Kolik zere oleje?

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2090
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Kolik zere oleje?

Příspěvekod covex » pon čer 19, 2006 9:55 am

Vypada to ze musim kazdych cca 1000km dolejvat tak litr oleje. To je na asi 80l projeteho benzinu 1l oleje = 1:80. Trabant mel 1:40, coz je jen dvakrat horsi.:) Na motoru nikde olej neni - vanu a testeni pod vikem jsem nechal opravit. Takze kam se to ztraci?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » pon čer 19, 2006 10:48 am

Spálí se a vylétne výfukem . Asi to chce opravu motoru i já se s tím potýkám,tak aspoň že v tom nejsem sám.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 514
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » pon čer 19, 2006 10:54 am

To vypadá na pístní kroužky . Asi špatně stírají a olej se spálí ve válci.
Jak moc ti to kouří?
P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » pon čer 19, 2006 11:33 am

No abych pravdu řek tak malinko než se motor ohřeje a pak nic ani po delší jízdě s kopce a brzdění motorem a následném přidání.Je mi jasné že to budou asi kroužky případně gufera na ventilech/to pokud tam jsou/ Ale.... z praxe vím že když se dají kroužky tak se zvýší tlak na klikovku a nejspíš se zadře některé hlavní nebo ojniční ložisko tak se připravuji na větší opravu včetně přebroušení kliky ale až pak,až někdy...
K.
:evil:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jarda » pon čer 19, 2006 1:17 pm

XXcomputer.gif Já mám starší typ Liberka, protože si vedu spotřebu Ba i oleje, tak jsem zjistil, že když jedu dálku svižně ( naposledy německo ) tak si motor vezme méně oleje než na časté startování a krátké jízdy. Na německo jsem měl spotřebu tak půl litru oleje což na necelých 1200 km je dobré
Obrázek
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » pon čer 19, 2006 1:22 pm

Ano.ano i já toto zjišťuji a to by mohlo odpovídat na stékání oleje po ventilech do spalovacího prostoru. :?:
K.
:shock: :D :D
Nikdo není dokonalej.

pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kolik zere oleje?

Příspěvekod pb » pon čer 19, 2006 9:19 pm

Vypada to ze musim kazdych cca 1000km dolejvat tak litr oleje. To je na asi 80l projeteho benzinu 1l oleje = 1:80. Trabant mel 1:40, coz je jen dvakrat horsi.:) Na motoru nikde olej neni - vanu a testeni pod vikem jsem nechal opravit. Takze kam se to ztraci?
Přesně totéž pozoruju taky. Vychází mi to skoro přesně 1l/1000 km. Žena s Liberem jezdí spoustu krátkých jízd, takže pokud je to např. přisátí oleje při startování, tak by to bylo OK.

Kamarád znalý spalovacích motorů mluvil o podpáleném ventilu a že se to dá ověřit změřením tlaku ve válcích.

Ale abych řekl pravdu, sleduju to, ale zatím to nehodlám řešit - 150 Kč jednou za měsíc náklady na provoz v podstatě nezvyšují, cena "odpisu" vozu je daleko vyšší.

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jarda » úte čer 20, 2006 2:40 pm

Kamarád znalý spalovacích motorů mluvil o podpáleném ventilu a že se to dá ověřit změřením tlaku ve válcích

XXcomputer.gif
myslím si že by podpálený ventil se projevil i v tahu a spotřebě. ( aspoň si myslím ) musíme se smířit stím že když budeme jezdit krátké cesty tak to bude o ten olej dražší.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » úte čer 20, 2006 2:50 pm

Ano máš pravdu podpálený ventil se projevuje z počátku tak že vůz na volnoběh nejde na všechny válce a teprv ve vyšších otáčkách se ten flákač přidá :idea:
K.
:shock: :lol: :D
Nikdo není dokonalej.

pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvekod pb » úte čer 20, 2006 2:52 pm

myslím si že by podpálený ventil se projevil i v tahu a spotřebě. ( aspoň si myslím )
Spotřebu máme v tom krátkojízdovém městském režimu kolem 10l/100km. Při dlouhých cestách kolem 7l/100km. To mi přijde spíše normální.

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jarda » úte čer 20, 2006 3:38 pm

Spotřebu máme v tom krátkojízdovém městském režimu kolem 10l/100km. Při dlouhých cestách kolem 7l/100km. To mi přijde spíše normální.
XXcomputer.gif
deset litrů i v městkém provozu je dost. mě to poslední dobou vychází kolem 8l město nebo krátké trasy, a po poslední dálkové jízdě 7,2 a to když jedu do devadesátky jdu i pod 7l.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » čtv čer 22, 2006 7:01 pm

Olej mi kape a určitě i motor si něco vezme.
Cca 1l oleje na 1000km mám taky a nijak to neřeším :wink:
Ale vejfuck nekouří vůbec
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 986
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

spotreba oleja

Příspěvekod Lubomír » pon čer 26, 2006 8:43 pm

pridávam podobne, že je to mierne pod liter na 1000 km, a nie je dôvod to nejak špeciálne riešiť, myslím že to berie vrchom, teda okolo vodítok ventilov, lebo raz som pri prerazenom tesnení pod hlavou skontroloval aj stav ventilov, a zistil som, že niektoré ventily majú na sebe vrstvu spálených sadzí . Dosadacie plochy ventilov ale boli po celom obvode pekné, síce tmavé, ale omačkané na ploške širokej asi 1,5 mm doleskla. Tak som to späť namontoval a jazdím ďalej, vodítka ventilov nedokážem vymeniť ako na škodovke, guferá som tam nenašiel, tak som sa tam neodvážil montovať nejaké. Raz som to skúsil na dvanásttrojkovom motore, a našiel som potom všetky guferá (pôvodne pre žigulíka) v olejovom filtri. Vydržali tam asi 3 000 km, a fakt to vôbec nežralo olej! a musel som aj generálkovať olejové čerpadlo, takže tentokrát som to neriskoval, a dolievam olej. Pripúšťam aj nejaké mazanie povrchu ciest, ale škodovkové parametre - 7 kvapiek - to nemá, momentálne tak jednu kvapku okolo kluky do spojkovej skrine.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2090
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod covex » čtv črc 06, 2006 8:54 am

Koukam ze sme na tom vsichni plusminus stejne tak to nebudu resit. Nejhorsi byl ten unik kolem tesneni vika a derava vana a to je spravene. Tech 1l/1000km je v celku prijatelny.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » pát zář 22, 2006 11:29 am

Čas nadešel, spotřeba oleje po městě a v lese začíná být podezřelá a v přepočtu na 1000 km už asi 3l možná o trochu víc.
Sháněl jsem matriál na výměnu kroužků a ložisek bez broušení kliky to je
bez demontáže motoru a toto jsem sehnal v KS MOTOR. Cena se zdá být vysoká ale...
Oproti jiným obchodníkům které jsem oslovil je třetinová :!:
Celkem 2 193,- s DPH
K.
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2090
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod covex » pát zář 22, 2006 1:48 pm

Hlavne aby se to tim vyresilo..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » pát zář 22, 2006 2:02 pm

No nevím,ale nic jednoduššího mě nenapadá .Víš o jednoduším řešení :idea: tak poraď.
K. new_scatter.gif
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1356
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tuti » pát zář 22, 2006 2:34 pm

Ještě před tím bych zkusil simerinky na ventilech, ale chce to originál - je vyzkoušené, že náhrada od AYUSY moc nefunguje.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Karel » pát zář 22, 2006 3:07 pm

Dík, kdes je sehnal :?:
K.
toothy10.gif
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jarda » pát zář 22, 2006 3:55 pm

XXcomputer.gif
na sraz do Osrtova jse si vyměnil veškeré náplně tj. i motorový olej po ujetí 760 km to je dnes ráno spotřeba tak deci oleje. při kontrole v kempu jsem nezaznamenal spotřebu žádnou.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600


Zpět na „Dotazy na Libero „mladší“ > 93“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti