Kovové bouchnutí při řízení

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Zdravím, zakládám nové téma, neboť jsem jednoznačně nenašel řešení na celém foru.

Při zatočení... ať už vpravo nebo vlevo se ozve kovová rána. Ozve se v závislosti na tom, kam jsem zatáčel předtím - pokud zatočím 2x vpravo tak se ozve jen při prvním zatočení, pokud následně zatočím vlevo, ozve se zase. tzn - ozve se jen při našponování na každou stranu (na místě ne). Když kličkuju, bouchá to furt. Mám pocit, jako by to spíš vycházelo z pravé strany, ale jistě to říct nemůžu.

Má někdo tip na to, co by to mohlo být?

Díky Kraxna
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Martinekk »

Čapy alebo uloženia ramien. Mne toto isté robilo na forestrovi, tam som mal spodné čapy šmejdy značky TRW, vydržali zhruba taký interval ako olej motora (12500km).
Inak býval tuším aj problém s ložiskom na prevodovke riadenia, ale to neviem či aj na novšom a či sa to prejavuje takto.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Polevoj »

Kosti stabilizatoru, pokud je to takove ostre lupnuti.
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Děkuji, aspoň vím na co kouknout :)
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Tak pánové, pod autem jsem sice ještě nebyl, ale koukám na nějaké náhrady a v parametrech délky kostí stabilizátoru se produkty různě liší ... je tem délka buď 110 nebo 66. Má někdo zkušenost, která délka je správná?
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Martinekk »

Neviem, ale sú rovné a pasujú na forestra SF dopredu, tie isté :D
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od covex »

Tak 66mm dlouho nejsou "od pohledu".

Temat tu o podobnych problemech je vicero, i kdyz kovove nevim zda bych to nazval
viewtopic.php?f=13&t=1941
viewtopic.php?f=12&t=574

Dela ti to i kdyz otacis volantem pomalu?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Mis.us »

velice často odchází ložisko v řízení, (uložení ozubení co jde na hřeben) to dělá hlavně kovové rány. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Mis.us »

ty délky vás matou, protože někdo udává rozteč na šrouby a někdo délku cele kosti bduh.gif jinak je to jeden a ten samý vyrobek :idea:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Když otáčím pomalu tak to nedělá, když se nahne auto a působi nějaká síla na kola tak ano
Nicméně momentálně mám dole motor a řeším kliku, ozvu se až to bude zase aktuální
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Vyřešeno, po měsíční odstávce se to ještě zhoršilo a začlo to dělat na obě strany. Bylo to řízením, ale kosti byly taky už dost v prdeli (odlomené nálitky plastu vedle silentbloku.. toho horního). Nad uložení stabilizátoru jsem přidal tenký kousíček gumy, aby ty objímky obeply stabilizačku těsněji. viz fotka Řízení nahrazeno z dárce, kde bylo naprosto v pořádku, vyčištěno, namazáno modrou vazelinou a už jezdím bez problémů : )
Přílohy
IMG_0718.jpg
IMG_0718.jpg (1019.78 KiB) Zobrazeno 16697 x
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Natoč si hlavu doleva :lol:
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Mis.us »

Vojto a nebylo by lepší si ty silentblocky koupit nový? :lol:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od kraxna »

Příště už to udělám :D mám tak kosti maxgear za 180kč, tak počítám, že to budu dělat zanedlouho zas :)
Zpomal a užij si to. :)
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Kovové bouchnutí při řízení

Příspěvek od Polevoj »

Bacha ty laciny kosti rady praskaji. Mne vydrzely asi mesic a jedna rupla, pak jsem koupil drazsi, ty uz byly v pohode :)
A Misus ma pravdu, ty silentbloky staly v originalu relativne par korun :)
Odpovědět