chytá a jede na 1,2 valce

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Švajíno
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon pro 31, 2018 6:34 pm
Typ Libera: Novější
Bydliště: Jeseník

chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Švajíno »

Dobrý den liberáci jelikož jsem si koupil liberko to novější.Tak jsem se zaregistroval na tomhle tom foru abych si mohl pozjištovat pár důležitých informací o tomto užasném autíčku,auto sem pořídil z důvodu že už jednu subarku vlastníme poblíž mého příbytku se naskytl koupě liberka sice v depozitu a lechce převrhlého na stranu řidiče.liberko sem ale hned po koupi povařil,porovnal(nasadil okno)utáhl pár věcí na řízení vyměnil jsem náplně a filtry a máme už po stk a vše se zdálo v pořádku až do doby než sem vyměnil svíčky,auto chytilo druhou mízu jezdilo fakt rychle :D :D a po pár týdnech najednou nic jen točilo pak zas jelo a tak dále ale ted nic? Vyměnil jsem víčko rozdělovače a palec za origo ze subaru ale chytá furt tak na jeden na dva :D :D
A potřeboval bych pár věcí :D :D ted třeba skrze motor děkuji za příspěvky
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Mis.us »

Změř tlaky tech válců, co nepálí a koukni se, jestli náhodou na těch válcích, který nepálí ty svíčky nejsou zalepeny karbonem. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od covex »

A bezi to teda nebo ne? Jen to startuje spatne nebo pri behu to vynechava? A dela to teple/studene/porad?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Švajíno
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon pro 31, 2018 6:34 pm
Typ Libera: Novější
Bydliště: Jeseník

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Švajíno »

Tlaky teda prověřím,a s svíčky co tam byly staré,na nich karbon nebyl že by třeba byly slepené(tam co hází jiskra)a co jsou ted nové tak bili opálené,ted jsou vlhké po benzínu 1/2 jak kdy podle toho jak jede,podle toho jsou mokré
Chytá to na jeden dva válce a i to tak jede,furt to prostě vynechává zajímavé je měnil jsem aj káble ke svíčkám a změnilo se to že to najednou jelo na dva pak sem se štoural ve víčku rozdělovače a už to zas jede na jeden a tak opakovaně dokola a dokola
Co jsem postřehl palec rozdělovače už jsem ho pár krát měnil,je trochu volní na tom kde je nasazení prostě není tam na krev nastrčení ale dříve než jsem do toho začal vrtat tak sem ho horko těžko sundal z hřídelky
Švajíno
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon pro 31, 2018 6:34 pm
Typ Libera: Novější
Bydliště: Jeseník

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Švajíno »

A ještě bych se potřeboval zeptat jelikož jsem liberka koupil hned dvě jedno nepojízdné na díly tak motor sem rozebral rozmočil špínu nastříkal atd...
Tak bych potřeboval vědět jestli mi neporadíte s díly
šponovák řetězu na vyvažovací hřídel a řetěz
ten hliníkový díl s olejovým čerpadlem(mám trošku vydření jak osku čerpadílka tak ten hliníkový obal)
A pokud jste posílaly někdo hlavu na repas tak kam
děkuji :wink:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Mis.us »

No..jak to tak čtu, tak čím víc se v tom vrtas, tak tím víc je to na hovno:D (nic ve zlým) ;) pokud máš už drážky v díře na hřídelku olejovýho čerpadla, tak to stavitelným výstružníkem opatrně přejeď (průměr si nepamatuju, to si musíš přeměřit) a pokud potřebuješ díly na motor pošli sz a já ti je u Subaru objednám. Dej si pozor na těsnění pod hlavou, originál už Subaru nedodává a náhrada není (musíš ho nechat vyrobit) kontaktuj Soptika z Hřenska ten má kontakt na firmu co nám to vyrábí. S repasi hlavy ti neporadim, kde to dělají dobře, protože já si to dělám sám:)

Co se týče toho vynechávání válců, tak odpoj všechny kabely ze svíček, na odpojený konce dej ty starý svíčky, nebo klidně nový, ty svíčky ukostri položením na motor a přes šroubovák spojením plusu a mínusu na startéru na cívce startuj ať vidíš, jestli házejí jiskru všechny jak mají, pochopitelně to dělej se zapnutým zapalováním.

M.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne ned led 27, 2019 10:31 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Me2d
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 130
Registrován: stř pro 23, 2015 8:46 am
Typ Libera: čekatel
Bydliště: Čelákovice

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Me2d »

A slyšíš z předního nárazníku takové cvakani? Nahradil jsi správnými svíčkami? Mě to taky občas vynechal a zjistil jsem ze je chyba v sání.
Libero bylo 96 někde tu je... a teď druhej užouch je Piaggio porter 1.3 16V 4x4, je to návykový ta úžka bduh.gif
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Mis.us »

Sem fakt nemá cenu už psát žádný rady .....chyba v sání.... hmmm
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Švajíno
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon pro 31, 2018 6:34 pm
Typ Libera: Novější
Bydliště: Jeseník

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Švajíno »

S těmi díly sem myslel ten šponovák řetězu a ten řetěz
Hlavu válců opravit tím že udělat sedla na nové ventily(teda pokud půjdou ty ventily sehnat jeden je s dírkou :D )gufera a její srovnání
Co bys za to chtěls ??? :shock:
svíčky jiskru hází asi tak,vyšruboval jsem je,napojil na káble,položil na motor tak aby byli ukostřeny,a pěknou jiskru měla tak jen jedna ale ne furt ta samá :) :) střídají se vtom pěkném jiskření :D :D
Cvakání v nárazníku myslíš tím čerpadílkem co dává tlak do zásobníku paliva že po zapnutí klíčku se rozběhne pak vypne,tím doufám že tlak v zásobníku je splněn a startuji :D :D a po startu je pravda že cvakání se ozívá svíčky mám BPR6ES-11
A sání,mám novej vzduchovej filtr co by bilo jinak špatně ??
Švajíno
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon pro 31, 2018 6:34 pm
Typ Libera: Novější
Bydliště: Jeseník

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Švajíno »

Z tím olejovým čerpadlem mě napadá ještě oslovit nástrojárnu tady v Jeseníkách jestli by neudělaly to.
Pře frézovat díru v hliníkovým bloku na chlub větší
A nějak průměru na hřídelce čerpadla přidat nejdříve osoustružením poté navařením třeba,a poté soustruhem(cnc) na daní rozměr :? :?
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Albedo »

Me2d myslel cvakáním přisávání vzduchu bypasem při volnoběžném chodu motoru. Ten by si měl "pocvakávat" při provozní teplotě a správném nastavení, které tu je popsané.
To, co popisuješ s dáváním jisker svíčkami, může mít celkem dost důvodů. V kostce asi nějak následovně. Svíčky v Liberku mají mít elektrodovou vzdálenost 1mm. Já osobně požívám BRISK LR15TC-1 (to -1 je tam důležité, udává právě ten 1mm). Pozor na to, že většina internetových prodejců má u svíček (a i jiných dílů) napsanou kompatibilitu s Liberem, ale opak je pravdou.
Také bych prověřil, zda je v pořádku víčko rozdělovače, palec, cívka a halův snímač. To co jde, proměřit multimetrem - vodisvost respektive odpor kontaktů na víčku a průchodnost přes palec. Halovka by také měla spínat v jednom místě, v podstatě s nulovým odporem. Zkontrolovat víčko na praskliny, nečistoty a jiné možnosti a příčiny svodů. To vše může způsobovat problém s elektrikou co popisuješ. Také samozřejmě projdi kostry!
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Mis.us »

Do Libera určitě nepatří LR15TC-1 ale LR15YC-1 ale lepší je do FA dávat LR15YCY-1 (ta jednička důležitá vůbec není, protože vzdálenost mezi elektrodami se dá měnit.) Rozhodně tří elektrodovou svíčku dávat do Libera je úplně zbytečný, nehledě na to, že Fuji udává jen jedno elektrodové....m
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Albedo »

Mišusi, tak nepatří, nebo je to zbytečný? To je trochu rozdíl, ne? Proč by tam nepatřila ťříelektrodová? S tou jednoelektrodovou má stejnou tepelnou třídu, a výboj stejně hoří vždy jen mezi jedním kontaktem a středem. Takže v podstatě má 3 bodová jen větší životnost a spolehlivost oproti Tebou doporučené jednobodové, protože odhoří (či se zanese,...) jeden kontakt, tak pálí druhý. A ano, pro mne je 1mm od výroby směrodatný. Né každý má po ruce spároměrky. A u Brisků mám ověřeno, že tam ten 1mm vždy je přesně. Teda když někomu ta krabička či svíčka nejebne na zem ;)
To bych taky mohl polemizovat o tom, zda všichni utahují svíčky momentovým klíčem a stejným momentem, protože když je přeci svíčka víc utažená, má lepší odvod tepla do hlavy válce. A také o tom, zda je kontakt otočen uvnitř válce stejným a správným směrem, aby si "nestínil" při nasávání/zapálení/výfuku směsi :D
A udávání jednobodové svíčky od Fuji je možná také tím, že když se psal manuál, tak se 3 bodové nevyráběly? Nevím, kdo ví, kdy se na tehu objevily 3 bodové? :D
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od dědek »

Tzv tříbodové svíčky znám už čtyřicet pět let. Říkalo se jim taky letecký. Já si je tenkrát sehnal do Š1000MB a sloužili do doby dokud jsem auto měl. Je fakt, že jiskra přezkakovala jak chtěla a údajně měly delší životnost. Ale tenkrát se svíčky měnily po patnácti tisícich( jako papírový filtr sání). Dneska jsou auta někdy vybavena i dvěma svíčkama na válec . Třeba to měl Honda Jazz 1400, kterou jsem taky vlastnil. je fakt, že dříve stála svíčka Pal (dnes Brisk) deset korun a jedna svíčka třeba do Hondy vyšla skoro na dva tisíce. Jak dlouho vydržela nevím. Já auto prodal s najetými patnácti tisíci. V Liberu jsem svíčky měnil vždy když jsem auto koupil. Vím, že neměly být černý nebo naškvařený. Měnit svíčky v Liberu je pořád legrace oproti dnešním motorům třeba v G3X Justyně. A bez pořádného svíčkového "speciálku" to ani doma nejde. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Mis.us »

Já se držím výrobcem. Na jednom motoru jsem měl od těch tvejch doporucenejch svíček pěkně domrdanej valec, protože dvě elektrody upadly a zapadli spickou mezi píst a válec. Svíčky měním po 30tisicich a nebav se o životnosti, tyhle názory mi silne připomínají....."vole proč tam nelejes long live, ten vydrží 30tisic" o motor je normální pečovat. Po 30tisicich měním náplně v diferencialech, po pěti měním v motoru a svíčky o 15tisic driv než udává výrobce svíček.

Tuhle jsem objednával pro jednoho kluka díly a vypadalo to že mi nic nevěří. Ono pak člověka dost odrazuje tohle chování pak ty auta dělat a objednávat díly a pomáhat, protože kazdej druhej se snaží na člověku jen štípat dříví nebo z něj dělat vola. V Japonsku měli už v 80 letech a budeš se divit, i tempomat a digitální klimatizaci s elektricky sklopnejma zrcatkama a to není vše měli už od 83 CD přehrávače. Jenže tady? Tady vládnul bolševik......srovnej si legacy a škodovku 120:D (legacy mělo vše co jsem psal vejs) co se týče svíček tak viceelektrodovy jsou běžný hooodne dlouho možná už byly za druhý valky a nejen v automobilovým průmyslu. Takze je mi to líto, ale když jsem dává člověk dobrý rady, tak jsou hned hozený do kanálu, takže to vpodstate nemá váhu sem psát, vládne to tady životem jako na jinejc klubech.....spousta plevelu a zbytecnejch řeči.....


PS. U vícebodové svíčky stejně pálí vždy jen jedna elektroda, která je nejblíž jádru, takže ty zbylé? K hovnu, mějte se m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Albedo »

Já měním svíčky 2x do roka, na jaře a na podzim, nehledě na počet ujetých km, ale víc jak 25000km za rok to rozhodně není. Spíš jsem tou výdrží myslel to, že je větší pravděpodobnost jiskření u vícebodové svíčky, než u jednobodové. Nejsem ten typ, co tam nechá něco na doživotí, nebo bůhví jak dlouho. Nebudu se zde rozepisovat co všechno pravidelně měním, ať tu není spousta zbytečných řečí :p
No a ohledně pálení pouze jednoho kontaktu, který je blíž, jsi na omylu, tedy pokud není rapidně blíž než ostatní. Běžně ale pálí různé kontakty a nejen ty nejbližší. Jiskra klidně hoří i ze vzdálenější elektrody. Okolí není homogenní, takže při výboji na kontakt nezáleží jen na vzdálenosti, ale lokální vodivosti povrchu, má vliv oxidace vlivem vzniku ozonu po jiskře, složení "výplně" mezi kontakty - vlhkost, množství a poměr vzduchu a benzínu, rozložení a vodivost molekul na dráze potenciální jiskry, složení vzduchu, množství ionizovaného vzduchu v okolí jiskřiště, magnetická indukce.... tyto parametry se vždy liší a mají vždy vliv na výboj.
Odpadlé kontakty způsobí velký předstih, chudá směs,... No, pravda je že u vícebodové si člověk zkurví motor,protože kontakt odhoří a jeho funkci převezme druhý, takže člověk to nezjistí hned. Ale když si člověk motor pravidelně kontroluje a pozná, dle projevů na chodu a zvuku, že se něco děje.... Osobně jsem s tím nikdy problém neměl. Když člověk dodrží teplotu svíčky a odskok jiskry, nezanedbá kontrolu a pravidelnou výměnu..... ať si tam strčí co chce, jsme snad svéprávní.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Mis.us »

Já nikoho svéprávnosti nezbavuju to je snad jasný, ale ten můj příspěvek ber jako globální pohled na uživatele. On každej není jako ty nebo já. A i když tisíckrát jsem lidem říkal, že je důležitá pravidelná kontrola aspoň dvakrát do roka(zabere to den nebo dva), stejně většina lidí přijede den před technickou a ty se pak poseres....a oni se hrozně diví, že to zabere spoustu času, protože spoustu věcí je v prdeli......nehledě na to že to jsou v podstatě auta bez údržby, jen jezdí.....ani se nemyjou, pak to tak dopadá. Takže buď v klidu, ty si ten, co si auto dělá sám a nejezdí do servisu.....a máš pravdu, dej si tam co chceš....já se držím předpisy od výrobce. A pokud dělám úpravy na motorech tak vždy selským rozumem, svými dovednostmi a dlouholetými zkušenostmi nejen vlastních, ale i cizích. Rozhodně trojbod já tam nikdy nedam..... :oops:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: chytá a jede na 1,2 valce

Příspěvek od Albedo »

Ano, s tím nelze než souhlsit. To že spousta lidí tam jen leje benzín a na zbytek kaká je vesměs pravda. Doufám, že si to někdo nevezme osobně. Bohužel za spoustou závad stojí zanedbání prevence. A neber si to prosím také nijak proti Tobě, myslím že jsi týpek v pohodě;) Já si třeba spostu věcí ohledně VVN vyzkoušel v eltech. laboratořích, a za jistých okolností problém s vícebodovou svíčkou nemám. Ale třeba Ti jednou dám za pravdu, jen si ponadávám, že jsem blbec a následky si opravím.
A tady si myslím že je problém, protože spousta lidí zanedbá tyto věci, nepopřemýšlí o situaci selským rozumem a pak obtěžují s věcí, která zcela zbytečně vyvstala z banality. To mě taky štve.
Takže ano, měl jsem takhle pouvažovat před tím, než jsem doporučil chybnou svíčku. Omloivám se.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Odpovědět