Stránka 2 z 2

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 9:47 am
od Karel
Na alt. za provozu 14,2 - 14,6V. Max 14,8V
V palubní síti /měřeno třeba na zapalovači/ i o 0,2V míň.
Co kontrolka dobíjení :?: neprosvědcuje :?:
K.
:o

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 2:43 pm
od ix
kontrolka svítí jen než nastartuju. pak ani neblikne...

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 3:17 pm
od Karel
ix píše:kontrolka svítí jen než nastartuju. pak ani neblikne...
To je na opravu.
Začít kontrolou řemene, přes ukostření a nejen alternátoru. Za chodu motoru při zvýšeném volnoběhu asi 1500ot
měřit přímo na alt = svorník 6mm B+ proti obalu.Jestli je napnutej řemen a napětí jen 12V tak ven a opravit. Je -li na alt 14V a víc, tak se napětí strácí po cestě směrem ke starteru a baterce.
K.
:evil:

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 4:17 pm
od ix
přímo na alt. bylo něco málo přes 13... s vypnutejma světlama... zvýšení otáček s tím nehne.

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 4:29 pm
od Karel
Tak ven a opravit....
K.
:x

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 4:46 pm
od ix
takže jsem to mezitím znovu změřil:

odpojil sem ten drátek co vede pravděpodobně do panelu, nastartoval a na alternátoru naměřil 12,1V. připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
na baterii se zhasnutejma světlama 13, s roz. 12,6 (což je zhruba napětí baterie, takže sem svítil na ni)

jdu změřit odpory drátů, ale myslím, že natáhnu rovnou oba. daj se ty svazky drátů rozplýst?

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 5:07 pm
od Karel
ix píše: odpojil , připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
A co takhle konektor na alt D+ :?: a taky ten slabej, co vede na kontrolku :?:
není jen zoxidovanej nebo špatně připojenej.
Při vypnutým motoru a zapnutým zapalování zahejbat a sledovat, jestli kontrolka dobíjení svítí.
K.
:shock:

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 5:26 pm
od ix
ještě jsem zkoušel připojit místo toho tenkýho ten plonkovej červenej - pokud to udělám za běhu, dostanu na baterce při rozsvícenejch uspokojivých 13,6, na altíku pak 14,2 - 3V (roz. - zhas.) ale po dalším nastartování se to dostane někam na průměr a navíc nesvítí kontrolka dobíjení a ta pod ní (!) při startování. přemejšlim spojit ten plonkovej červenej s tím silovým (B+ tuším). jenže na tohle už to nemám vercajk.

měření kabelů:

od + baterie k + alt. 0,7 Ohm (plus pól přišroubovanej, mínus ne)
od - svorka baterie ke kostře alt. 0,0 - 0,1 Ohm (baterie odpojena)
to samý ale s připojenou baterií 0,2 Ohm.

tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: pon dub 14, 2008 7:54 pm
od ix
spojil sem ten plonkovej s plusem na altíku a dává při zaplejch 13 a stále stoupá :)

takže dobíjí. díky za pomoc.

Re: náhrada orig. alternátoru

Napsal: úte dub 15, 2008 7:13 am
od Karel
ix píše:od + baterie k + alt. 0,7 Ohm

tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?
To je špatné :!:
Kabel od B + k baterce musí mít 0 ohm :!: opravit.
Při hledání úbytku napětí neměřit odpor, ale rozdíly,jinak řečeno úbytky napětí .To napětí se strácí po cestě k baterce.
K.
:roll: