Stránka 1 z 1

Zkusenosti s GO

Napsal: úte bře 13, 2007 5:05 pm
od covex
Jak jsem psal v toto tematu nechaval jsem delat GO motoru. Sliboval jsem si od toho predevsim zmenseni spotreby oleje (ac jsem posleze byl ujisten ze i u aut novejsich rocniku je spotreba oleje 1l/1000km celkem normalni) a oprava byla potreba i kuli opotrebeni nekterych casti. Po trech mesicich ale muzu celkem zodpovedne rict, ze spoteba oleje se zmensila velmi malo, zato znacne vzrostla spotreba benzinu. Auto sice subjektivne jezdi ziveji, jsem si ale uz jist ze prumerna spotreba je nyni 10l oproti 7.8l pred GO, coz mi prijde prinejmensim podezrele. S autem jezdim porad jen ja, jezdim vicemne stejne, gumy nemam podhustene ani nebyla zadna velka zima. Ve VJCars rikaji, ze se spotrebou se u tehle elektronicky rizenych aut neda nic delat. To mi ale prijde prinejmensim podivne. Jde tedy vymenou techto mechanickych casti motoru nejak ovlivnit spotrebu?

Napsal: úte bře 13, 2007 6:20 pm
od kosma.d
To si piš, že spotřeba je moc velká. Ať máš jakékoliv libero, krom E10 (kde spotřeba je 6l/100km), tak spořeba by neměla přesáhnout těch 8l/100km. Pak je něco moc v nepořádku, pokud nejsi řidič .... , pak je to možné. Brzda - plyn, pak je to možné. Já po GO jezdím s E 12 za 6.8l/100km. a to střídám i 4x4. qcheerleader.gif

Napsal: úte bře 13, 2007 9:27 pm
od covex
Vim ze o spotrebe uz jsme se tu bavili.. jde mi spis o to, jak je vubec mozne u tech motoru "strikacek" ovlivnit spotrebu. Vsichni se shoduji ze elektronicky to nejde. Pokud ale menim mechanicke dily, tak treba vule ventilu nebo neco takoveho?!

Napsal: úte bře 13, 2007 9:27 pm
od dědek
Tak nejdříve ze všeho zvedni Libero na hever a vyzkoušej, jak se ti točí kola. Budeš-li cítit dost značný odpor, hledej příčinu. Třeba v brzdách, obou diferenciálech, převodovce. To jsou nejčastější příčiny zvýšené spotřeby. GO motoru snad jen prvních dejme tomu 500-1000km -než se vše"usadí", může být příčinou, ale tak max.o litr na sto km. Co píšeš je skutečně velmi moc.Ono vlastně lze říci, že dobrou zkouškou je i dojezd z mírného kopečka na rovinu. Jestli po vyřazení rychlosti bude Libero znatelně zpomalovat, nebo se ani z evidentně svažující roviny nebude chtít rozjet, je něco v nepořádku. Třeba moc utažená ruční brzda,nevracející se destičky vpředu nebo utažená ložiska v nábojích kol až po horší věci, jako odpor v diferenciálu resp. v převodovce. Může to být nevhodný olej i jeho neexistence ve skřiních zmiňpvaných komponentů.Vyzkoušej to. Dědek

Napsal: čtv bře 15, 2007 1:30 pm
od Tuti
"Syrový" motor mívá větší spotřebu a během tří měsíců si ještě sednout nemusí - říkává se, ne "nejlepší" je motor až tak po 10 - 20 tis. km. Ale nárust víc než o dva litry mi taky přijde moc.
Jestli nenajdeš příčinu v odporech o kterých píše Dědek, asi by stálo za to nejdřív opticky projít všechny dráty kolem motoru a pak případně dát auto na diagnostiku, jestli ŘJ dostává správné údaje. Třeba se mohlo stát, že při montáži poškodili - nezapojili - nebo co - některé čidlo a ŘJ cpe do motoru pořád bohatou směs (např. jako kdyby byl studený). Na diagnostice by se na to mělo přijít, ale netuším, kam s Liberem jet .. v nejhorším asi do Německa. Ale možná bude vědět Karel :?:
Litr oleje na 1000 km taky není v pořádku, můj motor má skoro 150 tisíc a vejdu se pod 0,5 l. Ale záleží i na tom oleji - zkus nějakou slušnou polosyntetiku, třeba to bude lepší.

Napsal: čtv bře 15, 2007 2:13 pm
od Karel
Tuti píše: Ale možná bude vědět ...Ale záleží i na tom oleji
V servise/asi každý/ který má analyzátor výfukových plynů česky :arrow: "lambdametr ,lambda sonda" změřit bohatost směsi,změřit předstih.Zkontrolovat :arrow: vyměnit termostat na vodu.Zkontrolovat funkci vlastní lambdasondy.
Jen pro příklad /z rodiny/ Daewoo Espero, koupeno v AAA Stále šlo na 3 válce velká spotřeba,několikrát odtah,několik značkových opraven. :arrow: Řeči jako:vadná ŘJ, někdo to přečipoval, musí se nahrát nový program, a podobné výmysly :!: Na analyzátoru výfukových plynů jsme zjistili po ohřátí bohatou směs.Pak už jen najít vstřik,který nezavíral.Následovala výměna celé "hrazdy" a auto jezdí zatím bez problémů.
Olej mohu z vlastní skušenosti doporučit OMV Control 10W-40.
Používám ho také proto,že je prodávám a mám ho za nákupku.
K.
wave.gif

Napsal: čtv bře 29, 2007 7:26 pm
od covex
Kolik stupnu ma byt predstih pro novejsi libero? Identifikoval jsem cosi v servisnim manualu na strane 16 - Zundzeitpunkt 5 +-3 stupně. Tusite kolik mate nastaveno vy? Mel jsem tam 11 ted tam je cca 6. S 11 auto jezdilo jako drak akorat desne zralo, ted mu musim slapat na krk, aby jelo, radit musim bliz cislickam oznacujicim horni limity pro rychlosti a obcas se jakoby dusi a nechce tahnout dokud nepovolim plyn. Jesli se zmensila spotreba to jeste nevim... jezdit se s tim da, ale dost se zmenilo chovani auta. Nejsem zadny zavodnik takze mi to zasadne nevadi pokud ta spotreba klesne, to zatim ale nevim.

Napsal: pát bře 30, 2007 7:22 am
od dědek
Podívej se, až se ti motor zahřeje, zda-li nejdou z výfuku černý saze jak z nafťáku. To znamená pozdní zážeh a spotřeba leze nahoru. Asi budeš muset po GO motoru kroutit rozdělovačem častěji, než najdeš tu nejvhodnější polohu. Ta "uvedená" v manuálu odpovídá teorii, kdy by měl motor produkovat nejméně zplodin, ale je to teorie. Skutečnost bude trochu jinde.Skoro pokaždé kroutím rozdělovačem po emisích opět na dva roky, než tam nějaký mechanik si opět zakroutí jinam a auto" nejede" . To je ale u starších aut velmi častý jev(myslím tím to kroucení s rozdělovačem.) Já to dělám tak, že hledám" nejlepší" místo, kdy motor se ochotně roztáčí bez efektu černého(saze) čmoudíku z výfuku.Lze taky řící, že pokud máš v pořádku "thermosytič" a nejezdíš sotva 1km štreky, musí být konec výfuku bez sazí. ŘJ u stříkačky s blbě nastaveným předstihem už nic nenadělá. Špatně je velký i "žádný" předstih.Motor se točí, ale nemá výkon a i "žere". Dědek