SPOJKA
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: výměna spojky
Chcešli minimalizovat cenu za práci,tak část tu časově náročnější udělej sám Odmontuj vzpěry a krycí plechy-plasty,postupně uvolni,namaž a zase dotáhni spojení mezi motorem a převodovkou uvolni a zase dotáhni matice zadních poloos,spojení kardanky,skus cvičně vyndat poloosu z převodovky,držák lanka a bowdenu spojky skrátka co můžeš tak uvolni a rozhejbej Zbyde jen menší část a ušetříš za práci mechanika. Závity s předstihem postříkej uvovňovačem nebo aspoň petrolejem nebo naftouhijack píše:jsem chudý student, takže každá kačka dobrá
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne pát čer 15, 2007 11:54 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob kvě 26, 2007 10:44 am
- Kontaktovat uživatele:
Děkuju Ti Karle za tip, určitě tam zavolám.
Samooprava nepřipadá v úvahu, nemám na to potřebné vybavení, znalosti ani zázemí. Jak už tu na fóru někdo psal, "libero si sám před panelákem neopravíš" - to je můj případ. Spíš jestli někdo nemáte tady ve středních čechách nějakého známého automechanika, o kterém víte že mě neokrade a práci udělá kvalitně. Jinak je výměna spojky u Libera složitější než u jiných aut? Nebo to dokážou vyměnit skoro všude?
Samooprava nepřipadá v úvahu, nemám na to potřebné vybavení, znalosti ani zázemí. Jak už tu na fóru někdo psal, "libero si sám před panelákem neopravíš" - to je můj případ. Spíš jestli někdo nemáte tady ve středních čechách nějakého známého automechanika, o kterém víte že mě neokrade a práci udělá kvalitně. Jinak je výměna spojky u Libera složitější než u jiných aut? Nebo to dokážou vyměnit skoro všude?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
V podstatě je to práce jako každá jiná,jenom trochu jinačí je tam málo místa. Já to taky zadal dost dobrýmu mechanikovi,jehož práci znám.Zarazil se na vyndávání poloos z převodovky.Je to trochu jinačí, než jinde.
Rači znova popíšu: poloosa se musí odpáčit od převodovky použij 50ku stranový klíč jako podložku pod montpáku abys napromáčkl jednobodovým zatížením obal převodovky a odpáčit poměrně značnou silou
Nepůjde-li to po dobrém, skus fintu místo páčení montpákou použij klín/dá se použít kladívko/ a klínem ji odraž. Může to ze začátku vypadat beznadějně ale de to...
K.
Rači znova popíšu: poloosa se musí odpáčit od převodovky použij 50ku stranový klíč jako podložku pod montpáku abys napromáčkl jednobodovým zatížením obal převodovky a odpáčit poměrně značnou silou
Nepůjde-li to po dobrém, skus fintu místo páčení montpákou použij klín/dá se použít kladívko/ a klínem ji odraž. Může to ze začátku vypadat beznadějně ale de to...
K.
Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Jestli chceš ušetřit nebo spíš zbytečně nevyhazovat peníze, tak si nejdřív prověř, jestli ten "známý co se v autech vyzná" stanovil správnou diagnózu. Za prvé může být jen malá vůle (to bys ale měl moc velké štěstí), popř. i "zatuhlé" lanko, za druhé v mnoha případech stačí nechat udělat nové obložení na lamelu, protože přítlačák většinou vydrží dost dlouho. Zkus si domluvit opravu někde, kde může auto zůstat nějaký den na dvoře, ať to nejdřív rozhodí a pak teprve podle potřeby objednávejte díly.
Pro představu ve VJ car v Liberci oprava spojky s renovací lamely cca 3500 Kč., s kompletní novou sadou asi o 2500 víc.
Pro představu ve VJ car v Liberci oprava spojky s renovací lamely cca 3500 Kč., s kompletní novou sadou asi o 2500 víc.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1940
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: SPOJKA
Včera když jedu ze zahrady řadim trojku a pedál zůstal viset na podlaze,bylo mi jasný,že je lanko v řiti.Naštěstí zahradu máme kousek od místa bydliště.Domů jsem došel pěšky,lanko/bowden jsem vzal co mám náhradní a zpět k autu,všechno za hodinku hotový.Přervaný lanko jsem si pečlivě prohlídnul a diagnóza zní,že přehnilo,za manžetku se dostávala voda i když byla stažená páskama.Chyba byla ale i v tom,že když jsem manžetu opravoval,nedal jsem za ní žádný mazivo.
Po výměně bowdenu jde spojka jak když šlapu do prázdna,bomba.
Po výměně bowdenu jde spojka jak když šlapu do prázdna,bomba.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOJKA
Prosim Vas, kdyz se kouknete na spojovou lamelu tak z jedne strany trcej pruziny vice nez z druhe, jak to sposkladat? jebo je to jedno? Teda Ta vice vystoupenesi cast smerem k setrvacniku nebo ke pritlacaku? Dekuji.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1940
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: SPOJKA
obraceně to dat nejde, to by drhlo o setrvák, takže placatym k setrváku a vystouplym k přítlačíku. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOJKA
Dekuji, zajimavy. Dat to tam rozhodne jde. Mam jeden motor co jsem nikdy nerozebiral, jezdil jsem na nem cely Spanesko a je to tam obracene. Vcera jsem se na to kouknul, jak jsem byl zvedav a hlaven mne napadlo ze ho mam vybranej. Ale jo soused je automechanik a taky rikal ze obecne vystupenejsim k pritlacaku...
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOJKA
Obrazek by mal byt scela jasny ale radeji se zeptam nez to rozdelavat.(protoze mi to jansny neni) Teda cast kt. vycniva vic jde smerem k setvacniku?
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1940
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: SPOJKA
jak do dubu.
Ta čast co ma ten talíř vylezlej, jde k přitlačáku, tim rovnym (nevystouplym) k setrváku.
hlavně záleží na lamele, Originál lamela od sachsu nejde dát obráceně na to neni setrvák přizpůsobenej (opírala by se o šrouby). Holt tak to dopadá, když se někdo pustí do auta a nemá paru o tom jak věci fungujou...Mišus
Ta čast co ma ten talíř vylezlej, jde k přitlačáku, tim rovnym (nevystouplym) k setrváku.
hlavně záleží na lamele, Originál lamela od sachsu nejde dát obráceně na to neni setrvák přizpůsobenej (opírala by se o šrouby). Holt tak to dopadá, když se někdo pustí do auta a nemá paru o tom jak věci fungujou...Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991