oheň u motoru

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň

Příspěvek od covex »

Karel píše:
kryton72 píše:Taky když je motor studený, jde tam zařadit hůř dvojka, po zahřátí je to v poho...
Toto jsem vyřešil přechodem na olej GYROL 75W LF a je v tom obrovský rozdíl :!:
K.
:cry:
Kolik oleje je v prevodovce? Taky bych to rad vyresil.:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Úplně stejný problém. Už jsem se s tím naučil žít. Až se na jaře oteplí už to nebude k řešení . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ix »

Martinekk píše:Tá hadička je podtlakové riadenie predstihu. Zapojená má byť.
poradíš mi prosím kam ji zapojit?
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Dokud je olej v převodovce studený, řadím jedničku a dvojku jako by tam sinchron ani nebyl. Marně to vysvětluju své drahé polovičce. Tak doufám, že se jí nepodaří tu almaru poskurvit dřív, než vyzkouším ten Karlův olej. :evil:

Martin.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinekk »

Ix, máme iba staršie liberká, takže neviem ako je to presne na novšom. U nás je to tuším niekam na karburátor (alebo na sacie potrubie?). Neviem to presne, je tam hadíc ako nas... Ale viem že to má byť pripojené. Predstih sa mení s otáčkami.

Na škodovke bolo toto regulovanie zadreté a neišla tak ako mala. Nepamätám si ako sa to prejavovalo.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Lubomír »

Na "pořádnej hasičák" v Liberku zdá sa neni moc miesta, ale čo tak skusiť tento div: http://www.proteng.sk ?
Vypadá to, že by to ani nemuselo moc otrávit posádku, ba podla predpisov EU je to možno aj jedlé, a chutné!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od covex »

Skutecne myslis ze v Liberu je nad motorem teplota jen do 120C? Ja bych tomu moc neveril. A cena tomuto "zaraku" odpovida..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Lubomír »

Dávam si "závazek, vykoumati" nejaké čidlo, ktoré by aj pri zavretom dekli motora zmeralo teplotu v tomto priestore. Dnes sú na trhu také avomety, ktoré majú aj sondu teploty - Martnekk s tým meria súčiastky, tak by to mohlo byť riešenie, ale má to plastové držadlo...
No, cena teho žvástu je značná, ale dobrý hasičák je tiež "drahý jako volvo" a je jednorazový, ibaže sa s tým dá pomôcť aj inému, ak tam je človek včas. Ale taká hadica sa dá hodit do ohňa tiež, len neváži tak vela a dá sa jednoduch napáskovať napríklad pod stredné sedadlo do trubky , jedným pohybom vytiahnuť a nastrkat aj cez špáru kapoty. Vidím to jako výborný doplnok napríklad pre tých záchranárov ze Srnčí, možná by Jarda mohol podiskutovať s nimi, "zdalipak to není jenom reklamná kačica", jak to vidí profesionáli...?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od covex »

Thermometr s termistorovou sondou na drate mam.. pokud najdu chvili casu zkusim zmerit.
Podle me ta hadice funguje na principu vytlaceni vzduchu, resp. kysliku, cimz ohen zlikviduje. Tento hexacosi blazinec se pouziva i v hasicich pristrojich (hasivo FE-36). Jen tady je asi "nacpany" v hadici z nejake izolace, ktera podleha vysoke teplote.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Pípa
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 17, 2008 1:08 am
Bydliště:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Pípa »

Včera jsem si přečetl všechny příspěvky, hned ráno jsem koupil hasičák a namontoval ho pod střední sedačku. Zkontroloval sem všechny clony, naštěstí majitel přede mnou nedávno koupil nové, tak mi ušetřil dost peněz a času. Teď už zbývá jen je udržovat při životě.

V tomhle případě jako povrchová ůprava je asi nejlepší žárové zinkování ať u nových i repasovaných dílů. Co vím, tak takových zinkoven je celkem dost, horší to asi bude s termínem tak malé zakázky.

Clony tam určitě být musí!!!! Fungují na principu izolační schopnosti vzduchu. Až budete měřit teplotu u motoru, tak ji změřte hned u motoru, pak teplotu clony a potom vzduch nad ní a uvidíte jejich funkci. A komu to ještě nebude stačit, ať se podívá na nějaká videa. Já už viděl hořet dvě auta. Jde tam o sekundy. Libero má tak špatný přístup k motoru, že je to ještě horší, než u jiných aut. První se rozžhaví nárazník, takže bez dobrých rukavic ho neotevřete a pak máte už jen chvilku na to si vyndat doklady a jít kousek dál od toho táboráku.
Zdar Pípa
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Pajas »

Co říkáte na tuto termopásku??Myslíte, že na liberu by zadržela udávaných 70% tepla :D.. Má s tem nekdo zkušenosti?? Jo a že je to z tuning shopu tož to našel google :)
http://www.tuning-in.cz/termopaska-pro- ... acing.html
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Lubomír »

No, tak presne takouto páskou sa majú omotať nové pozvárané parohy a kompletný prívod ku kaťáku, ako to správne urobil napríklad aj náš pretekársky kolega z Nitry na tom svojom kriklavom zázraku, čo vyhráva s ním preteky... Ale samozrejme je vhodné ju omotať ešte medeným drátom, prípadne aj viac vrstiev, nahradí aj izoláciu na búdke kaťáku, a tepla pod kapotou určite ubudne.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Raper »

Nevieš Pajas, akú to má metráž??
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Tuti »

Otázka je, jak se taková páska vyrovná s provozními podmínkami výfuku Libera, na který cáká voda, sůl a bláto .. a většinou ještě ukapává olej. Taky jsem se zamýšlel nad nějakou omotávkou, ale obávám se, že by ze všeho nejvíc byla zdrojem smradu a nejpozději po první zimě by se rozsypala.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Pajas »

Raper: http://www.autobazar.eu/sk/termopaska-n ... 96801.html zde máš tu metrážu
Tuti: No uvidíme co na to řekne Gari jak dlúho mu to vydržalo
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: oheň u motoru

Příspěvek od Martinekk »

Tá pásska bude dajaký humus azbestový. Ono by to na výfuku podľa mňa vydržalo, ale na vrch by som to zakryl hrubm alobalom používaným na grilovanie a potom stiahol drátom. To by mohlo vydržať. Nech Gari poreferuje, tak nejak to má spravené. Chystám sa to spraviiť koncom leta.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět