Stránka 1 z 6

Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: stř lis 29, 2017 2:54 pm
od Luděk
Ahoj všichni blázni, do tohodle autíčka :wink: Nedavno jsem viděl právě Libero a zaujalo mě a jako druhé auto, by vůbec nebylo špatné (druhé Subaru v baráku). Do konce týdne bude doma a tak bych se rád zeptal co a jak. Čeká mě vyvařování kastle, to nejčastější co jsem u Libera viděl (lemy, prahy atp..). :D Jen budu řešit problém s motorem. Při nastartování je slyšet že jede na 2 válce a po přidání plynu chcípne. Po přečtení téměr celého fóra jsem usoudil, že začnu tím nejzákladnějším, jako jsou svíčky, zapalovací kabely, rozdělovač (palec, víko). Pak jsem se dost načetl že uhnívá ukostření, tak na to bych taky kouknul. Po prohlídce vozidla, majitel ukázal, že je tam jeden kabel odpojený a konektor byl trošku spečený od krytu výfuku, tak budu též zjišťovat kam to patří :mrgreen: Budu rád za každou vaší radu, už se těším až Libík bude doma a začnu ho léčit :)

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: stř lis 29, 2017 9:35 pm
od Luděk
Omlouvám se, nepředstavil jsem se. Jsem zde nový, Luděk jméno mé. Jsem od Plzně, vyučený strojař. Co jsem koukal, sehnat Libero je docela problém, tak jsem sáhnul po stříkačce. :) automechanik nejsem, ale tohle autíčko si mě získalo, tak to snad spolu dlouho potáhnem :lol:

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: čtv lis 30, 2017 2:13 pm
od covex
Priprav si hodne penez a casu :). Zakladem analyzy proc jede na dva valce je asi kouknout jestli ti svicky v kabelu hazou jiskru. Pripaleny kabel od vyfuku muze byt tak ten od civky, pokud to neni nejak prasacky udelane, jeho funkcnost je zaklad, to by nesel zadny valec, protoze to jde do rozdelovace, kde se "jiskreni" rozdeluje do 3 valcu. Pokud je to jiny kabel tak musis poslat fotku.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 6:14 pm
od Luděk
Tak aktualizace :) Už je doma. Jiskru hází všechny svíčky, ale když je vyndám, tak jsou suché. Měl jsem baterii na nabíječce, aby měla v sobě něco a motor jakoby líně točil (nevím jestli je to malou voltáží baterie, ale nechávám ji nabít přes noc). Zkoušeli jsme startovat i přes kabely z druhého auta, jestli nechytne a taky točil líně. Když svíčky jiskru hází, ale jsou suché, tak mám jít po přívodu paliva? Palivové čerpadlo po otočení klíčku sepne a je slyšet jak natlakuje. Po čem mám jít? Vstřiky? Palivový filtr? Kdyžtak s radou mi řekněte co a jak (prostě jako na blbečka :D ). Ukazatel ukazuje skoro půlku nádrže. Tady mam fotku motoru a je tam i fotka toho kabelu. Díky moc! :) http://derlu.rajce.idnes.cz/Subaru_Libe ... 2826_n.jpg

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 6:55 pm
od Tuti
Určitě by bylo užitečné vyzvědět od předchozího majitele, jak se auto chovalo, když ještě jelo a jak se stalo, že ted' jet nechce.
Vzhledem k současným teplotám je možné, že problém je v teplotním čidle ŘJ - nepozná, že je motor studený, nepřisytí směs a pak to zdechá. Jestli se motor dá nastartovat a na ty dva válce se na volnoběh udrží, nech ho brblat než se ohřeje ohřát a pak teprve zkus přidat plyn.
Upadlý kabel asi bude spínač chladicího ventilátoru motorového prostoru .. to na chod motoru nemá vliv a obzvlášť v zimě se bez něj dobře obejdeš. Ostatně on sám ten ventilátor nejspíš taky bude upadlý ...

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 6:59 pm
od Luděk
Předchozí majitel s tím jezdil do poslední chvíle a pak to začlo jet jen na 2 válce a končila technická, tak to prodával. Teď to právě nenastartuje vůbec, motor se tak líně točí, ale ani neškytne. Koupil jsem právě nové NGK svíčky a házejí hezkou jiskru. Mam zkusit při startování přidat plyn? Díky

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 7:15 pm
od Tuti
Asi to bude souběh víc problémů, to že motor na startér točí líně a jde na dva válce by spolu nemělo souviset ... leda že by byl přidřený.
Jinak jestli startér točí pomalu i při zapojení druhé baterky, je chyba buď přímo ve startéru, nebo v přívodech k němu. Tzn. kostra anebo často uhnívá i oko na + kabelu na svorce startéru.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 7:23 pm
od Luděk
No před koupí, tak se na baterii připojil booster a motor se po chvilce natočil a jel na ty 2 válce a teď to nechytne vůbec. Kde najdu ukostření na startér? :) No snad přidřený nebude, vyndání motoru bych bral jako poslední možnost :D

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 7:45 pm
od Tuti
Kostra jde pleteným páskem od baterky na kastli - tam to bývá orezlé. Startér má kostru z motoru a motor je ukostřený zase pleteným páskem u držáku výfuku na pravé straně. Ale nejdřív bych změřil napětí na baterce při startování.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pát pro 01, 2017 7:49 pm
od Luděk
Supr, tak kouknu na ty kostry :) Tu baterku změřím nejspíše voltmetrem, že? :wink:

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: sob pro 02, 2017 9:29 am
od covex
Je to tu vsechno popsane mockrat - zmer voltmetrm baterku behem startovani, ale hlavne zmer napeti na starteru - tam jde + od baterky primo tlustym kabelem, proti jakekoli kostre. Take muzes zkusit startovaci kabely dat primo na starter. Startery po 20letech provozu, myvaji taky dost - uz se tu resilo taktez nekolikrat - a proste nemaji silu tocit studenym motorem, kde je vsechno zatuhle. Reseni je vymena minimalne rotoru, nebo cely novy starter - hledej.

Pokud to vypada, ze nejde palivo, jdi nejdriv po filtru paliva - je pred levym zadnim kolem na trubce ramu, hned za nim je cerpadlo. Bohuzel i cerpadla obcas prohnijou. Zkus nekolikrat otocit klickem do startovaci polohy a zpet, aby cerpadlo zabralo vickrat. Pri startovani zkus klidne pridat plyn, ale az ti bude starter opravdu tocit, jinak je to zbytecne.

Upadly kabel je cidlo teploty vyfuku, ktere pouziva ventilatoru dochlazovani vyfuku. Jak psal Tuti na funkci "jizda" nema vliv.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: sob pro 02, 2017 5:09 pm
od Luděk
Tak dnešek u auta za mnou :shock: Očistil jsem ty kostry a zpět přišrouboval, dal plně nabitou baterku do auta a auto chytlo. Jelo opět jen na 2 válce. Tak jsem ho nechal bublat, než se ohřál. Několikrát teda chcípnul, chcípal a neudržel na volnoběh. Tak jsem několikrát vyndal svíčky a očistil je a pak motor opět chytnul. Jsem pak při ohřátém motoru trochu přidal plynu a motor se vzpamatoval a jel už na 3 válce a na plyn už reagoval. Auto ujelo tak 100 metrů a opět už jelo jen na 2 válce a po přidání plynu buď chcípnul nebo po ubrání neudržel volnoběh. Může být teda motor zanešený, když svíčky byly špinavé? Palivovým filtrem to asi nevyřeším, že? Zde foto jedné ze svíček: http://derlu.rajce.idnes.cz/Subaru_Libe ... 8534_n.jpg Poslechout si konečně jak jede motor na 3 válce, tak to byla paráda :D Mam i video, hned jak se mi ho podaří někam dostat, tak ho nahraju. :roll:

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: sob pro 02, 2017 8:57 pm
od Luděk
A ještě něco.. Co má být tohle? :) Jde to do rozdělovače, nejde tedy o tu indukční cívku? Někde jsem o ní četl. Zaujalo mě to právě kvůli tomu, že do ní vedou z boku kabely, které jsou nějakým prasáckým způsobem přidělány bduh.gif http://derlu.rajce.idnes.cz/Subaru_Libe ... 1695_n.jpg

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: sob pro 02, 2017 10:12 pm
od Luděk
Ještě jedna věc, 4x4 nejde vypnout, po stlačení tlačítka pořád svítí kontrolka 4WD. Jde tedy o vadný magnetický ventil? Kde ho seženu a kde se nachází? Zatím tohle není v pořadí, co budu řešit, ale dostane se na něj :?

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: ned pro 03, 2017 4:47 pm
od covex
Cerna svicka tusim znamena prilis bohatou smes.
Nemas spatne serizeny predstih?

V te fotce jsem se nejak nezorientoval, jak to tam tak volne vysi. Prostredni kabel z rozdelovace vede do civky. Do civky je samozrejme privod.

Nevypinani 4WD muze mit dve priciny - spatny ventil (coz po 20letech proste byva casto, je to pomerne citlive zarizeni opet je tu o tom cele tema) nebo ucpana/odpojena hadicka jednoho podtlaku - 4WD ventil je dvojity a vedou z neho hadice na obe strany membrany, ktera prirazuje kardan. Pokud jeden smer nefunguje, tak se membrana nepretahne. Po "odstati" to vetsinou samo povoli, pokud prepnes spinac do polohy bez 4WD.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: ned pro 03, 2017 6:35 pm
od Luděk
Kdepa upravim předstih? Jinak ta 4WD jsem četl ze se to připojení schovává pod vzduchovým filtrem?

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pon pro 04, 2017 11:45 am
od Tuti
Předstih se nastavuje klasicky pootáčením rozdělovače, ale než s ním začneš hýbat, zkus sehnat nějakého starosvětského automechanika, který má stroboskop a kompresmetr, aby to nejdřív přeměřil. Základní předstih má být podle manuálu 5°, na naše benziny obvykle Liberu vyhovuje o pár stupňů víc. Výrazná odchylka (spíš do minusu) ale může napovědět na přeskočený rozvoďák. Kompresní tlaky má zdravé Libero kolem 12, když budou míň než nějakých 9 nebo budou velké odchylky mezi válci, něco je špatně.
Nevypnutí čtyřkolky může být jen z důvodu "našponování" převodů, membrána pak nemá sílu zuby vysunout. Zkus popojet mírně klikatě dopředu - dozadu, v některém okamžiku se pnutí uvolní. Důležité je mít všechna kola stejná i stejně sjetá, jinak se předek se zadkem pere. Je to tady popsáno mockrát.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pon pro 04, 2017 12:34 pm
od Luděk
Můžeš mi vysvětlit jako lajkovi, jak se měří ten předstih tím stroboskopem? :?: Docela by mě to zajímalo, jak se to dělá. Díky :shock: :)

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pon pro 04, 2017 12:52 pm
od covex
V dnesni dobe pokud to nejsou nejake specificke informace, staci pozadat google, treba:
https://www.youtube.com/watch?v=nSqE9-hwbog
ale chce to zkusenost, tak proto Tuti psal at zkusis nejakeho mechanika.

Re: Koupě Libera a řešení problémů

Napsal: pon pro 04, 2017 1:27 pm
od Luděk
Dobře :) Video zkouknu až přijedu z práce. Mechanika už snad mám domluveného, tak uvidíme :) zatim dikes