nestartuje

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Resim to podobne i kdyz problemy nemam vazne, definitivni reseni to ale neni. Jake si menil vicko rozdelovace? Daval si nove, nebo si jen prohazoval dve stara? Co tesneni pod vickem? Koukal si na privod vzduchu do a vyvod z vicka? Nedavno jsem byl za destiveho pocasi u Pepleho a koukali jsme, ze voda obcas zateka pod zadnimi dvermi az pod plast, ktery mimo jine je jakousi ochranou pro vstup do saci hadicky rozdelovace. Zadny prvek, ktery by starim odchazel a zpusoboval moznost zatekani do vstupu rozdelovace jsem ale zatim nenasel, takze je to jen naznak, ze problem by teoreticky mohl vznikat i nekde tam.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
santik.k
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: úte lis 04, 2008 8:34 am

Re: nestartuje

Příspěvek od santik.k »

no a už někdo skoušel tu hadičku dat někam jinam :?: ja si taky nevim rady :idea:
peterson
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 27, 2008 9:41 pm

Re: nestartuje

Příspěvek od peterson »

Měl jsem probém každé ráno nastartovat. pokáždé mě někdo rostáhl a chytlo to, ale čím dál tím hůř. Zkoušel jsem vyndat svíčky, a zkoušel jestli hází jiskru, vše ok,ale liberko ráno nenastartovalo.
Následovala výměna palce a víčka, nedoporučuji repliky, budete čekat až je někdo pošle a ono to je stejně jiné, takto jsem si maběhl třikrát. Nakonec jsem si stejně musel obědnat origo. Díly jsem měl už za dva dny, namontoval jsem palec víčko(200+800kč), a s radostí jsem čekal na ráno. Bylo kolem 8 stupnů pod nulou hrozně jsem spěchal a ten hajzlík zase nechytl, i když svíčky házeli a smrděl benzín.
Po důkladném rozebrání jsem zjistil prasklou indikční cívku, dal jsem ji na radiator a omotal izolačkou, věřte nebo ne jezdilo to bez problému měsíc (dobrá provizorka, ale nic nefunguje furt obzvlášte indučka). Mezi tím jsem si obědnal novou( 2300kč) dokonce i s kritem který jsem tam nemel, samozřejmě origoš.
Pokud je vlhko jsou stašně duležité kryty které na spoustě liber už nejsou ( kryt na svíčky u motoru, kryt na již zmińovanou indučka a spoustu dalších).

Liberákům zdar
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Me by zajimalo za jakych okolnosti se ty kryty ztracej. Jesli to vyhazovali mechanici, protoze jim to ztezovalo praci, nebo jesli to upadlo vekem. Ja uz muzu hadat jen tezko, protoze zrovna kryt na svicky nemam...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: nestartuje

Příspěvek od Karel »

covex píše:Me by zajimalo za jakych okolnosti se ty kryty ztracej. Jesli to vyhazovali mechanici, protoze jim to ztezovalo praci, nebo jesli to upadlo vekem. Ja uz muzu hadat jen tezko, protoze zrovna kryt na svicky nemam...
Ale jde koupit.
El..JPG
El..JPG (205.86 KiB) Zobrazeno 14269 x
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

Ten gumový kryt na svíčky jsem také našel pohozený v autě. Řekl bych, že je to opravdu dílo mechaniků, kteří se s tím nechtějí párat. Ono vůbec po návštěvě servisu( i na výměnu oleje) je třeba zkontrolovat, zda-li jsou všechny kryty tam , kde mají být. Setkal jsem se dokonce i s tím, že kryt za pěkných pár set korun pod celým motorem při výměně oleje ( k vůli filtru ho demontují),už se páni mechanici neráčili vrátit na původní místo. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
zlinak
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 18, 2009 9:51 pm
Bydliště: Zlín

Re: nestartuje

Příspěvek od zlinak »

Zdravím Vás všechny koho trápí nestartující LIbero při venkovní vlhkosti, co můžu taky potvrdit. Když venku mrzlo tak v pohodě a dnes když se oteplilo, tak starter točil motorem jak divi, ale ani ťuk. Tchan ma starší model Libera aprvní co udělal, tak začal sušit HORKOVZDUŠNOU PISTOLI kabely, civku a vše možné jak je zvyklý ze svého Liberka a za chvíli to úplně v pohodě nastartovalo. Řeším však stejný problém, nevím v čem je ta potíž, co navlhne že to nestartuje???
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

Tak počkej , až bude tma. Pak si to vzadu otevři a nech někoho zastartovat. Uvidíž krásné divadélko, jak všude srší jiskřičky , ale ne tam kde mají - na svíčce. Je to tím, že celý povrch od indučky přes víčko rozdělovače až po VN kabely a koncovky ,je pokryt navlhlým sajrajtem airosolu (špína se solí ) což se stane částečně pro VN vodivé. Za jízdy motor potřebuje vzduch, který nasává z okolí motoru a tam vzniká podtlak, který napomáhá vytváření oné směsi , která se jak na magnetu ukládá na všem včetně popsaného potřebného zařízení pro vytváření jiskry zážehu. Ne nadarmo, když vylezl po Š- stovce model 105-120 a chladič putoval s elektrickým větrákem dopředu, nastalo zděšení , proč životnost motoru prudce klesla , všechno vzadu pokrývá vrstva špíny a VN kabely ke svíčkám mezi sebou probíjejí a motor "kucká" . První náprava byla doplnit od spoda plechové kryty a do víka motorového prostoru nadělat otvory a přidat plastový deflektor (spojler). Nějak vývojáři opoměli na to, že u předešlých aut (Š-1000MB a Š-100 -110) byly u chladiče mechanicky poháněné větráky, který kromě toho, že chladily chladič , odháněly ten airosolový sajrajt pryč. No a úplně stejnou chybu udělali po letech i vývojáři v dalekém Japonsku. (Nebo, že by tam silnice byly čisté a tenhle sajrajt neznali?) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Martinekk »

Nie nadarmo sa hovorí "čistota pol života". Stačí mať všetky kryty vporiadku a káble raz za čas utrieť handrou s acetónom, skontrolovať viečko, vyčistiť... A potom Liberko štartuje ako nové.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: nestartuje

Příspěvek od pb »

pb píše:
covex píše:Tak vlhko a mlhavo poslednich dni, opet otevira toto tema. Dneska prvne mi zase pri jednom rozjezdu motor zacal vynechavat. Vzhledem k tomu ze cistenim se to spravovalo uz loni napada me jen koupit nove vicko a palec.. ma to smysl?
Tentokrát jsem ho ale nevyměnil. Důkladně jsem ho otřel od bordelu a natlusto přestříkal silikonovým olejem ve spreji. Silikonový olej odpuzuje vodu, je odolný do cca 240 stupňů, nezpůsobuje korozi ani nerozpouští gumu. Tj. neměl by vadit.
A vypadá to, že tohle je ono. Od té doby auto startuje bez zaváhání a neobjevilo se ani vynechávání za jízdy. Zatím je to měsíc. Asi bude potřeba to čas od času preventivně obnovit, ale zatím to běží.
Tak zpravodajství z bojiště: vydrželo to skoro dva měsíce. O víkendu opět nenastartovalo. Po očištění a opětovném přestříkání silikonovým olejem jezdí jak zamlada.

Vypadá to, že do pravidelné měsíční údržby (dolití oleje atd) přidám očištění a přestříkání víčka rozdělovače.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: nestartuje

Příspěvek od Lubomír »

Stroškou do mlyna: Absolvoval som jednu zimu s vytieraním káblov, intervaly sa skracovali a mne bolo jasné, že tá funkčná časť dobrá časť izolačnej schopnosti pre vysoké napätie už sa odobrala na zaslúžený odpočinok,( inak som na očistenie používal handru namočenú do acetonového riedidla, takže som sa ani moc nedivil) a čaká ma nákup káblov nových. To ešte neexistovalo toto fórum, takže som navštívil predajňu, kde mi "odborník " vybral podľa katalógu dĺžky káblov a tvar fajok, a na druhý deň som vymenil káble a tešil sa novej sile nášho jediného približovadla. Hneď ďalšiu zimu znova problémy so štartovaním, osvedčené riedidlo ale nepomáhalo, káble definitívne prebíjali. Tie 1 rok staré! Tak šli do hája, teda na otcov traktorko, a tam sa kúpu v oleji dodnes spolahlivo....A ja som kúpil iné, nové, veru aj drahšie a u iného predajcu - holt smola. Ale tie držia.
Sečteno, podtrženo, aj káble majú svoju životnosť, je treba myslieť na nákup nových ale kvalitných. Samodomo nee. A poutierať kable raz - dva razy za zimu pri dennom jazdení patrí k psychohygiene Liberka, je to jeho vlastnosť, dodržiavanie Liberko odmení spoľahlivosťou, ignorovanie trestá.
Čítali ste praxou potvrdenú skúsenosť. HOWGH.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Tuti »

pb píše: .. natlusto přestříkal silikonovým olejem ..
Právě ta natlusto vrstva asi není ideální, protože ač je olej silikonový - přece jen je to mastnota, na kterou se bordel náramně dobře nachytá. Můj recept je (samozřejmě po důkladné očistě) vodoodpudivá impregnace /používám produkt ze stavební chemie Duomis Hydrofob/ a to jen v množství, které se "vetře do povrchu" .. tedy významově vlastně zaplní mikroskopické prasklinky, kterých jsou materiál víčka i izolace kabelů po letech provozu plné a které ve vlhku nejvíc způsobují svody.
Samozřejmě neumím posoudit, čí preparát je nejlepší - to bychom museli vědět co jak vede elektřinu. Snad by se to dalo proměřit ( :?: možná "Megmetem"), bylo by to prima laboratorní cvičení na elektroprůmyslovku :lol:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Martinekk »

Mám VN zdroj ktorý dáva na výstupe 20 až 30kV. Na zraz môžem doniesť a otestovať káble. V Srnčí som ho už raz mal.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: nestartuje

Příspěvek od škatulka »

Kamarád používá již mnoho let na krátkou cestu do práce starou Škodu 120 a vždy
před zimou vymontuje víčko rozdělovače, namočí ho do nafty, nechá okapat, namontuje
zpátky a jezdí celou zimu bez problémů. Co na to odborníci ?!? Já se docela bojím, co by
na to Japonec řekl. Škatulka.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

Kdo pamatuje ještě staré televizní přijimače, které měly v VN části elektronky a tuto televizi někdy vzadu odkrytovali, tak ví, že VN trafo bylo spolu s elektronkami umístěno v kovové klícce , která se časem zanesla prachem z domácnosti . Když pak doma se zvýšila vlhkost hned to vedlo k "práskání" výbojů VN na zmíňenou klícku a TV přijimač se nedal používat. Oprava vždy spočívala v tom, že pomocí vysavače a koncovky na záclony se vysál z televize prach a bylo na nějaký čas po problémech. Úplně stejné je to s "usazeninami" na VN kabelech a víčku rozdělovače. Já preferuji čistý suchý hadr a vše důkladně očistit od "sajrajtu" a Libero startuje a slouží jak má. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Martinekk píše:Mám VN zdroj ktorý dáva na výstupe 20 až 30kV. Na zraz môžem doniesť a otestovať káble. V Srnčí som ho už raz mal.
Takovy test bych celkem rad absolvoval. Jen nevim na kterem srazu se potkame. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Martinekk »

Teraz vo februári trebars. Dúfam že prídeme, záleží na Lubomírovi.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Nechal jsem Libero schvalne stat venku na desti a dneska rano samozrejme neslo nastartovat (problemy s tim pozoruju uz pulku zimy, startovat slo, ale pak to obcas vynechavalo), takze jsem na to sel v klidu kouknout a fakt byly fajfky od svickovich kabelu na rozdelovaci cele vlhke. Dneska jsem fajfky odpojil, vysusil horkovzduskou a uz to jelo. Odkud se tam ta vlhkost bere to nechapu. Kazdopane je to cele nejake shnile. Kdyz jsem posledne utiral jen vicko rozdelovace hadrem pri nastartovanem aute, dostal jsem pekny kopanec. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

Jo, to je normální. Takhle tě "kopne" většina benzíňáků, když na běžícím motoru sáhneš na víčko rozdělovače nebo na kabely. U Libera si myslím, že to je taky vinou airosolu, který se na víčku,kabelech a fajfkách usazuje za jízdy vlivem šílepé turbulence. Mě se osvědčilo minimálně 1x za měsíc víčko, kabely i fajfky suchým čistým hadrem pečlivě otřít a potíže nejsou. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od Tuti »

O víkendu jsem vyhlásil definitivní konec zimy, přeházel jsem kola a podrobil Liberko důkladné odsolovací lázni (přičemž jsem zkonstatoval, že už skoro není co před korozí chránit crybaby2.gif). Jako obvykle jsem s vapkou zajel i kolem výfuku "pod kapotu" a dopřál jsem motoru taky sprchu. Dřív to elektrika vždycky snesla bez úhony, ale tentokrát po koupeli motor zaboha nechtěl naskočit. Nechal jsem ho chvíli proschnout a pomáhal mu horkovzduškou, ale pořád nic. Zkontroloval jsem jiskru na kabelu od cívky - byla tam, tak jsem znova důkladně vypucoval všechny kabely a rozdělovač .. bez výsledku. Hledal jsem, jestli jsem tlakem vody někde nerozpojil dráty nebo hadičky, ale nic jsem nenašel. Vyndal jsem svíčky, očistil a opět zkoušel jiskru .. na všech svíčkách vypadala uspokojivě. Motor přesto ani neškytnul. Kabelama jsem propojil baterku s druhým autem aby mělo zapalování víc šťávy, startér točil jak o život - ani to nepomohlo. V zoufalství mě napadlo, jestli se voda nenacpala do karburátoru (třeba přes gumičku kolem akcelerační pumpičky), tak jsem otevřel a vyčistil karburátor - úplně zbytečné to nebylo, vody jsem vytáhl dost (spíš asi po zimě než po mytí), ale k nastartování to nepomohlo. Tak už jsem jen tak tupě čučel do motoru a říkal si co ještě. Napadlo mě přesušit ještě cívku, tak jsem jí vyndal, rozklapnul jsem kryt a pod ním bylo pár kapek vody. Ani se nedá říct mokro. Vysušil jsem kryt i cívku, dal ji zpátky a motor se po menším zakašlání spokojeně rozběhl.
Z toho je vidět, že fakt stačí někde trošilinka vody a Libero ani neblafne. I když jiskra je na pohled v pořádku, směs prostě nezapálí .. a to bylo teplo. V zimě jsem problém s nastartováním neměl (ťuk ťuk na dřevo), ale to hlavně asi proto, že auto je v provozu denně, takže ke kondenzaci vody moc nedochází.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět