Čidlo na katalyzátoru

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště/Město: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod Albedo » úte pro 05, 2017 8:31 pm

Setkal se někdo se snímačem na katalyzátoru? Co to je zač, teplotní čidlo? Ve spojení s ním je indikován nějaký stav na palubce s níže vyobrazeným symbolem. Já tam tedy nic nemám, a nikde jsem o tom čidle neslyšel... Zahraniční kolega to má na dvou Liberech - rok 94 a 96.
exhaust.JPG
exhaust.JPG (23.34 KiB) Zobrazeno 87 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1985
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod covex » úte pro 05, 2017 9:54 pm

Myslim, ze to je ta misteriozni kontrolka zvana "grilovane kure":
viewtopic.php?f=2&t=127&p=713&hilit=kure#p713
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště/Město: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod Albedo » úte pro 05, 2017 10:00 pm

Ano, to téma jsem četl. Jen mě zaujalo to, že on to má na obou autech. Prostě nějaké čidlo vzadu na katalyzátoru. Já tam tedy mám jen (asi od výroby) zaslepený vstup, podobný jak na lambdu.
A myslím si, že to u nás snad nemá nikdo připojeno.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1298
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod Tuti » stř pro 06, 2017 3:58 pm

Teplotní čidlo na katalyzátoru mělo staré (karburátorové) Libero, při přehřátí katu se skutečně rozsvěcela kontrolka "kuře". Novému po něm zbyl ten špunt. Ale možná se čidlo mohlo objevit i v některé lokální specifikaci pro nové Libero (auta z Německa ho nemají, ale např. pro Švýcarsko bývaly některé detaily jiné, např. stará mívala recirkulaci spalin) ... nebo ten kolega vyměnil katalyzátory.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště/Město: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod Albedo » stř pro 06, 2017 4:23 pm

Tuti, já si myslel že to tak nějak bude. Prý má obě Libera dotažená přímo z Japonska. On je v Británii.

Ještě k tomu taková otázečka, kdy se bude výfuk přehřívat - při bohaté, nebo při chudé směsi? Já měl vždy za to, že při bohaté, ale v diskuzi v mezinárodní FB skupině někteří oponují.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1298
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod Tuti » stř pro 06, 2017 4:50 pm

No to mi taky není jasný ... mám zkušenost se Sierrou, kde byla v řízení motoru jakási závada (mimochodem nikdo ji nedokázal diagnostikovat), auto žralo 15 litrů a při startování se uchlastávalo, takže asi směs byla bohatá. A když jsem při noční jízdě po dálnici zastavil, katalyzátor pod autem svítil červeným žárem.
No a u motoru HTP ve Fabiích se zase při větší zátěži obohacuje směs, aby se katalyzátor chladil :shock: (což je příčinou neúměrné dálniční spotřeby u této nepovedené koncernové kopie subaráckého motoru). Takže aby se v tom prase vyznalo ...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1452
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo na katalyzátoru

Příspěvekod Mis.us » stř pro 06, 2017 6:16 pm

asijský verze a verze pro británii jsou stejný a ty čidla přehřevu mají. švýcaři maj stejný motory na novejch liberech ajko němci. Liší se jen volantem(i rok 98 má volat jako 93) a nemaj naklápění světel

Co se tejče bohatosti směsi tak je pravda, že čím je směs chudší, tím je motor víc zahřátej. Může docházet i k samozápalům, právě kuli přehřátejm válcům a to se stane i po vypnutí klíčku (pouze u karburace). Svíčky nejsou při chudý směsi do šedobíla, protože ve válci nemá co hořet, ale protože jsou přepálený vysokou teplotou, čím menší množtví paliva je rozprášeno do válce, tak tím líp chytne, protože jsou tam havně výpary a ty hořej nejlíp. NĚCO JINÝHO JE HODNĚ BOHATÁ SMĚS A NĚCO JINÝHO JE OBOHACOVÁNÍ. Při hodně bohatý směsi se dějě to, že ne všechen benzín stříknutej do válce shoří a je vyfouknutej do vejfuku, kde se pak vznítí (bud teplotou nebo další nedohoželou směsí, kterou pouští z válce vejfukovej ventil. obojí je pravda, jak při chudý, tak bohatý směsi se to děje. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti