nestartuje

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Raper »

Po takmer dvoch rokoch liberovania mam za sebou minimalne 245 000 neuspešnych startov s podpisom vlhkosť, vieme to riešiť nejak natrvalo?? (strcit indkukčku do zadneho kurenia a pod. :lol: ) zaroven si odporucame cistiť kable a viečko rozdelovača riedidlom - zalezi akym?? či c6000 alebo S 6005, škodi niektore gume? VN kable mam staršie, malo by ich olepenie izolepou vyznam alebo negativne vplivy?? Btw všimli ste si ako každe leto tieto temy že "nestartuje" utichaju?
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Pajas »

No indučku už kdosi přesúval na starším vedle Karbeca...Zkus etě vyměnit víčko a palec...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Ano utihchaji, a prichazeji s prvnimi nizkymi teplotami a srazenou vlhkosti. Podle meho pozorovani jsou hlavnim duvodem zapalovaci kabely a spinavy povrch vicka rozdelovace. Stare kabely spatne tesni, spina na kabelech a vicku umoznuje snadno kondenzovat vlhkosti. Voda zateka pod fajfky kabelu a na povrchu kabelu i vicka zpusobuje svodove proudy - preci jen se jedna o vysoke napeti. Jeste mam jednu samanskou radu, ktere muzes a nemusis verit - otoc fajfky v rozdelovaci tak, aby kabel z nich smeroval dolu. Vlhkost ktera zkondenzuje na kabelech tak nebude stekat do fajfky k rozdelovaci. Dalsim napomocnym resenim by mohl byt kryt rozdelovace, ktery jsem ovsem original nikdy nevidel.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: nestartuje

Příspěvek od Lubomír »

No, tam u vás pod Tatrami je vlastne každé ráno s rosou a skondenzovanou vodou na kábloch, šancu majú iba ak sú izolačne v stopercentnom stave, ale prebíjajú, je zle-nedobre.
1. ja ich čistím pred zimou C6000-ckou, nemá vplyv na gumu, naopak, ak sú problémy uprostred zimy od soli, vykúpem káble znova v C6000. Lakový benzín S6005 alebo 6006 napadajú gumové výrobky, lebo sú mastné,na uhľovodíkovom základe, majú sa s gumou rady...nepoužívať.
2. izolačný stav káblov dokáže Martinekk velmi dobre preveriť pomocou vysokého napätia, doporučujem - niekedy to ušetrí spústu sklamaní pri hľadaní poruchy a uskorí nákup nového viečka alebo káblov.
3. premiestniť indukčku ku karburátoru má z hľadiska tepelnej pohody cievky špatný vplyv na jej izolačné vlastnosti pri trvalom vykurovaní teplom motoru a pred špinou a solou je chránená slabučko, ale zato dodáva človeku adrenalín z pocitu porovnateľného so sedením na sude s dynamitom, mať vysoké napätie v blízkosti výparov benzínu musí byť fakt odvaha - takže nedoporučujem.
4. určite si doplň pravidelne rokmi chýbajúce krytovanie - šúsplechy medzi kolesami a podmotorovým krytom, teda ak tam ešte nejaký máš - majú fakt ochrannú funkciu a motor sa menej zakydáva od soli - teda aj káble.
5. prever nastavenie sytiča, musí dať dostatočne sýtu zmes pre studený štart - je to ten šroubek s pružinkou vpravo od lanka plynu.
6. nedávaj falošné sviečky do motora, ani NGK a ani Boschky s tromi kontaktmi sa neosvedčili - pochádzali z tajwanu a sú na h...o, neštartujú v zime, ostali sme na pravých, českých, s tými hrubšími strednými kontaktmi, nie tie tiňťavé tenučké...
a mnoho iných vecí - asi až osobne...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Martinekk »

Tie tenučké mám, naposledy sa Ti nepáčilo pobrblávanie do výfuku pri ubratí plynu. Nezlepšilo sa to ani nezhoršilo. Karel ich doporučoval, rozdiel medzi Briskami s troma kontaktmi a LR15YC som nepoznal ani na spotrebe ani ťahu. Jazdím medzimesto tak za 6,2, mesto tak za 6,5. Naposledy sa m pdoarilo medzimesto za 5,85 neviem akým zázrakom...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Raper »

Mal som vonku vsetko, precistil, presusil, baterka nabyta, ukostrenie, karburator prestiekany(aby nesli veci ztuha) dal som to dnu a brnk na prvy sup. po 15 min som uz nenastartoval. :evil: V podstate uz ani neprosim o rady vsetko tu na fore je, ostava mi ist rad radom. Ja sa tu vlastne len tak vyplakavam, ale vdaka za rady. Hej to brblanie sa zhorsilo, sviecky mam ako org NGK, a Martin ja so svojimi nemeniacimi sa 10l len ticho závidím.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Martinekk »

Keď vidím NGK, tak radím ich preveriť či dávajú iskru ako sa patrí alebo ide len do izolátora. To môže byť príčina všelijakých patálií. Keď nejde po zohriatí naštartovať tak prever či sytič neostáva visieť. Mne ten motor tak ako bol nastavený slúžil výborne a karbec tiež bez problémov. Tvoja spotreba je o tom že ideš kilometer sem, 2 tam, zas naspäť... Keby si išiel okolo TN, tak by som Ti tie káble preveril či nemajú zvody.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: nestartuje

Příspěvek od lubson »

Vrátím se k upřesníní proudění vzduchu v rozdělovači, narazil jsem na toto vlákno až teď, tak bohužel tedy i s malým zpožděním: Rotaci těla rozdělovače dochází k velmi ale velmi mírnému ventilátorovému jevu, kdy vzduch je jednou trubičkou nasáván a druhou vyfukován z prostoru rozdělovače. Při detailním pohledu do rozdělovače je i vidět miniaturní dirka, která oděluje od sebe prostor se snímačem impulzů a vlastní prostor pod víčkem a která dovolí jen určitý velmi slabý průchod vzduchu. Existují u liber minimálně 2 verze toho, odkud je vzduch na provětrávání vnitřku rozdělovače nasáván: některá libera (např. i to Karlovo) nasávají vzduch z rámu dole pod 5. dveřmi, jiná libera nasávají vzduch z prostoru nad motorem, kde jsou svíčky a vše je přikryto gumou - pravděpodobně jde o místo, kde lze získat nejteplejší vzduch s nejmenším množstvím vodního aerosolu zveznutého koly za jízdy, co lze ze zadní části vozu získat. Pro Tutiho a Martina H: to je právě ten hlavní účel tohoto gumového deklu u svíček, v žádném případě jej nedávat pryč. Jinak je vidět, že i kontruktéři měli z toho vlhnutí zapalovaní pěkně zamotanou hlavu a během výroby se snažili optimalizovat, ale ideální řešení asi uplně nenašli a všichni se s tím občas trápíme.

Proto i když pečlivě vyčistíte vnitřek víčka rozdělovače, po nějaké době se na vnitřku víčka objeví mikroskopicky film, který způsobuje svody. Proto otírání jen vnější strany víčka a kabelů nestačí, je potřeba jednou za rok to víčko sundat, vyčistit a odmastit i jeho vnitřek !!! Velkou bolestí liber je zarezání dvou šroubků, kterým se povoluje toto víčko od rozdělovače - je k tomu špatný přístup a nejdou za boha povolit. Naštestí jde jedním velkým šroubem (viz. obrázek níže, šroub je již vyměněn za nerezšroub z http://www.akros.cz, jako to dělám všude na celém autě) povolit od motoru celý rozdělovač a vyndat ven, jde to zespodu motoru a není to nic náročného. Po vyndání rozdělovače už lze ke 2 malým šroubkům např. svěrákem a podobně "domluvit" a víčko sundat a vyčistit. Tyto šrouby jsem bohužel v nerezu nesehnal, tak bohužel musely jít zpátky do rozdělovače, je důležité je důkladně aspoň namazat vazelínou. Velmi důležité je si při sundavání označit polohu natočení celého rozdělovače a tedy hodnotu předstihu, ještě lepší je celý předstih pak znovu seřídit.
8)
Přílohy
Pohled zespodu na rozdělovač. Povolením jediného šroubu lze celý rozdělovač vyndat. Poznačte si polohu natočení a tedy i předstihu !
Pohled zespodu na rozdělovač. Povolením jediného šroubu lze celý rozdělovač vyndat. Poznačte si polohu natočení a tedy i předstihu !
uchyceni_rozdelovace.jpg (198.35 KiB) Zobrazeno 11129 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: nestartuje

Příspěvek od Mis.us »

Nasávání zpod gumy u svíček jsem udělal hned jak sme auto pořídily,bylo mi jasný,že ta díra v gumě je na hadici která volně plandala nad vejfukem,pozdějc jsem se přesvědčil,že to tak opravdu je na obrázku z Fastu.Jednou za rok vyčistim celou soustavu kabelů i s víčkem rozdělovače a gumou nad svíčkama,za ty 4 roky co mám nový origo kabely se mi nestalo, abych za mokra nenastartoval a předstih ten mám ve voku :-) S těma šroubama si nedělej hlavu,pokud si je namazal U vejfuku je dobrý všechno mazat grafitkou,každá vazelína tam dřív vyschne,než na jinejch místech -po vyschnutí maže ještě grafit.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pon lis 25, 2013 9:07 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Tuti »

lubson píše: Pro Tutiho a Martina H: to je právě ten hlavní účel tohoto gumového deklu u svíček, v žádném případě jej nedávat pryč. Jinak je vidět, že i kontruktéři měli z toho vlhnutí zapalovaní pěkně zamotanou hlavu a během výroby se snažili optimalizovat, ale ideální řešení asi uplně nenašli a všichni se s tím občas trápíme.
Prvotní účel gumy bude přece jen ochrana proti padání kamínků ke svíčkám - má ji i starší, i když tam se ještě nějaké provětrávání rozdělovače neřešilo. Jak říkáš, konstruktéři se snažili najít co nejjednodušší způsob, jak zachránit průšvihy, které se vyvrbily v praxi. Jádro pudla je v tom, že motor 1.2 nebyl v Liberu nikdy dotažený ke spolehlivosti. V Asii i v USA se prodávalo s motorem 660 ccm, ale Evropa asi o tuhle kubaturu nestála, takže se narychlo upravil motor z Justy. Kdyby se s ním v Liberu počítalo od začátku, určitě by nebyly problémy se startováním, z pod víka by netekl olej a tolik aut by taky olej nežralo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Tak dnes jsem po dlouhe dobe opet pozoroval prvni priznaky svodu na VN a to ze autu jako by pri nizsich otackach vynechavali nektere valce. Nutno ovsem rici, ze se mi dnes u nas zblaznil i vhlkomer. Ukazuje vlhkost 255% a voda se srazi uplne na vsem...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: nestartuje

Příspěvek od lubson »

Naproti tomu stejný Subarácký motor se montoval i do sněžných skůtrů Polaris (s upravenou řídící jednotkou ECU), kde je požadavek na funkčnost zapalování a startování v extrémním mrazu a vlhku, což je dobrá vizitka pro Subaru a známka toho, že motor i za těchto podmínek skvělě funguje :wink:
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

Teď, když se oteplilo a pršelo, hned nastal problém. Motor šel na dva, kuckal. Stačil však suchý hadr a "přeleštit kabely a víčko a hned vše O.K. . Když už jsem byl v tom pucování, vymontoval jsem všechny tři svíčky. Jsou jako nový. Nevím, kdy je peple měnil, ale najedou toho ještě dost. Při této příležitosti jsem zjistil, že jedna falfka vůbec neseděla na svíčce a motor šel tak vlastně na čtyří jiskry . Přesněji 2+1-1. Tak guma nad svíčkami aretovala fajfku ve stále stejné poloze tak to normálně jezdilo. Zjistil jsem to tak, že při demontáži šly dvě fajfky ztuha a třetí úplně lehce. Po montáži už kladou všechny tři stejný odpor. Ale docela umění je pořádně fajfky nasadit a nedivím se těm, který tu krycí gumu zahodili. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od peple »

Svíčky cca dva roky a po tom co sem dal nový víčko a kabely se mi nestalo že bych nenastartoval... ale jezdil sem deně
Odpovědět