víčko nádrže

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1718
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

víčko nádrže

Příspěvekod dědek » stř úno 07, 2007 4:59 pm

Tankoval jsem "plnou" na dlouhou cestu na sraz a zjistil jsem zajimavou věc. Nějak moc mi těsní víčko nádrže.Po povolení se uzval zvuk jak při otvírání šampáňa. To znamená, že v nádrži jak ubývá benzín vzniká podtlak. Prozkoumal jsem víčko a jsou v něm tři dírky. Dvě ze spoda a jedna zvrchu. Drátkem jsem dírky "prozkoumal" a zjistil, že tam je schovaný nějaký ventilek. On asi v nádrži nějaký menší podtlak (překonání pružinky ventilku?)musí být.Dělá to i jiným? Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Re: víčko nádrže

Příspěvekod Karel » stř úno 07, 2007 5:07 pm

dědek píše: podtlak

Nikoliv :arrow: přetlak :!: ale to není vada to je vlastnost :!:
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1718
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » stř úno 07, 2007 5:16 pm

Karle díky, uklidnil jsi mne.Kdyby to byl podtlak měl jsem obavy, že na dlouhé cestě může narůst do problémů, kdy čerpadlo bude pracovat "přezčas" a nedojedu.Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » stř úno 07, 2007 5:45 pm

Dělá mi to samé. Jak je vlastně řešen palivoměr?
Normálním plovákem nebo právě přetlakem? Někde sem četl že právě tak to funguje u některých "japončíků"
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1312
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tuti » stř úno 07, 2007 6:02 pm

Může to být i vada - nádrž má odvzdušnění přes poměrně složitou soustavu hadiček, ventilků a uhlíkový filtr (u starého je ten filtr pod čalouněním nad PZ kolem a ve víčku nejsou žádné ventilky ani dirky, u nového to může být trochu jinak, ale určitě to není jen dirkama ve víčku). Když se něco ucpe, v nádrži se opravdu udělá takový podtlak, že to čerpadlo neutáhne. Já to měl - projevuje se to tak, že při velké rychlosti nebo zátěži (když je potřeba největší průtok benzinu) začne auto škubat a dusit se. Stačí zastavit, povolit víčko aby se tam dostal vzduch a frčí se dál. (Teda u karburátoru, nevím co na to řekne stříkačka.)
Měření hladiny by mohlo fungovat jedině na principu hydrostatického tlaku benzinu, určitě ne vzduchu okolo, protože to by se "vyresetovalo" při každém otevření víčka, ať natankuješ plnou nebo dva litry.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště/Město: Praha 9

Re: víčko nádrže

Příspěvekod lubson » úte úno 21, 2012 3:55 am

Jezdím s novějším Liberem už 13 let a podtlak v nádrži a s tím spojený "šampíškový" zvuk při otevírání víčka je u mne naprosto pravidelná běžná věc. Nikdy jsem neměl problém s nedočerpáváním paliva zásluhou podtlaku v nádrži.
Navíc jsem ted nedávno kupoval náhradní víčko na Toyotu RAV4 a tam bylo víčko také s "odsávacím" ventilkem. Osobně bych byl raději pro opačnou funkci, tedy aby víčko drželo přetlak v nádrži, neboť by se tím snížil nebo zcela zastavil samovolný odpar benzínu při dlouhodobém stání (tedy "vysychání" nádrže), no ale co stím nadělám, asi to má nějaký svůj význam.
JInak palivoměry jsou u aut řešeny plovákovým (s odporovým drátem a jezdcem) nebo elektrokapacitním principem, měření pomocí hydrostatického tlaku tlakovým spínačem připojeným tlakovou hadičkou ke dnu nádrže se u uzavřených nádrží nepoužívá - tento princip se např. používá u automatických praček, tedy u nádrží s "otevřenou" atmosférou.
Naposledy upravil(a) lubson dne úte úno 21, 2012 4:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 970
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: víčko nádrže

Příspěvekod Lubomír » úte úno 21, 2012 3:31 pm

Tak moje polienko do diskusie: no, na staršom som zažil aj "podtlak" v nádrži - to fakt "nechtělo frčet", ako je popísané, ale v nádrži je obyčajný plavákový systém, mal som to rozobraté, uplne obyčajný systém s odporovou dráhou asi na rozvažovanie mostíka ako u škodiviek kedysi.
Novšie má určite (a má mať ) pretlak v nádrži! Šampáň-zvuk už sme preberali, skúšal som aj náhradný špunt, aký sa dá kúpiť na pumpe, ten s takou žltou vrtulkou, reku esli je ten origo špunt vadný, tak by sa to mohlo prejaviť na spotrebe (pravidelné jazdy, tak sa to dá), ale nie, spotreba drobátko horšia, akcelerácia ani nič iné neutrpelo. Myslím si, že ako správne dieťa naftovej krízy prepad zo vstrekov tlakuje (rozumnou mierou) vzduch v nádrži, takže dopravné čerpadlo do vstrekovacieho čerpadla má menej práce, teda menšiu spotrebu, a naopak, vysvetluje to ten zložitý systém ventilov proti prevráteniu - má sa zabrániť vytlačovaniu paliva po havárii a prevrátení kvôli riziku zapálenia a prikrmovaniu ohňa benálom. Takže novejší = pretlak, jó, pretlak v nádrži.
Lubomír
Howgh.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 818
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: víčko nádrže

Příspěvekod Martinekk » úte úno 21, 2012 11:45 pm

Pretlak je OK, je aj u Forestra r.v. 99.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti