Čo to je za kontrolku?

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
Newman
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: čtv kvě 04, 2006 11:25 am
Bydliště: Slovensko

Čo to je za kontrolku?

Příspěvek od Newman »

Zdravím.Hladám odpoved pre mojho kamaráda ktorý má E12 najnovší model.A stále mu tam svieťi na palubovke červená kontrolka CHECK ENERGIE.Ani nie že svieťi ale poblikáva si A stále.Nevie niekto poradiť čo to značí za poruchu?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Ahoj tak na toto ti nikdo takhle od boku neodpoví ani odpovědět nemůže!
Musíš sám začít hledat a začni 1. za palubní deskou potom musíš najít drát který přináší ono poblikávéní,změřít co ten signál tvoří tady budeš muset použít osciloskop,potom ten drát pojmenovat a najít jeho druhý konec u Ř.J. předpokládám že na něj není ještě něco připojeného,začátek a konec musíš označit a změřit jeho ohm odpor a měl by být menší než 0,1 ohm. potom musíš změřit jeho izolační stav na kostru vozu/prodřený drát/ nejlépe PU 250 nebo obdobným třeba MEGMET250 a při měření pramencem pohybovat pomačkávat prohýbat ohýbat zkrátka cvičit /nepíšu to jen tak pro zábavu/ je to nutné jinak Tě čeká demontáž celé el a revize rozbandážováním a vrácení na své místo . Až pak bych začal s měřením oklo Ř.J. Stačí takhe? nebo podrobnějc ptej se rád pomohu...Jinak auto můžeš dát do servisu, ale tu s*andu Ti pak nepřeju zažít.
K.
:twisted: :roll: :D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

Kontrolka, co myslíš, je asi "CHECK ENGINE" (?). Zajímlo mě, co v novém Liberu je a nám v starém to chybí, tak jsem nakouk do manuálu :o Dle něj její problíkávání/svícení za běhu motoru signalizuje nějakou chybu v "Steuersystém" (řídící systém bduh.gif).

Pokud se ten drát od kontrolky nikde nevětví, začal bych tím zkusit ho (provizorně) nahradit jiným - jen aby se zjistilo, zda to pak bude blikat/svítit dál. V případě ale, že se ta kontrolka rozsvěcí přivedením +12 V (plusu, ne kostry), tak to že by ten drát "probíjel" někde na kostru lze rovnou vyloučit (v tom případě by mohl leda zavinit to, že kontrolka bude poblikávat místo svítit).
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

poblikává?

Příspěvek od Lubomír »

Tak ja by som to tipoval na visiaci uhlík v alternátore. Vtedy je dôvod na poblikávanie takej kontrolky... Skús to ako prvé! Je to najjednoduchšie a zároveň prvý predpoklad správnej funkcie všetkého je mať na palube šťavu stále a dobrú. A už sa mi to raz stalo, ibaže normálne sa to volá kontrolka dobíjania a svieti na znamenie, že berieš šťavu z baterky a nie z altíku. Určite je to tá istá kontrolka, čo svieti pri štartovaní, že?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Vážení, psal jsem o kontrolce CHECK ENGINE to je zobrazení chybového hlášení Ř. J. a ne "uhlík" Ještě jsem neslyšel o tom , že Ř. J. /pokud je funkční/ pouštěla do pal. desky jiné poruchové hlášení než +12V.Proto doporučuji přeměřit velikost a tvar toho signálu prosvěcování a zároveň přeměřit neporušenost tohoto vodiče.
K.
:shock: :shock: :shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

Kontrolka CHECH ENGINE není na signalizaci (ne)dobíjení, od toho tam je kontrolka se standardní baterečkou. Když jsem četl CHECK ENERGIE, tak mě to ale napadlo taky :)

Setkal jsem se s kontrolkama, co jsou trvale napojeny na plus a rozsvěcí se tím, že se na ně přivede kostra. V tom případě by prodřený drát mohl být klidně příčinou rozsvěcení té kontrolky.

Pokud je kontrolka napojená na kostru a drátem se na ni přivádí plus, tak prodření toho drátu na kostru může zavinit její pohasínání/zhasínání, ale ne rozsvícení. Nebo to tak není?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Ano, máš 2 body za 2 správné odpovědi Tvoje odpovědi mají logiku.
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět