při seřizování třeba stalo. Stačí vypnout a následně nahodit a jede se dál. M

Ps. chybu 54 taky můžeš hledat při netěsnostech sání. Btw psal jsem tady o tom už dost stačí hledat. :idea:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

Abych byl ulpně přesnej, tak když dáš nohu z plynu a máš zařazenej kvalt, tak se nesmí dít to, že se sepne volnoběžnej ventil. V podstatě se chod motoru má chovat stejně jako když jede auto na volnoběh třeba z kopce, stejně tak maj bejt regulovány otáčky motoru, respektive poměr vzduchu a paliva když podřadíš a brzdíš motorem. V tomhle chodu motoru volnoběžnym ventilem jen protejká vzduch do sání, kdežto tobě se děje to, že sepne a přerušuje tok vzduchu stejně jako když auto stojí na místě a běží na volnoběh. Tim pádem potom nemá motor sprvánej poměr vzduchu a paliva a ŘJ se přepne do nouzovýho režimu. Když vyřadíš a chvíli čekáš, tak vždycky si motor po chvilince sedne a ŘJ vypne nouzovej režim. Stejně tak, když motor vypneš a hned nastartuješ už v nouzáku neni, protože vypnutim a znovu nastartováni srovnáš poměry vzduchu a paliva. Stačí to pouze správně seřídit. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Lubomír »

Díky za dobré rady,
odkrytoval som teda ten thrtlovský senzor, no, za zimu sa mu muselo dostať aj slaného aerosolu, lebo kontakty boli dosť biele - ihlovým pilníčkom som to biele svinstvo dal dolu, ofúkol a poskladal - a hle, motor ide jak zamlada. Do ničoho som nešahal, iba očistil...Novší model má teda o jedno miesto viac na hygienu po zime - iba káble omyť od soli jednoducho nestačí...
Díkybohu a vám za fórum (Liberko dokáže stále niečím prekvapiť).
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Tuti »

Tak mám za sebou první rozsvícení Check engine, předcházelo mu škubání při jízdě s minimem plynu a hlavně úplně bez plynu z kopce. Vyblikaly se chyby 35 a 54, nakonec jsem celkem rychle našel banální příčinu - nalomenou hadičku k čidlu podtlaku. Ale protože jsem vyblikával poprvé, hledal jsem předem na fóru postup. Nikde jsem nenarazil na jasný, jednoznačný a úplný popis, některé informace si dokonce protiřečí. Bylo by fajn, kdyby někdo kdo má jasno napsal, jak správně vyčíst aktuální chyby, jak chyby v paměti a jak paměť vymazat. Optimálně i se seznamem chyb přímo pro Libero - na http://www.troublecodes.net/subaru/ by měl odpovídat soupis "1988 and later models with Multi-Point Fuel Injection", ale např. zrovna chyba 54 tam vůbec není. Bohužel s přibývajícími roky našich miláčků přibývá i závad a tak by přehledný návod přišel vhod.
Ještě jeden související dotaz - některé příspěvky se zmiňují o dvou zelených konektorech, ale já jsem našel zelený jen jeden. Je ovšem možné, že je na mém autě kabelový svazek nějak víc zapasovaný za topením, kablíky s černými konektory čouhají tak krátké, že se mi je nepovedlo zastrčit do sebe a musel jsem je propojit drátem (naštěstí je to jen jeden kontakt).
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Tuti »

Díky Covexovi za první počinek návodu, snad se ho časem podaří dotáhnout do ucelené podoby :)
Moje úspěšnost při včerejší opravě asi nebyla stoprocentní, dnes při městských pojížďkách se kontrolka zase dvakrát rozsvítila, tentokrát ale po chvilce zase zhasla. Změnu v chodu motoru jsem nepozoroval, auto jelo normálně i když kontrolka svítila. Tak jsem zvědav, co se z toho vyklube ...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od covex »

Nenasal se ti do toho cidla prasklou hadickou nejaky bordel?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Tuti »

To se mi nezdá pravděpodobné - v trubičce byla jen prasklina (než jsem za ní vzal) a byla na dolním konci. Když už by to něco nasálo, nešlo by to nahoru do čidla, ale za podtlakem do sání.
Jinak dnes posledních asi 50 km kontrolka svítí už zase trvale, auto jede normálně. Vyšťoural jsem za topením postrádané konektory, spojil jsem zelené a po zapnutí zapalování vyblikalo 5 krátkých - tedy žádná aktuální chyba. Zkoušel jsem je spojit ještě při zapnutém zapalování, výsledek byl stejný. Startovat jsem nezkoušel - nevím, jestli se to může :?:
Paměť (černé konektory) stále vykazuje chyby 35 a 54.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od covex »

Jo podstatne jsou pametove (cerne).

Podle toho co jsem zatim pridal za chybove kody tak
35 CPC system - to by zrejme mel byt Canister Purge Control solenoid valve
54 Air Intake system - tezko rict zda sensor nebo taky ten Air Intake solenoid,
v tom pripade by to byly ale oba solenoidy na desce pod trubkou ramu.

35 popisuju tady: viewtopic.php?f=2&t=1376&hilit=canister+purge
Musis ho dostat ven, nebo v nejakem konektoru po ceste zmerit odpor, tim bude jasno.
54 nevim, zmeril bych i ten druhy "jednoduchy" solenoid.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

Kluci s tím vyblikavanim tech chyb, jste vedle.I já jsem se dřív mýlil s vyblikavanim závad a psal jsem informace na prd. Zelený konektory nejsou na aktuální chyby, ale tzv. "test mode" tj. ze se po propojeni konektoru zkouší funkce relatek u RJ (pred a po Nastartování) a používají se při serizovani moturu pri použití stroboskopu (volnobeh, predstih, atd.) tuti.... přece Když ti svítí check engine, tak tam aktualni chyba je. Jenže háček je v tom, ze z toho zdroje, co je ta tabulka se řídit nemůžete(co se tam píše je ovladani pro jiny modely....Leone, justy, svx aj.) Liberko je jiná liga, určena hlavně pro diagnostiku select monitor 2. Pokud mas dvě chyby a jednu odstranís, je nutný po odstranění odpojit baterii, pokud nemáš select monitor, kterej chyby umí mazat. Totiž u libera nejde chyby mazat pres konektory (propojením cernejch a zelenejch zároveň a následným nastartování a čekání az chyby přestanou blikat, tak to funguje u jinejch modelu, ne u libera) proto je nutný chybu mazat odpojením baterie. Pokud se objeví nova chyba a nebo, tam zbyde ta druha( v Tvým případě 35-mag.vent.odsávání par z nádrže) bude po propojeni cernejch konektoru hlasena jen ona jedna chyba a navede te tam, kam potrebujes. (Mas spálenou cívku, bohužel, tyhle ventily už před dvouma rokama nebyly) sezen si starší a vyrachej ho v brzdovce( Zarůstá v něm váleček uzavírání toku podtlaku). Mohl bych se o vyblilavaci diagnostice rozpovidat víc, ale to, co je ze stránky trouble, neni vhodny pro libero ( ty reci o tom jakej je postup) Samozejme ty chyby, který vám to hází , tak pod téma čísla je na stránce teouble najdete, téměř Každý starý Subaru je ma pod téměř stejnym označením. Ahoj misus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

jinak o chybe 54 jsem psal vejs a to neni tak dlouho. příčiny: Muze si to někde přisávat (prasklý těsnění, pasklá hadička), špatně fungující trotle sensor, špatně fungující druck sensor, špatně fungující volnoběžnej ventil, špatně seřízenej trotle senzor, atd. Ona když se udělá generálka motoru, tak se musí jezdit na servis, ne často, ale když nastanou problémy anebo, jen tak preventivně (nejlepe každejch 10tisíc km, kdy se mění olej, by se měl motor zkontrolovat a popř seřídit. Kroužky si sedaj, ventily taky, vůle a tlaky se měněj a i to může bejt příčina častejch komplikací s motorem.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

Jinak co bylo mnou napáno o tom, že se chyby po opravě vymažou sami, neni klamná, opravdu to tak je, ale ne hned (v rozmezí jednoho až 10ti dnů - pokud je baterie připojená a jak je s autem nakládáno, pokud nejezdí bude tam dlouho, pokud jezdí vymaže se rychlejc- zahřátí do provozní teploty atd.). Pokud chyby (např. 4 uložený v řj) ale potřebujete ostranit rychle kuli diagnoze aktuální chyby, která na motoru je, je nutný odpojit na 15min. baterii, možná i na kratší dobu. po připojení a spojení černejch konektorů je paměť prázdná. Pokud se objeví chyba znovu, máte vyhráno a po vypnutí motoru a následnym spojení černejch konektorů, tam bude pouze ta chyba, která se nanovo uložila. Nevim proč to tak u libera udělali, ale zelenejma konektorama zjistíte akorád určitou funkci čidel a relátek. (volnoběžněj ventil, palivovou pumpu, čidlo na vodu-spínání relé sahary na stejnym relé je i teplota nasávanýho vzduchu...) hlavně ostatní modely, nevim teda jestli všehny maj diodu na řj a vyblikává se přes ní a ne přes kontrolku na budíkách. Třeba forester sf (první generace vyráběná současně s liberem) má vyblikávací diagnostiku i OBD na propojení s počítačem, ne už select monitor jako libero.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od covex »

Diky, upravil jsem popis v tematu viewtopic.php?f=2&t=2483&p=27638#p27638

S tim mazanim zavad jen pres baterku mi to prijde divne, podle me, pokud se nastartuje se spojenym cernym konektorem a zahratym motorem a necha se auto chvili bezet, tak by se zavady mely vymazat taky, jen rychleji nez kdyz to cerne konektory spojene nejsou. Je to jen odhad, vyzkousene to nemam. V nekterych navodech je jeste psano, ze je potreba nejdrive zapnout klicek do polohy on, stisknou plyn az na doraz, vratit ho do pulky zpet a pockat na reakci Check engine, pak teprve nastartovat. Kazdopadne vsude pisou ze je potreba to delat se zahratym autem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

Mazat jsem to zkoušel, spojil jsem je (oba svazky) nastartoval a auto běželo cca 10 minut. Po nastartování Check engine přestal blikat asi po třetim opakování se v intervalech 5x krátce, pauza, 5krát krátce a když byla kontrolka zhaslá nechal jsem to běžet cca těch 10minut. Po těch 10ti minutách jsem to vypnul,rozpojil jsem zelený konektory, černý nechal spojený a po sepnutí klíčku do polohy on opět blikaly chyby (21,23,26-hlavní relé u ŘJ to způsobovalo- nasimulovaní chyby-vytáhnul jsem jeden pin z ŘJ) takže se to nevymazalo, nechal jsem to schváně asi hodinu v klidu a pak vyzkoušel jestli se to teda vymazalo a ne, nevymazalo, to až po odpojení baterie na cca 10-15min. Takhle s těma konektorama a nastartováním to mažu na Leonovi a funguje to, chyby se vymažou běhěm 15ti vteřin. u Leone (tam je ale trotle sensor šesti polovej né tří jako u libera) a jinejch modelů je ale vše jinak než u libera co se vybikávání tejče.

S tim plynovym pedálem to libera zkusim. pak dám hlášení ;D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od covex »

Tak Misus hlasi, ze ani pedal nefunguje, ale ze baterii staci skutecne jen odpojit a pripojit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Tuti »

Dnes jsem jel jenom do práce (cca 3 km), kontrolka nesvítila. Po jízdě jsem zkusmo vyblikal - podle očekávání tam obě chyby byly. Odpojil jsem baterku (jen na okamžik), pak už se neobjevovaly chyby, kontrolka blikala delší svícení - kratší pauza pořád dokola (nikoli tedy 5 krátkých - pauza). Ještě jsem pak zkoušel nechat baterku odpojenou něco přes půl hodiny, i pak to blikalo stejně.
Uvidíme, co se objeví dál - pokud to bude jen chyba odvětrání nádrže, nechal bych to Mišusi na tobě, až ti přivezu auto na servis. Bez převodovky k tomu bude mnohem lepší přístup. A myslím, že se s tím dá celkem klidně jezdit, zvlášť v zimě, kdy se těch par v nádrži zase tolik nedělá .. ostatně když ve ventilu zatuhne váleček, ventil stejně nefachá, i když je cívka v pohodě a ŘJ o ničem neví.
Trochu mi vrtá hlavou, jestli ty dvě poruchy spolu nějak nesouvisí - kontrolka dvacet let nic, a pak dvě různé chyby za jeden den?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Mis.us »

moment moment. Který si spojoval konektory?

Když v ŘJ neni žádná chyba uložená, tak po spojení černejch konektoru při vypnutym motoru a klíčku v zapalování v poloze ON check engine bliká nepřetržitě dokola v interavalech jedný vteřiny bez pauz. Po propojení zelenejch konektorů musí check engine blikat 5krát krátce, pauza 5krát krátce a takhle až do doby podud je nerospojíš, zároveň by si měl od motoru slyšet spínání el. magneticýho ventilu volnoběhu a tak to u zelenejch konektorů je i při jakýkoliv chybě. Zelený konektory na test mode holt na chyby nefungujou, nebo jo, ale chce to určitou techniku, kterou neznáme, já se pokusim vytáhnout z Pana Čermáka, jestli příručku na tohle náhodou má/nebo ne. Včera jsem schválně zkusil odpojit trotle sensor, kterej při zapnutym a ohřátym motoru do porvozní teploty chybu nehází. Nebyl jsem línej a zkusil jsem propojit zelený konektory (při nastartovanym motoru) a ejhle najednou se začaly postupně objevovat chyby (62,63,33,35 aj.) znamená to, že zelený konektory budou mít jistě nějakou funkci (na parádu by je tam nedávali) otázka ale je, jak test mode funguje a co má ověřovat. Držel bych se zatim pravidla vymazat chyby přes baterku(odpojit a hned zapojit) pak si diagnoztikovat chyby přes černý konektory. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící porucha 54

Příspěvek od Tuti »

To co jsem včera popisoval bylo přes černé konektory po vymazání paměti (odpojením baterky) a odpovídá to tomu, co jsi teď napsal - blikání po vteřině bez pauz. Dnes se (zase při městských pojížďkách) občas kontrolka rozsvítila, poté jsem na černých konektorech vyblikal už jen samotnou chybu 35.

Jestli se zmiňovaný pan Čermák vyzná v diagnostice Libera nebo na to má příručku, byla by to šance získat pro fórum ověřené informace. Představoval bych si jednak přesný a jednoznačný návod, jak se diagnostika dělá, a pak tabulku chyb s tím, že by u každé chyby bylo napsáno co znamená, odkud se o ní jednotka dozví (jaké čidlo nebo nebo veličina ji nahlásí) a jaké můžou být příčiny. Časem se k tomu nabalí zkušenosti s opravami a měli bychom to o něco lehčí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět