Stránka 1 z 2

náhrada orig. alternátoru

Napsal: pát říj 19, 2007 4:24 pm
od ix
prej tam po jistý úpravě pasuje alternátor z favála (favorita)

Napsal: pát říj 19, 2007 4:32 pm
od Jarda
jeden mám ale strč jak radí dědek
dědek píše:Strč tam alternátor z Favorita. Bude dobíjet stejně a je potřeba jen upravit kontrolku dobíjení. Ten koupíš už za dvě stovky na vrakáči, nebo flašku kořalky.Dědek
vše je popsáno na viewtopic.php?t=530

Napsal: pát říj 19, 2007 5:45 pm
od ix
všechno sem to pročetl a jediný co mi na tom nesedí je informace od p. Švadlenky, že Liberáckej altík "dává" 17 voltů, protože je baterka vpředu a ne u motoru jak to mají ostatní auta (je řeč o novým liberu) - máte tedy někdo odzkoušeno na novým?

Napsal: pát říj 19, 2007 7:18 pm
od Jarda
ano, jezdím s alternátorem z Favorita již půl roku, paráda.

Napsal: pát říj 19, 2007 7:36 pm
od Martinekk
Čo je všetko na tvojom starom zlé? Mne sa totiž podarilo poskladať z dvoch trochu viac odlišných altíkov jeden funkčný.

Napsal: pát říj 19, 2007 7:55 pm
od ix
oba statory vyhnilý :(

Napsal: pát říj 19, 2007 8:10 pm
od Martinekk
Aha, tak to už majú za sebou :?

Napsal: pát říj 19, 2007 8:50 pm
od ix
jen dumám co myslel dědek tím "jen je potřeba upravit kontrolku dobíjení" - v návodu jsem se nic o žádný úpravě (pokud nepočítam nechání 3-tího drátu nezapojenýho) nedopídil...

Napsal: sob říj 20, 2007 9:13 am
od Karel
ix píše: nechání 3-tího drátu nezapojenýho
Ano, o to jde. Nezapojuje se drát co vede na synbol "S" to je "sense" a v případě alt Fav-Fel se zkrátka nepoužije. Je to jiný systém buzení a kontroly dobíjení.
K.
:lol:

Napsal: sob říj 20, 2007 9:15 am
od Karel
ix píše:všechno sem to pročetl a jediný co mi na tom nesedí je informace od p. Švadlenky, že Liberáckej altík "dává" 17 voltů, protože je baterka vpředu a ne u motoru jak to mají ostatní auta (je řeč o novým liberu) - máte tedy někdo odzkoušeno na novým?
Toto je nějaká pověra - neznalost.
K.
:evil:

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: čtv led 31, 2008 3:44 pm
od ix
Altík mám nakonec orig. a zdá se že šlape. dneska, když sem měnil svíčky, tak koukám, že je ten červenej drát vypadlej. v jakým pořadí májí být ty dva (červenej střední a bílej tenkej) zapojený? ten tlustej červenej je přišroubovanej, stím problém nemám...

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: čtv led 31, 2008 8:33 pm
od ix
takže podle všeho altík nedobíjí. na baterce 14V, po startu (volnoběh, zhaslý světla) něco přes 12.

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: čtv led 31, 2008 10:22 pm
od Pajas
A kde jsi to přesně měřals??Přímo na altecu??Není chyba někde jinde uhnilý kontakt atd??Jinak se podívej někde tu do fora a hod tam altec z fáva. Ten je skoro zadara

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pát úno 01, 2008 12:22 am
od ix
měřil sem to na baterce... ale zejtra to změřím zase a trochu prošlápnu plyn, co to udělá :)

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: sob úno 02, 2008 1:15 pm
od Zbynek Tokár
Tiež som mal tento problém.Vybral som altík,dôkladne vyčistil všetky kontaktné spoje a dotykové plochy,založil a on funguje dodnes bez problémov.Kontakty a kostry sú na Liberku dosť citlivé.

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon úno 04, 2008 4:57 pm
od dědek
Když jsme u toho alternátoru . Myslím originálního. Jaký je rozměr klíňáku ? Nerad bych ho na cestě někde měnil. Určitě jste si všimli, že je nutné při této operaci demontovat měrku oleje a její šrouby (M6) už hoooodně dlouho nikdo nepovoloval. Dědek

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon úno 04, 2008 5:38 pm
od Karel
dědek píše: Jaký je rozměr klíňáku ?
Musíš napsat, jestli máš placatej nebo obyč.
K.
:shock:

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: úte úno 05, 2008 12:10 pm
od dědek
Karle obyčejný , šířka 9-10? No klasický starý klínový řemen bez zoubků. Dědek

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: úte úno 05, 2008 12:19 pm
od Karel
Naposled jsem kupoval V-BELT AVX 10-710 La SF za 53,- je OK.
K.
:lol:

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 8:37 am
od ix
kolik má vlastně bejt na tom alternátoru napětí? 14 tam není - na baterce je přes 13, po rozsvícení světel přes 12 - takže svítím-li, nedobíjím :(

uvažuju že zkusím překabelovat, ale spíš to bude chtít podívat se na zoubek tomu regulátoru...

(nová Varta Blue Power, "novej" altík z favála)