Stránka 1 z 1

Teploměr

Napsal: ned lis 13, 2005 2:49 pm
od Karel
Zdravim.
Nevíte náhodou někdo číselné označení orig. teplotního čidla teploměru
na E12 r.96?
K. :( :D

Napsal: úte lis 15, 2005 10:41 am
od Karel
Tak jsem shanel az jsem sehnal.A to u Auto Valenta a ten to asi koupil
u firmy JCAUTO /www.jcauto.cz/
Namerene hodnoty: 5 st.C=1000 ohm. 100st.C=25 ohm.
zavit /asi/ "1/8 GAS cone" prumer zavitove casti 9,8mm stoupani jako 1
ale jenom jako.Sestihran 12mm.Jinak stal s DPH 180,- a mel jsem ho do
2.dne.Cislo vyrobku: K57001JC na vlastnim cidle neni zadny udaj.
K. :lol: :lol: :lol:

teploměr

Napsal: úte lis 15, 2005 11:58 am
od Jarda
:P jsi šikovný

Napsal: úte lis 15, 2005 2:45 pm
od Karel
Mam to i na aute napsane "jsem malej,ale sikovnej"
K. :D :D :D

Napsal: úte úno 27, 2007 4:08 pm
od Karel
Pokračuji o teploměru :arrow:
v původním provedení se za jízdy ručička teploměru pohybuje ve vodorovné poloze.To signalizuje, že je to asi v "pořádku".
Tak to mi nestačilo :!: Změřil jem odpor který je zapotřebí,aby na teploměru bylo :arrow: 40-105 st.C /a my tam máme 3 rysky :arrow: 1. na začátku stupnice,2.těsně před koncem a 3. úplně na konci/. 1.čárka 305ohm,2,čárka asi 25ohm a 3. to je "nadoraz"asi 17ohm.
Tomuto průběhu zdaleka neodpovídá orig čido :!: Z katalogu jsem vybral, které odpovídá naměřeným hodnotám a je dostupné :arrow: orig. PAL 443 429 037 050 nebo 443 425 110 051 a je určené pro řadu Š120 :arrow: AVIA :arrow: Zetor atd. Abych se vyhnul přeřezávání závitu na větší /M12 x 1,5/ vyrobil jsem redukci.
Abych dosáhl vůbec vyšší teploty a aby auto líp topilo,a dřív se odpojoval"sytič" nahradil jsem původní termostat 86 st.C termostatem 92st C a nejvhodnější mi připadl do OPLA
Obrázek
Musí se upravit prúměr asi o 4mm a srovnat osazení. A skutečně to takto funguje jak má :!: Topí to podstatně lépe a ukazatel teploty se dá považovat za teploměr :twisted:
Ale... teplotu jsem zvednul a co tomu řekne chladič a jeho čidlo :?:
A právě zde se chci omluvit za informaci že čidlo ventilátoru chladiče je na chladiči :idea: NENÍ laughing4.gif tak tam prostě není.Je v komoře termostatu v pravo vedle čidla teploměru.Je to vymyšlené velmi vtipně, že když teplota vody na motoru dosáhne 96st C sepne a při 92stC vypne.Kontrola motorku chladiče se dá provézt tak, že se při zapnutém zapalování odpojí konektor od toho čidla v pravo a ventilátor se rozběhne.
Je to velmi důmysně navrženo aby při poruše čidla, nebo vodiče venilátor zapnul.
K.
:D

Napsal: úte úno 27, 2007 9:04 pm
od dědek
Karle tohle všechno jsem velice pozorně pročetl.Na novém červeném se teplota chladící kapaliny "zvedá" mnohem pomaleji než na starým .Termosytič i při teplotě kolem nuly"končí "svoji funkci tak do dvou minut po nastartování, ale teploměr ukazuje stále pod spodní ryskou a topení začíná mírně topit. Tak si myslím, že "závada" není v termostatu, ale v čidlu teploměru. Po nějaké době se ručka teploměru vyšplhá (no spíš doloudá) tak do půlky rozsahu a tam končí, ať dělám (tedy jedu )jakkoliv. U "starého" hlavně při pomalé jízdě (nebo v létě delší dobu do kopce) spustí ventilátor na chladiči, ale na červeným zatím jen ventilátor na výfuk.ˇŽe by to však špatně topilo bych neřekl. Tak tohle, co jsi napsal,mě přesvědčilo o tom čidle (zkusím ho vymontovat a ohřívat a měřit odpor. Dědek

Napsal: stř úno 28, 2007 2:24 pm
od Karel
dědek píše: "závada" není v termostatu, .ˇŽe by to však špatně topilo bych neřekl.
Skus a sám uvidíš . Rozdíl je jako když přesedneš z Š120 do FAVORITu.Venku kolem nuly a po 1/2 hodinové jízdě stačí vytopit náporem :arrow: paráda :arrow: a zcela prokazatelně se rychlejc ohřívá :idea:
K.
:wink: