Řídící jednotka

E12 superdeluxe, standard
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Řídící jednotka

Příspěvek od Kočí »

Zdravím Vás všechny a předně bych chtěl poděkovat všem, kdo jste mi už s mým problémem radili po e-mailu nebo telefonicky. Přesto bych potřeboval radu další – a obávám se, že ne poslední.
Po prověření všech možných příčin mého problému to vypadá na špatnou řídící jednotku. V Subaru mi poradili, ať ji zkusím vyměnit z jiného Libera. Pan Švadlenka říkal, že si mám dát při výměně jednotky pozor na její číslo, protože jsou DVA typy. A kdybych prý je zaměnil, mohlo by dojít k jejímu poškození. Já jsem doposud viděl tři řídící jednotky – začátek čísla až po písmena KA byl vždy stejný, ale poslední trojčíslí bylo na každé jiné. (na mojí jednotce je číslo 22611KA310, na jednotce rok výroby 96 je 22611KA610 a na roku výroby 95 je 22611KA490)
Tak teď nevím, jestli měl pan Švadlenka na mysli, že má být to číslo stejné úplně celé, nebo jen ta první část a poslední trojčíslí může jiné. A nebo je těch typů ještě více než dva? A jak je to s tím nebezpečím záměny jednotlivých typů? Protože vím, že např. u Oplu se různé typy jednotek při záměně nepoškodí – auto jen nejede jak má. Ale to by mi v tomto případě nevadilo, protože bych i tak asi poznal, že je to řídící jednotkou.
Konektory u všech tří jednotek, které jsem viděl, byly stejné. Tak si říkám, že kdyby záměna měla jednotku poškodit, byly by jiné, nebo ne?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Napiš, co máš za problém.Co Tě směřuje přímo na ŘJ :?:
Co jste naměřili :?: Co hadice z sacího potrubí k ŘJ :?: jsou bezchybné :?:
Jako první bych doknale překostřil/a klidně i na více místech/ motor a taky všechny kostry od čidel a v neposlední řadě bych prověřil kostru u ŘJ :!:
K.
:twisted:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Že by se rozdílné typy mohly záměnou poškodit, se mi moc nezdá. To by znamenalo jinou kabeláž nebo jiné čidla a o tom jsem u Libera neslyšel. Navíc si myslím že by se tato změna projevila minimálně nějakým klíčem na konektoru ŘJ. Můžou být různí i výrobci, např. na Š. Favoritu byly Magneti Marelli nebo Bosh a zcela zaměnitelné.

:!: Pokud někddo víte o takových rozdílec dejte vědět :!:, pak by mohl být problém :!: .

Měl jsem v ruce jednotku, která byla podle oficiálního servisu i "odborníků" zcela jistě špatná, dokonce určili, který obvod je špatný, a hle po opravě prodřeného svazku jela zcela bez problémů. A takovýchto zaručeně špatných jednotek bylo víc.
Napiš víc podrobností kdy co a jak jednotka dělá či nedělá, a budem hledat dál.
Mira
tak už bez
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí »

Co to dělá? Po nastartování to několik km jede normálně (pokaždé jinak, nezáleží to na teplotě motoru), pak začne motor při přidaném plynu vynechávat až jako kdyby vyplo zapalování. To trvá jednu - čtyři sekundy, pak znovu naskočí a zase několik sekund táhne. Toto se opakuje v celkem pravidelných intervalech. Vypíná to i palivové čerpadlo. Když jsem ho napojil přímo na baterii, závada se projevovala dále.
Nejdřív jsem myslel, že je chyba v palivovém systému. Ten jsem kompletně vyměnil. Pak jsem zkoušel vzduch - nové filtry, zkoušel jsem, jestli fungují čidla - všechno v pořádku. Pak jsem zkoušel měnit cívku, kabely a svíčky - nic nepomohlo.
Ukostření už jsem zkoušel, protože jsem měl předtím starší typ Libera a tam to dělalo pořád problémy.
Co jim jednotka ukázala na diagnostice nevím, protože jsem u toho nebyl, ale tvrdili, že žádnou poruchu nehlásila - ani starou.
Na řídící jednotku mám podezření, protože když z ní odpojím všechny konektory a po chvíli je připojím zpět, auto několik km jede normálně (ať je studené, nebo teplé).
Akorát nechápu, proč když odpojím některá čidla, nerozsvítí se Check Engine.
Jo a když jsem auto kupoval, říkali mi, že je tam nový alternátor a baterie. Na mém starším Liberu se mi stalo, že alternátor začal přebíjet (aniž by vyhodil pojistky, vymlátilo to všechny žárovky a odvařilo baterku) a tak si myslím, že se jim to taky mohlo stát a mohlo to zničit jednotku - pak si s tím nevěděli rady, tak to prodali... - já vím, že je tam mockrát to "mohlo", ale co když?
Stejnou jednotku už se mi podařilo sehnat, v sobotu ráno si ji můžu vyzkoušet, takže uvidíme.
Kdyby Vás napadlo ještě něco, co bych do té doby ještě mohl vyzkoušet, rád si nechám poradit.
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Tak z popisu by to jednotka mokla být. Typnul bych to na nějaký studený spoj. Uklepaný konektor z desky, nebo propoj mezi vrstvama plošňáku, někdy i neazapájený vyvod, co časem zoxiduje a nevede. Jak se zahřeje, deska se prohne a spoj rozpojí. Proto to diagnostika nemusí poznat. Někdy to bývá i opravitelné.

Zničení přepětím bych moc nečekal. Baterka i když je přebíjená tak drží napětí do 18V a je to takový smrad, že s tím jezdit můžou jen hodně otrlí.

Jak je napsáno v prvním příspěvku, to poslední trojčíslí vypadá na časový kód výroby, šarže nebo tak něco. Já bych druhou jednotku v tomto případě zkusil.

Check Engine nehlásí všechny čidla. Proč, to nevím, možná lenost programátorů. Ale je to běžné i u novějších aut.

Ještě dotaz. Když znovu naskočí, rozsvítí se kontrolky na přístrojovce jako po zapnutí zapalování?

Ještě mě teď napadá snímač polohy kliky. Pokud to dělá po zahřátí a jen při přidaném plynu, může být taky nějak poškozené. Dá se to změřit osciloskopem.

Mira
tak už bez
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí »

Zdravím.NO kontrolky se nerozvítí a když vymáčknu spojku ve chvíli kdy to nejede tak otačky klesnou na volnoběh ale nechcípne to.Čidlo polohy klikovky jsem ještě nekontroloval,bo ani nevím kde je. Jestli by to bylo tím,tak doufám že to bude čidlem a né tak vymlácenou klikou :( Mohl by jste popsat kde to čidlo je?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Kočí píše:Čidlo polohy klikovky jsem ještě nekontroloval,bo ani nevím kde je. :( Mohl by jste popsat kde to čidlo je?
Čidlo polohy kliky :arrow: jeden hrot rohatky/rotoru/v rozdělovači :wink:
Má dva vrcholky.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Jsem si to znovu přečetl a pokud se chování zlepší vysunutím a zasunutím konektoru ŘJ, tak nejspíš studeňák na něm. Pokud je možnost, tak ho skus přepájet. Tím se mu neublíží. Někdy ty studeňáky ani nejdou vidět. Taková mikroskopická prasklinka, která prooxiduje durch.
A jak vypadají kontakty?
Mira
tak už bez
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

moje autíčko, od počátku má svoje mouchy. Již jsem to popisoval na fóru, v koloně přestane jet a rozsvítí se CHECK ENGINE normálně na malé otáčky ujede asi 200 metrů nesmí se přidévat plyn pokud nezhasne kontrolka CHECK ENGINE poté jede liberko zase normálně. Na srazu se mi to stalo vždy když jsem nechtěl ujet koloně.
V sobotu konec liberko trucovalo, nešlo nastartovat, zavolal jsem si odtah a když jsme zapřáhli tak zkouška a naskočilo na chvíli a znovu konec.
Dílna: kontrola řídící jednotky,
řídící jednotka: má stálý proud, to znamená že má paměť.
Obrázek
je ukostřená od motoru, nemusí být ukostřen obal,
přez řídící jednotku je veden mimo jiné, čidlo oleje, teploty, ventilátoru a případné chybné údaje hlásí kontrolka CHECK ENGINE.

dále syn nebo oba jsme vytrhali kabeláž od velké kostky od řídící jednotky, předělali konektory vskřikovačů a ostatních čidel. a zjistili mimo jiné jsme zjistili že na motoru je pro tyto čidla a kabely kostra která již nebyla kostrou, ale něčím rezavím přišrobovaným k motoru viz obrázek.
vše znovu překostřeno přeletováno, zaizolováno a jezdí to ( zatím bez problémů )

kam ukazuje šroubovák byla již zmíněná kostra
Obrázek
Naposledy upravil(a) Jarda dne stř kvě 16, 2007 8:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

A zase ty kostry zasr... :evil:
Přeju ti ať je jenom tím a už máš pokoj
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí »

Zdravím. Omlouvám se že jsem se dlouho neozval(moc práce). Zatím jsem se dostal jen k výměně ř.j. a tou to taky není. Na ten rozdělovač jsem se ještě nedostal,snad to stihnu zítra jestli bude pršet. Nevím jestli novější libero má kondenzátor ale nemohlo by to být i tím? Nevíte prosím kolik čidel a klapek je v sání? Třeba jsem něco přehlédl. Ještě k projevu té zavady: cukání se zvětšuje se zátěži motoru,né s počtem otáček ani množství přidaného plynu.
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí »

Ještě jsem zapoměl,dnes jsem jel kousek dále,a když to pořád cukalo,tak mě to nasralo a já přídržel plný plyn motor chcípnul,asi deset minut nešel nastartovat a pak jsem jel domů maximálně na trojku a to jen po rovině.
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Tak jsem chvíli studoval manuál a v sání je toto: snímač tlaku, váha vzduchu, ventil volnoběhu, ventil "pracího vzduchu", teplota nasávaného vzduchu a snímač škrtící klapky.

ventil "pracího vzduchu"- překlad z manuálu -"Spülluft-Steuerungsmagnetventil".

Pokud to nejede se zátěží a jinak motor bez zátěže jde do otáček, tak to může být něco se snímáním tlaku. To že po chcípnutí pak nejde nějakou dobu nastartovat, se zřejmě uchlastá. To ještě vede k otázce, jak jsou na tom ty dvě hadice, co vedou do jednotky, jestli není některá ucpaná. Ty taky souvisí s tlakem systému. A klapka se hýbe?

Kondenzátor je v napájení zapalovacího modulu. Zapálení natlakované směsi vyžaduje větší energii. Pak vynechává při zátěži, když je špatná indukční cívka, nebo z jiného auta. Tato má mít 1,35 - 1,65 ohmů. Takže taky varianta.

Zbývá otázka zlepšení při zastrčení konektoru ŘJ, a čím vším se pohne. Problém může být i ve svazku a jeho konektorech. Těma se pohne určitě.

Mira
tak už bez
Uživatelský avatar
®raf
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 28
Registrován: stř kvě 03, 2006 8:02 am

Příspěvek od ®raf »

Naše tři rady [podruhé]

První je vyčtená zde z fóra a dle některých je [IN] - rychle prodat (zbavit se ho) jako nejlepší auto a pokud možno ve dvěstěprocentním stavu a jěště nejlépe za cenu nového; zároveň koupit jiné.

Druhá bude pro některé členy fóra zařaditelná jako [OUT] a zní : omlátit kupní smlouvu prodávajícímu o hlavu. Evidentně skrytá vada (a zcela určitě utajená při prodeji) a pravděpodobně příčina prodeje.(Já bych ještě vložil mezi smlouvu betonovou desku, když by se v servisu toto prokázalo.) Mimochodem nevyčteš z TP jak dlouho ho vlastnil předešlý majitel?

Třetí je s finanční zátěží - telefonovat na servisy ve svém okolí případně i dál. Mají-li čtečku na LIBERO. (Vlastně, která umí číst i LIBERO. Protože kdysi stála okolo 50.000,-Kč - tak bych asi zkoušel jen servisy co mají spojitost se jménem SUBARU.)

Tak to je jen na okraj. Vraťme se raději ke kontrolce CHECK ENGINE.
Pravděpodobně je to kontrolka, která upozorňuje na chybnou funkci výfukového systému(přesněji emisního systému. Jeho chybná funkce musí být signalizována na přístrojové desce.) To totiž ukládají zákonné předpisy.

Řídící jednotka je mozkem s dobrou pamětí. To znamená, že má zakódovánu každou možnou situaci, kterou za pomocí snímačů (měřič množství vzduchu, snímač otáček motoru, snímač polohy vačkové hřídele, lambda sondy, snímač klepání, snímač teploty vzduchu, snímač teploty motoru, snímač polohy škrtící klapky atd.) vyhodnotí [porovnává] s pamětí. Poté dává pokyn akčním členům ( palivovému čerpadlu, vstřikovacím ventilům, zapalování - [svíčkám - jiskře], odvzdušňovacímu ventilu nádrže, ovladači chodu naprázdno, sekundárnímu vzduchovému ventilu, nastavovači tlaku, atd. málem jsem zapoměl i zmíněné kontrolce)
Údaje vyhodnocené jako závažné chyby se ukládají v paměti ›ŘJ‹. Při návštěvě servisu se nechají zjistit načtením, a to zařízením pro zobrazení blikacího kódu s dešifrovací tabulkou nebo servisním diagnostickým přístrojem. (Docela dobře může prozradit skutečný stav najetých km a tím odhalit podvodné přetáčení tachometru.)
Také je možné odpojit autobaterii - stačí na několik minut (cca 5 min) čekání se dá třeba využít na měření hustoty elektrolytu. Část paměti se tím restartuje.
(U některých aut se může autobaterie odpojit na dobu nezbytně nutnou {dobrý termín že, asi je tím myšleno po dobu dobíjení.
Doba odpojení několika týdnů může mít za následek vymazání paměti a tím jízdu v nouzovém režimu. Jeden z důvodu proč některá auta můžou mít i dvě autobaterie.)
Jen ještě dodám domácí kutilství v přítomnosti ›ŘJ‹ bývá tak na 70% dobrodružstvím a ku škodě plechového miláčka.
odpojením řídící jednotku restartuješ a tak chvilku trvá než se chyba opětovně projeví. Jakej tankuješ benzin, tedy oktanové číslo?
[Naše tři rady poprvé v sekci DOTAZY, téma rada ®raf
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

No "rafe" nevím, Libero bylo "stavěno" už před patnácti lety (myslím novější) a do výroby šlo kolem roku 1994. ŘJ, jakožto elektronický prvek i v Japonsku musel sloužit, jako počítač a jeho závislost na připojené či odpojené baterce je minimálně diskutabilní. Vím, že třeba nové Octávky stojí ve skladech autosalónů s odpojenou baterkou i řadu měsíců. Když jsem přišel k autu a ukázal- tohle chci, našli k němu klíček- mechanicky otevřeli dveře a zvedli kapotu. Po připojení kontaktu plusu baterky měl mechanik starost, zda-li není baterka prazdná a půjde-li to natočit, že to prý dlouho stálo. Nakonec se nastartovat podařilo kabelama a v autě hned všechno fungovalo. Včetně otvírání (na dálku). Jen mi je pořád záhadou, kde se na digitálním tachometru ujetých km udržela bez proudu čislice nějakých 18 km. Palubní počítač taky hned fungoval s vyjímkou nastavení času. A že by měla Octávka nějakou kontrolku na to, že "smrdí" jsem nezpozoroval za celou dobu co ji mám. (je však možný, že to centrání displey hlásí.Ale bylo by to někde v manuálu. ) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
®raf
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 28
Registrován: stř kvě 03, 2006 8:02 am

Příspěvek od ®raf »

Nevím co může být diskutabilní. Tak třeba telka (ne ta maková) s dálkovým ovladačem. Před patnácti lety při výpadku proudu na několik minut programy (čt1,čt2) držely. Byl li výpadek na delší dobu, tak se ladilo. (proč?!?)
Nevím zda kondenzátorům již odzvonilo a pavoučkové splítaj sítě, ale ať se podiváš do jakékoli elektroniky (telka, video, počítač) tak jistě najdeš baterčičku (knoflíkovou nebo puk, to je fuk { většinou velikosti pětikoruny) natvrdo přibodovanou.
Řídící jednotka není černá skříňka - neukládá chybové hlášky trvale.

[Co jim jednotka ukázala na diagnostice nevím, protože jsem u toho nebyl, ale tvrdili, že žádnou poruchu nehlásila - ani starou.] { Dotaz : to byl servis SUBARU?
Náš pohled (ovlivněn pivkem a štamprličkama) je takový :
:arrow: bez patřičného nádobíčka se můžeš po.... a nic nezjistíš a pro někoho je tuta odpověď rofespionální
:arrow: - než se dostali k řídící jednotce, tak ji pravděpodobně nedopatřením resetovali - právě možná odpojením
(první bod vyhrál u našeho stolu 8:3) hat40.gif poldík
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Je fakt, že moje zkušenosti s ŘJ jsou spíš od koncernu VW a progámek VAG-COM , což je už taky docela historie. Jak jsem okukoval na emisích tak i tam (aspoň u nás) pracují s podobnými progámky a hledají zásuvku pro připojení ŘJ s PC. Dříve se v elektronice používali lithiové baterky jejichž životnost je i deset let. To může být i příklad zmiňované Octávky. Jinak kondenzátorům zdaleka neodzvonilo. Ba naopak. V mnoha případech vysokokapacitní kondenzátor nahrazuje záložní zdroj. A jejich použití je i v těch "klepacích" baterkách(na svícení) není-li to podvod (atrapa)se dvěma knoflíkovými baterkami. Možná jsi se ale setkal se součástkami, které si (pamatují) informace a nepotřebují zdroj napájení. Trochu do toho dělá i u nás Jablotron a občas se mi něco dostane do ruky.Třeba taková pitomost, do které můžež něco nakecat (tak půl minuty a znova a znova přehrávat ( užíváme jako elektronickou výzvu na amatérských pásmech při vysílání) Konec konců i "hard" si "pamatuje " a nemá baterku i když princip "pamatování je tu jiný a tady by spíš sneslo srovnání se zmíněnou černou skříňkou. Z nějakých aut jsem viděl ŘJ rozebranou a opravdu HD nemá. Je to naprosto doma neopravitelné elektronické zařízení a nikdy bych někde na burze od nikoho tohle nekoupil. Na druhou stranu žádné silové prvky to nemá ( myslím tím, třeba regulaci či spínání větších el. proudů) je to chráněno před vlivy vlhka, horka i mech poškození a dostatečně dimenzováno .( Bohužel pro běžného bastlíře se z toho skoro nic nehodí) a do "epromů" nevlezeš a ani člověk neví jak. Jediná možná závada odstranitelná doma je kontrola spravnosti vedení přez komunikační spoje(konektory), jejich případná koroze a dobré ukostření . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Diskutovat po několika panácích o jednotkách :? je jistě to co p.Kočí chtěl slyšet :lol:.

Porovnávat ŘJ s televizí je trochu mimo. Televize sice stratila naladěné kanály, ale normálně fungovala. V přirovnání k ŘJ by po smazání paměti běžela v nouzovém režimu a šel naladit jenom kanál ČT2. Jednotka takto navržená být nemůže. Auto musí jet normálně podle informací dodaných z venku. Pokud je nějaký snímač chybný, jednotka si chybu nastaví znovu a spustí nouzový režim. V nových autech se musí inicializovat hodně věcí, ale jednotka motoru rozhodně ne. Jiná věc je adaptační mechanismus, kdy se jednotka přizpůsobuje stylu jízdy řidiče. To je však záležitost jiných vozů než Libera.

K těm pamětem. Dneska se paměti nezálohujou, ale jsou použité jiné paměti. (EEPROM, FLASH) Ty se zapíšou a do smazání si pamatujou, a elektrika se může vypínat jak chce. Je to něco jako USB dongly pro PC, jen mají menší kapacitu a jsou v jednotce natrvalo. Proto se rozlišují chyby permanentní a občasné. Pokud chyba nastane, tak se zapíše, a pokud zase zmizí, tak se změní na občasnou. Z toho se dá určit, co je, když to "někdy blbne". Kondenzátorům neodzvonilo, naopak pro zápis výše uvedených pamětí je potřeba více energie i času, a proto jsou používány jako záloha napájení po dobu zápisu. Procesor zdetekuje pokles vypnutí (pokles) napájení a zapíše poslední informace. Mezitím bere energii z kondenzátoru.

Mira
tak už bez
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí »

Zdravím.Jsem rád, že toto téma probíráte i u piva.
Auto ale pořád nejede jak má.
Jen pro zopakování, co všechno už bylo zkontrolováno a vyměněno:
palivové filtry, palivové čerpadlo, celá vstřikovací rampa, tlakový ventil paliva, svíčky, kábly, indukční cívka, vzduchový filtr, vzduchová klapka, všehna čidla na sání, lambda, řídící jednotka, čidlo tlaku oleje, snímač polohy klikovky + celý rozdělovač, překontrolováno veškeré ukostření. Žádná z těchto věcí neměla na závadu vliv.
Takže začínám znovu a odjinud. Protože má auto velkou spotřebu oleje (nekape na zem, ale kouří), uvažuju nad příčinou, která by mohla mít souvislost s tímto. Čidlo tlaku oleje jsem sice nevyměňoval, ale odpojil a nic. Takže bych se chtěl zeptat, jestli jich tam není víc (pokud jo, kde?)
A další, co mě napadá, protože starší auta měla na rozdělovači kondenzátor a třeba Tatra 613 má tyristorové zapalování - má Libero něco takového? - zatím jsem nic podobného nenašel...

Odpověď pro @raf:
Na diagnostice jsem byl ve značkovém servisu Subaru - závadu nevyblikávali, napojili to přímo na počítač.
Benzín tankuju Natural95.
Kupní smlouvou mlátit o hlavu původnímu majiteli by bylo těžké - auto je od překupníka. O závadě jsem věděl hned, ale myslel jsem si, že bude opravitelná... což stále věřím, že bude :roll:
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Kočí píše: pak začne motor při přidaném plynu vynechávat až jako kdyby vyplo zapalování.
Pak už jenom použít osciloskop a sledovat napětí na svíčkách.
Také skontrolovat průběh napětí na vstřikách.Při přidání plynu se musí "obdélník" protáhnout.
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět