nestartuje

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tuti píše:"definovaného malého podtlaku", protože
Ale čistě teoretická úvaha: Sání od filtru vzduchu je zavedeno do jakési dutiny v boku karoserie a končí snad až vepředu před/pod/ řidičem.Není tato dutina propojená s prahem 5. dveří :?: Jedině ověřit :arrow: jako zkoušej kominíci těsnost komínů dýmovnicí :evil:
K.
:o
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

No , já mám pocit, že tahle hadička od rozdělovače je trošku k něčemu jinému. Čím starší motor , tím víc "dejchá" na kliku do oleje. To znamená, že v tomhle prostoru je přetlak, který je náhonem pro rozdělovač odvzdušněn právě onou hadičkou. Můžu se mýlit, ale já si takhle vysvětlil. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše:No , já mám pocit, že tahle hadička od rozdělovače je trošku k něčemu jinému
:?: Ale jestli víš k čemu, tak nám to prozraď. Řeč je snad o odvzdušnění rozdělovače/Přesněji jeho pohonu/.A to tak,aby se žádný páry z prostoru vačkové hřídele nedostaly do rozdělovače a taky současně vodní pára, která tam určitě bude.A kondezovala by tam. Nebo né :?:
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Pokusím se upřesnit moji úvahu. Orosí se jen to, co je "studenější" než medium, které změní skupenství plynné na kapalné. Tak, že pokus o start znamená, v prvém případě změnu tlaku a současně ohřátí vzduchu (plus par ) v prostoru klikovky. Přetlak způsobí " ujití" tohoto (i když jen zatím minimálně) ohřátého ale i tak teplejšího (řekněme) média rozdělovačem volnou cestou t.j. zmiňovanou hadičkou ven, kde ve styku se vším studenějším i ("bakelitovým") víčkem,včetně dalších částí, vytvoří orosení. Je to navlas stejné jako když dýchneš na studenou okenní tabulku. Možná je to teorie trochu přitažená za vlasy , ale já to takhle vidím.Neznám jiné auto, které by mělo takhle odvzdušněný rozdělovač a většina výrobců to řeší "dírou" ve ventilovém víku a hadicí "odcucávání" těchto par hned zpátky do sání. Nemusíte se mnou samozřejmě souhlasit . Já si to takhle vysvětlil. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Odvzdušnění motoru u staršího se dělo přez víko hlavy motoru, ale už jsem zapoměl jak. :evil:

Martin.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

Odvzdušnění motoru u staršího se dělo přez víko hlavy motoru, ale už jsem zapoměl jak.
normalne, je tam ve viku vyvod a hadice co vede zpet do sani...
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše:Pokusím se upřesnit moji úvahu.
Jo,tak to bude.
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Josef
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 33
Registrován: sob pro 03, 2005 4:35 pm
Bydliště: Český Těšín ČR,Tisovec SR

Re: nestartuje

Příspěvek od Josef »

Ahojte. Já mám tu hadici od rozdělovače vedenou k gumové prachovce zakrývající přístup nečistot ke svíčkám.
Pokud máte servisní program tak ten obrázek najdete v - "SPARK PLUG & HIGH TENSION CORD". Doufám , že mmluvím o té samé hadičce. Rád bych ukázal obrázek- ale tento softík nefachčí pod LINUXEM.
Josef
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: nestartuje

Příspěvek od Karel »

Podle obrázku by to tak mělo být . U mého někdo provedl již úpravu :idea:
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Obrazek teto casti sem daval Karel. ja jsem se koukal ale ten kryt svicek teda urcite nemam. Otazka je jesli od vyroby nebo je to dil ktery uhnil uz nekdy v minulosti.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: nestartuje

Příspěvek od Karel »

covex píše:Obrazek teto casti sem daval Karel. ja jsem se koukal ale ten kryt svicek teda urcite nemam. Otazka je jesli od vyroby nebo je to dil ktery uhnil uz nekdy v minulosti.
Určitě tam byl.Někomu asi překážel...
K.
:oops:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

No, že by shnil se mi nezdá . Skoro po dvaceti letech mám tenhle gumový "stínič" svíček na starým a je jako nový. Spíš si myslím, že může být v případě silně "zahnojeného motoru a projetím nějaké vodní lázně, kdy má možnost zvlhnout a může se stát pro VN i vodičem, což má za důsledek kuckání motoru až nemožnost nastartovat. Na druhou stranu se přikláním k názoru, že je dobrý ho tam mít,. neboť kdo jste vymontovával svíčky víte, že všechny nečistoty, které napadají vedle svíček, hrozí zapadnout dírou po svíčce až na píst. A takový křemenný písek z léta při brodění - no hrůza domyslet. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: nestartuje

Příspěvek od Karel »

dědek píše: a může se stát pro VN i vodičem,
Ale to by kabely musely být v hodně špatném stavu. Jinak kamínek ve válci :arrow: rači nepřivolávat.
K.
:evil:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Josef
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 33
Registrován: sob pro 03, 2005 4:35 pm
Bydliště: Český Těšín ČR,Tisovec SR

Re: nestartuje

Příspěvek od Josef »

Zdravím. Při výměně svíček jsem si těch kamínkú naštěstí všiml včas, nepomohla ani ta guma. Musel jsem to vyfoukat komresorem- teda vzduchem. Josef
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: nestartuje

Příspěvek od Lubomír »

pridávam svoju skúsenosť, aj keď odbočím od hlavnej témy, stalo sa mi, že som nemohol po servisákoch a GO vymontovať sviečku, až sa ukrútila. Prirodzene, tú keramiku okolo izolátora strednej elektródy sviečky som už nikdy nenašiel, takže ju motor asi tak nejak strávil... Z toho vyplýva, že motor znesie opravdu hodne, každé zrnko piesku škodí, ale smrtelné to v mojom prípade nebolo....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: nestartuje

Příspěvek od Karel »

Josef píše:Ahojte. Já mám tu hadici od rozdělovače vedenou k gumové prachovce zakrývající přístup nečistot ke svíčkám.
A na jiném autě je to takhle:
Hadice1.JPG
Hadice1.JPG (40.63 KiB) Zobrazeno 14942 x
Díra v gumovém krytu zůstává volná
Hadice2.JPG
Hadice2.JPG (55.62 KiB) Zobrazeno 14939 x
Asi se jedná o změnu během výroby, nebo úprava předepsaná pro záruční servis.
Ta hadice je "tvarovka", nedá se přetočit :arrow: a je dlouhá.
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje

Příspěvek od covex »

Tak vlhko a mlhavo poslednich dni, opet otevira toto tema. Dneska prvne mi zase pri jednom rozjezdu motor zacal vynechavat. Vzhledem k tomu ze cistenim se to spravovalo uz loni napada me jen koupit nove vicko a palec.. ma to smysl?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: nestartuje

Příspěvek od dědek »

Má. Když ráno nenastartuješ, prostě jej vyměníš a odjedeš. Až se vrátíš to starý vyčistíš od prachu a!sajrajtu a nasadíš při dalším "selhání" (až se opět "závada" objeví). Já však tvrdím, že velmi málokdy se tato závada objeví ze dne na den. Už před tím se projeví delším časem při startování a" pokuckáním" na startu. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: nestartuje

Příspěvek od Karel »

covex píše:Tak vlhko a mlhavo ...
Skus odtud :arrow: tady se to řešilo viewtopic.php?f=1&t=393&st=0&sk=t&sd=a& ... D&start=60
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: nestartuje

Příspěvek od pb »

covex píše:Tak vlhko a mlhavo poslednich dni, opet otevira toto tema. Dneska prvne mi zase pri jednom rozjezdu motor zacal vynechavat. Vzhledem k tomu ze cistenim se to spravovalo uz loni napada me jen koupit nove vicko a palec.. ma to smysl?
Tak se musím pochlubit.

Měl jsem podobné problémy - opakovaně. Když teplota klesla k nule a bylo vlhko, byl problém nastartovat. Řešil jsem to výměnou víčka rozdělovače (opakovaně - tak jednou za půl roku, občas i s VN kabely). Pak byl vždy pár měsíců pokoj.

Svíčky jsem dal taky nové, jiskru to házelo. Ale asi slabou. Startování vždy lokálně vyřešilo vyfénování motoru horkým vzduchem, ale bez výměny víčka rozdělovače se o pár dní později problém opakoval.

Vypadá to, že jsem našel - alespoň pat-a-matovské - řešení.

Na konci listopadu bylo zase hnusně a auto nenastartovalo. Ale shodou okolností to bylo o víkendu, měl jsem čas a nepršelo. Tak jsem vzal fén a postupně jsem sušil vlhko z jednotlivých součástek v motoru. Až to nastartovalo - zase to bylo víčko rozdělovače.
Tentokrát jsem ho ale nevyměnil. Důkladně jsem ho otřel od bordelu a natlusto přestříkal silikonovým olejem ve spreji. Silikonový olej odpuzuje vodu, je odolný do cca 240 stupňů, nezpůsobuje korozi ani nerozpouští gumu. Tj. neměl by vadit.

A vypadá to, že tohle je ono. Od té doby auto startuje bez zaváhání a neobjevilo se ani vynechávání za jízdy. Zatím je to měsíc. Asi bude potřeba to čas od času preventivně obnovit, ale zatím to běží.
Odpovědět